The Order: Ο Τζουντ Λο αριστεύει ως ανένδοτος τιμωρός

The Order Facebook Twitter
O Χασκ του μεγαλοπρεπούς Τζουντ Λο, ένας ραγισμένος αλλά επίμονος τύπος χωρίς άγκυρα, προχωρά ακάθεκτος εκεί που οι τοπικές αρχές διστάζουν να ενοχλήσουν μια νέα τάξη, που ενδεχομένως δεν υποψιάζονται καν.
0


ΕΝΑ ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΟ, ΣΥΧΝΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΚΟΠΗΣ,
«αντρίκιο» σινεμά και οι πολύπλοκες παράμετροι του οργανωμένου εγκλήματος συνθέτουν το κινηματογραφικό σύμπαν του συνεχιστή της υφολογίας και συχνά της θεματικής του Μάικλ Μαν και του Σίντνεϊ Λιούμετ, Αυστραλού Τζάστιν Κερζέλ, και το «The Order» δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα του.

Το αστυνομικό δράμα, που μοιάζει να βγήκε από τα '70s, όπως και ο κεντρικός χαρακτήρας του ντετέκτιβ, Τέρι Χασκ, δανείζεται την τραχιά, ασυμβίβαστη ορμή του Ποπάι Ντόιλ/Τζιν Χάκμαν από το σαφώς πιο μητροπολιτικής ατμόσφαιρας «French Connection» του Φρίντκιν, και συνδέει την εξτρεμιστική ομάδα νεοναζί που έδρασε τρομοκρατικά στις αραιοκατοικημένες βορειοδυτικές Πολιτείες στις αρχές της δεκαετίας του '80 με τα φαινομενικά άτακτα γκρουπούσκουλα των διψασμένων για αίμα Ρεπουμπλικανών οπαδών του Τραμπ που μπούκαραν στο Καπιτώλιο το 2021, αμέσως μετά τις χαμένες εκλογές και την παραίνεση του απερχόμενου Προέδρου για μπάχαλο, μέσω ενός εγχειριδίου με τον τίτλο «Turner Diaries», που μοιραζόταν σε κατηχητικές συγκεντρώσεις και προέτρεπε ανενδοίαστα και συστηματικά σε οργανωμένη επανάσταση και στη σύλληψη, τη βιαιοπραγία εναντίον και τον απαγχονισμό των «ληστών» της λευκής Αμερικής.

Ξεγλιστρώντας συνέχεια, ο Μάθιους συναντιέται σε λίγες αλλά καίριες σκηνές με τον διώκτη του, ενίοτε ποιητικά και τραβηγμένα, όταν ο Κερζέλ θέλει να παίξει και λίγο σκάκι με την πλοκή ή να δημιουργήσει δραματικές παρενθέσεις πιο θεαματικές από τον αργό ρυθμό της νωθρής, σαθρής αμερικανικής επαρχίας.

Η ανατριχιαστική παλιννόστηση ενός άριου έθνους γινόταν ακόμη πιο δύσκολο να εντοπιστεί στα βουνά και τα δάση προ ψηφιακής εποχής, γι’ αυτό και ο Χασκ του μεγαλοπρεπούς Τζουντ Λο, ένας ραγισμένος αλλά επίμονος τύπος χωρίς άγκυρα, προχωρά ακάθεκτος εκεί που οι τοπικές αρχές διστάζουν να ενοχλήσουν μια νέα τάξη, που ενδεχομένως δεν υποψιάζονται καν. Παρέα με έναν ευσυνείδητο αστυνομικό (ο πάντα φιλότιμος Τάι Σέρινταν) ψάχνει ενοχοποιητικά στοιχεία μετά την εξαφάνιση ενός κατοίκου, ρωτά –συχνά αγενώς– για να μάθει πόσο ευρεία είναι η κινητοποίηση της κρυφής ομάδας, και καταλήγει στον εμπνευστή Μπιλ Μάθιους (Νίκολας Χουλτ, ο οποίος είχε παίξει και στο «True History of the Kelly Gang», του ίδιου σκηνοθέτη), έναν όμορφο άνδρα αψυχολόγητης ψυχρότητας με ιδιαίτερα προσόντα ηγέτη αίρεσης, από εκείνες τις σαγηνευτικές σφίγγες που εύκολα θα ξέφευγαν από τη λίστα υπόπτων.

THE ORDER Facebook Twitter
O Νίκολας Χουλτ είχε παίξει και στο «True History of the Kelly Gang», του ίδιου σκηνοθέτη.

Ξεγλιστρώντας συνέχεια, ο Μάθιους συναντιέται σε λίγες αλλά καίριες σκηνές με τον διώκτη του, ενίοτε ποιητικά και τραβηγμένα, όταν ο Κερζέλ θέλει να παίξει και λίγο σκάκι με την πλοκή ή να δημιουργήσει δραματικές παρενθέσεις πιο θεαματικές από τον αργό ρυθμό της νωθρής, σαθρής αμερικανικής επαρχίας. Ωστόσο, η δύναμή του βρίσκεται στο ανεβασμένο τέμπο, και το «The Order» αποκτά μεγαλύτερο νόημα όποτε ο Τζουντ Λο έρχεται ολοένα και πιο κοντά στον στόχο του, διαισθητικά κατανοώντας το μέγεθος ενός εγκλήματος μεγαλύτερου από ό,τι δείχνει.

Δυο προσηλωμένοι και αδιάφοροι για τις συνέπειες πρωταγωνιστές από διαφορετική εκκίνηση πάντα συνιστούν ένα ενδιαφέρον δράμα, και οι σπόροι της νέας «καυκάσιας» Τάξης για την οποία μας προειδοποιεί η ταινία συμπίπτει καλλιτεχνικά με τον παγκόσμιο συναγερμό γύρω από την άνοδο και την πολιτική επικράτηση της ρατσιστικής ακροδεξιάς.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είναι η «Κιούκα» η «ελληνική ταινία της χρονιάς»;

The Review / Τι είναι αυτό που κάνει την ταινία «Κιούκα» να συζητιέται τόσο;

O Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την ταινία «Κιούκα: Πριν το τέλος του καλοκαιριού» του 31χρονου Κωστή Χαραμουντάνη. Πώς καταφέρνει το όραμα ενός millennial σκηνοθέτη να ξεχωρίζει στο σύγχρονο ελληνικό σινεμά — και γιατί αξίζει την προσοχή μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Οθόνες / Ρίτσαρντ Γκιρ: Η αβάσταχτη γοητεία της σεμνότητας 

Με αφορμή την έξοδο του «Oh, Canada» στις εγχώριες αίθουσες, ανατρέχουμε στο σύνολο της καριέρας ενός σταρ που οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο, ίσως επειδή όσα κάνει στην οθόνη φαντάζουν τόσο ανεπιτήδευτα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ανταπόκριση από τις Κάννες / Κάν’ το όπως ο Γκοντάρ

Ως άλλος Αμερικανός στο Παρίσι του ’60, ο Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ με τη φετινή του συμμετοχή, το ασπρόμαυρο «Nouvelle Vague», αποτίνει φόρο τιμής στον θρυλικό auteur του γαλλικού Νέου Κύματος, υπενθυμίζοντάς μας την τέχνη (και το θράσος) της νεότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Οθόνες / Στις σχολικές γιορτές ο Θοδωρής Σελέκος ζήλευε τα φτερά αγγέλου που είχε ο φίλος του ο Παναγιώτης

Ο Θοδωρής Σελέκος μεγάλωσε στο Νέο Ηράκλειο και ασχολείται με τον κινηματογράφο . Στα πρώτα του βήματα ήταν μέρος της κολεκτίβας ATH KIDS. Έχει σκηνοθετήσει βιντεοκλίπ για καλλιτέχνες όπως ο Ethismos, ο Saske, οι Sworr και διαφημιστικά για brands όπως η Muerte Inc. Παλιότερα άκουγε περισσότερη hip-hop μουσική. Τώρα ακούει jazz και soul. Η πρώτη ταινία μικρού μήκους του ονομάζεται «Can you water a garden with tears?». Του αρέσει η ησυχία και οι αργές ταινίες.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΚΟΥΛΑΚΗ
Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Κάννες 2025 / Χολιγουντιανή απόβαση στην Κρουαζέτ, μια πολιτική διαμαρτυρία αλλά και «ψαλίδι» στο γυμνό

Στην τελετή έναρξης του Φεστιβάλ Καννών, ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξαπέλυσε για ακόμη μία φορά σφοδρή κριτική κατά της αμερικανικής πολιτικής, μια μικρή γαλλική ταινία εγκαινίασε το φεστιβάλ, ενώ οι λαμπερές σταρ υποχρεώθηκαν να περιορίσουν τις ημίγυμνες εμφανίσεις τους στο κόκκινο χαλί.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ποιος είναι τελοσπάντων αυτός ο Λεός Καράξ;

Οθόνες / Λεός Καράξ: Ποιος είναι ο σκηνοθέτης του Holy Motors;

«Δεν είμαι εγώ», δηλώνει ο ασυμβίβαστος Γάλλος δημιουργός στον τίτλο της φιλμικής του αυτοβιογραφίας, εντείνοντας το μυστήριο γύρω από το πρόσωπό του και προσθέτοντας ακόμη μία ψηφίδα σε ένα συναρπαστικό καλλιτεχνικό work in progress.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Μυθολογίες / «Όποτε θέλω να κλάψω, βλέπω το The Hours»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Ένκε Φεζολλάρι

Το πρώτο ερωτικό σκίρτημα ήρθε με το Persona του Μπέργκμαν. Όταν είδε το Happy Together του Wong Kar-Wai, ήθελε να ουρλιάξει. Τα παθιασμένα συναισθήματα έχουν τον πρώτο λόγο στην κινηματογραφική λίστα του ηθοποιού και σκηνοθέτη.
«Becoming Led Zeppelin»: Το χρονικό του βαρύτερου ροκ συγκροτήματος όλων των εποχών

Pulp Fiction / Led Zeppelin: Ένα ντοκιμαντέρ για το «βαρύτερο» ροκ συγκρότημα όλων των εποχών

Το ντοκιμαντέρ «Becoming Led Zeppelin» του Μπέρναρντ ΜακΜάχον παρουσιάζει την ιστορία του θρυλικού hard rock συγκροτήματος, φωτίζοντας το background των μελών του και τις περιστάσεις που οδήγησαν στην ίδρυσή του, φτάνοντας μέχρι και την κυκλοφορία του δεύτερου άλμπουμ τους και την απαρχή της απόλυτης δόξας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
movies

Οθόνες / Η Σταχτοπούτα αλλιώς και 5 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Το διάσημο παραμύθι γίνεται ταινία τρόμου, εφηβικά δράματα και η καινούργια σκηνοθετική δουλειά του διεθνούς φήμης Έλληνα διευθυντή φωτογραφίας Φαίδωνα Παπαμιχαήλ – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Φαίδων Παπαμιχαήλ: «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Pulp Fiction / «Παντού με περνούν για ξένο, δεν έχω πλέον μητρική γλώσσα»

Με αφορμή τη νέα του ταινία, ο σημαντικός διευθυντής φωτογραφίας και σκηνοθέτης Φαίδων Παπαμιχαήλ αφηγείται στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο τη συναρπαστική διαδρομή της ζωής του από τα πρώτα του βήματα μέχρι τις μεγαλύτερες στιγμές της καριέρας του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ