Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση Facebook Twitter
0

Η Κάθριν Ρέιβενσκροφτ (Κέιτ Μπλάνσετ) με το αρχοντικό ονοματεπώνυμο και το αξιοζήλευτο status στον χώρο της δημοσιογραφίας, ζωντανός θρύλος στη μέση ηλικία –άλλες συνάδελφοί της δεν διανοούνται να ονειρευθούν κάτι τέτοιο σε αυτή την ηλικία ή να ηρεμήσουν και να απολαύσουν τις φιλοφρονήσεις–, είναι έτοιμη να παραλάβει ένα ακόμα σημαντικό βραβείο σε μια λαμπερή τελετή. Όλοι χειροκροτούν όρθιοι, ο σύζυγός της Ρόμπερτ (Σάσα Μπάρον Κόεν) τη θαυμάζει, εκείνη κομπιάζει. Κάτι λείπει, ή, ακόμα χειρότερα, πολλά τη βαραίνουν για να χαρεί ανέμελα.

Αρχικά πιστεύουμε πως η ανεξήγητα κακή σχέση με τον 25χρονο γιο της Νίκολας (Κόντι Σμιτ Μακφί), ένα παιδί που ακόμα δεν έχει ωριμάσει και βασικά αρνείται να επικοινωνήσει ουσιαστικά μαζί της, είναι η αιτία μιας εσωτερικής ρήξης. Με τον τρόπο της τον παρακίνησε να φύγει από την πατρική εστία για να βρει τον εαυτό του, να ξεκολλήσει από τη ματαιωμένη υπόσχεση των εξαιρετικών φοιτητικών επιδόσεων που δεν καρποφόρησαν – ένα γερό μυαλό που έμεινε στάσιμο, ένας λακωνικός νέος άνδρας που ποιος ξέρει τι κρύβει στην ψυχή του.

Ένα μυθιστόρημα που έρχεται από άγνωστο αποστολέα αποκαλύπτει ένα μυστικό που δεν έχει αποκαλυφθεί εδώ και είκοσι χρόνια: το Perfect Stranger μιλάει για έναν 19χρονο Βρετανό τουρίστα που πνίγηκε στην Ιταλία, προσπαθώντας να σώσει τον 5χρονο γιο μιας γυναίκας, η οποία μια βραδιά νωρίτερα περίπου τον αποπλάνησε.

Το Disclaimer είναι η χρυσή τομή του περιβόητου content που επιθυμεί κάθε πλατφόρμα: το ζουμερό, το σκανδαλώδες και το διαβρωτικό κάθε άσπιλης υπόληψης με την ακεραιότητα ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει το πραγματικό δίλημμα στις παρυφές του cliffhanger.

Η παντρεμένη γυναίκα ενοχοποιείται μέσα από την εξέλιξη της πλοκής και όταν οι φωτογραφίες της νεότερης Κάθριν, σχεδόν γυμνής, σε προκλητικές, ηδυπαθείς στάσεις στο κρεβάτι του δωματίου όπου κατέλυσε με τον 5χρονο Νικ ακριβώς είκοσι χρόνια νωρίτερα, μόλις ο Ρόμπερτ είχε επιστρέψει για δουλειές στο Λονδίνο, συνοδεύουν την ιστορία, αναστατώνεται η φερόμενη ως πρωταγωνίστρια της υπόθεσης, καθώς και ο σύζυγος και ο ανύποπτος γιος της, αλλά και ο επαγγελματικός της περίγυρος που από τη μια τη θεωρούσε άμωμη, από την άλλη, όμως, ήταν επιφυλακτικός απέναντι σε ένα άτομο με status τόσο υπεράνω υποψίας.

DISCLAIMER Facebook Twitter
Όλοι χειροκροτούν όρθιοι, ο σύζυγός της Ρόμπερτ (Σάσα Μπάρον Κόεν) τη θαυμάζει, εκείνη κομπιάζει. Κάτι λείπει, ή, ακόμα χειρότερα, πολλά τη βαραίνουν για να χαρεί ανέμελα.

Ο «δράστης» μιας τόσο οργανωμένης κίνησης είναι ο πατέρας του νεκρού Τζόναθαν (Λούι Πάρτριτζ), ο Στίβεν Μπρίγκστοκ (Κέβιν Κλάιν), κάποτε αφοσιωμένος καθηγητής που αποσύρθηκε λόγω πικρίας και κακής διαχείρισης των μαθητών του.

Απολωλός σε ένα άδειο σπίτι από τότε που η αποξενωμένη εξαιτίας του πένθους σύζυγός του (Λέσλι Μάνβιλ) πέθανε από καρκίνο, ξεκλειδώνει το συρτάρι της και βρίσκει το Perfect Stranger που εκείνη, για να πνίξει τον πόνο της και να πάρει τη βραδυφλεγή εκδίκηση που χρωστούσε στο μονάκριβο παιδί της, συνέθεσε με συγγραφικό ζήλο, και αποφασίζει να το εκδώσει σε περιορισμένα αντίτυπα, με απώτερο σκοπό να φτάσει στα χέρια των ανθρώπων που πιστεύει ακράδαντα πως κατέστρεψαν τη ζωή τη δική του και της γυναίκας του, δεν ανέλαβαν ποτέ τις ευθύνες τους, ούτε και είχαν τη στοιχειώδη ευαισθησία να ζητήσουν συγγνώμη στη μνήμη ενός λησμονημένου νέου.

Η Κάθριν είναι ο στόχος, και η οικογένειά της, μαζί με τη λαμπρή καριέρα της, οι παράπλευρες απώλειες. Για κάποιον λόγο, η πρωταγωνίστρια της παλιάς απιστίας και γυμνό μοντέλο του νεαρού εραστή της αργεί να μοιραστεί τη δική της εκδοχή. Περιμένει, διστάζει, παγώνει, αντιδρά σπασμωδικά, δέχεται επίθεση στο εργασιακό της περιβάλλον όταν ο γηραιός κύριος Μπρίγκστοκ δεν αρκείται στη διακριτική αποστολή των βιβλίων που υπογράφει με ψευδώνυμο αλλά εμφανίζεται επιλεκτικά και στοχευμένα, ως άκακος δέκτης μιας ανεπούλωτης συμφοράς που επιθυμεί να διευθετήσει ως τελική διαθήκη και χρέος προς τους δυο ανθρώπους της ζωής του.

Για πρώτη φορά ο Αλφόνσο Κουαρόν καταπιάνεται με το τηλεοπτικό φορμάτ της σειράς περιορισμένων επεισοδίων, και σε 7 κεφάλαια γεφυρώνει την όχι και τόσο ηλιόλουστη συνεύρεση του νεαρού Τζόναθαν με την όμορφη Κάθριν στο Forte dei Marmi, με την έκρυθμη κατάσταση που δημιουργούν στο σήμερα οι αποκαλύψεις, σαν να ήταν εκτεταμένο σινεμά. Προφανώς συναρπάζεται από τις παράλληλες αφηγήσεις και την ανάπτυξη μιας πολύπλοκης ιστορίας και του δίνεται ξανά η ευκαιρία να αντιστρέψει τους όρους της σαρκικής, νεανικής επιθυμίας, όπως είχε κάνει κυρίως στο Θέλω και τη μαμά σου και, ως έναν βαθμό, στις Μεγάλες Προσδοκίες.

Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση Facebook Twitter
Όπως και στο Tar, η Κέιτ Μπλάνσετ δεν είναι εύκολο θύμα ούτε και προφανής θύτης.

Ωστόσο, αυτό που τον ιντριγκάρει δεν είναι η αγκιστρωτική τεχνική και το κρυφοκουτσομπολίστικο περιεχόμενο της συγγραφέως του Disclaimer, Ρενέ Νάιτ, αλλά η δική του ευεργετική παρέμβαση στην πολυπρισματική αφήγηση. Κάτω από τις διαφορετικές οπτικές (κάτι που δικαιολογεί τα επάλληλα, κουραστικά voice overs), αυτό που φαντάζει σαν καθυστερημένη απόδοση δικαιοσύνης για την ηρωική, αν και άδοξη απώλεια ενός teenager με όρεξη για ζωή, παίρνει διαφορετικές διαστάσεις από τη στιγμή που καταλύεται η καλά φυλαγμένη ιδιωτικότητα μιας καταξιωμένης, ευυπόληπτης γυναίκας.

Ωστόσο, η άρση απορρήτου του τίτλου συμβαίνει χωρίς τις απαραίτητες διαδικασίες– ακόμα και οι συνάδελφοί της θα όφειλαν να διασταυρώσουν τις πηγές τους. Ο σύζυγος σπεύδει να την πατρονάρει, ο γιος της βρίσκει άλλη μία ευκαιρία, καλή αυτήν τη φορά, να τη σταυρώσει. Εκεί που η Αμφιβολία του Τζον Πάτρικ Σάνλεϊ με τη Μέριλ Στριπ και τον Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν μίλησε προφητικά για τη μη αναστρέψιμη διάδοση μιας ψευδούς φήμης σαν τα πούπουλα του μαξιλαριού στον άνεμο, το Disclaimer στρέφει τον προβολέα σε μια γυναίκα, αναμοχλεύοντας το παρελθόν που έχει θάψει βαθιά, ελπίζοντας πως κανείς δεν θα το σκαλίσει. Θέλει τον χρόνο της και κανείς δεν δείχνει πρόθυμος να της τον χαρίσει.

Ανταγωνισμοί και απωθημένα έρχονται στην επιφάνεια. Όπως και στο Tar, η Κέιτ Μπλάνσετ δεν είναι εύκολο θύμα ούτε και προφανής θύτης – η συμπεριφορά της ως πατρικίας, φυσικά σνομπ, συχνά παρεξηγήσιμη, δεν επιτρέπει χαριτωμένες υπεκφυγές, ούτε μεσοβέζικες λύσεις. Όταν έρθει η σύγκρουση, κάποιος θα πληρώσει ακριβό τίμημα. Κι επειδή η πείρα της, εκτός από τις εγνωσμένες ικανότητές στην υποκριτική, γίνεται πολύτιμο δραματουργικό εργαλείο στον φακό ενός μεγάλου σκηνοθέτη, ξέρει πότε να χειριστεί την πλοκή και πότε να παρακολουθήσει το «έργο» από μια απόσταση, να αφήσει τους άλλους να δράσουν, ενώ εκείνη υποθάλπει την απαραίτητη αμφισημία.

DISCLAIMER Facebook Twitter
Το Perfect Stranger μιλάει για έναν 19χρονο Βρετανό τουρίστα που πνίγηκε στην Ιταλία, προσπαθώντας να σώσει τον 5χρονο γιο μιας γυναίκας, η οποία μια βραδιά νωρίτερα περίπου τον αποπλάνησε.

Ο Κουαρόν, που δήλωσε πως ακόμα και για την τηλεόραση ακολουθεί τον δικό του ρυθμό, επιδεικνύει υπομονή στη σχεδόν επτάωρη συνολική διάρκεια, χωρίζει μαεστρικά τα κεφάλαια, με κρίσιμη καμπή από το τέταρτο στο πέμπτο επεισόδιο (όπως χωρίστηκαν στη διπλή ειδική προβολή στο Φεστιβάλ Βενετίας) και διαθέτει την τεχνική για να μας παρασύρει σε ένα ντόμινο αποκαλύψεων, προσδίδοντας ακαδημαϊκό class σε μια ιστορία που θα μπορούσε εύκολα να ξεπέσει στην κλειδαρότρυπα ή να καταφύγει στην προσφιλή προσέγγιση της σάτιρας.

Το Disclaimer είναι η χρυσή τομή του περιβόητου content που επιθυμεί κάθε πλατφόρμα: το ζουμερό, το σκανδαλώδες και το διαβρωτικό κάθε άσπιλης υπόληψης με την ακεραιότητα ενός κινηματογραφιστή που ψάχνει το πραγματικό δίλημμα στις παρυφές του cliffhanger.

Η σειρά 7 επεισοδίων «Disclaimer» θα ξεκινήσει να προβάλλεται από τις 11 Οκτωβρίου στην πλατφόρμα της Apple Tv+.

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

Το νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

Οθόνες / Terence Stamp (1938-2025): Ο μάγκας του Λονδίνου που θα γινόταν Τζέιμς Μποντ

«Το άτακτο αγόρι του βρετανικού σινεμά βρήκε τον δρόμο του σε ώριμες επιλογές, είτε παίζοντας κάποιον αδυσώπητο κακό είτε αφήνοντας τα λακωνικά του διακριτικά σαν στάμπα, όνομα και πράγμα, σε σύντομες εμφανίσεις – εννοείται πως έχει υποδυθεί και τον διάβολο!»
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Οθόνες / The Karate Kid: Πώς η «ταινιούλα που δεν θα έβλεπε κανείς» εξελίχθηκε σε παγκόσμιο φαινόμενο

Η ταινία σημάδεψε μια γενιά εφήβων που φαντασιώνονταν ότι θα αντιστεκόντουσαν ηρωικά στους νταήδες που τους κακοποιούσαν καθημερινά. Και τώρα, ο μύθος επιστρέφει για έκτη φορά στην οθόνη, με πρωταγωνιστές τον Τζάκι Τσαν και τον Ραλφ Μάτσιο
THE LIFO TEAM
Ο άνθρωπος που έφερε την μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Daily / Ο άνθρωπος που έφερε τη μαύρη μουσική κουλτούρα στο σαλόνι εκατομμυρίων σπιτιών

Το ντοκιμαντέρ «Sunday Best: The untold story of Ed Sullivan» αναδεικνύει τη συμβολή του Εντ Σάλιβαν και της δημοφιλέστατης τηλεοπτικής εκπομπής του στην ανάδειξη τεράστιων μορφών της μαύρης μουσικής, από τη Nίνα Σιμόν και τον Τζέιμς Μπράουν μέχρι την Tίνα Τέρνερ και τον Στίβι Γουόντερ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Οθόνες / Έντουαρντ Νόρτον: Γεννημένος σε λάθος εποχή

Με αφορμή τα σημερινά του γενέθλια, ανατρέχουμε στην καριέρα ενός ηθοποιού με την ερμηνευτική στόφα των μεγάλων ονομάτων του New Hollywood, μα καταδικασμένου να εργάζεται σε καιρούς που η κινηματογραφική βιομηχανία δεν ξέρει τι να κάνει μαζί του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Οθόνες / Ana Kokkinos: «Αν ήμουν ένας στρέιτ, Άγγλος άντρας, η ζωή θα ήταν ευκολότερη»

Η ελληνικής καταγωγής Αυστραλή σκηνοθέτιδα πίσω από το «Ten Pound Poms» μιλά στη LiFO για τη στάση των Αυστραλών απέναντι στους μετανάστες, την ταινία της που εξόργισε την ομογένεια, και το πώς είναι να νιώθεις παρείσακτος ακόμη κι όταν το έργο σου έχει δει πολύς κόσμος.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ