«Βάρβαρος»: Θα έμενες σε ένα AirBnB για ένα βράδυ με έναν άγνωστο;

ΒΑΡΒΑΡΟΣ Facebook Twitter
Θα κατέβαινες στο σκοτεινό και τριζάτο υπόγειο, ανάβοντας με τα χίλια ζόρια έναν φακό και, αφού το έκανες, θα προχωρούσες ακόμη πιο βαθιά, περνώντας από μια ετοιμόρροπη πόρτα που ανοίγει με το τράβηγμα ενός σχοινιού;
0

ΘΑ ΕΜΕΝΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΣΠΙΤΙ, έστω και για ένα μόνο βράδυ, σε μια κακόφημη γειτονιά που δεν γνωρίζεις, μαζί με έναν ευγενικό άνδρα, πρόθυμο να κοιμηθεί στον καναπέ, που σου παραχωρεί ιπποτικά το υπνοδωμάτιο, αλλά σου είναι άγνωστος;

Στο ίδιο σπίτι, θα κατέβαινες στο σκοτεινό και τριζάτο υπόγειο, ανάβοντας με τα χίλια ζόρια έναν φακό και, αφού το έκανες, θα προχωρούσες ακόμη πιο βαθιά, περνώντας από μια ετοιμόρροπη πόρτα που ανοίγει με το τράβηγμα ενός σχοινιού; Και όλα αυτά ενώ είσαι γυναίκα (έχει σημασία);

Για το πρώτο, ο σκηνοθέτης Ζακ Κρέγκερ χτίζει μια υπομονετική εισαγωγή, ένα βράδυ που 'βρεχε, όταν η Τες οδηγεί το πολυτελές SUV της διαπιστώνοντας έντρομη πως μάλλον έκανε λάθος που τσιγκουνεύτηκε, κλείνοντας στα τυφλά ένα οικονομικό AirBnB σε μια ρημαδιασμένη συνοικία του Ντιτρόιτ, και στο κατώφλι της εξώπορτας την υποδέχεται ένας άνδρας που κι αυτός νοίκιασε το ίδιο κατάλυμα, προφανώς από λάθος της εταιρείας, και τώρα πρέπει, πολιτισμένα κι ωραία, να το μοιραστούν μέχρι να βρεθεί λύση στο άβολο, θριλερικής φύσης πρόβλημα.

Το ποιος είναι ο Βάρβαρος μένει να το ανακαλύψετε σε μια τρίτη πράξη που συνδέει το σκοτεινό παρελθόν που κρύβουν οι διάδρομοι και τα υπόγεια σε ένα δολοφονικό περιβάλλον με μια φιγούρα που σηκώνει συζήτηση, εξεζητημένη σε εμφάνιση, και άκρως συμβολική, σίγουρα τίποτε που δεν έχουμε ξαναδεί, με το «Don’t Breathe» από το 2016 να έρχεται αμέσως στον νου.

Εκθέτοντας την ευαλωτότητα μιας όμορφης γυναίκας που βρίσκεται σε μεταβατική φάση (δεν έχει φίλο και βρίσκεται στην ξένη πόλη για την πιθανότητα μιας θέσης που την ενδιαφέρει πολύ), δημιουργεί αβεβαιότητα στον αέρα, μετατοπίζει την όποια απειλή από τον πραγματικό στόχο και σπέρνει την ανησυχία.

Ειδικά, δε, επειδή χρησιμοποιεί τον Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ιδιαίτερα γνωστό στους λάτρεις του horror ως Πένιγουαϊζ στο «It», πολλαπλασιάζει τις υποψίες, έστω κι αν ο Κιθ, που υποδέχεται την Τες με καλούς τρόπους και επίγνωση του αβαντάζ του ως άνδρα και ήδη εγκατεστημένου στο διεκδικούμενο σπίτι, αποδεικνύεται σταδιακά ένας αυθεντικά υποστηρικτικός κύριος – μέχρι αποδείξεως του εναντίου φυσικά.

ΒΑΡΒΑΡΟΣ Facebook Twitter
Η Τζορτζίνα Τσάπμαν συμπρωταγωνιστεί με τον Τζάστιν Λονγκ, του «Jeepers Creepers».

Όσο για το δεύτερο σκέλος της επικινδυνότητας, ο Κρέγκερ, ηθοποιός και ιδρυτικό μέλος μια ομάδας σκετς κωμωδίας, ο οποίος έγραψε και το σενάριο στο «Barbarian», δοκιμάζει τα φρένα στα γκάζια των κλισέ που αναμένουν οι προετοιμασμένοι για ανώμαλη διαδρομή φαν.

Γι’ αυτό και εκεί που τα καταγώγια επιφυλάσσουν ό,τι πιο δυσάρεστο, κόβει ξαφνικά τη ροή και την όρεξη, ανοίγοντας την ταινία σε μια φαινομενικά άσχετη ιστορία, με πρωταγωνιστή τον Τζάστιν Λονγκ του «Jeepers Creepers»: ο ηθοποιός Έι Τζέι οδηγεί αμέριμνος και εύχαρις το κάμπριο αμάξι του στην παραλιακή της δυτικής ακτής, όταν του τηλεφωνούν οι μελλοντικοί συνεργάτες του για να τον ειδοποιήσουν πως μια συνάδελφός του τον καταγγέλλει για βιασμό, με άμεσες, οπωσδήποτε αρνητικές, συνέπειες.

Ο κόσμος του γκρεμίζεται και προσπαθεί να σώσει ό,τι μπορεί για να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Περιουσιακά στοιχεία δεν έχει πολλά, αλλά ένα από αυτά είναι το ανακαινισμένο σπιτάκι του Ντιτρόιτ, στην οδό Μπάρμπαρι, εξού και ο τίτλος «Barbarian».

Το ποιος είναι ο Βάρβαρος μένει να το ανακαλύψετε σε μια τρίτη πράξη που συνδέει το σκοτεινό παρελθόν που κρύβουν οι διάδρομοι και τα υπόγεια σε ένα δολοφονικό περιβάλλον με μια φιγούρα που σηκώνει συζήτηση, εξεζητημένη σε εμφάνιση, και άκρως συμβολική, σίγουρα τίποτε που δεν έχουμε ξαναδεί, με το «Don’t Breathe» από το 2016 να έρχεται αμέσως στον νου.

Υπάρχει ένα τέρας που ανασύρεται σαν στροβοσκοπικός εφιάλτης από εξακολουθητική κακοποίηση άλλων εποχών, ριγκανικών και ατιμώρητων, και ενώνει τα διαφορετικά νήματα και τους χαρακτήρες.

ΒΑΡΒΑΡΟΣ Facebook Twitter
O Μπιλ Σκάρσγκαρντ, ιδιαίτερα γνωστός στους λάτρεις του horror ως Πένιγουαϊζ στο «It».

Αυτό γίνεται ο καταλύτης των υπερβολών που συσσωρεύονται από τη στιγμή που έρχονται στο φως τα έγκατα ξεχασμένων αμαρτιών, και ο Κρέγκερ αποδεικνύεται ικανότατος χειριστής του εκβιαστικού μηχανισμού του τρόμου, αλλά και της αιματοβαμμένης έκπληξης μέχρι την τελευταία στιγμή. Ακόμη κι αν μαντέψετε ποιος τη γλιτώνει, οι διακλαδώσεις του MeToo και της κουλτούρας ακύρωσης με το είδος του horror δεν ανιχνεύονται τόσο γρήγορα.

Barbarian - Official Trailer

Η ταινία «Βάρβαρος» θα είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα Disney+ aπό τις 21 Δεκεμβρίου.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ