«The Glory»: Ένα σκληρό κορεάτικο δράμα εκδίκησης στο Netflix

Στο The Glory, η κόλαση είναι οι άλλοι Facebook Twitter
Μία από τις πιο εντυπωσιακές σειρές για φέτος, το «Glory», είναι μια ορίτζιναλ παραγωγή του Netflix που η διεθνής πλατφόρμα κυκλοφόρησε δύο μέρες πριν αλλάξει ο χρόνος.
0

ΣΤΟΝ ΧΑΟΤΙΚΟ ΩΚΕΑΝΟ των k-dramas ελάχιστες είναι οι σειρές που διακρίνονται σε παγκόσμιο επίπεδο. Το «Squid Game» ήταν εξαίρεση, ένα viral φαινόμενο χωρίς προηγούμενο. Ακολούθησε την ίδια χρονιά το «Hellbound», εξίσου επιτυχημένο, αλλά πιο αθόρυβο. Φέτος, από τις 100+ παραγωγές που κυκλοφόρησαν, καμία δεν κατάφερε να προκαλέσει ανάλογες αντιδράσεις.

Κι όμως, υπήρχαν σειρές που ξεπερνούσαν κατά πολύ σε ποιότητα αντίστοιχες αμερικανικές, όπως τα δικαστικά «Extraordinary Attorney Woo» και «May it please the court», το θρίλερ «Τhrough the darkness», απίθανες μπασταρδεμένες σαπουνόπερες σαν το «Little Women», σειρές φαντασίας σαν το καταπληκτικό «Alchemy of Souls», ακόμη και χαζοrom-com όπως το «Α business proposal». Και μετά είναι τα δράματα εκδίκησης, μια κατηγορία από μόνα τους, όπως το «Glory».

Το «Glory» δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη –τα τελευταία 8 επεισόδια θα προβληθούν τον Μάρτιο–, οπότε δεν γνωρίζουμε αν θα καταλήξει κι αυτό μια μεγάλη απογοήτευση. Προς το παρόν, δεν είναι τυχαίο που το συγκρίνουν με κορεάτικα κινηματογραφικά αριστουργήματα του είδους, όπως τα «Oldboy» και «Lady Vengeance».

Μία από τις πιο εντυπωσιακές σειρές για φέτος, το «Glory», είναι μια ορίτζιναλ παραγωγή του Netflix που η διεθνής πλατφόρμα κυκλοφόρησε δύο μέρες πριν αλλάξει ο χρόνος. Σε αυτό πρωταγωνιστεί η 41χρονη Song Hye-kyo, μία από τις πιο παρεξηγημένες ηθοποιούς της Ν. Κορέας λόγω του πολύκροτου και πολυσυζητημένου διαζυγίου της με έναν από τους πιο δημοφιλείς ζεν πρεμιέ της χώρας, τον Song Joong-ki.

Στο The Glory, η κόλαση είναι οι άλλοι Facebook Twitter
Η υπόθεση αφορά μια γυναίκα από χαμηλή κοινωνική τάξη που έχει βάλει σκοπό της ζωής της να πάρει εκδίκηση από τις πλούσιες συμμαθήτριές της που της έκαναν bullying.

Σε μια ειρωνεία της τύχης και ο Song Joong-ki πρωταγωνίστησε φέτος σε μια ιστορία εκδίκησης, το «Reborn Rich», που έσπασε κάθε ρεκόρ τηλεθέασης και έγινε η πιο πετυχημένη νοτιοκορεάτικη σειρά για το 2022.

Ένας υπάλληλος μιας πανίσχυρης οικογενειακής επιχείρησης που δολοφονείται, ξαναγεννιέται ως ο νεότερος εγγονός του αυτοδημιούργητου πατριάρχη, προσπαθώντας να πάρει εκδίκηση από αυτούς που τον σκότωσαν.  Ένα συναρπαστικό σάγκα μέσα από το οποίο μαθαίνεις όλη την οικονομική ιστορία της μεταπολεμικής Κορέας, με κάκιστο όμως τέλος, που χαλάει όλη τη σειρά.

Από την άλλη, το «Glory» δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη –τα τελευταία 8 επεισόδια θα προβληθούν τον Μάρτιο–, οπότε δεν γνωρίζουμε αν θα καταλήξει κι αυτό μια μεγάλη απογοήτευση. Προς το παρόν, δεν είναι τυχαίο που το συγκρίνουν με κορεάτικα κινηματογραφικά αριστουργήματα του είδους όπως τα «Oldboy» και «Lady Vengeance».

Η υπόθεσή του αφορά μια γυναίκα από χαμηλή κοινωνική τάξη που έχει βάλει σκοπό της ζωής της να πάρει εκδίκηση από τις πλούσιες συμμαθήτριές της που της έκαναν bullying. Τη σχεδιάζει μακιαβελικά για χρόνια.

Η εκδίκηση που θέλει να πάρει όμως δεν είναι τόσο απλή. Δεν θέλει απλώς να σκοτώσει τους βασανιστές της, οι οποίοι συνεχίζουν να είναι απαίσιοι άνθρωποι και στην ενήλικη εκδοχή τους. Θέλει να τους κάνει να βιώσουν την ίδια μιζέρια και απόγνωση που ένιωσε εκείνη στα χέρια τους, να πεθάνουν μόνοι και έρημοι.

Είναι ένας τρομακτικός χαρακτήρας και η σειρά αρκετά δυσκολοχώνευτη και σκληρή. Από την αρχή γίνεται κατανοητό στον θεατή το μέγεθος της αδικίας. Οι σκηνές του bullying είναι τόσο βίαιες και άγριες, που είναι σχεδόν αδύνατο να τις αντέξεις, όσο γερό στομάχι κι αν έχεις, παρά την ατμόσφαιρα και τη σκηνοθεσία. 

Σίγουρα είναι ρόλος ζωής για τη Song Hye-kyo, η οποία πάντοτε έδειχνε κάπως άβολα στις ρομαντικές κομεντί και τα μελοδράματα με τα οποία έχει γίνει διάσημη. Εδώ έχει συνέχεια ένα παγωμένο και απόκοσμο βλέμμα – ακόμα και στις πιο ανθρώπινες και θετικές στιγμές που ζει η ηρωίδα υποβόσκει η βία, όταν, π.χ., βρίσκει απροσδόκητο σύμμαχο στο πρόσωπο μιας καλοκάγαθης κακοποιημένης γυναίκας με αντάλλαγμα να σκοτώσει τον άνδρα της ή όταν της δίνεται μια ευκαιρία να ξεφύγει από τη μοίρα της, γνωρίζοντας τυχαία έναν φοιτητη Ιατρικής με τραγικό παρελθόν που την ερωτεύεται παράφορα.

Στο The Glory, η κόλαση είναι οι άλλοι Facebook Twitter
Οι σκηνές του bullying είναι τόσο βίαιες και άγριες που είναι σχεδόν αδύνατο να τις αντέξεις, όσο γερό στομάχι κι αν έχεις, παρά την ατμόσφαιρα και τη σκηνοθεσία.

Σε κάθε επεισόδιο, από τα σημάδια στο σώμα της πρωταγωνίστριας μέχρι τα συνεχή φλασμπάκ υπενθυμίζεται στον θεατή ότι δεν υπάρχει άλλη διέξοδος από τα όσα φρικιαστικά έχει περάσει η πρωταγωνίστρια, κάτι που διατηρεί μια απρόσμενη ισσοροπία ανάμεσα στον τρόμο, στο μελόδραμα και στο μυστήριο.

Το σενάριο έχει την υπογραφή της Kim Eun-sook, που επίσης είναι υπεύθυνη για τεράστιες επιτυχίες όπως τα «The King: Eternal Monarch», «Mr. Sunshine» και «Guardian: The great and lonely god». Ένα ακόμη fun fact είναι ότι είχε γράψει το 2016 το «Descendants of the Sun», τα γυρίσματα του οποίου έγιναν στην Ελλάδα –συγκεκριμένα στη Ζάκυνθο, στην Αράχωβα και στη Λήμνο–, στο οποίο γνωρίστηκαν η Song Hye-kyo και ο Song Joong-ki ως πρωταγωνιστές. Σε όλα αυτά μπορεί να προσθέσει κανείς ότι την ίδια περίοδο που βγήκε το «Glory» βούηξε ο τόπος ότι ο Song Joong-ki έχει νέα αγαπημένη – και μάλιστα Βρετανή.

Ευτυχώς, η είδηση δεν επισκίασε τη σειρά, η οποία μπορεί να μη γνωρίζει τόση viral επιτυχία όση το «Squid Game», αλλά σε κάνει να περιμένεις με αγωνία τη συνέχεια.

The Glory - Official Trailer - Netflix

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM