40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
Το μοναδικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει από την ταινία που μόλις ολοκληρώθηκε, είναι η συγκεκριμένη φωτογραφία με την Στιούαρτ ως κοντοκουρεμένη Σίμπεργκ, όπως είχε εμφανιστεί στην αυγή των '60s στην ταινία «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ
0

Μοιάζει ιδανικό κάστινγκ η επιλογή της Κρίστεν Στιούαρτ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε μια κινηματογραφική βιογραφία με θέμα την ζωή της Αμερικανίδας ηθοποιού που έγινε έμβλημα της γαλλικής «Νουβέλ Βαγκ» αλλά η σύντομη ζωή της σημαδεύτηκε από τραγωδίες.

Το μοναδικό υλικό που έχει κυκλοφορήσει από την ταινία που μόλις ολοκληρώθηκε και θα κάνει πρεμιέρα εκτός συναγωνισμού στο προσεχές Φεστιβάλ της Βενετίας, είναι η συγκεκριμένη φωτογραφία με την Στιούαρτ ως κοντοκουρεμένη Σίμπεργκ, όπως είχε εμφανιστεί στην αυγή των '60s στην ταινία «Χωρίς Ανάσα» του Γκοντάρ – εμφάνιση που την κατέστησε στα 21 της είδωλο του Νέου Κύματος.

Κοντά της, η γαλλική αστυνομία βρήκε ένα φιαλίδιο βαρβιτουρικών, ένα μπουκαλάκι με μεταλλικό νερό και ένα σημείωμα προς τον γιο της, το οποίο έγραφε μεταξύ άλλων, «Συγχώρεσε με. Δεν μπορώ να ζήσω άλλο με τα νεύρα μου».

Προηγουμένως, είχε κάνει το εντυπωσιακό ντεμπούτο της το 1957 ως Ιωάννα της Λωραίνης στην εκδοχή του Τζορτζ Μπέρναρ Σω όπως τη μετέφερε στην οθόνη ο Όττο Πρέμιγκερ, ο οποίος την έδωσε τον κεντρικό ρόλο και στην επόμενη ταινία του, την εξαιρετική μεταφορά στην οθόνη του βιβλίου «Καλημέρα θλίψη» της Φρανσουάζ Σαγκάν. Στα γυρίσματα της ταινίας ήταν που γνώρισε και τον πρώτο σύζυγό της Φρανσουά Μορέιγ.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Χωρίς Ανάσα" (1960)

Μετά τη διεθνή αναγνώριση του «Χωρίς Ανάσα» και την ανακήρυξή της από τον Φρανσουά Τριφό ως «την κορυφαία σύγχρονη ηθοποιό στην Ευρώπη», η Τζιν Σίμπεργκ θα μοίραζε την καριέρα της μεταξύ Αμερικής και Γαλλίας, πραγματοποιώντας κάποιους αξέχαστους ρόλους σε ιδιαίτερες σχεδόν πάντα ταινίες και στις δύο πλευρές, όπως το απόκοσμο "Lilith" (1964) του Ρόμπερτ Ρόσεν πλάι στον Γουόρεν Μπίτι ή σε φιλμ του Κλοντ Σαμπρόλ, όπως το κατασκοπικό «Ο δρόμος της Κορίνθου» του 1967, που γυρίστηκε στην Ελλάδα.

Η ταινία που γύρισε ο Μπένεντικτ Άντριους με πρωταγωνίστρια την Κρίστεν Στιούαρτ, σκηνοθέτης του θεάτρου αλλά και του προπέρσινου κινηματογραφικού δράματος Una με την Ρούνι Μάρα, εστιάζει στη δεκαετία του '60 και στην εκστρατεία δυσφήμισης και εκφοβισμού που υπέστη από το FBI η Τζιν Σίμπεργκ εξαιτίας της σχέσης της με οργανώσεις υπέρ των πολιτικών δικαιωμάτων και ειδικότερα του δεσμού της με τον ακτιβιστή Χακίμ Τζαμάλ.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Lilith" (1964), με τον Γουόρεν Μπίτι

Θα ακολουθούσε η σταδιακή ψυχολογική της κατάρρευση, σύμφωνα με μαρτυρίες των πλησίων της και ο πρόωρος θάνατος της σε ηλικία 40 μόλις ετών στα τέλη Αυγούστου του 1979. Είχε εξαφανιστεί για μέρες όταν το πτώμα της βρέθηκε σε αποσύνθεση στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου της, όχι μακριά από το διαμέρισμά της στο 16ο διαμέρισμα του Παρισιού. Κοντά της, η γαλλική αστυνομία βρήκε ένα φιαλίδιο βαρβιτουρικών, ένα μπουκαλάκι με μεταλλικό νερό και ένα σημείωμα προς τον γιο της, το οποίο έγραφε μεταξύ άλλων, «Συγχώρεσε με. Δεν μπορώ να ζήσω άλλο με τα νεύρα μου».

Ο θάνατός της αποδόθηκε σε αυτοκτονία από τις Αρχές, λίγες μέρες μετά όμως, ο δεύτερος σύζυγός της Ρομέν Γκαρί, συγκάλεσε συνέντευξη τύπου κατηγορώντας δημόσια το FBI (το οποίο εκτός των άλλων είχε διαδώσει το 1970 ότι η Σίμπεργκ «κουβαλούσε το μωρό ηγετικού στελέχους των Μαύρων Πανθήρων») για την ραγδαία επιδείνωση της ψυχικής της υγείας και εμμέσως για τον τραγικό θάνατό της.

Ο αρχικός τίτλος της ταινίας του Άντερσον ήταν "Against All Enemies" (Ενάντια σε όλους τους εχθρούς) και η παραγωγός εταιρεία (τα στούντιο της Amazon) δεν έχει ανακοινώσει ακόμα ημερομηνία διανομής στις αίθουσες.

40 χρόνια μετά τον τραγικό θάνατό της, η Τζιν Σίμπεργκ ξαναζεί στην οθόνη με τη μορφή της Κρίστεν Στιούαρτ Facebook Twitter
"Ο δρόμος της Κορίνθου" (1967), με τον Μισέλ Ρονέ
Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Οθόνες / «Made in Vain»: Γιατί ένας άνθρωπος θέλει να γίνει bodybuilder;

Ένα αποκαλυπτικό ελληνικό ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την ωμή αλήθεια για το άθλημα του bodybuilding –έναν κόσμο όπου δοκιμάζονται τα όρια σώματος και πνεύματος– έρχεται στις αίθουσες την Πέμπτη 29 Μαΐου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ