The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί έναν ελεγειακό αποχαιρετισμό

The Room Next Door: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ κινηματογραφεί την πολιτική επιλογή της ευθανασίας σαν ελεγειακό αποχαιρετισμό Facebook Twitter
Το «The Room Next Door» είναι το χρονικό της αναθέρμανσης μιας παλιάς φιλίας ανάμεσα στην επιτυχημένη συγγραφέα Ίνγκριντ και τη Μάρθα, με αφορμή την δυσάρεστη είδηση της ανίατης ασθένειας της δεύτερης.
0

Οι Δουβλινέζοι, το κύκνειο άσμα του Τζον Χιούστον στο σινεμά, και το μυθιστόρημα What Are you Going Through, αποτελούν τη βάση του The Room Next Door. Το βιβλίο της Σίγκριντ Νούνεζ χρησιμεύει ως θέμα, ενώ το υπέροχο The Dead, κι αυτό με τη σειρά του μεταφορά του αριστουργήματος του Τζέιμς Τζόις, δίνει το ποιητικό έναυσμα για το τέλος, απαλό σαν το χιόνι που σκεπάζει ζωντανούς και νεκρούς.

Το The Room Next Door είναι το χρονικό της αναθέρμανσης μιας παλιάς φιλίας ανάμεσα στην επιτυχημένη συγγραφέα Ίνγκριντ και τη Μάρθα, με αφορμή την δυσάρεστη είδηση της ανίατης ασθένειας της δεύτερης.

Ανταποκρίτρια πολέμου και αποξενωμένη μητέρα μιας ενήλικης κόρης που την έβλεπε περισσότερο σαν πατρικό πρότυπο, ελλείψει του βιολογικού της πατέρα, η Μάρθα ζητά από την Ίνγκριντ να της συμπαρασταθεί στις τελευταίες της στιγμές. Έχοντας αγοράσει από τη μαύρη αγορά ένα χάπι ευθανασίας, αδύναμη από τις χημειοθεραπείες και απογοητευμένη από την αποτυχία μιας σύντομης πειραματικής θεραπείας, μετακομίζει από το διαμέρισμά της, νοικιάζει ένα σπίτι στην εξοχή της Νέας Υόρκης, στα λιβάδια του Γούντστοκ, και παρακαλεί τη θερμή και διακριτική της φίλη να μείνει στο «διπλανό δωμάτιο», αν και τελικά προτιμά τον κάτω όροφο, λόγω μεγαλύτερου χώρου.

Οι αμφιβολίες της Ίνγκριντ για τη δύναμή της να αντεπεξέλθει είναι εύλογες και σταδιακά παραμερίζει το εγώ και τις φοβίες της για να στηρίξει την αμετακίνητη απόφαση μιας ετοιμοθάνατης, κάτι που δεν φανταζόταν πως θα μπορούσε να της συμβεί.

Αν και σφιχτά αγκαλιασμένο με τη ζοφερή προοπτική του θανάτου, το The Room Next Door όσο ξεμακραίνει από την κατά τόπους αδέξια αρχική περιγραφή των χαρακτήρων, αντικρίζει με πραότητα τον ορίζοντα και παινεύει τη ζωή, ενθαρρύνοντας τις πρωταγωνίστριες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις επιλογές τους.

Χωρίς να είναι ακριβώς το flip side της πολυκύμαντης ανδρικής φιλίας του Pain and Glory, το The Room Next Door προσφέρει δυο αξιοσημείωτους γυναικείους ρόλους σε δυο σπουδαίες ηθοποιούς, τη θερμή και γεμάτη ενσυναίσθηση Τζουλιάν Μουρ ως Ίνγκριντ, και τη δωρική όσο ποτέ, ατσάλινη και συνάμα τόσο ευάλωτη στον τρόπο που «εξατμίζεται» μπροστά στα μάτια μας, Τίλντα Σουίντον.

The Room Next Door Facebook Twitter
Η θερμή και γεμάτη ενσυναίσθηση Τζουλιάν Μουρ υποδύεται την Ίνγκριντ.

Ταυτόχρονα, χειρίζεται με ωριμότητα και δραματική αξιοπρέπεια το δικαίωμα στην ευθανασία, απερίστροφα και έξυπνα, με την αδύναμη ηρωίδα να επιλέγει εκείνη να προλάβει τον καρκίνο πριν την αιφνιδιάσει εκείνος.

Πεισματικά αντι-μελό, αν και πιστή στη χρωματική του παλέτα και στις γνώριμες σκηνογραφικές φόρμες, η πρώτη αγγλόφωνη μεγάλου μήκους ταινία του Αλμοδόβαρ παίρνει ξεκάθαρη θέση, τοποθετώντας δυο αντίρροπους περιφερειακούς πόλους, έναν κοινό φίλο που πασχίζει να συγκρατήσει την απαισιοδοξία του για τα ευρύτερα οικολογικά ζητήματα σε πλαίσια ακαδημαϊκού ακτιβισμού, και από την άλλη έναν φανατικό θρησκευόμενο αστυνομικό, που φυσικά εξισώνει την ύστατη επιλογή της ανθρώπινης ανακούφισης από τον πόνο με τη στυγνή αμαρτία της αυτοκτονίας.

Αν και σφιχτά αγκαλιασμένο με τη ζοφερή προοπτική του θανάτου, το The Room Next Door όσο ξεμακραίνει από την κατά τόπους αδέξια αρχική περιγραφή των χαρακτήρων, αντικρίζει με πραότητα τον ορίζοντα και παινεύει τη ζωή, ενθαρρύνοντας τις πρωταγωνίστριες να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στις επιλογές τους.

The Room Next Door Facebook Twitter
Πεισματικά αντι-μελό, αν και πιστή στη χρωματική του παλέτα και στις γνώριμες σκηνογραφικές φόρμες, η πρώτη αγγλόφωνη μεγάλου μήκους ταινία του Αλμοδόβαρ παίρνει ξεκάθαρη θέση.

Κι αν κάποιοι παραπονέθηκαν πως η Τίλντα Σουίντον παίζει κάπως ξύλινα, τότε μάλλον δεν διάβασαν σωστά τον χαρακτήρα της Μάρθα και σίγουρα δεν διέκριναν την ευγενή πάλη μιας γυναίκας που τακτοποιεί τις τύψεις της ενώ την εγκαταλείπει η μνήμη της και τη βαραίνει η ευθύνη μιας αρωγού που κι εκείνη με τη σειρά της δεν έχει αποπειραθεί κάτι παρόμοιο. Όσοι επίσης ισχυρίστηκαν πως οι αγγλικοί διάλογοι ανάμεσα στις δυο φίλες ακούγονται περίεργοι, προφανώς δεν θυμούνται πως στις ισπανόφωνες ταινίες του μεγάλου auteur, πουθενά και κανείς δεν μίλησε νατουραλιστικά ή καθημερινά.

Ένα κλιπ από την ταινία.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το τρίο Πασκάλ-Τζόνσον-Έβανς και 9 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Μια ταινία που η Τζέιν Όστιν θα ήταν περήφανη να είχε σκηνοθετήσει, η Λίντσεϊ Λόχαν ανταλλάζει σώμα με την Τζέιμι Λι Κέρτις ξανά μετά από 22 χρόνια κι ένας μεταλλαγμένος Μπάμπι εκδικείται για τον θάνατο της μαμάς του. – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Νεαρές μητέρες»: Είναι καλοκαιρινή επιλογή μία ταινία των αδελφών Νταρντέν; 

The Review / «Νεαρές μητέρες»: Tα κατάφεραν πάλι οι αδελφοί Νταρντέν; 

Τι κάνει τις «νεαρές μητέρες» να ξεχωρίζουν από τις προηγούμενες δουλειές των Βέλγων δημιουργών; Ο Χρήστος Παρίδης και η Βένα Γεωργακοπούλου συζητάνε για τη βραβευμένη ταινία που παίζεται στους θερινούς κινηματογράφους της Αθήνας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Οθόνες / American Apparel: Τα βρόμικα μυστικά της πιο ανατρεπτικής εταιρείας των ’00s

Η American Apparel πουλούσε απελευθέρωση, αλλά πίσω από τις βιτρίνες και το φίνο βαμβάκι το brand ήταν βουτηγμένο στα σκάνδαλα: σεξουαλική παρενόχληση, κατάχρηση εξουσίας και ένα εργασιακό κλίμα που κάθε άλλο παρά cool ήταν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Movies

Οθόνες / Η σπαρταριστή επιστροφή των «Τρελών Σφαιρών» και 9 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ο Λίαμ Νίσον δείχνει την κωμική στόφα του, η Άλισον Μπρι και ο Ντέιβ Φράνκο πρωταγωνιστούν στην πιο αναμενόμενη ταινία τρόμου της χρονιάς, η νέα ταινία των αδερφών Νταρντέν και 4 επανεκδόσεις – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Είδαμε την ταινία που διασκευάζει ο Γιώργος Λάνθιμος

Οθόνες / Η ταινία στην οποία βασίστηκε ο Λάνθιμος: Ένα κρυμμένο νοτιοκορεατικό διαμάντι

Η επικείμενη κυκλοφορία του «Bugonia» στάθηκε αφορμή για να επισκεφτούμε ξανά την κινηματογραφική του πηγή, το cult «Save the Green Planet!», έναν από τους κρυμμένους θησαυρούς του νοτιοκορεατικού σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «requel» ενός θρίλερ των 90s και 8 ακόμη λόγοι να πάτε σινεμά

Οθόνες / Το requel ενός θρίλερ των ΄90s και 7 ακόμα λόγοι να πάτε σινεμά

Η ανάσταση του «I Know What You Did Last Summer», η νέα ταινία του Φρανσουά Οζόν, η έκπληξη των Καννών «Sorry Baby» και η ταινία που εδραίωσε το άστρο της Μόνικα Μπελούτσι - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ MICHAEL DOUGLAS

Οθόνες / Μάικλ Ντάγκλας: Το ήσυχο αντίο ενός ανήσυχου σταρ

«Nepo baby» πριν καν υπάρξει ο όρος, ο Μάικλ Ντάγκλας βρήκε τη δική του φωνή μέσα από ρόλους που σφράγισαν το Χόλιγουντ, φτάνοντας σε μια καριέρα έξι δεκαετιών γεμάτη σκαμπανεβάσματα και δυνατές στιγμές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
TAINIES

Οθόνες / Ο ανανεωμένος Superman και 6 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένας υπερήρωας, μερικοί επικίνδυνοι καρχαρίες, ένα αμερικανικό ρομαντικό δράμα, μπόλικος σουρεαλισμός και γαλλικό chanson: Το κινηματογραφικό μενού της εβδομάδας έχει από όλα - Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου cartoon

Oθόνες / Superman: Ένα αβαρές επεισόδιο κυριακάτικου καρτούν

Υπερφορτωμένο, κατά διαστήματα απολαυστικό, με μια τετράποδη προσθήκη που θα κάνει τους ζωόφιλους να γαβγίζουν από χαρά, το «Superman» του Τζέιμς Γκαν δεν προσποιείται πως θέλει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από δύο ευχάριστες ώρες στο σινεμά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ