«The Bubble» στο Netflix: Με διαφορά ό,τι χειρότερο έχει υπογράψει ο Τζαντ Άπατοου

The Bubble Facebook Twitter
Η Krystal Kris (Iris Apatow, κέντρο) μαζεύει τους συμπρωταγωνιστές της (Pedro Pascal, David Duchovny, Karen Gillan και Keegan-Michael Key) να χορέψουν στο TikTok σε σκηνή της ταινίας. Φωτ.: Laura Radford/Netflix
0

Η συνδρομή του Τζαντ Άπατοου στην αμερικανική κωμωδία του εικοστού πρώτου αιώνα υπήρξε καταλυτική, πλην όμως πιο ποιοτική από τη θέση του παραγωγού. Ως σκηνοθέτης έγραψε και γύρισε μια σειρά από φαρσοκωμωδίες, οι οποίες αφορούν στην πλειονότητά τους τις ερωτικές σχέσεις και διακρίνονται από μια μεγάλη αντίφαση. Ενώ το στοιχείο της ελευθεροστομίας είναι έντονο, με το σεξ και την (κυρίως ανδρική) καφρίλα να προσεγγίζονται απενοχοποιημένα, στο ουσιαστικό μέρος όλες τους καταλήγουν σε ένα συντηρητικό επιμύθιο, κινούμενο αυστηρά εντός των παραδοσιακών αξιών της μέσης αμερικανικής οικογένειας.

Επίσης, όλες τους ανεξαιρέτως είναι τρομερά ανοικονόμητες, υπερβαίνουν τη διάρκεια των δύο ωρών, κάτι που σε έναν αιώνα –και βάλε– σινεμά σπάνια έχει λειτουργήσει προς όφελος της κωμωδίας.

Στο «Trainwreck» η Έιμι Σούμερ έδωσε μια φρεσκάδα αυθορμητισμού που έλειπε από τις τελευταίες ταινίες του, στο «King of Staten Island» η συνεργασία του με ακόμα έναν νεόκοπο κωμικό, τον Πιτ Ντέιβιντσον, δεν είχε εξίσου καλά αποτελέσματα. Και τώρα ο Άπατοου συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Netflix και επιχειρεί να εντάξει σατιρικά στοιχεία στην κωμωδία του. Μόνο που το αποτέλεσμα είναι με διαφορά ό,τι χειρότερο έχει υπογράψει.

Συχνά ο Άπατοου και οι συνεργάτες του έδιναν στους ηθοποιούς το concept μιας σκηνής κι από εκεί και πέρα τους αφήναν να αυτοσχεδιάσουν ασταμάτητα και μετά χρησιμοποιούσαν τα καλύτερα αποσπάσματα στο τελικό cut. Όχι τυχαία, η πιο αστεία ταινία του Άπατοου ήταν το «40 Year Old-Virgin», ακριβώς επειδή το καστ του διέθετε περίσσευμα κωμικού ταλέντου.

Στην ταινία του Netflix ένα τσούρμο σταρ διαφορετικών καταβολών πηγαίνουν στη Μεγάλη Βρετανία για να γυρίσουν το έκτο μέρος ενός franchise με δεινοσαύρους εν μέσω πανδημίας. Η «φούσκα» του τίτλου αναφέρεται στο καλά προστατευμένο περιβάλλον, στο οποίο πρέπει να διαμείνουν οι ηθοποιοί και το συνεργείο για όσο διάστημα κρατούν τα γυρίσματα της ταινίας. Πάνω σ’ αυτό το premise στήνονται μια σειρά από κωμικά σκετσάκια με κύριο χαρακτηριστικό τους την κωμική αστοχία. 

The Bubble Facebook Twitter
Λέσλι Μαν και Ντέιβιντ Ντουκόβνι. Φωτ.: Laura Radford/Netflix

Συχνά ο Άπατοου και οι συνεργάτες του –ο Άνταμ ΜακΚέι πιο πετυχημένα από όλους– έδιναν στους ηθοποιούς το concept μιας σκηνής κι από εκεί και πέρα τους αφήναν να αυτοσχεδιάσουν ασταμάτητα και μετά χρησιμοποιούσαν τα καλύτερα αποσπάσματα στο τελικό cut. Όχι τυχαία, η πιο αστεία ταινία του Άπατοου ήταν το «40 Year Old-Virgin», ακριβώς επειδή το καστ του διέθετε περίσσευμα κωμικού ταλέντου.

Το «Βubble» έχει ταλαντούχους ηθοποιούς, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν κωμικό timing – η Κάρεν Γκίλαν πρέπει να αποκτήσει σύντομα ένα κωμικό πρωταγωνιστικό όχημα της προκοπής. Κωμικούς, όμως, με αυτοσχεδιαστικές ικανότητες επιπέδου Στιβ Κάρελ δεν έχει και αν υπάρχει κάποιος που να τις πλησιάζει, είναι η Κέιτ ΜακΚίνον, η οποία δυστυχώς εμφανίζεται για λίγο μέσω zoom.

Όσο για τα ενδοβιομηχανικά σατιρικά βέλη του σεναρίου που σκάρωσε ο Άπατοου, είναι πράγματα που έχουμε δει ξανά, πολύ πιο καυστικά και σε πολύ πιο αστεία εκδοχή – αν ο υπογράφων δεν έπρεπε να παρακολουθήσει το «Bubble» ολόκληρο, θα το είχε κλείσει στο σαραντάλεπτο και θα έβαζε να ξαναδεί το «Tropic Thunder». 

Το μεγάλο πρόβλημα του έργου, βέβαια, ίσως να είναι το timing. Ο Γούντι Άλεν στο «Crimes and Misdemeanors» έλεγε ότι η κωμωδία ισούται με την τραγωδία συν τον χρόνο, εννοώντας πως όλα τα γεγονότα μπορούν να γίνουν κωμικά, όταν έχει περάσει μια σχετική χρονική απόσταση από την επέλευσή τους.

The Bubble Facebook Twitter
Η Carol (Karen Gillan) τσεκάρει το κινητό της ενώ ο Gunther (Harry Trevaldwyn) της κάνει τεστ για κορωνοϊό στο «The Bubble». Φωτ.: Laura Radford/Netflix

Από μια πλευρά μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι είναι πολύ νωρίς για να γυρίζεται μια κωμωδία για την πανδημία του κορωνοϊού πλήρως αποκομμένη από την τραγική του διάσταση. Από την άλλη, ίσως είναι και πολύ αργά για να γίνονται αστεία για τα μέτρα προστασίας και την καραντίνα – η κουλτούρα των memes παρήγαγε πολύ καλύτερη κωμωδία σχετικά με αυτό το ζήτημα. Και έπειτα, ίσως και να μην είναι ποτέ η κατάλληλη στιγμή για να γυριστεί μια κωμωδία που σου ζητά να συμπονέσεις χολιγουντιανούς σταρ που έπρεπε να περάσουν την καραντίνα τους σε πλουσιοπάροχα δωμάτια με όλες τις παροχές και τις ανέσεις, τουλάχιστον όχι χωρίς την αιχμηρότητα και την απαραίτητη δοσολογία αυτοσαρκασμού.

Ναι, κάποιος χαρακτήρας μέσα στο φιλμ αναφέρεται στο εν λόγω προνόμιο, όταν ένας σταρ ωρύεται, μα είναι ένα στιγμιότυπο φτιαγμένο για να ξεμπερδέψει με τη συγκεκριμένη ένσταση, το οποίο αναιρείται εμφατικά από το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Μιας ταινίας που σε κάνει να πιστεύεις ότι ο δημιουργός της ζει στη δική του «φούσκα», αποκομμένος από την πανδημική εμπειρία του περισσότερου κόσμου. Και από το χιούμορ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΜΠΤΗ 31/03- ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-«Bad Vegan»: Η σοκαριστική, γεμάτη δόξα, απάτη και φυγή, ιστορία της βίγκαν βασίλισσας της Νέας Υόρκης

Ηχητικά Άρθρα / «Bad Vegan»: Η σοκαριστική, γεμάτη δόξα, απάτη και φυγή, ιστορία της βίγκαν βασίλισσας της Νέας Υόρκης

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix αφηγείται την ιστορία της Sarma Melngailis –και του ωμοφαγικού εστιατορίου της Pure Food and Wine– που από την κορυφή της νεοϋορκέζικης εστίασης βρέθηκε στις φυλακές του Rikers Island.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Η λίστα / Οι 10 + 1 καλύτερες ταινίες της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου

Ζητήσαμε από τέσσερις επαγγελματίες του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης αλλά και από έναν ακαδημαϊκό να ψηφίσουν τις καλύτερες ταινίες της εποχής της ελληνικής αθωότητας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι θα δούμε στα σινεμά μέσα στις γιορτές

Οθόνες / 10 ταινίες που παίζουν τις γιορτές και αξίζουν το εισιτήριο του σινεμά

Ένας οδηγός με έξι νέες κυκλοφορίες και τέσσερις που συνεχίζουν να παίζονται με επιτυχία στις αίθουσες, ώστε να προγραμματίσετε τις χριστουγεννιάτικες κινηματογραφικές σας εξόδους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιάννης Οικονομίδης: «Κάνω ταινίες “λαϊκές” κι ας χαρακτηρίζονται σκληρές κι ακραίες»

Οθόνες / Γιάννης Οικονομίδης: «Με τη "Σπασμένη Φλέβα" πήρα ρεβάνς από κάποιους που με πολεμάνε λυσσαλέα»

Με πρόσφατη την επιτυχία της νέας του ταινίας ο σκηνοθέτης μάς μίλησε για όσα ήθελε να πει μέσα από αυτήν, για τη φιλμογραφία του γενικότερα αλλά και για τον τρόπο που βλέπει το σύγχρονο ελληνικό σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Φωτιά και σταχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Οθόνες / Φωτιά και στάχτη; Στάχτη και μπούρμπερη; Avatar, θα σε δούμε

Είναι ένα από τα ελάχιστα blockbusters που μας έχουν απομείνει και αξίζει τον κόπο. Μαζί με το Avatar έχουμε άλλες τρεις ταινίες που αξίζουν την έξοδο στο σινεμά της πόλης!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ | ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Βιβλίο / Είναι το «Singapore Sling» η πιο παρεξηγημένη ταινία του ελληνικού σινεμά;

Μια συζήτηση με τη Μαρί Λουίζ Βαρθολομαίου Νικολαΐδου για την ταινία που αδικήθηκε στην εποχή της, αλλά σήμερα προκαλεί εκ νέου το ενδιαφέρον, και για την «επιστροφή» της μέσα από ένα βιβλίο.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Γιάννης Σολδάτος: «Ο μεγαλύτερος εχθρός μου είναι ο μικροαστισμός» ή «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Βιβλίο / Γιάννης Σολδάτος: «Το σινεμά ως μαζικό λαϊκό θέαμα έχει σχεδόν τελειώσει»

Μια συζήτηση με τον σκηνοθέτη, εκδότη και συγγραφέα της συνοπτικής «Ιστορίας του Ελληνικού Κινηματογράφου» που πρόσφατα επανακυκλοφόρησε εμπλουτισμένη και σε ενιαία μορφή από τις εκδόσεις Αιγόκερως.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Οθόνες / «Aν είχα Πόδια θα σε Κλωτσούσα». Σιγά ρε φίλε, ένα σινεμά ήρθαμε!

Κάνουμε χιούμορ, αλλά η ταινία της Μπρόνστιν παίρνει τα περισσότερα αστέρια της εβδομάδας (με ντεμπούτο A$AP Rocky). Άλλες πέντε ταινίες «βγαίνουν» στα σινεμά από σήμερα και υπάρχει κάτι για όλους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ