«Quiet Life»: Η ψύχραιμη κάμερα του Αλέξανδρου Αβρανά φωτίζει ένα φλέγον θέμα

Quiet Life Facebook Twitter
Έχοντας αποκοπεί από τη γενέτειρα και με την αίσθηση του προσωρινού σε μια ξένη χωρα, η βία αποτελεί βασική παράμετρο της «Ήσυχης Ζωής».
0

ΩΣ ΣΠΑΝΙΑ ΨΥΧΟΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ διαταραχή, το σύνδρομο της παραίτησης αποτελεί μια περίπτωση ακραίας κατάθλιψης που οδηγεί σε σωματικό shutdown και πλήττει παιδιά, και κυρίως προσφυγόπουλα που απειλούνται με έναν ακόμη επώδυνο ξεριζωμό.

Τις συνέπειες του αληθινού όσο και απίστευτου γεγονότος της αόριστου χρόνου «στάσης» του σώματος και της παράλληλης άρνησης του μυαλού να αποδεχθεί τη ζοφερή πραγματικότητα εξετάζει δραματικά και ψύχραιμα ο Αλέξανδρος Αβρανάς στο «Quiet Life», μια διεθνή συμπαραγωγή γυρισμένη στο εξωτερικό, που διαγωνίζεται στο παράλληλο τμήμα Orizzonti του 81ου Φεστιβάλ Βενετίας, αλλά δεν περιορίζεται στην κλινική πλευρά του ζητήματος.

Αφού από τη βραβευμένη στη Βενετία για τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία πρώτου ανδρικού ρόλου «Miss Violence» μεσολάβησαν μια δεκαετία και δυο ταινίες που δεν τον αντιπροσωπεύουν απόλυτα, το «Quiet Life» είναι η επιστροφή του Αβρανά σε ένα πεδίο που προφανώς του ταιριάζει.

Φυσιολογικά περνά από τη δυσάρεστη ιατρική ζώνη, όταν το πρόβλημα ανακύπτει στο παιδί μιας οικογένειας Ρώσων που ζουν εδώ και καιρό στη Σουηδία και αιτούνται μόνιμης παραμονής στη χώρα, όπου μεγαλώνουν μέσα σε στρωτή καθημερινότητα οι δυο κόρες του ζευγαριού. Η αίτησή τους απορρίπτεται, με μια σχετικά σύντομη διορία ανατροπής της αρνητικής εισήγησης, εάν και εφόσον προσκομίσουν στοιχεία ικανά να δικαιολογήσουν τη χορήγηση πολιτικού ασύλου.

Quiet Life Facebook Twitter
Ο Αβρανάς αντιμετωπίζει τη συνθήκη με το πρέπον ειρωνικό χιούμορ και επικεντρώνεται στην ουσιαστική, εκ των έσω μεταστροφή των γονιών, στα πρόθυρα μιας κρίσιμης απόφασης.

Έχοντας αποκοπεί από τη γενέτειρα και με την αίσθηση του προσωρινού σε μια ξένη χωρα, η βία αποτελεί βασική παράμετρο της «Ήσυχης Ζωής», στις σιωπηλές στιγμές εκκρεμότητας και φόβου, στις ρωγμές της μητρικής και της υιοθετημένης γλώσσας, στην ψυχρή εξουσία της πολιτισμένης δυτικής γραφειοκρατίας, ακόμη και στην αδέξια, συστηματική προσπάθεια ίασης του κοριτσιού που βρίσκεται σε κωματώδη κατάσταση, από μια ομάδα new age (πειραματικών) ειδικών, στη ζορισμένα χαμογελαστή συμπεριφορά και την επιβεβλημένα απαλή μεταχείριση των νεαρών ασθενών μιας αχαρτογράφητης νόσου.

Ο Αβρανάς αντιμετωπίζει τη συνθήκη με το πρέπον ειρωνικό χιούμορ και επικεντρώνεται στην ουσιαστική, εκ των έσω μεταστροφή των γονιών, στα πρόθυρα μιας κρίσιμης απόφασης.

Αφού από τη βραβευμένη στη Βενετία για τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία πρώτου ανδρικού ρόλου «Miss Violence» μεσολάβησαν μια δεκαετία και δυο ταινίες που δεν τον αντιπροσωπεύουν απόλυτα, το «Quiet Life» είναι η επιστροφή του Αβρανά σε ένα πεδίο που προφανώς του ταιριάζει, δηλαδή το πάντρεμα της κοινωνικής παθολογίας που τρέχει κάτω από τα κοινωνικά γεγονότα με τους ανθρώπινους φορείς της και τα ανύποπτα θύματά της, με εξαιρετικό κάστινγκ, ειδικά της 11χρονης που ανακρίνεται χειρουργικά από μια ανελέητη επιτροπή, η οποία κατάφερε να βγάλει παλικαρίσια τη σεκάνς σε δυο μόλις λήψεις. Ταυτόχρονα, υπογράφει μακράν την πιο αισιόδοξη ταινία του, με μια αναπάντεχη, ευπρόσδεκτη τρυφερότητα στο φινάλε.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Οθόνες / Όλα του γάμου δύσκολα: 10 ταινίες για να δείτε μετά το «Ρόουζ εναντίον Ρόουζ»

Από το «Awful Truth» του Λίο ΜακΚάρεϊ στο «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ κι από τις μπεργκμανικές «Σκηνές από έναν γάμο» στο «Revolutionary Road» του Σαμ Μέντες, ανατρέχουμε σε δέκα ταινίες για όσους ενώθηκαν ενώπιον Θεού κι ανθρώπων «μέχρι να τους χωρίσει ο θάνατος».   
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ