«Βάρβαρος»: Θα έμενες σε ένα AirBnB για ένα βράδυ με έναν άγνωστο;

ΒΑΡΒΑΡΟΣ Facebook Twitter
Θα κατέβαινες στο σκοτεινό και τριζάτο υπόγειο, ανάβοντας με τα χίλια ζόρια έναν φακό και, αφού το έκανες, θα προχωρούσες ακόμη πιο βαθιά, περνώντας από μια ετοιμόρροπη πόρτα που ανοίγει με το τράβηγμα ενός σχοινιού;
0

ΘΑ ΕΜΕΝΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ, έστω και για ένα μόνο βράδυ, σε μια κακόφημη γειτονιά που δεν γνωρίζεις, μαζί με έναν ευγενικό άνδρα, πρόθυμο να κοιμηθεί στον καναπέ, που σου παραχωρεί ιπποτικά το υπνοδωμάτιο, αλλά σου είναι άγνωστος;

Στο ίδιο σπίτι, θα κατέβαινες στο σκοτεινό και τριζάτο υπόγειο, ανάβοντας με τα χίλια ζόρια έναν φακό και, αφού το έκανες, θα προχωρούσες ακόμη πιο βαθιά, περνώντας από μια ετοιμόρροπη πόρτα που ανοίγει με το τράβηγμα ενός σχοινιού; Και όλα αυτά ενώ είσαι γυναίκα (έχει σημασία);

Για το πρώτο, ο σκηνοθέτης Ζακ Κρέγκερ χτίζει μια υπομονετική εισαγωγή, ένα βράδυ που 'βρεχε, όταν η Τες οδηγεί το πολυτελές SUV της διαπιστώνοντας έντρομη πως μάλλον έκανε λάθος που τσιγκουνεύτηκε, κλείνοντας στα τυφλά ένα οικονομικό AirBnB σε μια ρημαδιασμένη συνοικία του Ντιτρόιτ, και στο κατώφλι της εξώπορτας την υποδέχεται ένας άνδρας που κι αυτός νοίκιασε το ίδιο κατάλυμα, προφανώς από λάθος της εταιρείας, και τώρα πρέπει, πολιτισμένα κι ωραία, να το μοιραστούν μέχρι να βρεθεί λύση στο άβολο, θριλερικής φύσης πρόβλημα.

Το ποιος είναι ο Βάρβαρος μένει να το ανακαλύψετε σε μια τρίτη πράξη που συνδέει το σκοτεινό παρελθόν που κρύβουν οι διάδρομοι και τα υπόγεια σε ένα δολοφονικό περιβάλλον με μια φιγούρα που σηκώνει συζήτηση, εξεζητημένη σε εμφάνιση, και άκρως συμβολική, σίγουρα τίποτε που δεν έχουμε ξαναδεί, με το «Don’t Breathe» από το 2016 να έρχεται αμέσως στον νου.

Εκθέτοντας την ευαλωτότητα μιας όμορφης γυναίκας που βρίσκεται σε μεταβατική φάση (δεν έχει φίλο και βρίσκεται στην ξένη πόλη για την πιθανότητα μιας θέσης που την ενδιαφέρει πολύ), δημιουργεί αβεβαιότητα στον αέρα, μετατοπίζει την όποια απειλή από τον πραγματικό στόχο και σπέρνει την ανησυχία.

Ειδικά, δε, επειδή χρησιμοποιεί τον Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ιδιαίτερα γνωστό στους λάτρεις του horror ως Πένιγουαϊζ στο «It», πολλαπλασιάζει τις υποψίες, έστω κι αν ο Κιθ, που υποδέχεται την Τες με καλούς τρόπους και επίγνωση του αβαντάζ του ως άνδρα και ήδη εγκατεστημένου στο διεκδικούμενο σπίτι, αποδεικνύεται σταδιακά ένας αυθεντικά υποστηρικτικός κύριος – μέχρι αποδείξεως του εναντίου φυσικά.

ΒΑΡΒΑΡΟΣ Facebook Twitter
Η Τζορτζίνα Τσάπμαν συμπρωταγωνιστεί με τον Τζάστιν Λονγκ, του «Jeepers Creepers».

Όσο για το δεύτερο σκέλος της επικινδυνότητας, ο Κρέγκερ, ηθοποιός και ιδρυτικό μέλος μια ομάδας σκετς κωμωδίας, ο οποίος έγραψε και το σενάριο στο «Barbarian», δοκιμάζει τα φρένα στα γκάζια των κλισέ που αναμένουν οι προετοιμασμένοι για ανώμαλη διαδρομή φαν.

Γι’ αυτό και εκεί που τα καταγώγια επιφυλάσσουν ό,τι πιο δυσάρεστο, κόβει ξαφνικά τη ροή και την όρεξη, ανοίγοντας την ταινία σε μια φαινομενικά άσχετη ιστορία, με πρωταγωνιστή τον Τζάστιν Λονγκ του «Jeepers Creepers»: ο ηθοποιός Έι Τζέι οδηγεί αμέριμνος και εύχαρις το κάμπριο αμάξι του στην παραλιακή της δυτικής ακτής, όταν του τηλεφωνούν οι μελλοντικοί συνεργάτες του για να τον ειδοποιήσουν πως μια συνάδελφός του τον καταγγέλλει για βιασμό, με άμεσες, οπωσδήποτε αρνητικές, συνέπειες.

Ο κόσμος του γκρεμίζεται και προσπαθεί να σώσει ό,τι μπορεί για να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Περιουσιακά στοιχεία δεν έχει πολλά, αλλά ένα από αυτά είναι το ανακαινισμένο σπιτάκι του Ντιτρόιτ, στην οδό Μπάρμπαρι, εξού και ο τίτλος «Barbarian».

Το ποιος είναι ο Βάρβαρος μένει να το ανακαλύψετε σε μια τρίτη πράξη που συνδέει το σκοτεινό παρελθόν που κρύβουν οι διάδρομοι και τα υπόγεια σε ένα δολοφονικό περιβάλλον με μια φιγούρα που σηκώνει συζήτηση, εξεζητημένη σε εμφάνιση, και άκρως συμβολική, σίγουρα τίποτε που δεν έχουμε ξαναδεί, με το «Don’t Breathe» από το 2016 να έρχεται αμέσως στον νου.

Υπάρχει ένα τέρας που ανασύρεται σαν στροβοσκοπικός εφιάλτης από εξακολουθητική κακοποίηση άλλων εποχών, ριγκανικών και ατιμώρητων, και ενώνει τα διαφορετικά νήματα και τους χαρακτήρες.

ΒΑΡΒΑΡΟΣ Facebook Twitter
O Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ιδιαίτερα γνωστός στους λάτρεις του horror ως Πένιγουαϊζ στο «It».

Αυτό γίνεται ο καταλύτης των υπερβολών που συσσωρεύονται από τη στιγμή που έρχονται στο φως τα έγκατα ξεχασμένων αμαρτιών, και ο Κρέγκερ αποδεικνύεται ικανότατος χειριστής του εκβιαστικού μηχανισμού του τρόμου, αλλά και της αιματοβαμμένης έκπληξης μέχρι την τελευταία στιγμή. Ακόμη κι αν μαντέψετε ποιος τη γλιτώνει, οι διακλαδώσεις του MeToo και της κουλτούρας ακύρωσης με το είδος του horror δεν ανιχνεύονται τόσο γρήγορα.

Barbarian - Official Trailer

Η ταινία «Βάρβαρος» θα είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα Disney+ aπό τις 21 Δεκεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Οθόνες / Θα δούμε ποτέ στις αίθουσες το νέο, επικό αριστούργημα του Κόπολα;

Ο κορυφαίος σκηνοθέτης χρηματοδότησε μόνος του την παραγωγή του φιλόδοξου “Megalopolis” που προβλήθηκε πριν μερικές μέρες σε κλειστό κύκλο επιφανών εκπροσώπων του Χόλιγουντ και τώρα βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για την διανομή της με τα μεγάλα στούντιο
THE LIFO TEAM