Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας;

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας; Facebook Twitter
Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσαρμόσει το look της στη συννεφιασμένη ανεμελιά μιας κοπέλας που ρίσκαρε χωρίς να πολεμήσει ανοιχτά.
0

Η περίπτωση της Τζιν Σίμπεργκ υπήρξε μυστηριώδης, τραγική και τελείως ανακόλουθη με τη λαμπερή, παιδιάστικη εικόνα που ανέδιδε. Τα κοντοκουρεμένα, ξανθά μαλλιά της, πολύ πριν τη διάσημη κουπ της Μία Φάροου χρόνια αργότερα, και το στρογγυλό προσωπάκι που έγινε παγκόσμια γνωστό με τη χαριτωμένη Αμερικανίδα του Γκοντάρ στο Με Κομμένη την Ανάσα, στο πλευρό του Ζαν Πολ Μπελμοντό, γεννήθηκε από την προσπάθεια του κοριτσιού από την επαρχιακή Αμερική να κάνει τη διαφορά όταν έφτασε στο Χόλιγουντ.

Η ταινία Seberg του Μπένεντικτ Άντριους, πολιτικό θρίλερ και ακαδημαϊκή βιογραφία ταυτόχρονα, ξεκινά με το περίφημο πλάνο της ηθοποιού να καίγεται, κυριολεκτικά, στην πυρά του προβοκάτορα σκηνοθέτη Ότο Πρέμιντζερ, όταν στο γύρισμα της Ιωάννας της Λορένης, οι φλόγες την άρπαξαν κατά λάθος και της άφησαν ένα σημάδι που αργότερα θα μεταφερόταν στην ψυχή της, εκτός από τις προφανείς ουλές.

Το πρόβλημα με την Τζιν Σίμπεργκ ήταν ότι είχε συνείδηση, αλλά και την επίγνωση των κοινωνικών αναταράξεων που συνέβαιναν στο περιθώριο της ήσυχης καριέρας της, κολλώντας από νωρίς το γαλλικό μικρόβιο. Μοιράζοντας τη ζωή της ανάμεσα στην ευρύχωρη έπαυλή της στο Λος Άντζελες και το διαμέρισμα στο Παρίσι, όπου ζούσε με τον συγγραφέα Ρομέν Γκαρί και τον γιο τους, προσέφερε δωρεές στους Μαύρους Πάνθηρες και γνώρισε έναν μαύρο ακτιβιστή, με τον οποίο σύναψε ερωτική σχέση. Οι μυστικές υπηρεσίες θορυβήθηκαν και μαζί με τους επαναστάτες, η μπάλα πήρε και την ενζενί με τις παράξενες για το «είδος» της ανησυχίες.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν η Σίμπεργκ καταδιώχτηκε όσο πίστευε ή μεγαλοποίησε περιστατικά εγκαταλείποντας τον εαυτό της στην παράνοια και, ενδεχομένως, τη μανιοκατάθλιψη. Το «Seberg» τάσσεται με την πρώτη εκδοχή.

Ποια νόμιζε πως ήταν η μικροσκοπική gamine που μπέρδεψε το εναλλακτικό lifestyle με την υπονομευτική συμπεριφορά; Το Χόλιγουντ είχε ξεκινήσει την απρόθυμη παραδοχή της σκυταλοδρομίας προς μια νέα εποχή, αλλά μια βολεμένη μοιχός που έμεινε έγκυος από έναν μαύρο μουσουλμάνο και χρηματοδοτούσε επικίνδυνες οργανώσεις ποζάροντας με τη γροθιά υψωμένη, παραπήγαινε.

Δεν θα μάθουμε ποτέ αν η Σίμπεργκ καταδιώχτηκε όσο πίστευε ή μεγαλοποίησε περιστατικά εγκαταλείποντας τον εαυτό της στην παράνοια και, ενδεχομένως, τη μανιοκατάθλιψη. Το Sebergτάσσεται με την πρώτη εκδοχή. Είναι πιο κινηματογραφική. Και σίγουρα πιο εύκολη.

Η ταινία σαφώς βασίστηκε σε πραγματικά γεγονότα και προφανώς δραματοποίησε άλλα τόσα, δημιουργώντας μια ημι-επινοημένη σχέση μεταξύ της Σίμπεργκ και ενός από τους πράκτορες που χάκαραν κάθε της κίνηση, νόμιμη ή παράτυπη – ο ανελέητος Έντγκαρ Χούβερ την είχε συμπεριλάβει στους εχθρούς του έθνους.

Η Κρίστεν Στιούαρτ δεν χρειάστηκε να κάνει πολλά περισσότερα από το να προσαρμόσει το look της στη συννεφιασμένη ανεμελιά μιας κοπέλας που ρίσκαρε χωρίς να πολεμήσει ανοιχτά, όπως μια Τζέιν Φόντα για παράδειγμα. Αντίθετα, κούμπωσε τον ρόλο στη δική της περσόνα, που ούτως ή άλλως μοιράζει τα χαρακτηριστικά της ανάμεσα στη δική της παιδική ηλικία, στο Χόλιγουντ, και τη Γαλλία, που είναι πλέον η χώρα που την έχει αγκαλιάσει σαν δική της.

Ανταπόκριση από τη Βενετία: Τζιν Σίμπεργκ, παρανοϊκή ή οσιομάρτυρας; Facebook Twitter
Η Τζιν Σίμπεργκ στην «Ιωάννα της Λορένης» του Ότο Πρέμιντζερ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

Οθόνες / 40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

Στο προσεχές Φεστιβάλ της Βενετίας θα κάνει πρεμιέρα η ταινία “Seberg” με θέμα τη ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού που έγινε έμβλημα του Γαλλικού Νέου Κύματος και στη συνέχεια υπήρξε θύμα εκστρατείας δυσφήμησης από το FBI με τραγικές συνέπειες.
Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Στην εξαιρετική νέα του ταινία, με πρωταγωνιστές τον Άνταμ Ντράιβερ και τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, ο Νόα Μπάουμπακ ακτινογραφεί ένα μακρύ διαζύγιο ενσωματώνοντας προσωπικά βιώματα
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ