«2073»: Ο Ασίφ Καπάντια δεν προσπάθησε αρκετά

2073 Facebook Twitter
Η Σαμάνθα Μόρτον πρωταγωνιστεί στο 2073
0


ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ
 μαζί με μια καθηλωτική αμεσότητα κάτω από τη βαριά ανάσα αγωνίας και φόβου για το χρονικό του συλλογικού τέλους στο «La Jetée», το εμβληματικό μικρού μήκους sci-fi του '62 από την αριστερή όχθη της κινηματογραφικής έγνοιας για την πολιτική, κάτι που απουσιάζει ενοχλητικά από το φορτωμένο, πεζό ψευδοντοκιμαντέρ του Ασίφ Καπάντια.

Με το εύρημα μερικών survivors στο τεχνητής νοημοσύνης υπερ-αστυνομευόμενο «2073» και πρωταγωνίστρια τη Σαμάνθα Μόρτον, που δανείζει μια απαραίτητη δόση ανθρωπιάς με τη συμπονετική της ερμηνεία, η ταινία μαζεύει κομμάτια τεκμηρίωσης, αρχειακό υλικό και μαρτυρίες ειδικών για να καταδείξει τους λόγους που οδήγησαν τον πλανήτη και τον κόσμο σε περίπου πυρηνικό αφανισμό. Όπως είναι αναμενόμενο, Μασκ, Μπέζος και οι συνήθεις ύποπτοι ευθύνονται, και ο δημιουργός των πορτρέτων του Σένα, της Γουάινχαουζ και του Μαραντόνα –όλα άρτια και με ιδιαίτερη υπογραφή– κάνει φλασμπάκ στη σχηματική ως ανύπαρκτη πλοκή της ομάδας των survivors για να θυμηθούμε, κατά τη δική του κρίση, τα γεγονότα και το παρασκήνιο που προοικονομεί τα χειρότερα για την κοινωνία που γλιστρά από τα χέρια μας.

Ο Βρετανός κινηματογραφιστής βασικά κάνει ένα ντοκιμαντέρ, αλλά το περνάει στην ταμπέλα του φιξιόν μήπως το δει, κατά λάθος ίσως, μια και μπαίνει στην κατηγορία της επιστημονικής φαντασίας, περισσότερος κόσμος για να παραδειγματιστεί και να καταλάβει τι κρύβεται πίσω από τις μπλεγμένες τηλεοπτικές ειδήσεις.

Κάτω από την επιτηδευμένη πρόφαση της έμπνευσης από ένα άγνωστο στους πολλούς αριστούργημα, ο Βρετανός κινηματογραφιστής βασικά κάνει ένα ντοκιμαντέρ αλλά το περνάει στην ταμπέλα του φιξιόν μήπως το δει, κατά λάθος ίσως, μια και μπαίνει στην κατηγορία της επιστημονικής φαντασίας, περισσότερος κόσμος για να παραδειγματιστεί και να καταλάβει τι κρύβεται πίσω από τις μπλεγμένες τηλεοπτικές ειδήσεις – κι αν δεν του αρέσει δεν πειράζει, τουλάχιστον θα έχει σφηνωθεί κάτι εποικοδομητικό στο μυαλό του. Στο μεταξύ, το υποβάλλει σε ένα φεστιβάλ πρώτης κλάσης όπως αυτό της Βενετίας, γίνεται δεκτός στο διαγωνιστικό και χειροκροτείται από τους δημοσιογράφους, γιατί κολακεύονται που διώκονται οι συνάδελφοί τους και πεθαίνουν στην πρώτη γραμμή – οι κριτικοί κινηματογράφου συχνά βαυκαλιζόμαστε με αυτά, αλλά γρήγορα συνερχόμαστε.

Στην ουσία, δεν έχει κάνει κάτι παραπάνω από τα ντοκιμαντέρ του Χατζηστεφάνου και των Ελλήνων και πολύ περισσότερων ξένων προοδευτικών συναδέλφων του. Απλώς, επειδή έχει το όνομα και την ιδέα να μπλέξει τη ζοφερή πραγματικότητα με μια ακόμα πιο εφιαλτική φαντασία στο προσεχές μέλλον εξασφάλισε μια θέση που αξιολογικά όφειλε να πάει κάπου αλλού στη #venezia81, ενδεχομένως με μια παρόμοια, αλλά πιο πρωτότυπη και λιγότερο προβλέψιμη προειδοποιητική παραβολή.  

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Joker - Folie À Deux: Ένα μουσικοχορευτικό σίκουελ που θα ανακουφίσει και θα απογοητεύσει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Joker - Folie À Deux: Ένα μουσικοχορευτικό σίκουελ που θα ανακουφίσει και θα απογοητεύσει

Κάποιοι θα περιμένουν τη συνέχεια που δεν αρνήθηκε κανείς από τους συντελεστές κατηγορηματικά στην κοινή συνέντευξη τύπου στο Φεστιβάλ Βενετίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Σκαθαροζούμης, ένα ανατρεπτικό θρίλερ κι ένα εξαιρετικό δικαστικό δράμα από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Ο Σκαθαροζούμης, ένα ανατρεπτικό θρίλερ κι ένα εξαιρετικό δικαστικό δράμα από αύριο στους κινηματογράφους

Η επιστροφή του Τιμ Μπάρτον, η εξαιρετική «Υπόθεση Γκολντμάν» και το ανατρεπτικό «Strange Darling» ξεχωρίζουν από το κινηματογραφικό πρόγραμμα αυτής της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί την πολιτική επιλογή της ευθανασίας σαν ελεγειακό αποχαιρετισμό

Ανταπόκριση από τη Βενετία / The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί έναν ελεγειακό αποχαιρετισμό

Η πρώτη αγγλόφωνη μεγάλου μήκους ταινία του Ισπανού auteur προσφέρει δυο αξιοσημείωτους γυναικείους ρόλους σε δυο σπουδαίες ηθοποιούς: την Τίλντα Σουίντον και την Τζούλιαν Μουρ — SPOILER ALERT
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ