Ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης: Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher»

Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher» και ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης Facebook Twitter
Ο Μπόμπι Καναβάλε, ο Derek Broaddus στη σειρά «The Watcher», μόλις έλαβε το πρώτο γράμμα από τον Παρατηρητή. Φωτο: Eric Liebowitz/Netflix
0

Η τελευταία ανατριχιαστική σειρά του Ράιαν Μέρφι που ξεκίνησε στο Netflix ήδη βρίσκεται πολύ ψηλά στην κατάταξη του streamer. Μέσα σε επτά επεισόδια ξετυλίγεται η αδιανόητη και καθηλωτική ιστορία μιας οικογένειας που τα όνειρά της γίνονται εφιάλτης καθώς ένας γείτονας-μυστήριο αρχίζει να τους τρομοκρατεί όταν αποκτούν το σπίτι των ονείρων τους. Η σειρά, που είναι εμπνευσμένη από αληθινή ιστορία, βασίζεται στο άρθρο «The Haunting of a Dream House» του Reeves Wiedeman που δημοσιεύτηκε στο New York Magazine/The Cut το 2018.

Το «The Watcher» («Ο Παρατηρητής») αφηγείται την ιστορία του Derek και της Maria Broaddus, ενός ζευγαριού που το 2014 αγόρασε μια έπαυλη αξίας 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων στο ειδυλλιακό προάστιο Γουέστφιλντ του Νιου Τζέρσι, στην οδό 657 Boulevard.

Μόλις τρεις μέρες μετά την αγορά, και πριν προλάβουν να μετακομίσουν, έλαβαν μια ανησυχητική επιστολή. Ο λευκός φάκελος με τα μεγάλα γράμματα απευθυνόταν στον νέο ιδιοκτήτη του ακίνητου με τα έξι υπνοδωμάτια και τα τριάμισι μπάνια. Μέσα υπήρχε ένα δακτυλογραφημένο σημείωμα που ξεκινούσε αρκετά εγκάρδια: «Αγαπητοί νέοι γείτονες στο 657 Boulevard, επιτρέψτε μου να σας καλωσορίσω στη γειτονιά». Ο τόνος του μηνύματος έγινε γρήγορα πολύ λιγότερο φιλικός.

Το «The Watcher» αφηγείται την ιστορία του Derek και της Maria Broaddus, ενός ζευγαριού που το 2014 αγόρασε μια έπαυλη αξίας 1,3 εκατομμυρίων δολαρίων στο ειδυλλιακό προάστιο Γουέστφιλντ του Νιου Τζέρσι, στην οδό 657 Boulevard.

Ο αποστολέας, που υπέγραφε ως «Ο παρατηρητής», έγραφε ότι το σπίτι αποτελούσε αντικείμενο παρακολούθησης της οικογένειάς του για δεκαετίες και του «ανατέθηκε η παρακολούθηση» του ακινήτου, που μετρούσε 110 χρόνια ζωής. «Ο παππούς μου παρακολουθούσε το σπίτι τη δεκαετία του 1920 και ο πατέρας μου τη δεκαετία του 1960. Τώρα ήρθε η δική μου ώρα. Γνωρίζετε την ιστορία του σπιτιού; Ξέρετε τι κρύβεται μέσα στους τοίχους της 657 Boulevard; Γιατί βρίσκεστε εδώ; Θα το μάθω», συνέχιζε.

Ο επιστολογράφος φάνηκε να έχει κάνει τη δέουσα έρευνα για την οικογένεια Broaddus, επιπλήττοντας το ζευγάρι επειδή έκανε ανακαίνιση στο σπίτι και απειλώντας να απαγάγει τα τρία παιδιά τους. «Το παλιό σας σπίτι ήταν πολύ μικρό για τη διευρυνόμενη οικογένεια; Ή μήπως ήταν από απληστία που μου φέρατε τα παιδιά σας;», έγραφε ο μυστηριώδης stalker. Η επιστολή δεν είχε διεύθυνση αποστολέα, αλλά έκλεινε με μια δυσοίωνη πρόταση: «Καλώς ήρθατε, φίλοι μου, καλώς ήρθατε. Ας αρχίσει το πάρτι». Η δακτυλογραφημένη με καλλιγραφική γραμματοσειρά υπογραφή ήταν «Ο Παρατηρητής» .

Ο «Παρατηρητής» αναφερόταν στα παιδιά της οικογένειας, γράφοντας ότι αποτελούν το «νέο αίμα» που θα γεμίσει το σπίτι. «Έχετε παιδιά. Τα έχω δει. Μέχρι στιγμής νομίζω ότι είναι τρία». Η οικογένεια Broaddus απευθύνθηκε στην αστυνομία και εκείνοι τους συμβούλεψαν να μη μοιραστούν το περιεχόμενο των επιστολών με τους γείτονές τους, γιατί πίστευαν ότι ίσως προέρχονται από αυτούς.

Δύο εβδομάδες μετά το πρώτο γράμμα, έφτασε άλλο ένα. «Οι εργάτες ήταν απασχολημένοι και σας παρακολουθούσα να ξεφορτώνετε αυτοκίνητα με τα προσωπικά σας αντικείμενα», έγραφε ο Παρατηρητής. «Έχετε βρει τι υπάρχει στους τοίχους; Με τον καιρό θα το βρείτε». Το ζευγάρι ανησύχησε από το πόσες πληροφορίες γνώριζε αυτό το άτομο γι' αυτούς και την οικογένειά τους, συμπεριλαμβανομένων των ονομάτων και της σειράς γέννησης των παιδιών τους.

Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher» και ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης Facebook Twitter
Πολλοί κάτοικοι του Γουέστφιλντ πιστεύουν ότι πρόκειται για μια ειδυλλιακή γειτονιά. Φωτο: Netflix

Οι Broaddus πέρασαν τις επόμενες εβδομάδες σε κατάσταση συναγερμού. Ο Ντέρεκ ακύρωσε ένα επαγγελματικό ταξίδι, και κάθε φορά που η Μαρία πήγαινε τα παιδιά στο νέο τους σπίτι, τα φώναζαν για να είναι σε οπτική επαφή όταν έβγαιναν στην αυλή. Όταν ο Ντέρεκ ξενάγησε στην ανακαίνιση ένα ζευγάρι από τη γειτονιά, πάγωσε όταν είπαν: «Θα είναι ωραίο να έχουμε νέο αίμα στη γειτονιά». Ο εργολάβος της ανακαίνισης έφτασε ένα πρωί και διαπίστωσε ότι μια βαριά πινακίδα που είχε τοποθετήσει στην μπροστινή αυλή είχε ξεριζωθεί κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Λόγω της ανακαίνισης –και του ανατριχιαστικού γράμματος– η οικογένεια δεν είχε ακόμη μετακομίσει στο νέο της σπίτι και ο Παρατηρητής φαινόταν να ανυπομονεί να το κάνουν. Θα άφηναν τα παιδιά τους να παίζουν στο υπόγειο; «Αν ήσασταν επάνω δεν θα τα ακούγατε ποτέ να ουρλιάζουν», έγραφε.

Στο ίδιο σημείωμα, ο Παρατηρητής ενημέρωνε την οικογένεια ότι «περνάει από εκεί πολλές φορές την ημέρα. Η 657 Boulevard είναι η δουλειά μου, η ζωή μου, η εμμονή μου. Και τώρα είστε και εσείς, η οικογένεια Braddus. Θα κοιμηθούν στη σοφίτα; Ή θα κοιμηθείτε όλοι στον δεύτερο όροφο; Ποιος έχει τα υπνοδωμάτια που βλέπουν στον δρόμο; Θα ξέρω μόλις μετακομίσετε».

Μετά το δεύτερο γράμμα, ο Ντέρεκ και η Μαρία σταμάτησαν να φέρνουν τα παιδιά τους στο νέο τους σπίτι. Δεν ήταν πλέον σίγουροι πότε ή αν θα μετακόμιζαν. Εβδομάδες αργότερα, έλαβαν άλλο ένα γράμμα. «Πού πήγατε;», έγραφε ο Παρατηρητής.

Πολλοί κάτοικοι του Γουέστφιλντ πιστεύουν ότι πρόκειται για μια ειδυλλιακή γειτονιά όπου ένας νέος γείτονας μπορεί να σε υποδεχτεί με ένα φιλόξενο σημείωμα. Το προάστιο απέχει 45 λεπτά από τη Νέα Υόρκη και οι 30.000 κάτοικοι της πόλης είναι σε μεγάλο βαθμό εύπορες οικογένειες. Ο ιστότοπος NeighborhoodScout το ονόμασε την 30ή ασφαλέστερη πόλη των ΗΠΑ. Το προάστιο είναι κατά 86% «λευκό».

Οι κάτοικοι γνωρίζουν καλά ότι γίνεται ένας ύπουλος αγώνας από πολλούς προκειμένου να αγοράσουν εκεί σπίτι. «Υπάρχουν πολλά χρήματα και πολύς εγωισμός», είπε ένας κάτοικος στον συντάκτη του The Cut, προσθέτοντας ότι έχει δει πολέμους προσφορών ανάμεσα σε φίλους γιατί η Boulevard, ένας φαρδύς, δενδροφυτεμένος δρόμος με μερικά από τα πιο επιθυμητά σπίτια της πόλης, είναι ο δρόμος που δείχνει πως, αν έχεις σπίτι εκεί, τα έχεις καταφέρει.

Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher» και ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης Facebook Twitter
Οι υποψίες τους, που έπεσαν στους γείτονές τους, δεν οδήγησαν πουθενά. Φωτο: Netflix

Χτισμένο το 1905, το σπίτι στην οδό 657 Boulevard ήταν ίσως το πιο μεγαλοπρεπές στο τετράγωνο και όταν οι Wood (οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες) το έβγαλαν στην αγορά, είχαν λάβει πολλαπλές προσφορές πάνω από την τιμή που ζητούσαν. Αυτό οδήγησε τους Broaddus να υποψιαστούν αρχικά ότι ο Παρατηρητής μπορεί να ήταν κάποιος που ήταν αναστατωμένος επειδή έχασε το σπίτι. Οι επιστολές που πήραν προέρχονταν από κάποιον που γνώριζε πολλά, αφού ξεκίνησαν πριν η πώληση γίνει δημόσια και μόλις μία μέρα μετά την άφιξη των εργατών για την ανακαίνιση.

Οι υποψίες τους, που έπεσαν στους γείτονές τους, δεν οδήγησαν πουθενά. Ο αρχηγός της αστυνομίας τους είπε ότι το τμήμα δεν μπορούσε να κάνει πολλά. Μετά τη δεύτερη επιστολή, απογοητευμένοι, ξεκίνησαν τη δική τους έρευνα.

Έγιναν εμμονικοί και ο Ντέρεκ εγκατέστησε κάμερες και πέρασε ολόκληρες νύχτες παρακολουθώντας για να δει αν κάποιος παρακολουθούσε το σπίτι από κοντά.

Στον δημοσιογράφο που έκανε την έρευνα έδειξε έναν χάρτη που έδειχνε πότε είχε μετακομίσει ο καθένας από τους γείτονες – οι Langford ήταν οι μόνοι που βρίσκονταν εκεί από τη δεκαετία του '60. Απευθύνθηκαν επίσης σε διάφορους εμπειρογνώμονες. Προσέλαβαν έναν ιδιωτικό ντετέκτιβ, ο οποίος παρακολούθησε τη γειτονιά και έλεγξε το ιστορικό των Langford, αλλά δεν βρήκε τίποτα αξιοσημείωτο.

Ο Ντέρεκ απευθύνθηκε σε έναν πρώην πράκτορα του FBI, ο οποίος αναγνώρισε αρκετές παλιομοδίτικες λεπτομέρειες στα γράμματα, που έδειχναν ότι ο συγγραφέας ήταν μεγαλύτερης ηλικίας και κάπως θυμωμένος με τους πλούσιους.

Ο Παρατηρητής ήταν αναστατωμένος από τους νεόπλουτους που μετακόμιζαν στην πόλη, αναστατωμένος και από τις ανακαινίσεις του σπιτιού που γινόταν κάπως φανταχτερό. Τους συνέστησε να ψάξουν για πρώην οικονόμους ή απογόνους παλαιότερων ιδιοκτητών, για κάποιον που δεν θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά την αγορά του.

Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher» και ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης Facebook Twitter
Ο επιστολογράφος φάνηκε να έχει κάνει τη δέουσα έρευνα για την οικογένεια Broaddus. Φωτογραφία από τη σειρά The Watcher/ Netflix

Το ζευγάρι άρχισε να έχει εφιάλτες, πίστευαν ότι σχεδόν οποιοσδήποτε θα μπορούσε να είναι ο Παρατηρητής, γεγονός που έκανε την καθημερινή ζωή να μοιάζει με περιήγηση σε έναν λαβύρινθο απειλών. Παρατηρούσαν κάθε κίνηση των γειτόνων, ακόμα και το πώς έχουν στραμμένες τις σεζλόνγκ στον κήπο τους.

Αλλά μέχρι το τέλος του 2014, η έρευνα είχε σταματήσει. Ο Παρατηρητής δεν είχε αφήσει κανένα ψηφιακό ίχνος, κανένα δακτυλικό αποτύπωμα και δεν υπήρχε κανένας τρόπος να τοποθετηθεί κάποιος στη σκηνή ενός «εγκλήματος» που θα μπορούσε να έχει γίνει από σχεδόν οποιοδήποτε γραμματοκιβώτιο στο βόρειο Νιου Τζέρσι. «Ήταν σαν να προσπαθείς να βρεις βελόνα στα άχυρα», δήλωσε ο Σκοτ Κράους, ο οποίος βοήθησε στη διερεύνηση της υπόθεσης για το Γραφείο του Εισαγγελέα της κομητείας Union.

Η ανακαίνιση στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένου ενός νέου συστήματος συναγερμού, ολοκληρώθηκε μέσα σε λίγους μήνες. Αλλά η ιδέα της μετακόμισης γέμισε τους Broaddus με αγωνία. Θα μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά τους να παίξουν έξω ή να καλέσουν φίλους; Θα λάμβαναν ένα νέο γράμμα κάθε εβδομάδα;

Ο Ντέρεκ κουβαλούσε επάνω του ένα μαχαίρι και σκέφτηκαν να πάρουν έναν ποιμενικό για φύλακα. Οι Broaddus, έντρομοι, δίσταζαν να μετακομίσουν, ενώ είχαν πουλήσει το σπίτι που έμεναν πριν και τους φιλοξενούσαν οι γονείς τους. Συνέχισαν να πληρώνουν την υποθήκη και τους φόρους ακίνητης περιουσίας για το σπίτι της 657 Boulevard.

Η Μαρία αποφάσισε να δει έναν ψυχολόγο μετά από μια επίσκεψη ρουτίνας σε γιατρό που ξεκίνησε με την ερώτηση «Πώς είστε;» και την έκανε να ξεσπάσει σε κλάματα. Ο θεραπευτής της είπε ότι υπέφερε από μετατραυματικό στρες που δεν θα έφευγε μέχρι να ξεφορτωθούν το σπίτι.

Έξι μήνες μετά την πρώτη επιστολή, οι Broaddus αποφάσισαν να πουλήσουν το σπίτι. Αρχικά έβαλαν αγγελία ζητώντας περισσότερα χρήματα από όσα πλήρωσαν, για να καλύψουν την ανακαίνιση που είχαν κάνει. Αλλά είχαν αρχίσει να κυκλοφορούν οι φήμες ότι συνέβαινε κάτι σοβαρό και για τις φρικτές απειλητικές επιστολές. Την ίδια εποχή, οι Broaddus έκαναν καταγγελία στους προηγούμενους ιδιοκτήτες, οι οποίοι είχαν λάβει μια επιστολή που δεν τους φάνηκε καθόλου απειλητική, υποστηρίζοντας ότι θα έπρεπε να την είχαν γνωστοποιήσει.

Για κακή τους τύχη, ένας ντόπιος δημοσιογράφος βρήκε την καταγγελία και η ιστορία έγινε viral. Δημοσιογράφοι κατασκήνωσαν στη 657 Boulevard. Οι Broaddus δεν ήθελαν να μιλήσουν δημοσίως, αλλά έπρεπε να εξηγήσουν στα παιδιά τους τον λόγο για τον οποίο δεν μετακόμιζαν.

Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher» και ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης Facebook Twitter
Ναόμι Γουότς και Μπόμπι Καναβάλε στο «The Watcher»/ Netflix

Κυκλοφορούσαν παράλογες θεωρίες συνομωσίας και η περιοχή βρισκόταν σε έξαψη. Πολλοί έλεγαν ότι είχαν τρομάξει. Ένας βετεράνος ντετέκτιβ της αστυνομίας του Γουέστφιλντ δήλωσε ότι «οι Broaddus είναι θύματα και δεν νομίζω ότι έλαβαν την υποστήριξη που χρειάζονταν».

Οι ερευνητές αποκάλυψαν με ανάλυση σε έναν από τους φακέλους ότι το DNA ανήκε σε γυναίκα. Όλες οι έρευνες επέστρεφαν στο σημείο μηδέν.

Περίπου την ίδια εποχή που οι Broaddus είχαν λάβει το πρώτο τους γράμμα, μια άλλη οικογένεια στην ίδια οδό έλαβε ένα παρόμοιο σημείωμα από τον Παρατηρητή. Οι γονείς αυτής της οικογένειας ζούσαν στο σπίτι τους για χρόνια και τα παιδιά τους είχαν μεγαλώσει, οπότε πέταξαν το γράμμα μη δίνοντας σημασία.

Τελικά η ιστορία έγινε ένας ανατριχιαστικός αστικός μύθος, με μερικούς να πιστεύουν ότι οι ίδιοι οι Broaddus είχαν στείλει τα γράμματα, έχοντας επινοήσει ένα περίτεχνο σχέδιο για να ξεφύγουν από την πώληση, την οποία ίσως δεν άντεχαν οικονομικά, ή ότι ετοίμαζαν κάποιο είδος ασφαλιστικής απάτης ή ότι προσπαθούσαν να κλείσουν συμφωνία για ταινία. Οι γείτονες άρχισαν να αμφιβάλλουν για αυτούς, αλλά καμία από τις θεωρίες δεν έβγαζε πολύ νόημα. Πολλοί ντόπιοι ανησυχούσαν περισσότερο ότι ο Τύπος θα μπορούσε να καταστρέψει την καλή φημη του Γουέστφιλντ και να ρίξει την αξία των ακινήτων στη γειτονιά, που θα στιγματιζόταν.

Οι Broaddus ήταν ξαφνικά απόβλητοι όχι μόνο από το σπίτι τους αλλά και από την πόλη τους. Την άνοιξη του 2016 έβγαλαν ξανά το σπίτι στην αγορά, ελπίζοντας ότι θα μπορούσε να συγκεντρώσει περισσότερο ενδιαφέρον, δεδομένου ότι πολλοί είχαν αντιδράσει στις επιστολές λέγοντας ότι θα τις αγνοούσαν και θα απλώς θα μετακόμιζαν .

Ο δικηγόρος τους τούς πρότεινε μια ιδέα: να πουλήσουν το σπίτι σε έναν εργολάβο, ο οποίος θα μπορούσε να το γκρεμίσει και να χωρίσει το ακίνητο σε δύο κατοικίες που θα μπορούσαν να πουληθούν. Οι γείτονες εξέφρασαν την ανησυχία τους ότι το σχέδιο μπορεί να απαιτούσε την κοπή δέντρων και ότι τα νέα σπίτια θα είχαν άσχημα γκαράζ στην πρόσοψη. Η πρόταση των Broaddus απορρίφθηκε, αλλά μετά από λίγο μια οικογένεια με μεγάλα παιδιά και δύο μεγάλα σκυλιά συμφώνησε να νοικιάσει το σπίτι.

Η ανατριχιαστική ιστορία πίσω από το «The Watcher» και ένα σπίτι που έγινε εφιάλτης Facebook Twitter
Φωτο: Netflix

Δύο εβδομάδες αργότερα, ο Ντέρεκ πήγε στο σπίτι για να διώξει τους σκίουρους που είχαν εγκατασταθεί στη στέγη. Ο ενοικιαστής τού έδωσε έναν φάκελο που μόλις είχε φτάσει:

Αυτό το γράμμα, δυόμισι χρόνια μετά την εμφάνιση του Παρατηρητή, ήρθε από το πουθενά. «Αναρωτιέστε ποιος είναι ο Παρατηρητής; Γυρίστε πίσω, ηλίθιοι», έγραφε η επιστολή. «Οι στρατιώτες μου της οδού Boulevard ακολούθησαν πιστά τις εντολές μου. Εκτέλεσαν την αποστολή τους και έσωσαν την ψυχή της 657 Boulevard με τις εντολές μου. Ζήτω ο Παρατηρητής!!!».

Ο Ντέρεκ πήγε το γράμμα στο αρχηγείο της αστυνομίας, όπου ένας ντετέκτιβ κοίταξε έναν χάρτη της γειτονιάς και διέγραψε έναν κύκλο γύρω από το σπίτι με διάμετρο 300 μέτρα, υποδηλώνοντας ότι ο Παρατηρητής πρέπει να βρίσκεται κάπου εκεί μέσα. Ο μεγαλύτερος φόβος της οικογένειας ήταν ότι ο Παρατηρητής θα μπορούσε να είναι κάποιος που δεν θα υποπτεύονταν ποτέ.

Οι Broaddus δεν ζουν πλέον με τον μόνιμο φόβο ότι ο Παρατηρητής μπορεί να χτυπήσει ανά πάσα στιγμή, αλλά συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τις επιπτώσεις που έχουν οι επιστολές. Έχουν νέο ενοικιαστή στο 657, αλλά το ενοίκιο δεν καλύπτει την υποθήκη. Εκ των υστέρων, ο Ντέρεκ και η Μαρία αναρωτιούνται αν θα έπρεπε να είχαν πουλήσει το σπίτι με ζημιά, νωρίς. Ελπίζουν ότι μερικά χρόνια ενοικίασης του σπιτιού χωρίς περιστατικά θα τους βοηθήσουν να το πουλήσουν. Ο ίδιος ο Ντέρεκ έγραψε ανώνυμες επιστολές σε γείτονες όταν ένιωσε ότι είχε φτάσει στα όριά του, είχε βαρεθεί να παρακολουθεί σιωπηλός τους ανθρώπους να κατηγορούν την οικογένειά του χωρίς κανένα στοιχείο.

Ο Παρατηρητής είχε πάθει εμμονή με το σπίτι της οδού 657 Boulevard, και ο Ντέρεκ, με τη σειρά του, είχε πάθει εμμονή με τον Παρατηρητή. Στο τέταρτο γράμμα του ο Παρατηρητής έγραφε: «Σε περιφρονεί το σπίτι. Και ο Παρατηρητής κέρδισε». Τελικά οι Broaddus πούλησαν το σπίτι το 2019, για 400.000 δολάρια λιγότερα από όσα είχαν πληρώσει για να το αποκτήσουν.

Το τρέιλερ του «The Watcher»

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

The Watcher: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Daily / «The Watcher»: Ο διάβολος κατοικοεδρεύει στα ακριβά προάστια

Δεν λείπουν κι εδώ τα κόλπα και τα κλισέ που μαστίζουν τις δημιουργίες του αρχιμάστορα του Netflix, Ράιαν Μέρφι, αν όμως εγκαταλείψει κανείς τις ενστάσεις του και παρασυρθεί εξαρχής στην περιστρεφόμενη πλοκή και τις καραμπινάτες ανατροπές του, το πιο πιθανό είναι να κολλήσει ως το τέλος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities: Οκτώ σουίτες ορχηστρικού τρόμου στο Netflix

Daily / Guillermo del Toro’s Cabinet of Curiosities: Οκτώ σουίτες ορχηστρικού τρόμου στο Netflix

Άνιση, αλλά εντυπωσιακή κατά τόπους αυτή η ανθολογία μυστηρίου, φαντασίας και υπερφυσικού τρόμου με την υπογραφή του επιφανούς Μεξικανού σκηνοθέτη που ξετυλίγεται αυτή την εβδομάδα στο Netflix με δύο επεισόδια κάθε μέρα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bling ring: Κλέβαμε μόνο πλούσιους, δεν τους έλειψε τίποτα

Οθόνες / «The Real Bling Ring» στο Netflix: «Κλέβαμε μόνο πλούσιους, δεν τους έλειψε τίποτα»

Ένα συναρπαστικό ντοκιμαντέρ φωτίζει με διαφορετικό τρόπο την ιστορία της συμμορίας εφήβων που συνελήφθη το 2019 για ληστείες σε σπίτια διασήμων, εξετάζοντας το υπόβαθρο και τα κίνητρα των πρωταγωνιστών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Boots»: Μια σειρά για το τι σημαίνει «να είσαι gay στον στρατό»

Οθόνες / «Boots»: Kάτι καλό θα κάνει αυτή η σειρά για να την αποκαλούν «woke σκουπίδι»

H τηλεοπτική σειρά οκτώ επεισοδίων του Netflix, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, προσεγγίζει με μοναδικό και συγκινητικό τρόπο το θέμα της ομοφοβίας στον στρατό. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ