Και αρωματισμένος και genius

Και αρωματισμένος και genius Facebook Twitter
3

Ζούμε σε περίεργους καιρούς. Πλέον υπάρχει και χίπστερ-μουσική. Δεν ξέρω ακριβώς τι σημαίνει αυτό ή τι το καθορίζει; Ίσως ο μουσικός που τραγουδάει από την απέναντι πλευρά της γραμμής έχει μούσια και ντύνεται κάπως. ‘Η βγάζει την μουσική του σε μια πολύ χίπστερ ανεξάρτητη αμερικάνικη εταιρεία. Επίσης, αγνοώ τι κάνει «χίπστερ» μια δισκογραφική εταιρεία – ίσως έχει μούσια και αυτή και φοράει κοκάλινα γυαλιά και ντύνεται «κάπως», τρώει οργανικό φαΐ και σίγουρα έχει έδρα στη Νέα Υόρκη και κυκλοφορεί ένα μάτσο άπλυτους.  Και αν σου αρέσει αυτή η υποτιθέμενη χίπστερ-μουσική είσαι και συ χίπστερ ή οτιδήποτε; Πάντοτε κακό, πάντως.

O Perfume Genius στη νέα του δουλειά μιλάει για τις ταμπέλες στους ανθρώπους επειδή έχουν κάτι που τους κάνει διαφορετικούς. Μιλάει επίσης για το πώς είναι όταν σε βρίζουν και να σε παρενοχλούν χωρίς να έχεις κάνει απαραίτητα τίποτα.

Κάτω από την ομπρέλα αυτής τη λογικής, όλη η ανεξάρτητη indie σκηνή κάνει χίπστερ-μουσική και το νέο άλμπουμ του Perfume Genius σίγουρα ανήκει σε αυτήν την κατηγορία. Το αποθεώνει εξάλλου το Pitchfork που είναι η βίβλος των «χίπστερ» σύμφωνα με ορισμένους.

 Ας σοβαρευτούμε. Τι σχέση έχει μουσική με όλα αυτά;

Ο κύριος Mike Hadreas – ο Perfume Genius δηλαδή -  δεν νομίζω ότι θα διαφωνούσε στην προκειμένη περίπτωση. Στην νέα του δουλειά, βέβαια, μιλάει για πιο σημαντικά πράγματα από τις ταμπέλες στην μουσική. Μιλάει για τις ταμπέλες στους ανθρώπους. Για ανθρώπους που έχουν κάτι που τους κάνει διαφορετικούς. Μιλάει επίσης για το πώς είναι όταν σε βρίζουν και να σε παρενοχλούν χωρίς να έχεις κάνει απαραίτητα τίποτα - μπορεί απλά να περπατάς στο δρόμο. Και τελικά μιλάει για όλη την ντροπή και όλα τα αρνητικά συναισθήματα που προκαλεί η θυματοποίηση και η στοχοποίηση κάθε είδους.

Και αρωματισμένος και genius Facebook Twitter

Πριν γίνει Perfume Genius μεγάλωσε στο Σιάτλ και από μικρή ηλικία έγινε θύμα κακοποίησης και bullying. Γύρω στα 20 του άφησε την επικίνδυνη ζωή στην Νέα Υόρκη με τα ναρκωτικά και τις καταχρήσεις και πήγε να ζήσει με την μητέρα του. Τότε άρχισε να γράφει φορτισμένη προσωπική μουσική στο πιάνο. Στην αρχή την έκρυβε και την έδινε να την ακούνε μόνο φίλοι του. Την ανέβασε διαδικτυακά όταν ήταν στα πάνω του το Myspace το 2008 και από εκεί και πέρα τον πρόσεξαν. Άνοιγε για τον Beirut και κυκλοφόρησε 2 άλμπουμ το “Learning” το 2009 και το 2012 το “Put Your Back N 2 It”. Φέτος κυκλοφόρησε το τρίτο του άλμπουμ.

Το “Too Bright” είναι δικαιολογημένα ανάμεσα στα καλύτερα άλμπουμ της χρονιάς και τα πιο εντυπωσιακά. Ισχύει το κλισέ ή θα το πετάξεις στα σκουπίδια στο πρώτο κομμάτι ή θα κάτσεις να το ακούσεις καμιά δεκαριά φορές την ίδια μέρα. Θα σε κάνει να σκεφτείς και θα σε "ενοχλήσει". Δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες δουλειές του. Πάνε οι γλυκανάλατες "καταραμένες" μπαλάντες. Υπάρχει αλλαγή στο ύφος του και στην παραγωγή – συνεργάζεται με τον John Parish και τον Adrian Utley των Portishead -  που φαίνεται ακόμη και στις πιο σιγανές και ήρεμες στιγμές του άλμπουμ.  Μοιάζει πλέον να αγκαλιάζει μια πιο δυναμική ποπ, σύγχρονη και εκλεπτυσμένη που θα ζήλευε κάθε λευκή μοντέρνα ευαισθητοποιημένη μουσικός από την Madonna και την Lady Gaga μέχρι τις Grimes, Lykke Li και την Zola Jesus. Ποπ που θα μπορούσε να έφτιαχνε ο Scott Walker αν δεν είχε μπλεχτεί στον βαρετό ωκεανό της avant-garde επανάληψης. Άλλοτε βέβαια μοιάζει σαν ένας ρεαλιστής Anthony από τους Johnsons μιας και τα κομμάτια του ακούγονται να έχουν ρίζες στην Γη και να μην είναι τίγκα στις αφαιρετικές φυσιολατρικές αναφορές. Και προκαλεί με τους στίχους με κάθε τρόπο όπως με τα πρώτα του κομμάτια, όπως πριν από μερικά χρόνια με το βίντεο που αγκάλιαζε τον συγχωρεμένο γκέι πορνοστάρ Arpad Miklos  μόνο με τα εσώρουχα και θεωρήθηκε ακατάλληλο για την οικογένεια από το youtube!

 


Είπε πρόσφατα στη Guardian για το κομμάτι του Queen – μια ειρωνική και θυμωμένη απάντηση σε όσους τον κρίνουν για την σεξουαλικότητα του: «Πάντοτε με πικραίνει το γεγονός ότι κάτι που δεν μπορώ να ελέγξω, κάνει τον κόσμο να νιώθει άβολα. Έτσι αυτό το κομμάτι είναι κάτι σαν ένα «άντε γαμηθείτε» από μέρους μου - Πάντοτε, είχα την ελπίδα ότι οι άλλοι θα ένοιωθαν άβολα κάποια στιγμή αντί για μένα. Αν μου έκανε καλό αυτό; Καμιά φορά το να κάνω τον κόσμο να αισθάνεται άβολα ήταν το μόνο που είχα οπότε έπρεπε να βρω ένα τρόπο να το εκμεταλλευτώ.»

Και αρωματισμένος και genius Facebook Twitter

Αυτή η ειλικρινής αμεσότητα υπάρχει μέσα στο “Τοο Bright” όπως υπάρχει και οργή για οτιδήποτε δεν πάει καλά σε αυτό τον κόσμο. Ο Hadreas κάνει την δική του εμπειρία με την ομοφοβία και το bullying καθολική που αφορά ανθρώπους ανεξάρτητα από την σεξουαλική τους προτίμηση ή το φύλο τους. Μοιάζει σαν να λέει ότι δεν είναι OK να γενικεύεις την στενάχωρη κατάσταση σου, δεν χρειάζεσαι να γίνεσαι κλόουν για να σε συμπαθήσουν και καμιά φορά το «μην ασχολείσαι» είναι απλά δυο λέξεις που δεν θα σε κάνουν απαραίτητα να αισθάνεσαι καλύτερα όπως πολύ σωστά παρατηρεί ο κριτικός του Pitchfork. Και κοίτα να δεις που καμιά φορά γράφουν και καλά κομμάτια στην «βίβλο των χιπστερ». 

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φιλιώ Πυργάκη (1939-2021) : «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

Μουσική / Φιλιώ Πυργάκη: «Το δημοτικό, παιδί μου, δεν είναι τραγούδι για να πλένεις τα πιάτα…»

«Λέω κουράστηκα, αλλά μόλις ανέβω εκεί πάνω στο παλκοσένικο γίνομαι αλλιώτικος άνθρωπος». Η κορυφαία των Ελληνικών πανηγυριών, που πέθανε σαν σήμερα το 2021, είχε μιλήσει στη LIFO για μιαν Ελλάδα που υπνοβατεί στο DNA μας.
M. HULOT
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT

σχόλια

1 σχόλια
δηλαδή έχεις ακούσει κάτι πιο ανατριχιαστικό τα τελευταία χρόνια από το I'm a mother;;; Κάτι πιο διεστραμμένα feelgood από το Fool (o τύπος διακόπτει κυριολεκτικά το τραγούδι στη μέση και το ρίχνει σε κάτι απόκοσμες οιμωγές και μετά ούτε γάτα ούτε ζημιά, πάλι χαζοχαρούμενος!!). Το άλμπουμ είναι συγκλονιστικό από την αρχή ως το τέλος.