Και αρωματισμένος και genius

Και αρωματισμένος και genius Facebook Twitter
3

Ζούμε σε περίεργους καιρούς. Πλέον υπάρχει και χίπστερ-μουσική. Δεν ξέρω ακριβώς τι σημαίνει αυτό ή τι το καθορίζει; Ίσως ο μουσικός που τραγουδάει από την απέναντι πλευρά της γραμμής έχει μούσια και ντύνεται κάπως. ‘Η βγάζει την μουσική του σε μια πολύ χίπστερ ανεξάρτητη αμερικάνικη εταιρεία. Επίσης, αγνοώ τι κάνει «χίπστερ» μια δισκογραφική εταιρεία – ίσως έχει μούσια και αυτή και φοράει κοκάλινα γυαλιά και ντύνεται «κάπως», τρώει οργανικό φαΐ και σίγουρα έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και κυκλοφορεί ένα μάτσο άπλυτους.  Και αν σου αρέσει αυτή η υποτιθέμενη χίπστερ-μουσική είσαι και συ χίπστερ ή οτιδήποτε; Πάντοτε κακό, πάντως.

O Perfume Genius στη νέα του δουλειά μιλάει για τις ταμπέλες στους ανθρώπους επειδή έχουν κάτι που τους κάνει διαφορετικούς. Μιλάει επίσης για το πώς είναι όταν σε βρίζουν και να σε παρενοχλούν χωρίς να έχεις κάνει απαραίτητα τίποτα.

Κάτω από την ομπρέλα αυτής τη λογικής, όλη η ανεξάρτητη indie σκηνή κάνει χίπστερ-μουσική και το νέο άλμπουμ του Perfume Genius σίγουρα ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Το αποθεώνει εξάλλου το Pitchfork που είναι η βίβλος των «χίπστερ» σύμφωνα με ορισμένους.

 Ας σοβαρευτούμε. Τι σχέση έχει μουσική με όλα αυτά;

Ο κύριος Mike Hadreas – ο Perfume Genius δηλαδή -  δεν νομίζω ότι θα διαφωνούσε στην προκειμένη περίπτωση. Στην νέα του δουλειά, βέβαια, μιλάει για πιο σημαντικά πράγματα από τις ταμπέλες στην μουσική. Μιλάει για τις ταμπέλες στους ανθρώπους. Για ανθρώπους που έχουν κάτι που τους κάνει διαφορετικούς. Μιλάει επίσης για το πώς είναι όταν σε βρίζουν και να σε παρενοχλούν χωρίς να έχεις κάνει απαραίτητα τίποτα - μπορεί απλά να περπατάς στο δρόμο. Και τελικά μιλάει για όλη την ντροπή και όλα τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλεί η θυματοποίηση και η στοχοποίηση κάθε είδους.

Και αρωματισμένος και genius Facebook Twitter

Πριν γίνει Perfume Genius μεγάλωσε στο Σιάτλ και από μικρή ηλικία έγινε θύμα κακοποίησης και bullying. Γύρω στα 20 του άφησε την επικίνδυνη ζωή στην Νέα Υόρκη με τα ναρκωτικά και τις καταχρήσεις και πήγε να ζήσει με την μητέρα του. Τότε άρχισε να γράφει φορτισμένη προσωπική μουσική στο πιάνο. Στην αρχή την έκρυβε και την έδινε να την ακούνε μόνο φίλοι του. Την ανέβασε διαδικτυακά όταν ήταν στα πάνω του το Myspace το 2008 και από εκεί και πέρα τον πρόσεξαν. Άνοιγε για τον Beirut και κυκλοφόρησε 2 άλμπουμ το “Learning” το 2009 και το 2012 το “Put Your Back N 2 It”. Φέτος κυκλοφόρησε το τρίτο του άλμπουμ.

Το “Too Bright” είναι δικαιολογημένα ανάμεσα στα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς και τα πιο εντυπωσιακά. Ισχύει το κλισέ ή θα το πετάξεις στα σκουπίδια στο πρώτο κομμάτι ή θα κάτσεις να το ακούσεις καμιά δεκαριά φορές την ίδια μέρα. Θα σε κάνει να σκεφτείς και θα σε "ενοχλήσει". Δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες δουλειές του. Πάνε οι γλυκανάλατες "καταραμένες" μπαλάντες. Υπάρχει αλλαγή στο ύφος του και στην παραγωγή – συνεργάζεται με τον John Parish και τον Adrian Utley των Portishead -  που φαίνεται ακόμη και στις πιο σιγανές και ήρεμες στιγμές του άλμπουμ.  Μοιάζει πλέον να αγκαλιάζει μια πιο δυναμική ποπ, σύγχρονη και εκλεπτυσμένη που θα ζήλευε κάθε λευκή μοντέρνα ευαισθητοποιημένη μουσικός από την Madonna και την Lady Gaga μέχρι τις Grimes, Lykke Li και την Zola Jesus. Ποπ που θα μπορούσε να έφτιαχνε ο Scott Walker αν δεν είχε μπλεχτεί στον βαρετό ωκεανό της avant-garde επανάληψης. Άλλοτε βέβαια μοιάζει σαν ένας ρεαλιστής Anthony από τους Johnsons μιας και τα κομμάτια του ακούγονται να έχουν ρίζες στην Γη και να μην είναι τίγκα στις αφαιρετικές φυσιολατρικές αναφορές. Και προκαλεί με τους στίχους με κάθε τρόπο όπως με τα πρώτα του κομμάτια, όπως πριν από μερικά χρόνια με το βίντεο που αγκάλιαζε τον συγχωρεμένο γκέι πορνοστάρ Arpad Miklos  μόνο με τα εσώρουχα και θεωρήθηκε ακατάλληλο για την οικογένεια από το youtube!

 


Είπε πρόσφατα στη Guardian για το κομμάτι του Queen – μια ειρωνική και θυμωμένη απάντηση σε όσους τον κρίνουν για την σεξουαλικότητα του: «Πάντοτε με πικραίνει το γεγονός ότι κάτι που δεν μπορώ να ελέγξω, κάνει τον κόσμο να νιώθει άβολα. Έτσι αυτό το κομμάτι είναι κάτι σαν ένα «άντε γαμηθείτε» από μέρους μου - Πάντοτε, είχα την ελπίδα ότι οι άλλοι θα ένοιωθαν άβολα κάποια στιγμή αντί για μένα. Αν μου έκανε καλό αυτό; Καμιά φορά το να κάνω τον κόσμο να αισθάνεται άβολα ήταν το μόνο που είχα οπότε έπρεπε να βρω ένα τρόπο να το εκμεταλλευτώ.»

Και αρωματισμένος και genius Facebook Twitter

Αυτή η ειλικρινής αμεσότητα υπάρχει μέσα στο “Τοο Bright” όπως υπάρχει και οργή για οτιδήποτε δεν πάει καλά σε αυτό τον κόσμο. Ο Hadreas κάνει την δική του εμπειρία με την ομοφοβία και το bullying καθολική που αφορά ανθρώπους ανεξάρτητα από την σεξουαλική τους προτίμηση ή το φύλο τους. Μοιάζει σαν να λέει ότι δεν είναι OK να γενικεύεις την στενάχωρη κατάσταση σου, δεν χρειάζεσαι να γίνεσαι κλόουν για να σε συμπαθήσουν και καμιά φορά το «μην ασχολείσαι» είναι απλά δυο λέξεις που δεν θα σε κάνουν απαραίτητα να αισθάνεσαι καλύτερα όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο κριτικός του Pitchfork. Και κοίτα να δεις που καμιά φορά γράφουν και καλά κομμάτια στην «βίβλο των χιπστερ». 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
δηλαδή έχεις ακούσει κάτι πιο ανατριχιαστικό τα τελευταία χρόνια από το I'm a mother;;; Κάτι πιο διεστραμμένα feelgood από το Fool (o τύπος διακόπτει κυριολεκτικά το τραγούδι στη μέση και το ρίχνει σε κάτι απόκοσμες οιμωγές και μετά ούτε γάτα ούτε ζημιά, πάλι χαζοχαρούμενος!!). Το άλμπουμ είναι συγκλονιστικό από την αρχή ως το τέλος.