Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου

Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου Facebook Twitter
H ταινία του είναι μια από τις καλύτερες στο «είδος», γιατί καταφέρνει να είναι θεαματικά ισορροπημένη, χωρίς να φαντάζει ποτέ αντικειμενική.
0

Στο Squid and the Whale εξιστόρησε το διαζύγιο των γονιών του, αποσπώντας υποψηφιότητα για Όσκαρ σεναρίου. Στο Marriage Story, ο Νόα Μπάουμπακ όχι μόνο θυμήθηκε το δικό του άσχημο διαζύγιο από την Τζένιφερ Τζέισον Λι, πριν από μερικά χρόνια, αλλά πήρε συνεντεύξεις και μαρτυρίες από φίλους και γνωστούς τους, καθώς και δικηγόρους και συμβούλους, για να εμβαθύνει στο θέμα.

Τα καλά νέα είναι πως ο Αμερικανός σκηνοθέτης ξεπέρασε οριστικά το φάντασμα του Γούντι Άλεν – η Νέα Υόρκη, η σκωπτική ματιά στο Λος Άντζελες, το κυμαινόμενο ύφος ανάμεσα στο δράμα και την κωμωδία είναι περιαστασιακές, επιφανειακές ομοιότητες. Τα πολύ καλά νέα είναι πως η ταινία του είναι μια από τις καλύτερες στο «είδος», γιατί καταφέρνει να είναι θεαματικά ισορροπημένη, χωρίς να φαντάζει ποτέ αντικειμενική, δηλαδή εισαγγελικά μοιρασμένη ανάμεσα στα δύο αντιμαχόμενα μέρη/φύλα.

Έχουμε δει πολλούς γάμους να ξινίζουν στο σινεμά, ζευγάρια να σκοτώνονται, να φιλιώνουν, να σέρνονται στα δικαστήρια, να βάζουν παιδιά στη μέση, να μελοδραματίζουν ή να τραγωδούν. Το Marriage Story περιλαμβάνει όλο το μενού, αλλά με σοφές δόσεις, μύχιες λεπτομέρειες, ρυθμό και ανάσες, σασπένς που κατευθύνεται στην καρδιά των χαρακτήρων κι όχι σε εύκολες ανατροπές, και, κυρίως, καταπληκτικές ερμηνείες.

Το «Marriage Story» περιλαμβάνει όλο το μενού, αλλά με σοφές δόσεις, μύχιες λεπτομέρειες, ρυθμό και ανάσες, σασπένς που κατευθύνεται στην καρδιά των χαρακτήρων κι όχι σε εύκολες ανατροπές, και, κυρίως, καταπληκτικές ερμηνείες.

Η Σκάρλετ Τζοχάνσον είναι η μεγαλωμένη στο Λος Άντζελες ηθοποιός που ακολουθεί τον σκηνοθέτη του θεάτρου σύζυγό της (Άνταμ Ντράιβερ) στη Νέα Υόρκη, φτιάχνει σοβαρό όνομα εκεί, μεγαλώνουν τον γιο τους και ενώ όλα δείχνουν πως τα πάνε καλά, εκείνη ζητά διαζύγιο, στην αρχή φιλικά, αλλά, με το που μετακομίζει στη δυτική ακτή, πιο επιθετικά, μέσω μιας ικανότατης δικηγόρου (Λόρα Ντερν). Αντί να δαιμονοποιήσει τους καταλύτες της αντιπαράθεσης, δηλαδή τους δικηγόρους, ο Μπάουμπακ τους εξανθρωπίζει, φέρνοντάς τους κοντύτερα στους «πελάτες» τους. Το σύστημα είναι το θηρίο που απειλεί να διαβρώσει τις σχέσεις, και η ταινία υπομονετικά διασχίζει όλα τα στάδια για να φέρει στην επιφάνεια τη χαμένη οικειότητα, τη χημεία που κάποτε λειτούργησε αβίαστα και συμπληρωματικά ανάμεσα στη Νικόλ και τον Τσάρλι.

Όλοι αριστεύουν στην ταινία, η Τζούλι Χάγκερτι από την Απίθανη Πτήση στο ρόλο της καλόκαρδης μάνας, η Ντερν με το ανέκδοτο περί γυναίκας και Παναγίας, ο παραγνωρισμένος Άλαν Άλντα, ως πρώτος δικηγόρος του Τσάρλι, χρησιμοποιώντας τον νατουραλισμό του για να απαλύνει το χειρότερο σενάριο, ο Ρέι Λιότα, σκληρό καρύδι στην μπίζνα των διαζυγίων, η Τζοχάνσον, η οποία εμπλουτίζει τη φαρέτρα της με τα χρόνια, αλλά η παράσταση του Άνταμ Ντράιβερ, κατόχου του Coppa Volpi στη Βενετία, που σίγουρα θα συζητηθεί στα βραβεία, συναρπάζει ολοκληρωτικά.

Κρατώντας την ψυχραιμία και την ευγένειά του στο μεγαλύτερο μέρος του Marriage Story, σαστίζει με το που χάνει τον έλεγχο, λυγίζει συγκινητικά όταν κινδυνεύει να χάσει το παιδί, αλλά αποκαλύπτεται και αποκτά την ανθρωπιά του, όταν συνειδητοποιεί πως δεν πορεύεται μόνος του, άρα ο κόσμος δεν ανήκει στο εγωιστικό, αν και γλυκομίλητο, όραμά του. Γι' αυτό και η ερμηνεία του, σαν παρένθεση μιούζικαλ μετά από ένα ποτό με φίλους, στο Being Alive του Στίβεν Σοντχάιμ από το κορυφαίο έργο Company, είναι η απροσδόκητη ψυχή της ταινίας, το μουσικό κλειδί ενός βασικά διαλογικού δράματος με την κάμερα του Μπάουμπακ να δίνει πάσες στα σωστά σημεία.

Ανταπόκριση από τη Βενετία - «Marriage Story»: Το πικρό φινάλε μιας ιστορίας γάμου Facebook Twitter
Τα δύο πόστερ της ταινίας.
 

Τα δύο τρέιλερ της ταινίας του Νόα Μπάουμπακ είναι δοσμένα από την οπτική των δύο πρωταγωνιστών. Το «Marriage Story» έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Βενετίας και σύντομα θα είναι διαθέσιμο στο Netflix.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανταπόκριση από τη Βενετία για τη νέα ταινία της Κατρίν Ντενέβ: Η «αλήθεια» έχει πάντα δύο όψεις

Οθόνες / Ανταπόκριση από τη Βενετία για τη νέα ταινία της Κατρίν Ντενέβ: Η «αλήθεια» έχει πάντα δύο όψεις

Μετά τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για το Shoplifters, ο Ιάπωνας master Χιροκάζου Κορε-έντα ανοίγει το φεστιβάλ Βενετίας με μια ευχάριστη, πολύπλοκη δραματική κομεντί για το αμφιλεγόμενο συναίσθημα μιας μεγάλης ηθοποιού.
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΚΑΤΡΙΝ ΝΤΕΝΕΒ
Φεστιβάλ Βενετίας: Ταινίες των Ρόμαν Πολάνσκι, Ρόι Άντερσον, Στίβεν Σόντερμπεργκ και ο νέος «Joker» στην 76η διοργάνωση

Σινεμά / Φεστιβάλ Βενετίας: Ταινίες των Ρόμαν Πολάνσκι, Ρόι Άντερσον, Στίβεν Σόντερμπεργκ και ο νέος «Joker» στην 76η διοργάνωση

Μερικές από τις πιο αναμενόμενες ταινίες της χρονιάς περιλαμβάνει το πρόγραμμα του 76ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας που μόλις ανακοινώθηκε

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Superman, καρχαρίες και Νταλί από αύριο στους κινηματογράφους

Η πρώτη ταινία του αναγεννημένου διευρυμένου σύμπαντος της DC, ο υβριδικός μεταμεσονύκτιος χαβαλές του «Dangerous Animals» και το χιτσκοκικό «Spellbound», με την ονειρική σεκάνς ανθολογίας που σχεδίασε ο Σαλβαδόρ Νταλί, ξεχωρίζουν από το πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Οθόνες / Νύχτα Αγωνίας: Το trendy δράμα του Χίτσκοκ με τη συμμετοχή του Νταλί

Ο μεγαλοπαραγωγός Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ επιθυμούσε ένα trendy δράμα για την ψυχανάλυση, ενώ ο Άλφρεντ Χίτσκοκ γύρισε άλλο ένα θρίλερ για το σεξ, την ερωτική επιθυμία και τον ρόλο μιας δυναμικής γιατρού, απροστάτευτης σε ένα σεξιστικό ανδροκρατούμενο μικρόκοσμο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αναγέννηση του Jurassic World με ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικά αναχρονιστική

Οθόνες / Jurassic World: Ανακυκλωμένα υλικά, ανακουφιστικό πισωγύρισμα

Ο Κόλιν Τρεβόροου ξεκίνησε δυνατά τη δεύτερη τριλογία του Jurassic σύμπαντος και την έστειλε στον αγύριστο ή περίπου στη μέση του πουθενά, με τους τροποποιημένους δεινοσαύρους αδέσποτους, οπλισμένους κι επικίνδυνους, σε ένα φινάλε με οικολογικές κορόνες, πανηγυρικά χαοτικό, ψευδεπίγραφα απειλητικό και, εν τέλει, εξαιρετικά ανιαρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Οθόνες / Στο «F1», o Μπραντ Πιτ θυμίζει τους σταρ μιας άλλης εποχής

Ο Μπραντ Πιτ, σε έναν μεγαλειώδη αναχρονισμό σε σύγκριση με τους ζορισμένους άνδρες του σύγχρονου κινηματογράφου, παίζει την ψυχούλα που όλοι φανταζόμαστε στο «F1», έναν (καθόλου σκοτεινό) ιππότη της ασφάλτου, ριψοκίνδυνο για το fun της ιστορίας, σε πλήρη έλεγχο της κατάστασης, πιστό στο σχεδόν ερωτικό του ραντεβού με τον φακό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 κινηματογραφικές προβολές-events που δεν πρέπει να χάσετε φέτος το καλοκαίρι

Οθόνες / 10 θρυλικές ταινίες που θα δούμε φέτος στα θερινά

Πέρα από τις ταινίες της διανομής, το καλοκαίρι διεξάγονται events, φεστιβάλ κaι αφιερώματα που (επανα)συστήνουν θησαυρούς από το κινηματογραφικό παρελθόν. Επιλέγουμε μια προβολή από δέκα τέτοιες δράσεις, στις οποίες κάθε σινεφίλ αξίζει να χτυπήσει κάρτα. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ