Είναι το «Top Boy» η καλύτερη σειρά που έχει αυτήν τη στιγμή το Netflix;

Είναι το «Top Boy» η καλύτερη σειρά που έχει αυτή τη στιγμή το Netflix; Facebook Twitter
Ο κόσμος του «Top Boy» είναι κυρίως ο κόσμος των εμπόρων ναρκωτικών και των επιπτώσεων που έχει αυτή η ασχολία και στους ίδιους και στους δικούς τους ανθρώπους. 
0

Όταν το «Top Boy» προβλήθηκε για τέσσερις συνεχόμενες νύχτες στο βρετανικό Channel 4 το 2011 με πρωταγωνιστές δύο πολύ γνωστούς ράπερ, τον Asher D (Ashley Walters) και τον Kano (Kane Robinson), προκάλεσε μεγάλο σαματά, γιατί παρουσίαζε με εντελώς ρεαλιστικό τρόπο την άγρια καθημερινότητα δύο μαύρων εμπόρων ναρκωτικών στο (φανταστικό) συγκρότημα κατοικιών Summerhouse και στους δρόμους του λονδρέζικου Χάκνεϊ.

Οι υποβαθμισμένες γειτονιές του Λονδίνου και οι σκληρές συνθήκες που έχουν να αντιμετωπίσουν τα παιδιά που μεγαλώνουν σε τέτοιο περιβάλλον, η εκμετάλλευση, η παραμέληση αλλά και η παρανομία στην οποία εύκολα μπορούν να οδηγηθούν έκανε τη σειρά τόσο δημοφιλή, που δύο χρόνια αργότερα επέστρεψε με τέσσερα νέα επεισόδια.

Το «Top Boy» ήταν μια σειρά χαρακτήρων, του «top boy» Ντουσέν, που από το «shithole» του Summerhouse γίνεται ο «βαρόνος» ολόκληρης της περιοχής, κάτι σαν τον δον Κορλεόνε του Χάκνεϊ, και του αδελφικού του φίλου, του Σάλι, με τον οποίο διακινούν μεγάλη ποσότητα ναρκωτικών, που έχουν γύρω τους ανθρώπους της διπλανής πόρτας, με τους οποίους το κοινό μπορούσε να ταυτιστεί και παρακολουθούσε με ενδιαφέρον την εξέλιξή τους. Όταν το Channel 4 αποφάσισε να μην τη συνεχίσει, όλοι αγωνιούσαν για το τι απέγιναν ο Σάλι και ο Ντουσέν. 

Το «Top Boy» θίγει κοινωνικά προβλήματα, αλλά οι ήρωές του δεν δίνουν μία γι' αυτά που συμβαίνουν γύρω τους και δεν τους αφορούν άμεσα. Ενδιαφέρονται για τον εύκολο πλουτισμό, με κάθε κόστος και με κάθε τρόπο, ενδιαφέρονται να ξεφύγουν από τη μιζέρια του Summerhouse και να προχωρήσουν στη ζωή τους, αλλά, εκτός από τον καθημερινό αγώνα και τον νόμιμο τρόπο, η παρανομία είναι κάτι που θεωρούν δεδομένο για να τα καταφέρουν.

Ο δεύτερος κύκλος του Channel 4 κλείνει αφήνοντας τους ήρωες μετέωρους, τον Ντουσέν να τον κυνηγούν για να τον σκοτώσουν οι Αλβανοί μαφιόζοι και τον Σάλι χωρίς συνεργάτες, με μόνη παρέα ένα κακοποιημένο νεαρό αγόρι που πήρε υπό την προστασία του. Το απότομο κλείσιμο της σειράς, χωρίς ουσιαστικό τέλος, προκάλεσε τις υπερβολικές αντιδράσεις των φαν της.

Σε μια πρόσφατη συνέντευξή του ο Kane «Kano» Robinson, ο grime μουσικός που παίζει τον ρόλο του Σάλι, αναφέρει ότι όταν κάποια στιγμή συνάντησε τον Noel Gallagher, το πρώτο πράγμα που τον ρώτησε ήταν «πότε θα επιστρέψει το "Top Boy"».

Κάτι παρόμοιο αναφέρει και ο Ashley Walters: «Αρκετές φορές ήταν ενοχλητικές οι αντιδράσεις των φαν, παρότι βρίσκω ωραίο το ότι κάποιοι άνθρωποι αγαπούσαν τόσο πολύ τη σειρά. Αισθανόμουν όμως ότι ήταν κάτι που με έπνιγε. Ήταν σαν μην μπορείς να υπάρξεις πέρα από αυτόν τον χαρακτήρα. Συνεχώς υπήρχε κάποιος που με ρωτούσε “πότε θα επανέλθει το "Top Boy"».

top boy Facebook Twitter
«Είναι βίαιοι έμποροι ναρκωτικών που κατάγονται από ένα μέρος που τους έχει κάνει αυτό που είναι. Θα πήγαιναν σε αντιρατσιστικές πορείες; Αμφιβάλλω! Αμφιβάλλω αν θα πήγαιναν οι πιο πολλοί άνθρωποι που πουλάνε ναρκωτικά». 

Ακριβώς την ίδια απορία είχε και ο Αμερικανός μεγα-στάρ Drake, επίσης οπαδός των δύο κύκλων του «Top Boy», ο οποίος, μετά από έξι χρόνια αναμονής, και επειδή έβλεπε ότι οι παραγωγοί της σειράς δεν σκόπευαν να ετοιμάσουν νέο κύκλο, αποφάσισε να χρηματοδοτήσει τη συνέχεια. Μάλιστα σκόπευε να πρωταγωνιστήσει ο ίδιος στα νέα επεισόδια, κάτι που θεωρήθηκε μεγάλο πρόβλημα από τον δημιουργό της σειράς, τον Ronan Bennett.

«Αν εμφανιζόταν ο Drake , θα προκαλούσε σύγχυση στο κοινό, και όχι μόνο επειδή θα έστρεφε όλη την προσοχή πάνω του. Θα ήταν δύσκολο να διατηρηθεί η αυθεντικότητα της σειράς» λέει. «Έτσι, τον πείσαμε να μην το κάνει». 

Το «Top Boy» επέστρεψε το 2019 στο Netflix, ακόμα πιο βίαιο και με νέους χαρακτήρες, περιγράφοντας με ωμό τρόπο όλη την αγριότητα του inner city του Λονδίνου και μια νέα κατάσταση στη διακίνηση ναρκωτικών, τα οποία, μέσω των county lines, μεταφέρονταν πλέον στις επαρχιακές πόλεις, κυρίως από παιδιά ή ευάλωτους ανθρώπους που γίνονταν υποχείρια των συμμοριών.

Τον Ντουσέν και τον Σάλι πλαισιώνουν πρόσωπα όπως η Τζακ (Jasmine Jobson) και η Σέλι (η ράπερ Little Simz σε έναν καταπληκτικό ρόλο), ενώ την παράσταση στον τρίτο κύκλο (ή πρώτο για το Netflix) κλέβει ο Τζέιμι (Micheal Ward), ένας νεαρός γκάνγκστερ που έχει πάρει τη θέση των δύο «βετεράνων» όσο αυτοί λείπουν από τους δρόμους του Λονδίνου.

Ο τρίτος κύκλος κλείνει με αιματοκύλισμα και τον Τζέιμι να μπαίνει στη φυλακή, ενώ ο Ντουσέν και ο Σάλι ξεπερνούν κάθε ηθικό κανόνα για να παραμείνουν στην κορυφή. Σκοτώνουν κολλητούς, εκδικούνται, εξοντώνουν κάθε αντίπαλο. 

Ο νέος, τέταρτος κύκλος, και ο καλύτερος μέχρι στιγμής, είναι πέρα από κάθε προσδοκία. Μπορεί να καθυστέρησε να εμφανιστεί λόγω της πανδημίας, αλλά είναι ο πιο συναρπαστικός και καλοδουλεμένος από κάθε άποψη.

Ήταν γνωστό από τον πρώτο κύκλο ότι οι ράπερ μπορούν να παίξουν τον ρόλο τους πειστικά και με μεγάλες δόσεις ρεαλισμού, αλλά αυτήν τη φορά οι ερμηνείες είναι καταπληκτικές απ' όλους, βασικούς πρωταγωνιστές, δευτερεύοντες χαρακτήρες, μικρούς ρόλους. Και το πρώτο επεισόδιο ξεκινάει ως υπερπαραγωγή, γιατί η δράση έχει μεταφερθεί στο Μαρόκο μέσω Ισπανίας, απ' όπου ο Ντουσέν προμηθεύεται τα ναρκωτικά σε μεγάλες ποσότητες, με τη συνεργασία του Τζέιμι, τον οποίο έχει βγάλει από τη φυλακή.

Η Τζακ έχει αναλάβει πιο σοβαρό ρόλο στην ομάδα, είναι πλέον το δεξί χέρι του Ντουσέν, ενώ ο Σάλι είναι ακόμα τσακισμένος από τη δολοφονία του φίλου του, τον οποίο έχει σκοτώσει επειδή τους πρόδωσε. Μένει σε μια βάρκα στο ποτάμι και ταΐζει με το χέρι μια αλεπού, που εμφανίζεται μέσα απ’ τους θάμνους –η σκηνή που ο grime MC ταΐζει την αλεπού με το πιρούνι, ενώ παίζει μαζί της, είναι απίθανη και εντελώς απρόβλεπτη–, και δημιουργεί φιλικές σχέσεις με μια γυναίκα που μένει δίπλα του. 

Jasmine Jobson Facebook Twitter
Η Jasmine Jobson στον ρόλο της Tζακ. Φωτ.: Chris Harris/Netflix

Έχουν περάσει έντεκα χρόνια από το ξεκίνημα τη σειράς και οι δύο βασικοί ήρωες είναι πλέον 30άρηδες, ενώ τα παιδιά που τους πλαισίωναν και πήγαιναν ακόμα στο σχολείο ενήλικες. Όσο μεγαλώνουν, αλλάζουν και οι χαρακτήρες τους, αλλάζουν τα προβλήματα που έχουν να αντιμετωπίσουν στη ζωή τους, αλλάζει η σχέση με την οικογένειά τους, αλλάζουν οι ανάγκες τους.

Στον τέταρτο κύκλο οι χαρακτήρες είναι πιο ολοκληρωμένοι, αποκαλύπτονται άλλες πτυχές τους, ευαισθησίες που κάνουν τους αχώνευτους γκάνγκστερ πιο ανθρώπινους και συμπαθείς. Η οικογένεια είναι με κάποιον τρόπο το πιο σημαντικό πράγμα για όλους, ο πυρήνας της δράσης και αυτό που καθορίζει την πλοκή, ενώ στα περιστατικά που πλαισιώνουν τη βασική ιστορία περνούν όλα τα κοινωνικά προβλήματα της Βρετανίας μετά το Brexit, η απέλαση των μαύρων αφρικανικής και τζαμαϊκανής καταγωγής, το gentrification που αφήνει άστεγους φτωχούς και ηλικιωμένους, ο ρατσισμός, όλες οι δυσκολίες του να είσαι μαύρος χαμηλής κοινωνικής τάξης – όλα αυτά που αγνοούν τα mainstream μέσα.  

Το σημαντικότερο στοιχείο του νέου κύκλου, όμως, είναι ότι έδωσε προτεραιότητα σε αρκετούς γυναικείους χαρακτήρες, που αυτήν τη φορά περνούν σε πρώτο πλάνο και γίνονται πρωταγωνίστριες: η Λορίν, αδελφή της Τζακ, που το σκάει από τον τύπο που τη φυλακίζει σε μια κακοποιητική σχέση στο Λίβερπουλ, η ίδια η Τζακ που ερωτεύεται την Μπεκς και γίνονται θύματα ομοφοβικής επίθεσης, η Τία, η φίλη του νεαρού Στεφ, αδελφού του Τζέιμι, που έχει αποβληθεί διά παντός από το σχολείο και μεγαλώνει μόνη της τη μικρή αδελφή της, η Μάντι, που βγαίνει από τη φυλακή και το παιδί της το έχει πάρει η πρόνοια. Δεν είναι απλώς αδελφές, φίλες, μητέρες, έχουν δικές τους επιχειρήσεις και δουλεύουν με γυναίκες, όπως η Σέλι, που έχει ανοίξει πλέον «σαλόνι ομορφιάς». 

Το «Top Boy» θίγει κοινωνικά προβλήματα, αλλά οι ήρωές του δεν δίνουν μία γι' αυτά που συμβαίνουν γύρω τους και δεν τους αφορούν άμεσα. Ενδιαφέρονται για τον εύκολο πλουτισμό, με κάθε κόστος και με κάθε τρόπο, ενδιαφέρονται να ξεφύγουν από τη μιζέρια του Summerhouse και να προχωρήσουν στη ζωή τους, αλλά, εκτός από τον καθημερινό αγώνα (που έχει επιλέξει η Σέλι) και τον νόμιμο τρόπο (ο μεγάλος αδελφός του Τζέιμι είναι επιμελής φοιτητής στο πανεπιστήμιο), η παρανομία είναι κάτι που θεωρούν δεδομένο για να τα καταφέρουν.

«Μπορεί να μην τους απασχολούν ευρύτερα προβλήματα που δεν σχετίζονται άμεσα με τη ζωή τους, αλλά μην ξεχνάτε τι είδους άνθρωποι είναι οι χαρακτήρες της σειράς», λέει ο Robinson. «Είναι βίαιοι έμποροι ναρκωτικών που κατάγονται από ένα μέρος που τους έχει κάνει αυτό που είναι. Θα πήγαιναν σε αντιρατσιστικές πορείες; Αμφιβάλλω! Αμφιβάλλω αν θα πήγαιναν οι πιο πολλοί άνθρωποι που πουλάνε ναρκωτικά».  

lauryn Facebook Twitter
H Λορίν, αδερφή της Τζακ, που το σκάει από τον τύπο που τη φυλακίζει σε μια κακοποιητική σχέση στο Λίβερπουλ.

Στον νέο κύκλο το ζευγάρι που εμφανιζόταν εθισμένο στα ναρκωτικά, παρακαλώντας για μια δόση στους δρόμους, εμφανίζονται πλέον ως αστυνομικοί που προσπαθούν να στριμώξουν τον Ντουσέν και να αποκαλύψουν τη δράση του, αν και η παρουσία της αστυνομίας είναι ελάχιστη στη σειρά.

Αυτό είναι ένα από τα σημεία όπου κάποιοι εντοπίζουν ότι θα έπρεπε να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα, στην απονομή δικαιοσύνης και στη διελεύκανση των εγκλημάτων, αλλά ο κόσμος του «Top Boy» είναι κυρίως ο κόσμος των εμπόρων ναρκωτικών και των επιπτώσεων που φέρνει αυτή η ασχολία στους ίδιους και στους δικούς τους ανθρώπους. 

Γιατί αυτός ο κύκλος αρέσει σε όλους; Επειδή δεν δείχνει ωραιοποιημένο τον τρόπο ζωής των εγκληματιών, επειδή δείχνει αλήθειες και προσωπικά δράματα με τρόπο ντοκιμαντερίστικο, επειδή έχει εξαιρετική κινηματογραφία με κοντινά πλάνα που αιχμαλωτίζουν κάθε συναίσθημα, κάθε έκφραση των προσώπων, επειδή το σενάριο εξελίσσεται σε μια εις βάθος ανάλυση των ηρώων, επειδή έχει συνεχείς ανατροπές και σοκαριστικά στιγμιότυπα, επειδή το φινάλε του τελευταίου επεισοδίου σε τσακίζει και δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερη αγωνία απ' ό,τι το τέλος του 2013. Μακάρι το Netflix να ετοιμάσει και τρίτο κύκλο…

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΥΡΙΑΚΗ 20/03 - ΕΧΕΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΕΙ-«Τα Ημερολόγια του Άντι Γουόρχολ»: Μια υπνωτιστική σειρά ντοκιμαντέρ

Ηχητικά Άρθρα / «Τα Ημερολόγια του Άντι Γουόρχολ»: Μια υπνωτιστική σειρά ντοκιμαντέρ

Τα αποσπάσματα από τα ημερολόγια τα αφηγείται ο ίδιος o Άντι Γουόρχολ από το υπερπέραν, μέσω του θαύματος ενός AI αλγόριθμου που ανακαλεί τα χαρακτηριστικά της φωνής του όπως αυτή είχε καταγραφεί όταν ζούσε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πόσο θα τα έσπαγε/γαμάτη θα ήταν μια θρησκεία με θεό τον Νίκολας Κέιτζ»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ / «Αν μοιραστώ μαζί σου την ταινία που αγαπάω, μόνο αγάπη έχω να σου δώσω»

Μυθολογίες / «Φαντάζεστε μια θρησκεία με θεό τον Κέιτζ;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Ναταλίας Σουίφτ

Από το After Hours του Σκορσέζε, που την απελευθέρωσε, μέχρι τη Γλυκιά Συμμορία του Νικολαΐδη, που τη σημάδεψε με τη μουσική της, η ηθοποιός μοιράζεται μια ετερόκλητη κινηματογραφική λίστα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το ακαταμάχητο ντεμπούτο της Λουίζ Κουρβουαζιέ που σάρωσε εισπρακτικά στη Γαλλία και η επίσημη πρόταση της Τσεχίας για το περσινό Όσκαρ Διεθνούς Ταινίας ξεχωρίζουν αυτή την κινηματογραφική εβδομάδα.
THE LIFO TEAM
Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οθόνες / Πότε ανοίγουν οι θερινοί κινηματογράφοι της Αθήνας;

Οι Αθηναίοι σινεφίλ δεν θα χρειαστεί να περιμένουν πολύ για να εξασκήσουν την αγαπημένη τους καλοκαιρινή συνήθεια. Συγκεντρώσαμε όλες τις ημερομηνίες που έχουν γίνει γνωστές για την έναρξη λειτουργίας των θερινών σινεμά της πρωτεύουσας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Στα εννιά μου προσπαθούσα να καταλάβω τι σχέση είχε το λεωφορείο με την Μπλανς Ντιμπουά» / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Μυθολογίες / «Το Λεωφορείο ο πόθος ήταν η πρώτη μου ακατάλληλη ταινία»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιάννη Ξανθούλη

Η κινηματογραφική λίστα του Έλληνα συγγραφέα είναι συγκινησιακά φορτισμένη και γεμάτη παιδικές αναμνήσεις όπως και τα βιβλία του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«I love Lucy»: Οργή, αλκοόλ, χρήμα, ξύλο και απιστίες πίσω από το πιο διάσημο οικογενειακό σόου του κόσμου

Σαν σήμερα / Λουσίλ Μπολ: Η πιο αξιολάτρευτη νοικοκυρά της Αμερικής ήταν μια απάτη

Σαν σήμερα το 1989 πεθαίνει η Αμερικανίδα ηθοποιός Λουσίλ Μπολ, πρωταγωνίστρια της διάσημης τηλεοπτικής σειράς «I love Lucy». Αν και λατρεύτηκε από εκατομμύρια τηλεθεατές, η πραγματικότητα πίσω από το «Καλύτερο τηλεοπτικό σόου όλων των εποχών» ήταν γεμάτη βία, αλκοόλ και απιστίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Οθόνες / Η «Εκδίκηση των Σιθ» έγινε 20 χρονών και επιστρέφει στους κινηματογράφους

Το κλείσιμο μιας τριλογίας «Star Wars» που λοιδορήθηκε, για να επανεκτιμηθεί μερικώς όταν η νεότερη έπεσε θύμα των γενικευμένων culture wars και των ελάχιστων φιλοδοξιών της, επανεμφανίζεται στα σινεμά με αφορμή την επέτειο 20 χρόνων από την κυκλοφορία της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ