Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά

Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, XYZ 1550 – PLACEBO 97, 2015
1

 

Περισσότερες από 700 φωτογραφίες, ψηφιακά επεξεργασμένες περιλαμβάνει η η έκθεση του Λουκά Σαμαρά,  Albums 2, στην Pace gallery. Η φωτογραφία χρησιμοποιείται από τον Σαμαρά ως τρόπος με τον οποίο εξερευνά τον τρόπο της ύπαρξής του, παίζοντας μέσα από αυτοβιογραφικά στοιχεία σε συνδυασμό με τις ψηφιακές τεχνολογίες. Στο εν εξελίξει διαρκώς έργο του Σαμαρά, έχουν συνταχθεί προσωπικές εμπειρίες, αντικείμενα και αναμνήσεις, τις οποίες επιτρέπεται να οικειοποιηθούμε, ενώ εξελίσσονται ως αυτόνομο έργο στην ψηφιακή εποχή.

Οι φωτογραφίες του Σαμαρά έρχονται από πολύ παλιά από τα παιδικά τους χρόνια και συγκροτούν την οικογενειακή του καταγωγή, ενώ οι αυτοπροσωπογραφίες του αντιπαρατίθενται με τις εικόνες της παιδικής του ηλικίας, την οικογένεια, και μια ποικιλία από εναλλακτικά τοπία, ένα παρελθόν που ερευνάται συνεχώς μέσα από φωτογραφίες και βίντεο από τις δεκαετίες του 70, του 80 και μέχρι σήμερα. Έτσι συνέχισε να κατασκευάζει ένα κολάζ της ζωής του με ημερολογιακή μορφή, με συλλογή στοιχείων και προτάσσοντας την ρευστή φύση της μνήμης.

Σε αυτό το έργο ο θεατής έρχεται να αντιμετωπίσει τη δική του εικόνα, σε αντίθεση αλλά και σε διάλογο με αυτήν του καλλιτέχνη.

Ο Σαμαράς παρουσιάζει επίσης μια από τις γνωστές εγκαταστάσεις του Doorway, ενώ κάθεται στη μέση ενός δωματίου με ένα δεύτερο κουτί από καθρέφτες μέσα στο χώρο. Τα είδωλα, οι καθρέφτες, οι προκύπτουσες αντανακλαστικές επιφάνειες, οι αντανακλάσεις, με τους υπαινιγμούς του φωτός, οι  διαθλάσεις σε αντιπαράθεση με τις εικόνες και τα αντικείμενα εμφανίζονται σε μια εγκατάσταση μέσα στην έκθεση. Αυτό το έργο σε παλαιότερη εκδοχή είχε παρουσιαστεί στο Μπάφαλο και υπάρχει στην συλλογή Albright-Knox της Πινακοθήκης της Νέας Υόρκης. Σε αυτό το έργο ο θεατής έρχεται να αντιμετωπίσει τη δική του εικόνα, σε αντίθεση αλλά και σε διάλογο με αυτήν του καλλιτέχνη.

Ο Σαμαράς έχει δεσμεύσει τον εαυτό του να ανακαλύπτει εκ νέου τις προηγούμενες δουλειές του και να επιτρέπει στην τεχνολογική πρόοδο να διαμορφώνει καθοριστικά την τελική παρουσίαση. Επανεξετάζοντας το έργο του, επιχειρεί να διερευνήσει τις περιπλοκές του απείρου, σε αντίθεση με την πεπερασμένη ανθρώπινη ύπαρξη και την παρουσία, κυρίως μέσω της συνεχιζόμενης εκτέλεσης της καλλιτεχνικής πρακτικής του, ενώ ενσωματώνει την ψηφιακή τέχνη στην ίδια του τη ζωή.

Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1620”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1676”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1700”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, “Album 2,” 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1809”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1840”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1613,” from Lucas Samaras’s 2015 series entitled “XYZ 1550 — PLACEBO 97.”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1808”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1827”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1728”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1798”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
“XYZ 1674”
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, XYZ 1550 – PLACEBO 97, 2015
Οι ψηφιακές αναμνήσεις του Λουκά Σαμαρά Facebook Twitter
Lucas Samaras, XYZ 1550 – PLACEBO 97, 2015
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Πολιτισμός / Ένας Μάιος γεμάτος με σύγχρονη τέχνη στην Αθήνα

Το τρίτο μέρος του αφιερώματος του ΕΜΣΤ στις γυναίκες εικαστικούς, Jonathan Meese στην Bernier/Eliades, Θανάσης Τότσικας στη Rodeo, Ιωάννα Λημνιού στην Breeder και ό,τι άλλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι γκαλερί και οι χώροι τέχνης τον Μάιο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σεξ, ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εικαστικά / Ερωτισμός, χλιδή και λάμψη: Ο πολυτάραχος κόσμος της Tamara de Lempicka

Εκθέσεις, ένα μιούζικαλ στο Μπρόντγουεϊ και τιμές-ρεκόρ σε δημοπρασίες φέρνουν στο προσκήνιο μία από τις γυναίκες με τη μεγαλύτερη καλλιτεχνική επιρροή στις αρχές του 20ού αιώνα
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Εικαστικά / Η Μαντάμ ντε Πομπαντούρ δεν ήταν μόνο η ερωμένη του βασιλιά

Μια γυναίκα με εξουσία στην Αυλή των Βερσαλλιών, η οποία ήταν υπέρ των μεταρρυθμίσεων και του «φιλοσοφικού» κόμματος που υποστήριζε τον Διαφωτισμό, υπήρξε καλλιτέχνιδα και προστάτιδα των τεχνών. Ήταν όμως και λαομίσητη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

1 σχόλια