Ένας ανώνυμος λογαριασμός στο Instagram «εκθέτει» τους λογοκλόπους της σύγχρονης τέχνης

Ένας ανώνυμος λογαριασμός στο Instagram «εκθέτει» τους λογοκλόπους της σύγχρονης τέχνης Facebook Twitter
1

Το @whos____who έχει ήδη συγκεντρώσει πάνω από 36 χιλ. οπαδούς, δημοσιεύοντας παράλληλα συγκρίσεις έργων σύγχρονης τέχνης. Χωρίς απόψεις ή λεζάντες, εκτός από τα hashtags με τα ονόματα των καλλιτεχνών, μεγάλο μέρος της συζήτησης συμβαίνει στο τμήμα σχολίων.

Στο timeline του λογαριασμού γίνεται σύγκριση έργων τέχνης, πυροδοτώντας έτσι τη συζήτηση γύρω από τη λογοκλοπή και την αναπαραγωγή των έργων στα ψηφιακά μέσα. Είναι σαν τον λογαριασμό @DietPrada που είχε γίνει διάσημος γιατί έφερε στο προσκήνιο την λογοκλοπή στον χώρο της μόδας μόνο που αυτή τη φορά ο λογαριασμός @whos____who ασχολείται με τον κόσμο της τέχνης.

Όπως αναφέρθηκε από το ArtNet, μια πρόσφατη ανάρτηση υπογραμμίζει τις ομοιότητες μεταξύ του πίνακα με το καρπούζι του Josh Smith, που παρουσιάζεται αυτή την περίοδο στη γκαλερί Eva Presenhuber της Νέας Υόρκης, και του έργου του μαύρου λαϊκού καλλιτέχνη Mose Tolliver που προσφάτως έφυγε από τη ζωή. Οι followers του λογαριασμού με αφορμή αυτή την ανάρτηση συζήτησαν σχετικά τις ομοιότητες στα δύο έργα αλλά και σχετικά με την ιδιοποίηση έργων των μαύρων καλλιτεχνών από τους λευκούς.

Στο timeline του λογαριασμού γίνεται σύγκριση έργων τέχνης, πυροδοτώντας έτσι τη συζήτηση γύρω από τη λογοκλοπή και την αναπαραγωγή των έργων στα ψηφιακά μέσα.

Μια άλλη ανάρτηση συγκρίνει τη δουλειά του Bill Barminski- γνωστού για τα έργα του που μοιάζουν με το Dismaland του Banksy και τα γλυπτά από λευκό χαρτόνι – με αυτήν του καλλιτέχνη από το Λος Άντζελες Joshua Vides.

Κάποιες αναρτήσεις του λογαριασμού είναι απλώς παιχνιδιάρικες και ανατρεπτικές, επισύροντας την προσοχή στις καλλιτεχνικές τάσεις της εποχής.

#lygiapape #danielmitelberg

A post shared by @ whos____who on

 

#zoebuckman #charlottecolbert

A post shared by @ whos____who on

#kennycurwood #gelitin

A post shared by @ whos____who on

#johnwesley #fucci

A post shared by @ whos____who on

#dancolen #hanspeterfeldmann

A post shared by @ whos____who on

#bradphillips #madsteglers

A post shared by @ whos____who on

#hilmarfredriksen #alexkatz

A post shared by @ whos____who on

 

#georgecondo #eneascapalbo

A post shared by @ whos____who on

 

 

#siebrenversteeg #laureprovost

A post shared by @ whos____who on

 

#albertoburri #adrianavarejao

A post shared by @ whos____who on

 

#gustavmetzger #dirkskreber #jimmiedurham #bertrandlavier

A post shared by @ whos____who on

#zlatanvehabovic #karelfunk

A post shared by @ whos____who on

#dugannash #tonytasset

A post shared by @ whos____who on

#davidhockney #nikkimaloof

A post shared by @ whos____who on

#ericyahnker #michaelmarks

A post shared by @ whos____who on

#henrirousseau #bensledsens

A post shared by @ whos____who on

#markgonzales #stefanbruggemann

A post shared by @ whos____who on

#raymondpettibon #shepardfairey #royfowler

A post shared by @ whos____who on

#martineder #sonjavordermaier

A post shared by @ whos____who on

#tomwesselmann #alicetippit

A post shared by @ whos____who on

A post shared by @whos____who on

#aiweiwei #anissamack

A post shared by @ whos____who on

#matthewcraven #theomichael

A post shared by @ whos____who on

#etiennegros #adamparkersmith

A post shared by @ whos____who on

Εικαστικά
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Fondation Louis Vuitton υποδέχεται 270 έργα του Gerhard Richter σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση

Εικαστικά / Gerhard Richter: «Τώρα που δεν απέμειναν ιερείς ή φιλόσοφοι, οι καλλιτέχνες είναι οι σημαντικότεροι άνθρωποι στον κόσμο»

270 έργα ενός από τους σημαντικότερους εν ζωή ζωγράφους θα εκτεθούν το φθινόπωρο στο Fondation Louis Vuitton σε μια μεγάλη αναδρομική έκθεση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Εικαστικά / Μια αθέατη ως τώρα πλευρά της Φρίντα Κάλο στη Θεσσαλονίκη

Μια διεθνής έκθεση με 241 φωτογραφίες, που μέχρι πρόσφατα δεν είχαν δει το φως δημοσιότητας και αποκαλύπτουν άγνωστες πτυχές της ζωής της πιο διάσημης ζωγράφου του 20ού αιώνα, κάνει στάση το φθινόπωρο στη συμπρωτεύουσα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έκθεση αφισών στην Ύδρα μιας Ελλάδας ανόθευτης και ταπεινής

Εικαστικά / Πώς διαφήμιζε η Ελλάδα τον εαυτό της στο εξωτερικό από το ’30 έως το ’60;

Μια σειρά αφισών του ΕΟΤ, σε μια έκθεση που φιλοξενείται στην οικία Λαζάρου Κουντουριώτη, αποκαλύπτει τις πρώτες απόπειρες και τα αρχικά βήματα του ελληνικού τουρισμού, με την υπογραφή σημαντικών Ελλήνων καλλιτεχνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Εικαστικά / Νίκος Τρανός: «Η τέχνη είναι ένα πολύ αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό» 

Έχει βοσκήσει πρόβατα, έχει πουλήσει κουλούρια και έχει δουλέψει στην οικοδομή, μέχρι που αποφάσισε ότι το μόνο που ήθελε να γίνει είναι καλλιτέχνης. Τελικά, εξελίχθηκε σε έναν από τους κορυφαίους και διεθνώς αναγνωρισμένους Έλληνες δημιουργούς. Ο πρώην πρύτανης της ΑΣΚΤ είναι άνθρωπος από σπάνια πάστα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Εικαστικά / «Οι πρώτοι ομοφυλόφιλοι» και η γέννηση μιας νέας ταυτότητας

Μια μεγάλη έκθεση στο Σικάγο εξετάζει την γκέι ταυτότητα ως ιστορικό φαινόμενο μέσα από 300 έργα που δημιουργήθηκαν κυρίως στην περίοδο μεταξύ του 1869, όταν δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά η λέξη «ομοφυλόφιλος», και του 1939
THE LIFO TEAM
Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Εικαστικά / Η Χίλμα αφ Κλιντ έβρισκε γαλήνη ζωγραφίζοντας λουλούδια

Σε μια σειρά έργων που παρουσιάζει το θαύμα της ανθοφορίας των λουλουδιών και των φυτών, μια από τις πιο αξιοσέβαστες καλλιτέχνιδες της Σουηδίας στρέφεται σε έναν κόσμο ομορφιάς, γαλήνης και ισορροπίας για να αποκαλύψει αλήθειες για την ανθρώπινη κατάσταση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση που μας ταξιδεύει στις διαχρονικές του συνδέσεις

Εικαστικά / Το «Πλέγμα των Κυκλάδων» και μια έκθεση για τις διαχρονικές του συνδέσεις

Μπορεί η σύγχρονη τέχνη να συνομιλήσει δημιουργικά με την αρχαία πολιτιστική κληρονομιά; Στην ΕΦΑ Κυκλάδων πίστεψαν στο «στοίχημα» και έτσι προέκυψε μια έκθεση με ξεχωριστό ενδιαφέρον στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Από τον Περικλή Βυζάντιο και τον Jean Tinguely μέχρι τον Robert McCabe

Εικαστικά / «Νήματα επιλογής»: Μια αθηναϊκή έκθεση δένει φωνές και γενιές

Μια ομαδική έκθεση στην Αίθουσα Τέχνης Αθηνών, με έργα των Περικλή Βυζάντιου, Robert McCabe και Jean Tinguely, μεταξύ άλλων, φέρνει σε διάλογο Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες διαφορετικών αναφορών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Εικαστικά / Ο «Ένοικος» του Παντελή Μάκκα: Μια γιορταστική βιντεοεγκατάσταση

Μια ρετροσπεκτίβα δεκαπέντε χρόνων η οποία αποτελείται από έναν καταιγισμό εικόνων που δημιούργησε με την κάμερά του ο γνωστός video artist για μια σειρά σημαντικών παραστάσεων, οι οποίες παρουσιάζονται αποδεσμευμένες από τη θεατρική τους υπόσταση.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ξεκινάει το Back to Athens 2025

Εικαστικά / Back to Athens: Ο ετήσιος εικαστικός θεσμός επιστρέφει στο Μέγαρο Ησαΐα

Με κεντρική θεματική «Η διαίρεση της ζωής», το Back to Athens 2025 παρουσιάζει 30 εκθέσεις, εγκαταστάσεις, performance και προβολές από καλλιτέχνες και επιμελητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Εικαστικά / Takis: Αρχαϊκός καλλιτέχνης, προφήτης, μάντης, μάγος. Σίγουρα μοναδικός

Με μια μεγάλη έκθεση σε δύο μέρη, στην Αθήνα και στην Άνδρο, το Ίδρυμα Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή γιορτάζει τα εκατό χρόνια του Takis, μίας από τις σημαντικότερες σημαντικότερες προσωπικότητες της ελληνικής αλλά και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα τοιχογραφία με τη ζωή των σεξεργατριών σε έναν δρόμο του Μεταξουργείου

Εικαστικά / Μια νέα τοιχογραφία για την αόρατη ζωή των σεξεργατριών στην οδό Ιάσωνος

Η διεθνής εικαστικός Paulina Olowska δημιουργεί μια τοιχογραφία στον πεζόδρομο του Μεταξουργείου για τις γυναίκες και γειτόνισσές της με τις οποίες καλημερίζεται και πίνει καφέ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
Κατά την άποψή μου, σίγουρα θα άξιζε να καταδικαστεί κάποιος για τα κατασκευάσματα αυτά.Άσε που η άγνοια των εντοπιστών της αντιγραφής φτάνει μέχρι τον προηγούμενο αντιγραφέα.