«2073»: Ο Ασίφ Καπάντια δεν προσπάθησε αρκετά

2073 Facebook Twitter
Η Σαμάνθα Μόρτον πρωταγωνιστεί στο 2073
0


ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
 μαζί με μια καθηλωτική αμεσότητα κάτω από τη βαριά ανάσα αγωνίας και φόβου για το χρονικό του συλλογικού τέλους στο «La Jetée», το εμβληματικό μικρού μήκους sci-fi του '62 από την αριστερή όχθη της κινηματογραφικής έγνοιας για την πολιτική, κάτι που απουσιάζει ενοχλητικά από το φορτωμένο, πεζό ψευδοντοκιμαντέρ του Ασίφ Καπάντια.

Με το εύρημα μερικών survivors στο τεχνητής νοημοσύνης υπερ-αστυνομευόμενο «2073» και πρωταγωνίστρια τη Σαμάνθα Μόρτον, που δανείζει μια απαραίτητη δόση ανθρωπιάς με τη συμπονετική της ερμηνεία, η ταινία μαζεύει κομμάτια τεκμηρίωσης, αρχειακό υλικό και μαρτυρίες ειδικών για να καταδείξει τους λόγους που οδήγησαν τον πλανήτη και τον κόσμο σε περίπου πυρηνικό αφανισμό. Όπως είναι αναμενόμενο, Μασκ, Μπέζος και οι συνήθεις ύποπτοι ευθύνονται, και ο δημιουργός των πορτρέτων του Σένα, της Γουάινχαουζ και του Μαραντόνα –όλα άρτια και με ιδιαίτερη υπογραφή– κάνει φλασμπάκ στη σχηματική ως ανύπαρκτη πλοκή της ομάδας των survivors για να θυμηθούμε, κατά τη δική του κρίση, τα γεγονότα και το παρασκήνιο που προοικονομεί τα χειρότερα για την κοινωνία που γλιστρά από τα χέρια μας.

Ο Βρετανός κινηματογραφιστής βασικά κάνει ένα ντοκιμαντέρ, αλλά το περνάει στην ταμπέλα του φιξιόν μήπως το δει, κατά λάθος ίσως, μια και μπαίνει στην κατηγορία της επιστημονικής φαντασίας, περισσότερος κόσμος για να παραδειγματιστεί και να καταλάβει τι κρύβεται πίσω από τις μπλεγμένες τηλεοπτικές ειδήσεις.

Κάτω από την επιτηδευμένη πρόφαση της έμπνευσης από ένα άγνωστο στους πολλούς αριστούργημα, ο Βρετανός κινηματογραφιστής βασικά κάνει ένα ντοκιμαντέρ αλλά το περνάει στην ταμπέλα του φιξιόν μήπως το δει, κατά λάθος ίσως, μια και μπαίνει στην κατηγορία της επιστημονικής φαντασίας, περισσότερος κόσμος για να παραδειγματιστεί και να καταλάβει τι κρύβεται πίσω από τις μπλεγμένες τηλεοπτικές ειδήσεις – κι αν δεν του αρέσει δεν πειράζει, τουλάχιστον θα έχει σφηνωθεί κάτι εποικοδομητικό στο μυαλό του. Στο μεταξύ, το υποβάλλει σε ένα φεστιβάλ πρώτης κλάσης όπως αυτό της Βενετίας, γίνεται δεκτός στο διαγωνιστικό και χειροκροτείται από τους δημοσιογράφους, γιατί κολακεύονται που διώκονται οι συνάδελφοί τους και πεθαίνουν στην πρώτη γραμμή – οι κριτικοί κινηματογράφου συχνά βαυκαλιζόμαστε με αυτά, αλλά γρήγορα συνερχόμαστε.

Στην ουσία, δεν έχει κάνει κάτι παραπάνω από τα ντοκιμαντέρ του Χατζηστεφάνου και των Ελλήνων και πολύ περισσότερων ξένων προοδευτικών συναδέλφων του. Απλώς, επειδή έχει το όνομα και την ιδέα να μπλέξει τη ζοφερή πραγματικότητα με μια ακόμα πιο εφιαλτική φαντασία στο προσεχές μέλλον εξασφάλισε μια θέση που αξιολογικά όφειλε να πάει κάπου αλλού στη #venezia81, ενδεχομένως με μια παρόμοια, αλλά πιο πρωτότυπη και λιγότερο προβλέψιμη προειδοποιητική παραβολή.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Joker - Folie À Deux: Ένα μουσικοχορευτικό σίκουελ που θα ανακουφίσει και θα απογοητεύσει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Joker - Folie À Deux: Ένα μουσικοχορευτικό σίκουελ που θα ανακουφίσει και θα απογοητεύσει

Κάποιοι θα περιμένουν τη συνέχεια που δεν αρνήθηκε κανείς από τους συντελεστές κατηγορηματικά στην κοινή συνέντευξη τύπου στο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Σκαθαροζούμης, ένα ανατρεπτικό θρίλερ κι ένα εξαιρετικό δικαστικό δράμα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ο Σκαθαροζούμης, ένα ανατρεπτικό θρίλερ κι ένα εξαιρετικό δικαστικό δράμα από αύριο στους κινηματογράφους

Η επιστροφή του Τιμ Μπάρτον, η εξαιρετική «Υπόθεση Γκολντμάν» και το ανατρεπτικό «Strange Darling» ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί την πολιτική επιλογή της ευθανασίας σαν ελεγειακό αποχαιρετισμό

Ανταπόκριση από τη Βενετία / The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί έναν ελεγειακό αποχαιρετισμό

Η πρώτη αγγλόφωνη μεγάλου μήκους ταινία του Ισπανού auteur προσφέρει δυο αξιοσημείωτους γυναικείους ρόλους σε δυο σπουδαίες ηθοποιούς: την Τίλντα Σουίντον και την Τζούλιαν Μουρ — SPOILER ALERT
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pulp Fiction / Ποια είναι η καλύτερη και ποια η χειρότερη σειρά του 2025;

Pluribus ή All is Fair; Έχουν και τα δύο φανατικούς θαυμαστές που τους χωρίζει μία άβυσσος. Τα βρίσκουν στη μέση ίσως με τον τελευταίο κύκλο του Stranger Things. Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος και Γιάννης Βασιλείου μιλούν για τις τρεις πολυσυζητημένες σειρές στο studio της LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους

Οθόνες / Όσα παιδιά βρέθηκαν στην Ολυμπία 29/11-6/12 είδαν πολύ καλό σινεμά

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους ταξίδεψε για μια εβδομάδα τους θεατές του σε κάθε γωνιά της Γης, από τους καταυλισμούς της Παλαιστίνης μέχρι τις Φιλιππίνες και τα νησιά Γκαλάπαγκος.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Τζον Κασσαβέτης, εξέχων δημιουργός της αμερικανικής αβάν-γκαρντ

Οθόνες / Τζον Κασσαβέτης: «Το καλύτερο location στον κόσμο είναι το ανθρώπινο πρόσωπο»

Γεννήθηκε σαν σήμερα ο Ελληνοαμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός που έγραψε ιστορία στον κινηματογράφο με σπουδαίες ταινίες όπως οι «Μια γυναίκα εξομολογείται», «Νύχτα Πρεμιέρας», «Γκλόρια» και πολλές ακόμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Αθήνα

Οθόνες / Η συγκλονιστική «Φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ακούγεται από σήμερα και στην Ελλάδα

Ένα 6χρονο κορίτσι «φωνάζει» το πιο δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα, οι Έλληνες διασκευάζουν Ντίκενς (και το κάνουν πολύ καλά) και άλλες πέντε ταινίες που μπορείτε να δείτε από σήμερα στα σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει. Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ