«The Bubble» στο Netflix: Με διαφορά ό,τι χειρότερο έχει υπογράψει ο Τζαντ Άπατοου

The Bubble Facebook Twitter
Η Krystal Kris (Iris Apatow, κέντρο) μαζεύει τους συμπρωταγωνιστές της (Pedro Pascal, David Duchovny, Karen Gillan και Keegan-Michael Key) να χορέψουν στο TikTok σε σκηνή της ταινίας. Φωτ.: Laura Radford/Netflix
0

Η συνδρομή του Τζαντ Άπατοου στην αμερικανική κωμωδία του εικοστού πρώτου αιώνα υπήρξε καταλυτική, πλην όμως πιο ποιοτική από τη θέση του παραγωγού. Ως σκηνοθέτης έγραψε και γύρισε μια σειρά από φαρσοκωμωδίες, οι οποίες αφορούν στην πλειονότητά τους τις ερωτικές σχέσεις και διακρίνονται από μια μεγάλη αντίφαση. Ενώ το στοιχείο της ελευθεροστομίας είναι έντονο, με το σεξ και την (κυρίως ανδρική) καφρίλα να προσεγγίζονται απενοχοποιημένα, στο ουσιαστικό μέρος όλες τους καταλήγουν σε ένα συντηρητικό επιμύθιο, κινούμενο αυστηρά εντός των παραδοσιακών αξιών της μέσης αμερικανικής οικογένειας.

Επίσης, όλες τους ανεξαιρέτως είναι τρομερά ανοικονόμητες, υπερβαίνουν τη διάρκεια των δύο ωρών, κάτι που σε έναν αιώνα –και βάλε– σινεμά σπάνια έχει λειτουργήσει προς όφελος της κωμωδίας.

Στο «Trainwreck» η Έιμι Σούμερ έδωσε μια φρεσκάδα αυθορμητισμού που έλειπε από τις τελευταίες ταινίες του, στο «King of Staten Island» η συνεργασία του με ακόμα έναν νεόκοπο κωμικό, τον Πιτ Ντέιβιντσον, δεν είχε εξίσου καλά αποτελέσματα. Και τώρα ο Άπατοου συνεργάζεται για πρώτη φορά με το Netflix και επιχειρεί να εντάξει σατιρικά στοιχεία στην κωμωδία του. Μόνο που το αποτέλεσμα είναι με διαφορά ό,τι χειρότερο έχει υπογράψει.

Συχνά ο Άπατοου και οι συνεργάτες του έδιναν στους ηθοποιούς το concept μιας σκηνής κι από εκεί και πέρα τους αφήναν να αυτοσχεδιάσουν ασταμάτητα και μετά χρησιμοποιούσαν τα καλύτερα αποσπάσματα στο τελικό cut. Όχι τυχαία, η πιο αστεία ταινία του Άπατοου ήταν το «40 Year Old-Virgin», ακριβώς επειδή το καστ του διέθετε περίσσευμα κωμικού ταλέντου.

Στην ταινία του Netflix ένα τσούρμο σταρ διαφορετικών καταβολών πηγαίνουν στη Μεγάλη Βρετανία για να γυρίσουν το έκτο μέρος ενός franchise με δεινοσαύρους εν μέσω πανδημίας. Η «φούσκα» του τίτλου αναφέρεται στο καλά προστατευμένο περιβάλλον, στο οποίο πρέπει να διαμείνουν οι ηθοποιοί και το συνεργείο για όσο διάστημα κρατούν τα γυρίσματα της ταινίας. Πάνω σ’ αυτό το premise στήνονται μια σειρά από κωμικά σκετσάκια με κύριο χαρακτηριστικό τους την κωμική αστοχία. 

The Bubble Facebook Twitter
Λέσλι Μαν και Ντέιβιντ Ντουκόβνι. Φωτ.: Laura Radford/Netflix

Συχνά ο Άπατοου και οι συνεργάτες του –ο Άνταμ ΜακΚέι πιο πετυχημένα από όλους– έδιναν στους ηθοποιούς το concept μιας σκηνής κι από εκεί και πέρα τους αφήναν να αυτοσχεδιάσουν ασταμάτητα και μετά χρησιμοποιούσαν τα καλύτερα αποσπάσματα στο τελικό cut. Όχι τυχαία, η πιο αστεία ταινία του Άπατοου ήταν το «40 Year Old-Virgin», ακριβώς επειδή το καστ του διέθετε περίσσευμα κωμικού ταλέντου.

Το «Βubble» έχει ταλαντούχους ηθοποιούς, με κάποιους από αυτούς να διαθέτουν κωμικό timing – η Κάρεν Γκίλαν πρέπει να αποκτήσει σύντομα ένα κωμικό πρωταγωνιστικό όχημα της προκοπής. Κωμικούς, όμως, με αυτοσχεδιαστικές ικανότητες επιπέδου Στιβ Κάρελ δεν έχει και αν υπάρχει κάποιος που να τις πλησιάζει, είναι η Κέιτ ΜακΚίνον, η οποία δυστυχώς εμφανίζεται για λίγο μέσω zoom.

Όσο για τα ενδοβιομηχανικά σατιρικά βέλη του σεναρίου που σκάρωσε ο Άπατοου, είναι πράγματα που έχουμε δει ξανά, πολύ πιο καυστικά και σε πολύ πιο αστεία εκδοχή – αν ο υπογράφων δεν έπρεπε να παρακολουθήσει το «Bubble» ολόκληρο, θα το είχε κλείσει στο σαραντάλεπτο και θα έβαζε να ξαναδεί το «Tropic Thunder». 

Το μεγάλο πρόβλημα του έργου, βέβαια, ίσως να είναι το timing. Ο Γούντι Άλεν στο «Crimes and Misdemeanors» έλεγε ότι η κωμωδία ισούται με την τραγωδία συν τον χρόνο, εννοώντας πως όλα τα γεγονότα μπορούν να γίνουν κωμικά, όταν έχει περάσει μια σχετική χρονική απόσταση από την επέλευσή τους.

The Bubble Facebook Twitter
Η Carol (Karen Gillan) τσεκάρει το κινητό της ενώ ο Gunther (Harry Trevaldwyn) της κάνει τεστ για κορωνοϊό στο «The Bubble». Φωτ.: Laura Radford/Netflix

Από μια πλευρά μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι είναι πολύ νωρίς για να γυρίζεται μια κωμωδία για την πανδημία του κορωνοϊού πλήρως αποκομμένη από την τραγική του διάσταση. Από την άλλη, ίσως είναι και πολύ αργά για να γίνονται αστεία για τα μέτρα προστασίας και την καραντίνα – η κουλτούρα των memes παρήγαγε πολύ καλύτερη κωμωδία σχετικά με αυτό το ζήτημα. Και έπειτα, ίσως και να μην είναι ποτέ η κατάλληλη στιγμή για να γυριστεί μια κωμωδία που σου ζητά να συμπονέσεις χολιγουντιανούς σταρ που έπρεπε να περάσουν την καραντίνα τους σε πλουσιοπάροχα δωμάτια με όλες τις παροχές και τις ανέσεις, τουλάχιστον όχι χωρίς την αιχμηρότητα και την απαραίτητη δοσολογία αυτοσαρκασμού.

Ναι, κάποιος χαρακτήρας μέσα στο φιλμ αναφέρεται στο εν λόγω προνόμιο, όταν ένας σταρ ωρύεται, μα είναι ένα στιγμιότυπο φτιαγμένο για να ξεμπερδέψει με τη συγκεκριμένη ένσταση, το οποίο αναιρείται εμφατικά από το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας. Μιας ταινίας που σε κάνει να πιστεύεις ότι ο δημιουργός της ζει στη δική του «φούσκα», αποκομμένος από την πανδημική εμπειρία του περισσότερου κόσμου. Και από το χιούμορ.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΜΠΤΗ 31/03- ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-«Bad Vegan»: Η σοκαριστική, γεμάτη δόξα, απάτη και φυγή, ιστορία της βίγκαν βασίλισσας της Νέας Υόρκης

Ηχητικά Άρθρα / «Bad Vegan»: Η σοκαριστική, γεμάτη δόξα, απάτη και φυγή, ιστορία της βίγκαν βασίλισσας της Νέας Υόρκης

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix αφηγείται την ιστορία της Sarma Melngailis –και του ωμοφαγικού εστιατορίου της Pure Food and Wine– που από την κορυφή της νεοϋορκέζικης εστίασης βρέθηκε στις φυλακές του Rikers Island.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Daily / Η αιώνια και οικουμενική θεία Μπεμπέκα

Η αναγγελία του θανάτου της Άννας Κυριακού προκάλεσε βαθιά συγκίνηση και θλίψη καθώς πολλοί έμοιαζαν να πενθούν όχι τόσο την απώλεια της ίδιας της ηθοποιού όσο του χαρακτήρα της στις «Tρεις Χάριτες», κι ας έχουν περάσει τρεις δεκαετίες από τότε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Οθόνες / Buy yourself a butt plug: Γιατί όλοι μιλούν για την ταινία «Pillion»;

Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Χάρι Λάιτον, όπου ο Χάρι Μέλινγκ συνάπτει μια BDSM σχέση με τον Σκάρσγκαρντ, ήδη από το τρέιλερ έχει πυροδοτήσει συζητήσεις για τον σεξουαλικό προσανατολισμό του Σουηδού πρωταγωνιστή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Με το «Chasing Dragons» ο Άκης Ζιάκκας ένωσε μονομιάς τις τρεις δρακολίμνες

Οθόνες / Ο Άκης Ζιάκας ενώνει σε μία διαδρομή τις τρεις Δρακόλιμνες

«Chasing Dragons»: 120 χιλιόμετρα, 8.000 μέτρα υψομετρική διαφορά σε μία μέρα. Μια ταινία που διαρκεί μία ώρα και καταγράφει αυτή τη συγκλονιστική διαδρομή που ξεπερνά τα όρια της αντοχής, σωματικής και ψυχολογικής.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Mπιλ Κίντερ στη LiFO: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Οθόνες / Mπιλ Κίντερ: «Oι ταινίες κινουμένων σχεδίων δεν είναι μόνο για παιδιά»

Ο συνεργάτης του Κόπολα και υπεύθυνος μοντάζ και post-production σε ταινίες όπως το «Wall-e» μάς μίλησε για το μοντάζ στο animation, για την Pixar και για τότε που ένα στούντιο πλήρωσε 80 εκατομμύρια δολάρια τον Κόπολα για να μη γυρίσει μια ταινία. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Τζάρεντ Λέτο, Έμα Τόμσον, ο σκύλος Ίντι και άλλοι δύο λόγοι να πάτε σινεμά

Η τρίτη και χειρότερη κατάθεση στο σύμπαν του «Tron», η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου «Good Boy», το δεύτερο μέρος της τριλογίας του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ και η Έμα Τόμσον ως ένοπλη προστάτιδα. Τι παίζει στα σινεμά από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Οθόνες / Η μακρά αποκαθήλωση του Kanye West

Το νέο ντοκιμαντέρ με τίτλο «In whose name?» παρουσιάζει τον Kanye West ως μια ιδιοφυΐα εγκλωβισμένη στο σώμα ενός παιδιού που βρίσκεται πάντα στα πρόθυρα ενός ακόμα κακομαθημένου ξεσπάσματος. Αρκεί αυτό για να αγνοήσουμε τα σφάλματά του;
THE LIFO TEAM
10 ταινίες για να μπείτε σε φθινοπωρινή διάθεση

Οθόνες / 10 ταινίες που θέλεις να βλέπεις και να είναι φθινόπωρο

Είναι τα κίτρινα φύλλα του Central Park; Η μελοδραματική ατμόσφαιρα; Αγγλικά τοπία στη βροχή; Κάτι πάντως ενώνει αυτές τις δέκα ταινίες και όταν τις βλέπεις θες να είναι και ο καιρός αλλιώτικος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Daily / Steve: Η μοναξιά του δασκάλου μεγάλων αποστάσεων

Ένα κρίσιμο και «μανιοκαταθλιπτικό» 24ωρο στη ζωή ενός εκπαιδευτικού σε ένα σχολείο για προβληματικούς εφήβους αποτελεί τον καμβά για το υπερκινητικό δράμα του Netflix με πρωταγωνιστή τον Κίλιαν Μέρφι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Οθόνες / When Nobody’s Watching: Πριν κλωτσήσουν τη μπάλα, πρέπει να νικήσουν την προκατάληψη

Η Ελλάδα κάνει τα πρώτα της σοβαρά βήματα για να σταθεί ισότιμα στο ευρωπαϊκό γήπεδο του γυναικείου ποδοσφαίρου - Το νέο ντοκιμαντέρ του ΠΣΑΠΠ, “When Nobody’s Watching”, ρίχνει φως στις ζωές των αθλητριών που παλεύουν μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η δραματική στροφή του The Rock και άλλοι 3 λόγοι να πάτε σινεμά

Ακόμα μια κινηματογραφική μεταφορά του Δράκουλα, ένα κινέζικο animation που είναι η πέμπτη εμπορικότερη ταινία όλων των εποχών αλλά και η επανακυκλοφορία του «Avatar: The Way of Water» - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
THE LIFO TEAM
«Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα» ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ

Οθόνες / «Good Boy»: Ναι, ο σκύλος σας βλέπει φαντάσματα

Η πολυσυζητημένη ταινία τρόμου του Μπεν Λέονμπεργκ δίνει σάρκα και οστά σε έναν από τους μεγαλύτερους φόβους των ιδιοκτητών σκύλου και αντλεί τη συγκίνησή της από τον αρραγή δεσμό ανθρώπου και ζώου.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Οθόνες / Χρόνια Πολλά Πέδρο! 20 χρόνια τώρα βλέπουμε τις ταινίες σου.

Ο Πέδρο Αλμοδοβάρ που έχει σήμερα γενέθλια παραμένει διαχρονικά ένας από τους αγαπημένους μας σκηνοθέτες. Μαζέψαμε σε ένα αφιέρωμα ό, τι έχουμε γράψει για τις ταινίες του αλλά και κάποια ενδιαφέροντα θέματα για το έργο του που αξίζει να τα διαβάσετε!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Οθόνες / Η Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη γύρισε μια πανκ αλληγορία για όσα βιώνουμε σήμερα

Η περιπετειώδης δημιουργία του «Harvest», της εντυπωσιακής πρώτης αγγλόφωνης ταινίας της ταλαντούχας σκηνοθέτιδας, ζωντανεύει την ονειρική και σκληρή ατμόσφαιρα ενός μεσαιωνικού σκωτσέζικου χωριού καθώς αυτό εξαφανίζεται από τον χάρτη.  
M. HULOT