Το γοητευτικό, αιθέριο «Πρόγευμα στο Τίφανις» επιστρέφει στα θερινά

Το γοητευτικό, αιθέριο «Πρόγευμα στο Τίφανις» επιστρέφει στα θερινά Facebook Twitter
Γυρισμένο σε ένα μάλλον συμβατικό στυλ χολιγουντιανού μελοδράματος με κωμικές πινελιές, στο γοητευτικό, αιθέριο Πρόγευμα στο Τίφανις «τρέχει» μια υπόγεια αναστάτωση πέρα από τη σαμπανιζέ βιτρίνα του
0

Πρωταγωνίστρια είναι η Χόλι Γκολάιτλι με το επιτηδευμένο ονοματεπώνυμο, που η ομορφιά είναι το συγχωροχάρτι της, μια νέα γυναίκα από την επαρχία με σκοτεινό παρελθόν που υποδύεται τη Νεοϋορκέζα και συνοδεύει πλούσιους κυρίους επί χρήμασι – το 1961 δεν μπορούσαν να δηλώσουν μια σταρ ως σεξεργάτρια, ειδικά όταν δεν επρόκειτο για κοινωνικό δράμα που προοριζόταν για μεγάλα βραβεία.

Στον δρόμο της Χόλι θα βρεθεί ο φιλόδοξος συγγραφέας Πολ Βάρτζακ που αναγκάζεται να επιβιώνει ως ζιγκολό σε μια πολύ ακριβή πόλη για φτωχούς καλλιτέχνες. Θα ερωτευθούν ή, μάλλον, θα συναντηθούν πραγματικά μέσω του έρωτα, έστω κι αν πρέπει να περάσουν από εμπόδια, κλάματα, ψέματα και αποκαλύψεις σε ένα φινάλε βροχερό σε μια αλέα, παρέα με μια γάτα χωρίς όνομα.

Η Χόλι είναι το alter ego του Καπότε, η περιζήτητη πεταλούδα της νύχτας που πάντα ήθελε να είναι, και ως έναν βαθμό κατάφερε να την ενσαρκώσει στις εφήμερες δόξες του, ενώ ο Βάρτζακ είναι η ανδρική του φαντασίωση μπροστά στον καθρέφτη της ματαιοδοξίας, ένας συγγραφέας ψηλός και ξανθός σαν γόης του σινεμά, ταλαντούχος αλλά struggling, αναγκασμένος να κάνει υποχωρήσεις και να ξεπουληθεί σε ένα είδος βαμπιρικής society, περιμένοντας ο κόσμος να αντιληφθεί τις δυνατότητές του. Μέχρι να γίνει αυτό, είναι καλός φίλος και εξομολόγος της αγίας τροτέζας, της Χόλι, κάτι που συνέβαινε μεταξύ του Καπότε και της κολλητής του, επίσης συγγραφέα, Χάρπερ Λι.

Η καταπληκτική σκηνή της ταινίας είναι αυτή του πάρτι, πολύ χαρακτηριστική του χαοτικού, πολυπρόσωπου ύφους του Έντουαρντς, με μέθη και παραλογισμό, κόσμο και κλασικό διάλογο αυτόν που ο σπουδαίος Μάρτιν Μπάλσαμ ρωτάει επίμονα τον Πέπαρντ αν η Χόλι «είναι ή δεν είναι».

Γυρισμένο σε ένα μάλλον συμβατικό στυλ χολιγουντιανού μελοδράματος με κωμικές πινελιές, στο γοητευτικό, αιθέριο Πρόγευμα στο Τίφανις «τρέχει» μια υπόγεια αναστάτωση πέρα από τη σαμπανιζέ βιτρίνα του, σαν να πρόκειται να συμβεί κάτι κακό που κανείς δεν θέλει ν’ ακούσει (και συμβαίνει), και αναπτύσσονται με άνεση δυο πολύ φωτογενείς χαρακτήρες, δίνοντας την ευκαιρία στην Όντρεϊ Χέπμπορν, μετά το ακαριαίο Όσκαρ για το ντεμπούτο της με το Διακοπές στη Ρώμη επτά χρόνια νωρίτερα, να ενηλικιωθεί με χάρη, μετά από βαριές απόπειρες μετάβασης στο δράμα, π.χ. με το Πόλεμος και Ειρήνη.

Το γοητευτικό, αιθέριο «Πρόγευμα στο Τίφανις» επιστρέφει στα θερινά Facebook Twitter
Η Χόλι είναι το alter ego του Καπότε, η περιζήτητη πεταλούδα της νύχτας που πάντα ήθελε να είναι, και ως έναν βαθμό κατάφερε να την ενσαρκώσει στις εφήμερες δόξες του.

Η καταπληκτική σκηνή της ταινίας είναι αυτή του πάρτι, πολύ χαρακτηριστική του χαοτικού, πολυπρόσωπου ύφους του Έντουαρντς, με μέθη και παραλογισμό, κόσμο και κλασικό διάλογο αυτόν που ο σπουδαίος Μάρτιν Μπάλσαμ ρωτάει επίμονα τον Πέπαρντ αν η Χόλι «είναι ή δεν είναι». Φυσικά, αναφέρεται στο πρόσωπο που υποδύεται και αναρωτιέται για την αυθεντικότητα πίσω από τη μάσκα.

Αυτό είναι και το νόημα του ρηχού μυστηρίου της: η περσόνα που η μικρή επαρχιώτισσα Λούλα Μέι έπαιξε στην εντέλεια και κανείς, ούτε καν η ίδια, δεν ήθελε να μάθει από πού κρατάει η σκούφια της ούτε τι πραγματικά θέλει, αφού επαναλαμβάνει το παραμυθάκι της αεράτα και πειστικά και η ζωή της είναι τόσο γλυκιά και ωραία, σαν ένα κρουασάν το χάραμα μπροστά από το κοσμηματοπωλείο του Tiffany’s και το δροσερό «Moon River» του Χένρι Μανσίνι που πήρε Όσκαρ τραγουδιού, όπως και η μουσική του επένδυση για την ταινία.

Η Πατρίσια Νιλ στον ρόλο της sugar mamma του Πέπαρντ δείχνει κυνικά και βαρύτονα την κλάση της, ενώ ο Μίκι Ρούνι ως εκνευρισμένος γείτονας του πάνω ορόφου δίνει μια παράσταση με αμφίεση Ιάπωνα που είναι πλέον τελείως άκυρη, και με το ζόρι κωμική, ούτως ή άλλως.

Η ταινία «Πρόγευμα στο Τίφανις» κυκλοφορεί σε επανέκδοση την Πέμπτη 11 Ιουλίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ