40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
Το μοναδικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει από την ταινία που μόλις ολοκληρώθηκε, είναι η συγκεκριμένη φωτογραφία με την Στιούαρτ ως κοντοκουρεμένη Σίμπεργκ, όπως είχε εμφανιστεί στην αυγή των '60s στην ταινία «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ
0

Μοιάζει ιδανικό κάστινγκ η επιλογή της Κρίστεν Στιούαρτ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κινηματογραφική βιογραφία με θέμα την ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού που έγινε έμβλημα της γαλλικής «Νουβέλ Βαγκ» αλλά η σύντομη ζωή της σημαδεύτηκε από τραγωδίες.

Το μοναδικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει από την ταινία που μόλις ολοκληρώθηκε και θα κάνει πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο προσεχές Φεστιβάλ της Βενετίας, είναι η συγκεκριμένη φωτογραφία με την Στιούαρτ ως κοντοκουρεμένη Σίμπεργκ, όπως είχε εμφανιστεί στην αυγή των '60s στην ταινία «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ – εμφάνιση που την κατέστησε στα 21 της είδωλο του Νέου Κύματος.

Κοντά της, η γαλλική αστυνομία βρήκε ένα φιαλίδιο βαρβιτουρικών, ένα μπουκαλάκι με μεταλλικό νερό και ένα σημείωμα προς τον γιο της, το οποίο έγραφε μεταξύ άλλων, «Συγχώρεσε με. Δεν μπορώ να ζήσω άλλο με τα νεύρα μου».

Προηγουμένως, είχε κάνει το εντυπωσιακό ντεμπούτο της το 1957 ως Ιωάννα της Λωραίνης στην εκδοχή του Τζορτζ Μπέρναρ Σω όπως τη μετέφερε στην οθόνη ο Όττο Πρέμιγκερ, ο οποίος την έδωσε τον κεντρικό ρόλο και στην επόμενη ταινία του, την εξαιρετική μεταφορά στην οθόνη του βιβλίου «Καλημέρα θλίψη» της Φρανσουάζ Σαγκάν. Στα γυρίσματα της ταινίας ήταν που γνώρισε και τον πρώτο σύζυγό της Φρανσουά Μορέιγ.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Χωρίς Ανάσα" (1960)

Μετά τη διεθνή αναγνώριση του «Χωρίς Ανάσα» και την ανακήρυξή της από τον Φρανσουά Τριφό ως «την κορυφαία σύγχρονη ηθοποιό στην Ευρώπη», η Τζιν Σίμπεργκ θα μοίραζε την καριέρα της μεταξύ Αμερικής και Γαλλίας, πραγματοποιώντας κάποιους αξέχαστους ρόλους σε ιδιαίτερες σχεδόν πάντα ταινίες και στις δύο πλευρές, όπως το απόκοσμο "Lilith" (1964) του Ρόμπερτ Ρόσεν πλάι στον Γουόρεν Μπίτι ή σε φιλμ του Κλοντ Σαμπρόλ, όπως το κατασκοπικό «Ο δρόμος της Κορίνθου» του 1967, που γυρίστηκε στην Ελλάδα.

Η ταινία που γύρισε ο Μπένεντικτ Άντριους με πρωταγωνίστρια την Κρίστεν Στιούαρτ, σκηνοθέτης του θεάτρου αλλά και του προπέρσινου κινηματογραφικού δράματος Una με την Ρούνι Μάρα, εστιάζει στη δεκαετία του '60 και στην εκστρατεία δυσφήμισης και εκφοβισμού που υπέστη από το FBI η Τζιν Σίμπεργκ εξαιτίας της σχέσης της με οργανώσεις υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων και ειδικότερα του δεσμού της με τον ακτιβιστή Χακίμ Τζαμάλ.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Lilith" (1964), με τον Γουόρεν Μπίτι

Θα ακολουθούσε η σταδιακή ψυχολογική της κατάρρευση, σύμφωνα με μαρτυρίες των πλησίων της και ο πρόωρος θάνατος της σε ηλικία 40 μόλις ετών στα τέλη Αυγούστου του 1979. Είχε εξαφανιστεί για μέρες όταν το πτώμα της βρέθηκε σε αποσύνθεση στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου της, όχι μακριά από το διαμέρισμά της στο 16ο διαμέρισμα του Παρισιού. Κοντά της, η γαλλική αστυνομία βρήκε ένα φιαλίδιο βαρβιτουρικών, ένα μπουκαλάκι με μεταλλικό νερό και ένα σημείωμα προς τον γιο της, το οποίο έγραφε μεταξύ άλλων, «Συγχώρεσε με. Δεν μπορώ να ζήσω άλλο με τα νεύρα μου».

Ο θάνατός της αποδόθηκε σε αυτοκτονία από τις Αρχές, λίγες μέρες μετά όμως, ο δεύτερος σύζυγός της Ρομέν Γκαρί, συγκάλεσε συνέντευξη τύπου κατηγορώντας δημόσια το FBI (το οποίο εκτός των άλλων είχε διαδώσει το 1970 ότι η Σίμπεργκ «κουβαλούσε το μωρό ηγετικού στελέχους των Μαύρων Πανθήρων») για την ραγδαία επιδείνωση της ψυχικής της υγείας και εμμέσως για τον τραγικό θάνατό της.

Ο αρχικός τίτλος της ταινίας του Άντερσον ήταν "Against All Enemies" (Ενάντια σε όλους τους εχθρούς) και η παραγωγός εταιρεία (τα στούντιο της Amazon) δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ημερομηνία διανομής στις αίθουσες.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Ο δρόμος της Κορίνθου" (1967), με τον Μισέλ Ρονέ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Μυθολογίες / «Θα ήθελα να ήμουν στα γυρίσματα του Pulp Fiction»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Δημήτρη Νάκου

Ο σκηνοθέτης που μόλις παρουσίασε την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του, το «Κρέας», μοιράζεται μια λίστα που περιλαμβάνει από ρουμάνικο νέο κύμα μέχρι την ταινία με το πιο αταίριαστο ζευγάρι στην ιστορία του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Η Εύα Κοταμανίδου μιλά για τα γυρίσματα του «Θιάσου» και για το μεγαλείο του Θόδωρου Αγγελόπουλου

Σαν Σήμερα / Εύα Κοταμανίδου: «Όλοι είχαμε μια έγνοια, ότι γυρίζοντας την ταινία αυτή κάναμε μια ουσιαστική αντίσταση»

Η ηθοποιός που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1936 είχε καταγράψει τις αναμνήσεις της από την ιστορική ταινία του Θόδωρου Αγγελόπουλου στην οποία πρωταγωνιστούσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οθόνες / «Εφηβεία»: Μια οδυνηρή σειρά για τον άγνωστο κόσμο των σημερινών 13χρονων 

Οι σημερινοί έφηβοι μεγαλώνουν σε ένα τρομακτικό χάος πληροφορίας και επιρροών που τους διαμορφώνουν, χωρίς τον έλεγχο της οικογένειάς τους. Μια βρετανική σειρά στο Netflix θέτει ερωτήματα για τους λόγους που οδηγούν σε ακραίες καταστάσεις - προσοχή, περιέχει spoiler.
M. HULOT
Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου, το σέβομαι»

Οθόνες / Ariane Labed: «Δεν με ενδιαφέρει να σκίσω το γυναικείο σώμα στις ταινίες μου· το σέβομαι»

Με αφορμή την κυκλοφορία της πρώτης της μεγάλου μήκους ταινίας -στην οποία υπογράφει το σενάριο και τη σκηνοθεσία-, την κινηματογραφική διασκευή του γοτθικού μυθιστορήματος Sisters της Ντέιζι Τζόνσον, η Ariane Labed μιλάει στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για το σινεμά που την εξιτάρει και την κάνει να ρισκάρει.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / Οι ταινίες της εβδομάδας: O Σόντερμπεργκ ξαναχτυπά και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Αυτή η κινηματογραφική εβδομάδα έχει να μας δώσει το φοβερό δίδυμο Μπλάνσετ-Φασμπέντερ, την αδικημένη από τα Όσκαρ ερμηνεία της Μαριάν Ζαν-Μπατίστ στο Hard Truths και ένα αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ που ήταν υποψήφιο για αγαλματίδιο.
THE LIFO TEAM
«Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Οθόνες / «Mr Bates vs The Post Office»: Όταν οι Βρετανοί έχασαν την εμπιστοσύνη τους στη Δικαιοσύνη

Μια σειρά τεσσάρων επεισοδίων υπενθυμίζει μία από τις μεγαλύτερες δικαστικές αδικίες στη βρετανική ιστορία, όταν εκατοντάδες αθώοι υπεύθυνοι ταχυδρομείων κατηγορήθηκαν για κλοπή και απάτη εξαιτίας ενός ελαττωματικού πληροφοριακού συστήματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ