The Order: Ο Τζουντ Λο αριστεύει ως ανένδοτος τιμωρός

The Order Facebook Twitter
O Χασκ του μεγαλοπρεπούς Τζουντ Λο, ένας ραγισμένος αλλά επίμονος τύπος χωρίς άγκυρα, προχωρά ακάθεκτος εκεί που οι τοπικές αρχές διστάζουν να ενοχλήσουν μια νέα τάξη, που ενδεχομένως δεν υποψιάζονται καν.
0


ΕΝΑ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟ, ΣΥΧΝΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ,
«αντρίκιο» σινεμά και οι πολύπλοκες παράμετροι του οργανωμένου εγκλήματος συνθέτουν το κινηματογραφικό σύμπαν του συνεχιστή της υφολογίας και συχνά της θεματικής του Μάικλ Μαν και του Σίντνεϊ Λιούμετ, Αυστραλού Τζάστιν Κερζέλ, και το «The Order» δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα του.

Το αστυνομικό δράμα, που μοιάζει να βγήκε από τα '70s, όπως και ο κεντρικός χαρακτήρας του ντετέκτιβ, Τέρι Χασκ, δανείζεται την τραχιά, ασυμβίβαστη ορμή του Ποπάι Ντόιλ/Τζιν Χάκμαν από το σαφώς πιο μητροπολιτικής ατμόσφαιρας «French Connection» του Φρίντκιν, και συνδέει την εξτρεμιστική ομάδα νεοναζί που έδρασε τρομοκρατικά στις αραιοκατοικημένες βορειοδυτικές Πολιτείες στις αρχές της δεκαετίας του '80 με τα φαινομενικά άτακτα γκρουπούσκουλα των διψασμένων για αίμα Ρεπουμπλικανών οπαδών του Τραμπ που μπούκαραν στο Καπιτώλιο το 2021, αμέσως μετά τις χαμένες εκλογές και την παραίνεση του απερχόμενου Προέδρου για μπάχαλο, μέσω ενός εγχειριδίου με τον τίτλο «Turner Diaries», που μοιραζόταν σε κατηχητικές συγκεντρώσεις και προέτρεπε ανενδοίαστα και συστηματικά σε οργανωμένη επανάσταση και στη σύλληψη, τη βιαιοπραγία εναντίον και τον απαγχονισμό των «ληστών» της λευκής Αμερικής.

Ξεγλιστρώντας συνέχεια, ο Μάθιους συναντιέται σε λίγες αλλά καίριες σκηνές με τον διώκτη του, ενίοτε ποιητικά και τραβηγμένα, όταν ο Κερζέλ θέλει να παίξει και λίγο σκάκι με την πλοκή ή να δημιουργήσει δραματικές παρενθέσεις πιο θεαματικές από τον αργό ρυθμό της νωθρής, σαθρής αμερικανικής επαρχίας.

Η ανατριχιαστική παλιννόστηση ενός άριου έθνους γινόταν ακόμη πιο δύσκολο να εντοπιστεί στα βουνά και τα δάση προ ψηφιακής εποχής, γι’ αυτό και ο Χασκ του μεγαλοπρεπούς Τζουντ Λο, ένας ραγισμένος αλλά επίμονος τύπος χωρίς άγκυρα, προχωρά ακάθεκτος εκεί που οι τοπικές αρχές διστάζουν να ενοχλήσουν μια νέα τάξη, που ενδεχομένως δεν υποψιάζονται καν. Παρέα με έναν ευσυνείδητο αστυνομικό (ο πάντα φιλότιμος Τάι Σέρινταν) ψάχνει ενοχοποιητικά στοιχεία μετά την εξαφάνιση ενός κατοίκου, ρωτά –συχνά αγενώς– για να μάθει πόσο ευρεία είναι η κινητοποίηση της κρυφής ομάδας, και καταλήγει στον εμπνευστή Μπιλ Μάθιους (Νίκολας Χουλτ, ο οποίος είχε παίξει και στο «True History of the Kelly Gang», του ίδιου σκηνοθέτη), έναν όμορφο άνδρα αψυχολόγητης ψυχρότητας με ιδιαίτερα προσόντα ηγέτη αίρεσης, από εκείνες τις σαγηνευτικές σφίγγες που εύκολα θα ξέφευγαν από τη λίστα υπόπτων.

THE ORDER Facebook Twitter
O Νίκολας Χουλτ είχε παίξει και στο «True History of the Kelly Gang», του ίδιου σκηνοθέτη.

Ξεγλιστρώντας συνέχεια, ο Μάθιους συναντιέται σε λίγες αλλά καίριες σκηνές με τον διώκτη του, ενίοτε ποιητικά και τραβηγμένα, όταν ο Κερζέλ θέλει να παίξει και λίγο σκάκι με την πλοκή ή να δημιουργήσει δραματικές παρενθέσεις πιο θεαματικές από τον αργό ρυθμό της νωθρής, σαθρής αμερικανικής επαρχίας. Ωστόσο, η δύναμή του βρίσκεται στο ανεβασμένο τέμπο, και το «The Order» αποκτά μεγαλύτερο νόημα όποτε ο Τζουντ Λο έρχεται ολοένα και πιο κοντά στον στόχο του, διαισθητικά κατανοώντας το μέγεθος ενός εγκλήματος μεγαλύτερου από ό,τι δείχνει.

Δυο προσηλωμένοι και αδιάφοροι για τις συνέπειες πρωταγωνιστές από διαφορετική εκκίνηση πάντα συνιστούν ένα ενδιαφέρον δράμα, και οι σπόροι της νέας «καυκάσιας» Τάξης για την οποία μας προειδοποιεί η ταινία συμπίπτει καλλιτεχνικά με τον παγκόσμιο συναγερμό γύρω από την άνοδο και την πολιτική επικράτηση της ρατσιστικής ακροδεξιάς.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ