«The Good Nurse»: Η ιστορία ενός αθόρυβα φονικού νοσοκόμου στο Netflix

THE GOOD NURSE Facebook Twitter
Ενώ ο Έντι Ρεντμέιν, με εξαίρεση την τελευταία σκηνή, και η Τζέσικα Τσαστέιν συγκρατούν το φανταχτερό υποκριτικό τους ταμπεραμέντο, η ταινία είναι μια εμπλουτισμένη διεκπεραίωση περίπου αληθινών γεγονότων.
0

Η σειρά για τον Τζέφρι Ντάμερ υπενθύμισε για ποιο λόγο ο Ράιαν Μέρφι πληρώθηκε 300 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει την παραγωγή, όποτε του επιτρέπει ο χρόνος να γράφει και να σκηνοθετεί, και κυρίως να αναπτύσσει ζουμερό και δημοφιλές «περιεχόμενο» για το Netflix – στον κόσμο που κόλλησε με το American Horror Story και το Glee, αλλά και στην ίδια την πλατφόρμα, που μάλλον ανησύχησε με τη χλιαρή υποδοχή των Hollywood, Feud, The Politician και The Prom.  

Το Monster: The Jeffrey Dahmer Story αποδείχθηκε θηρίο τηλεθέασης και πόλωσης της κοινής γνώμης. Η γλαφυρή απεικόνιση της βίας δεν υπήρξε ποτέ δίλημμα για τον πιο επιδραστικό άνθρωπο της σύγχρονης τηλεόρασης και το θέμα, όπως αναμενόταν, σόκαρε μερίδα των θεατών και αναστάτωσε οικογένειες πολλών από τα 17 θύματα του δολοφόνου του Γουισκόνσιν.

Όπως και στο πιο suspenseful The Watcher, ο Μέρφι έκανε ένα ντεμαράζ στο φινάλε της σειράς, γυρνώντας το βελάκι του ενδιαφέροντος προς μια άλλη κατεύθυνση. Η μέθοδός του είναι να χρησιμοποιεί πραγματικές ιστορίες, πιασάρικες και «διεγερτικές», για να πραγματευθεί άλυτες κοινωνικές παθογένειες, δηλαδή την αμέλεια, την αναλγησία, την παράνοια, και την απληστία, μαζί με τον ρατσισμό και την ομοφοβία.

Χτυπώντας σκληρά τις αισθήσεις και δίνοντας στον κόσμο αυτό που κρυφά θέλει να δει, σαν το δυστύχημα από το οποίο δεν αποστρέφεις εύκολα το βλέμμα, εντέχνως κάνει τη δουλειά του και το καθήκον του, όπως εκείνος το εννοεί, προσφέροντας πλούσιο, πολύωρο, εθιστικό θέαμα.

Ο σκηνοθέτης Τομπάιας Λίντχολμ, υποψήφιος για Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας με το ενδιαφέρον The War και σταθερός σεναριογράφος του Τόμας Βίντερμπεργκ την τελευταία δεκαετία, προσπαθεί να ζωντανέψει μια λανθάνουσα crime πλοκή, αλλά χάνει σε τέμπο και σφρίγος, πολύ συχνά αποφεύγοντάς την για να κρύψει όσο το δυνατόν περισσότερο το τέρας από την κάμερα.

Οι ιστορίες που επιλέγει είναι συνήθως ακραίες, από εκείνες που αν δεν αναγράφονται στους τίτλους ως αληθινές, ελάχιστοι θα πίστευαν πως πράγματι συνέβησαν. Επίσης γνωρίζει πώς να ντιλάρει την αμφισβήτηση και τη φασαρία που προκαλεί: στην περίπτωση του Dahmer, η ταμπέλα LGBT αποσύρθηκε από την προτεινόμενη κατηγορία της πλατφόρμας, και ο ίδιος πρόσφατα δήλωσε πως κακώς τον κατηγορούν ότι αγνόησε τις εμπλεκόμενες οικογένειες, λέγοντας πως επικοινώνησε μαζί τους κατά τη διάρκεια των τριών και πλέον ετών της προετοιμασίας και εκτέλεσης της σειράς, χωρίς καμία απολύτως ανταπόκριση. 

Μπροστά στον Ντάμερ, ο Τσαρλς Κάλεν φαντάζει χαμηλόφωνος γρίφος, ωστόσο, ο νοσοκόμος που έδρασε λίγα χρόνια μετά από τις δολοφονίες του άτυπου προκατόχου του, ανάμεσα στο 1988 και το 2003, τον ξεπερνά στη μακάβρια κούρσα των κατά συρροή χειρότερων φονιάδων στα πρακτικά του τρόμου. Υπολογίζεται πως θανάτωσε εκατοντάδες ασθενείς σε διάφορα νοσοκομεία της χώρας, αν και ο ίδιος ομολόγησε περίπου 20 από τα εγκλήματά του.

Επειδή ο τρόπος ήταν εντελώς ιατρικός, με χορήγηση δόσεων ινσουλίνης σε μοιραία για τον οργανισμό επίπεδα, δεν έγινε τόσο γνωστός όσο άλλοι – κι αν δεν εντυπωσιάζεις με ειδεχθές στιλιζάρισμα, η Ιστορία και το σινεμά δεν σου φέρονται τόσο γενναιόδωρα τελικά…

THE GOOD NURSE Facebook Twitter
Μπροστά στον Ντάμερ, ο Τσαρλς Κάλεν φαντάζει χαμηλόφωνος γρίφος, ωστόσο, ο νοσοκόμος που έδρασε λίγα χρόνια μετά από τις δολοφονίες του άτυπου προκατόχου του, ανάμεσα στο 1988 και το 2003, τον ξεπερνά στη μακάβρια κούρσα των κατά συρροή χειρότερων φονιάδων στα πρακτικά του τρόμου.

Το The Good Nurse έχει την πρωτοτυπία να χρησιμοποιεί την άνομη, ανήκουστη και εξοργιστική για το μέγεθος, τη συχνότητα και την απουσία επιπτώσεων από το σύστημα, δραστηριότητά του ως δραματουργικό εργαλείο, αλλά να τοποθετεί έναν άλλο χαρακτήρα, την καλή νοσοκόμα του τίτλου Έιμι Λόνγκρεν, στη θέση της οδηγού της πλοκής και το συναισθηματικό επίκεντρο.

Η Λόνγκρεν εργάζεται σε νοσοκομείο του Νιου Τζέρζι, ταλαιπωρείται από καρδιακά προβλήματα που επιτείνονται από το στρες της δουλειάς και τις απαιτητικές βάρδιες και πρέπει να μεγαλώσει μόνη της τα δυο μικρά κορίτσια της. Γίνεται φίλη με τον Κάλεν, που μόλις έχει προσληφθεί, και γοητεύεται από την ευγένεια και τη συνεχή διάθεση υποστήριξης. Στα μάτια της, είναι ένας καλός φίλος, μια πατρική φιγούρα για τα παιδιά, ένας υποδειγματικός νοσοκόμος – ακόμη περισσότερο, ένας Καλός Σαμαρείτης.

Οι τοπικές αρχές υποψιάζονται πως κάτι δεν στέκει, όταν το νοσοκομείο τούς ειδοποιεί για μια εσωτερική έρευνα που αφορά τον αιφνίδιο και αναίτιο θάνατο ασθενούς. Έχουν παρέλθει 7 εβδομάδες, το πτώμα έχει παραδοθεί στην οικογένεια και ήδη αποτεφρωθεί και ο λόγος της δημοσιοποίησης της περίπτωσης είναι καθαρά γραφειοκρατικός.

Οι αστυνομικοί, και ειδικά ένας από τους δύο (ο εξαιρετικός Νάμντι Ασομούνγκα), καλούνται να συνυπογράψουν μια σειρά από έγγραφα που δεν βγάζουν νόημα και από εκεί ξεκινά μια ασυνήθιστη έρευνα γιατί θα πρέπει να σπάσουν το απόρθητο ενός ελάχιστα συνεργάσιμου οργανισμού γεμάτου κρυψίνοια και απόρρητα, και μάλιστα χωρίς τη δυνατότητα εισαγγελικής παρέμβασης, καταγγελίας ή μήνυσης, αυτοψίας και μαρτύρων με αδέσμευτη άποψη.

Η Λόνγκρεν είναι ευσυνείδητη και παρατηρητική. Διακρίνει κενά, και βρίσκεται σε δίλημμα. Ο Κάλεν είναι ο μόνος που γνωρίζει τα θέματα υγείας που αποκρύπτει από τα αφεντικά της, με φόβο μην την απολύσουν πριν συμπληρώσει τον απαιτούμενο χρόνο για να δικαιούται αποζημίωση.

THE GOOD NURSE Facebook Twitter
Το The Good Nurse τοποθετεί έναν άλλο χαρακτήρα, την καλή νοσοκόμα του τίτλου Έιμι Λόνγκρεν, στη θέση της οδηγού της πλοκής και το συναισθηματικό επίκεντρο.

Στον αντίποδα του Monster: The Jeffrey Dahmer Story, το The Good Nurse υπογραμμίζει αναιμικά αντί να υπερτονίζει, δημιουργεί ατμόσφαιρα γύρω από την άχαρη, μπανάλ καθημερινότητα μιας νοσοκομειακής μονάδας με κουρασμένους επαγγελματίες και ετοιμόρροπους, συνήθως ηλικιωμένους, ασθενείς σε σύγκριση με το λουτρό αίματος ανυποψίαστων, νεαρών θυμάτων, και σκιτσάρει το πορτρέτο ενός αθόρυβου, σχεδόν αόρατου νοσοκόμου που δρα υποδόρια, τη στιγμή που ο διοπτροφόρος Ντάμερ επιδιδόταν ανενόχλητος σε όργιο κανιβαλισμού και νεκροφιλίας, κάτω από τη μύτη των γειτόνων και της αστυνομίας

Ο σκηνοθέτης Τομπάιας Λίντχολμ, υποψήφιος για Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας με το ενδιαφέρον The War και σταθερός σεναριογράφος του Τόμας Βίντερμπεργκ την τελευταία δεκαετία, προσπαθεί να ζωντανέψει μια λανθάνουσα crime πλοκή, αλλά χάνει σε τέμπο και σφρίγος, πολύ συχνά αποφεύγοντάς την για να κρύψει όσο το δυνατόν περισσότερο το τέρας από την κάμερα.

Το μεγάλο μυστήριο που απομένει είναι η δύσκολη διαδικασία της σύλληψης και τα κίνητρα ενός ανθρώπου (φιλήσυχου άνδρα και πατέρα δυο μικρών κοριτσιών) χωρίς προσωπική εμπλοκή με τα θύματα.

Κι ενώ ο Έντι Ρεντμέιν, με εξαίρεση την τελευταία σκηνή, και η Τζέσικα Τσαστέιν, στην επιστροφή της μετά το φετινό Όσκαρ για το πορτρέτο της κουτοπόνηρης σουμπρέτας του τηλευαγγελισμού, Τάμι Φέι Μπέικερ, συγκρατούν το φανταχτερό υποκριτικό τους ταμπεραμέντο, η ταινία είναι μια εμπλουτισμένη διεκπεραίωση περίπου αληθινών γεγονότων, με ενδιαφέρον για ένα σύστημα απρόθυμο να παραδεχθεί πως κινδυνεύουν εύκολα ανθρώπινες ζωές χωρίς ενδελεχή έλεγχο γύρω από τις συνθήκες, χωρίς όμως σαφή θέση και απαντήσεις για τα καίρια ερωτήματα για τους φόνους.

Η ταινία «The Good Nurse» είναι διαθέσιμη στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Eyes of Tammy Faye

Οθόνες / «The Eyes of Tammy Faye»: Μια γυναίκα που βαφόταν κλόουν για να σώσει τις ψυχές αγνώστων

Η Τζέσικα Τσαστέιν τιμήθηκε από τους συναδέλφους της με το SAG award για το πορτρέτο της διασημότερης τηλευαγγελίστριας, που παρέμεινε μυστηριωδώς εύχαρις και επίμονα αισιόδοξη, σε πείσμα των σκανδάλων και της αγριότητας που της επιφύλασσε η μοίρα της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Watcher: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Daily / «The Watcher»: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Δεν λείπουν κι εδώ τα κόλπα και τα κλισέ που μαστίζουν τις δημιουργίες του αρχιμάστορα του Netflix, Ράιαν Μέρφι, αν όμως εγκαταλείψει κανείς τις ενστάσεις του και παρασυρθεί εξαρχής στην περιστρεφόμενη πλοκή και τις καραμπινάτες ανατροπές του, το πιο πιθανό είναι να κολλήσει ως το τέλος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ