ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

Ώρα για παιχνίδι

Ώρα για παιχνίδι Facebook Twitter
10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Απόσπασμα παράστασης από κύλικα του Δούριδος που εικονίζει παιδαγωγό και τον μαθητή του. Ο παιδαγωγός κρατά κηρωμένη πινακίδα που αναδιπλώνεται όπως το σημερινό laptop, 485-480 π.Χ.

 

Με αφορμή μια ιδέα της Γιούλικας Χριστακοπούλου

 

 

Στον αντίποδα μιάς παλιότερης ανάρτησης της στήλης με τον τίτλο Χωρίς ενοχέςη σημερινή θα μπορούσε να έχει τίτλο «Με πολλές ενοχές», διότι απλούστατα οι σημερινές προτάσεις προσφέρονται για χάσιμο χρόνου. Με αυτή την προειδοποίηση λοιπόν, αποποιούμαι των ευθυνών μου και συνεχίζω με παιγνιώδη διάθεση για να σας παρουσιάσω μερικά διασκεδαστικά διαδικτυακά παιχνίδια που σχετίζονται με την αρχαιολογία αλλά και τις αρχαίες γλώσσες και γραφές.

Ξεκινώ με ένα θαυμάσιο παιχνίδι που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του Μουσείου της Ακρόπολης. Δεν νομίζω ότι απευθύνεται μόνο σε παιδιά˙ το βρίσκω ελκυστικότατο και για τους ενήλικες.

Ζωγράφισε την Πεπλοφόρο

 

Ως γνωστόν πολλά αρχαία αγάλματα έφεραν χρωματική διακόσμηση. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι, που φιλοξενείται στην ιστοσελίδα του Μουσείου Ακροπόλεωςέχει κανείς τη δυνατότητα να χρωματίσει ένα πασίγνωστο άγαλμα, αφιέρωμα στο ιερό της Αθηνάς στην Ακρόπολη, την περίφημη Πεπλοφόρο κόρη.

Διαλέξτε πινέλο, επιλέξτε τα χρώματα, ζωγραφίστε τις επιμέρους επιφάνειες του αγάλματος, αποθηκεύστε το αποτέλεσμα!

Προσωπικά είχα τη διάθεση να δημιουργήσω κάτι πολύ τολμηρό και εντελώς απίθανο. Εσείς;

Η Ζωφόρος του Παρθενώνα διαθέτει μιά πραγματικά εξαιρετική ιστοσελίδα στην οποία παρουσιάζεται με εξαιρετικό τρόπο αυτό το θαυμάσιο έργο τέχνης. Ένα μεγάλο τμήμα της ιστοσελίδας λέγεται Παίξτε με τη Ζωφόρο και φιλοξενεί πολλά ωραία παιχνίδια, τα περισσότερα των οποίων προσφέρουν μάλιστα και επιλογή του βαθμού δυσκολίας. Χωρίς υπερβολή, αν τα παίξετε όλα, θα διαπιστώσετε ότι τελικά θα έχετε μάθει τη Ζωφόρο απέξω κι ανακατωτά.

Γνωριμία με τις μορφές της πομπής

Πορεία προς το βωμό

 

Παρατηρώντας τα άλογα

 

Το κρυμμένο άρμα

 

Ένα δώρο για τη θεά Αθηνά

 

Χρωματίζοντας ένα λίθο της ζωφόρου

 

Γίνε συντηρητής

 

Και ξαφνικά το άλογό μου έγινε μαρμάρινο… (δείτε το οπωσδήποτε!)

 

Συνθέτω τη δυτική ζωφόρο

 

Αγώνες που έμειναν στα… αγγεία

 

Ολύμπια αινίγματα: βρες τους Θεούς

 

Είχατε ποτέ απορία πώς γράφεται το όνομά σας, ή πιό σωστά το μονόγραμμά σας, χρησιμοποιώντας τη σφηνοειδή γραφή των αρχαίων Βαβυλωνίων; Πατήστε ΕΔΩ και θα οδηγηθείτε σε μια σελίδα του Μουσείου Αρχαιολογίας και Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου της Pennsylvania. Ακολουθήστε τις οδηγίες και θα έχετε ένα αποτέλεσμα σαν αυτό.

Σε πολλές σελίδες, όπως αυτή ΕΔΩ, υπάρχει ανάλογος τρόπος να δείτε πώς γράφεται το όνομά σας με τους χαρακτήρες της ιερογλυφικής γραφής της αρχαίας Αιγύπτου.

Το αποτέλεσμα στην περίπτωσή μου είναι αυτό.

Πρόκειται για μια απλή μέθοδο όπου ουσιαστικά αντικαθίσταται κάθε γράμμα του ονόματος με έναν ιερογλυφικό χαρακτήρα.

Η σελίδα Hieroglyphs.net προσφέρει μια πιο περίπλοκη και μάλλον πιστότερη εκδοχή, όπου λαμβάνεται υπόψη και η προφορά του ονόματός σας όπως πιθανόν θα γινόταν στην αρχαία Αίγυπτο. Πατήστε ΕΔΩ.

Επιπλέον δίνεται η δυνατότητα να προσθέσει κανείς στο όνομά του τίτλους και επίθετα και να καταλήξει με μια ωραιότατη και κολακευτικότατη προσφώνηση.

Προσωπικά ξεκίνησα με το απλό όνομά μου

αλλά κατέληξα με τον βαρύγδουπο τίτλο της Βασίλισσας της Άνω και Κάτω Αιγύπτου, Καλής Θεάς, Ηγουμένης των Δύο Χωρών, που της δόθηκε ζωή και ευημερία και είναι αγαπημένη της Hathor.

Δεν βρίσκω το λόγο να κάνω οικονομία σε τέτοιες περιπτώσεις.

Τι  θα γινόταν όμως αν βρισκόμασταν ξαφνικά στην αρχαία Ρώμη; Πώς θα έπρεπε να συστηθούμε;

Ένας κύριος ονόματι Ted Loker, ερασιτέχνης μελετητής της ρωμαϊκής εποχής, ισχυρίζεται ότι εφαρμόζει κάποιου είδους λογάριθμο ο οποίος συνδυάζει στοιχεία του σημερινού μας ονόματος για να παραγάγει ένα εντελώς καινούργιο λατινικό.

Αν είστε άντρες, πατήστε ΕΔΩ

Αν είστε γυναίκες, πατήστε ΕΔΩ

Αν και αμφιβάλλω για την επιστημονικότητα του εγχειρήματος το καταδιασκέδασα μαθαίνοντας ότι στην αρχαία Ρώμη θα ονομαζόμουν Sulpicia Aurelia.

Κι επειδή δεν βλάπτει κανείς να είναι έτοιμος για κάθε περίπτωση, έμαθα ότι ως άνδρας (με το τωρινό γυναικείο μου όνομα) θα ονομαζόμουν Titus Sulpicius Catulus.

ΥΓ. Δεν κρατήθηκα όμως και άνοιξα λίγο τα δικά μου λατινικά λεξικά για να καταλήξω ότι ορθότερα θα ονομαζόμουν Regina Praedatoria.

Αρχαιολογία & Ιστορία
10

ΦΩΤΙΕΣ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«ΒΙΑΣ»: Τα αρχαιολογικά τοπία ως ζωντανά οικοσυστήματα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Καμπανούλες στους Δελφούς, Πέρδικες στο Σούνιο. Ό,τι φυτρώνει και ζει στους αρχαιολογικούς χώρους

Μια πρωτοποριακή επιστημονική προσέγγιση του πολιτιστικού τοπίου αποκαλύπτει έναν άγνωστο κόσμο χιλιάδων ζώων και φυτών σε είκοσι εμβληματικούς αρχαιολογικούς χώρους της χώρας. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Ιστορία μιας πόλης / Ο Δεσποτόπουλος και το αθηναϊκό όνειρο του μοντερνισμού

Από το Ωδείο Αθηνών έως τη Σουηδία της εξορίας, ο Ιωάννης Δεσποτόπουλος δεν υπήρξε μόνο ένας σπουδαίος αρχιτέκτονας, αλλά και ένας διανοούμενος που οραματίστηκε μια πιο δημοκρατική, λειτουργική και πολιτισμένη πόλη. Ποια είναι η παρακαταθήκη του στη σύγχρονη Ελλάδα; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Λουκά Μπαρτατίλα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι σήμαινε να είσαι ψυχικά ασθενής στην αρχαία Αθήνα;

Πώς κατανοούσαν οι αρχαίοι Έλληνες την ψυχική ασθένεια; Ήταν θεϊκή τιμωρία, παθολογία του σώματος ή ένα υπαρξιακό βάρος που αποτυπωνόταν στη λογοτεχνία και στο θέατρο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Γιώργο Καζαντζίδη, Αναπληρωτή Καθηγητή Λατινικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για τον τρόπο με τον οποίο η αρχαιοελληνική κοινωνία εξηγούσε, απεικόνιζε και αντιμετώπιζε τις ψυχικές διαταραχές.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεταλλεία του Λαυρίου: Ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της ιστορίας του Λεκανοπεδίου

Ιστορία μιας πόλης / Μεταλλεία του Λαυρίου: Ένα συναρπαστικό κεφάλαιο της ιστορίας του Λεκανοπεδίου

Κάτω από την επιφάνεια της Λαυρεωτικής κρύβεται ένας λαβύρινθος από υπόγειες στοές και μυστικά που συνδέονται με τη δύναμη της αρχαίας Αθήνας. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον γεωλόγο Μάρκο Βαξεβανόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η Αθήνα της Μαρίας Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Κάλλας: Η πόλη που την πλήγωσε αλλά και τη διαμόρφωσε

Ποιος ήταν ο δεσμός της Μαρίας Κάλλας με την Αθήνα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Βασίλη Λούρα, δημιουργό του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στα άδυτα του Γεντί Κουλέ με τα άνθη του κακού

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Είμαστε στον τάφο βρε παιδιά, θέλετε να μπούμε ακόμη βαθύτερα;»

Τον Οκτώβρη του 1933, ο αστυνομικός ρεπόρτερ της εφημερίδας «Ακρόπολις», Ε. Θωμόπουλος, επισκέφθηκε τις φυλακές του Γεντί Κουλέ στη Θεσσαλονίκη, περιηγήθηκε στο εσωτερικό τους και μίλησε με κατάδικους και μελλοθάνατους.
ΤΑΣΟΣ ΘΕΟΦΙΛΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Ιστορία μιας πόλης / Διάλογος Μηλίων-Αθηναίων: Μαθήματα εξωτερικής πολιτικής από το 416 π.Χ

Γιατί ο Διάλογος Μηλίων και Αθηναίων είναι τόσος σημαντικός για το έργο του Θουκυδίδη; Ποια ήταν η αθηναϊκή αντίληψη για τη δύναμη και τη δικαιοσύνη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Σπύρο Ράγκο, καθηγητή αρχαίας ελληνικής φιλολογίας και φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Πατρών, για όσα αποκαλυπτικά μάς λέει ακόμα και σήμερα ο διάλογος.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Η μοναχική διαδρομή του πρώτου Ευρωπαίου φιλέλληνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ο πρώτος Ευρωπαίος φιλέλληνας και η άγνωστη ιστορία του

Ο Γερμανός ιστορικός Μαρτίνος Κρούσιος πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του 16ου αιώνα μελετώντας την Ελλάδα της οθωμανικής κατοχής –τη γλώσσα, τα έθιμα, τα ρούχα, τα τραγούδια– χωρίς να φύγει ποτέ από την πατρίδα του.
THE LIFO TEAM
Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ιστορία μιας πόλης / Η Αθήνα της Πηνελόπης Δέλτα

Ποια είναι η σημασία του μυθιστορήματος «Οι Ρωμιοπούλες»; Με ποιο τρόπο αποτυπώθηκε η Αθήνα στη ζωή και το έργο της Πηνελόπης Δέλτα; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον ιστορικό Τάσο Σακελλαρόπουλο, υπεύθυνο των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, για τη σχέση της συγγραφέως με την πόλη που τη σημάδεψε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μια επίσκεψη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!» / Φρίκη και ανθρώπινα ράκη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Γέλια καμπάνιζαν σαν καγχασμοί του Σατανά!»: Στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932

Τα dirty '30s & late '20s «ακολουθούν» τον δημοσιογράφο Χρήστο Εμ. Αγγελομάτη στο Ψυχιατρείο Θεσσαλονίκης το 1932 και διασώζουν εικόνες αποτροπιασμού που δύσκολα περιγράφονται. Παρά «τις άναρθρες κραυγές» και «τα στριγκά ξεφωνητά» που άκουσε στην είσοδο, ο ρεπόρτερ πέρασε την πύλη. Τι αντίκρισε;
DIRTY '30S & LATE '20S

σχόλια

9 σχόλια
Καταπληκτικό το άρθρο, σε όλες τις πτώσεις και τους αριθμούς ! Σε μερικά παιχνίδια σκάλωσα για ώρα και όλες οι σελίδες που δώσατε μπήκαν στα αγαπημένα ! Με πολλή χαρά ( της χαράς, ω χαρά ),Aulus Norbanus Varus !
Πραγματικά ΥΠΕΡΟΧΟ άρθρο Βασιλική!!!! Σ' ευχαριστούμε πολύ που για ακόμη μια φορά μας χαρίζεις ένα καταπληκτικό άρθρο μοιραζόμενη μαζί μας γνώση & έγκυρη πληροφόρηση! Επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι η συγκεκριμένη στήλη επιτυγχάνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να κάνει προσιτή την αρχαιολογία σ' όλους!!! Μακάρι οι ελπιδοφόρες αυτές προσεγγίσεις να πληθαίνουν με το πέρασμα των χρόνων σε πείσμα των συντηρητικών, δασκαλίστικων τακτικών του παρελθόντος που είναι υπεύθυνες για την αμάθεια & αποστροφή των νέων! Ευχαριστούμε πολύ "Lutatia"
Αμα δει την φωτο του παιδαγωγου ο Notis,σιγουρα θα μας πει,οτι οι αρχαιοι ειχαν λαπ-τοπ και ολη η Αθηνα ειχε τζαμπα ιντερνετ.Ακομα οτι οι αρχαιοι ειχαν ανακαλυψει και το γουαι-φαη.Βασιλικη,σε ευχαριστουμε.