140 εκατομμύρια το χρόνο θα δίνουν στο κράτος οι εφοπλιστές

140 εκατομμύρια το χρόνο θα δίνουν στο κράτος οι εφοπλιστές Facebook Twitter
8

Συμφωνία για την εθελοντική φορολόγηση των Ελλήνων εφοπλιστών, μέσω του μοντέλου του φόρου χωρητικότητας στα πλοία, προκειμένου να ενισχυθούν τα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο, υπεγράφη την Πέμπτη, ανάμεσα στον Αντώνη Σαμαρά και τον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη.

Οι εφοπλιστές υπέγραψαν Συνυποσχετικό Σύμφωνο Οικειοθελούς Προσφοράς προς το Ελληνικό Δημόσιο  με ορίζοντα τριετίας. Ο αριθμός των ναυτιλιακών εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία οικειοθελούς προσφοράς ανέρχεται σε 441 με συνολικό αριθμό πλοίων 2.769. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των πλοίων, που δηλώθηκε εκ μέρους των ναυτιλιακών εταιρειών, στο πλαίσιο της παραπάνω προσφοράς, προσεγγίζει το 90% του συνόλου των πλοίων που φέρουν Ελληνική σημαία, ενώ αναφορικά με τα πλοία ξένης σημαίας το ποσοστό αυτό αγγίζει το 65%.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, το ύψος της συμβολής της Ελληνικής Ναυτιλιακής Κοινότητας υπολογίζεται, προς το παρόν, σε 75 εκατομμύρια ευρώ και εκτιμάται ότι θα ανέλθει ενδεικτικά στο ποσό των 140 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

H συμφωνία αφορά τη δέσμευση των Ελλήνων εφοπλιστών να υπάρξει εθελοντικός διπλασιασμός για τρία έτη της φορολογίας χωρητικότητας τόσο για τα πλοία υπό ελληνική σημαία, όσο και για τα πλοία με ξένη σημαία, που διαχειρίζονται εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.

Για παράδειγμα αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας, κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως, με τη νέα συμφωνία θα καλείται εθελοντικά να καταβάλει 40.000 ευρώ τον χρόνο για τα επόμενα τρία χρόνια.

Σημειώνεται επίσης ότι τα έσοδα του κράτους ενισχύονται ήδη και από την υποχρέωση των πλοίων υπό ξένη σημαία, των διαχειριζόμενων από εταιρίες εγκατεστημένες στην Ελλάδα, να πληρώνουν από το 2013 ετήσιο φόρο χωρητικότητας.

Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε τους εφοπλιστές επισημαίνοντας πως αποδεικνύει ότι, πράγματι, η Ναυτιλία σε όλες τις κρίσιμες περιόδους του Έθνους ήταν μία δύναμη πατριωτισμού.

Η προσπάθεια για όλο τον Ελληνικό Λαό είναι δύσκολη, αλλά όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε, κατέληξε ο κ. Σαμαράς.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

8

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2026 ΒΟΥΛΗ

Οικονομία / Στη Βουλή ο προϋπολογισμός 2026: Τι προβλέπει για μεσαία τάξη, νέους και οικογένειες με παιδιά

Κυρίαρχα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού 2026, είναι η ενίσχυση του εισοδήματος και η μείωση των φορολογικών βαρών για τη μεσαία τάξη, τους νέους και τις οικογένειες με παιδιά
LIFO NEWSROOM
ΦΤΩΧΕΙΑ OXFAM

Οικονομία / Oxfam: Τα περσινά κέρδη των δισεκατομμυριούχων της G20 θα έβαζαν τέλος στη φτώχεια των ανθρώπων

Η ΜΚΟ καλεί οι πλούσιοι του κόσμου να «φορολογηθούν με δίκαιο τρόπο για να συμβάλουν να τερματιστεί η φτώχεια και να καταπολεμηθεί η απορρύθμιση του κλίματος»
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οι νέοι κληρωθέντες δικαιούχοι θα λάβουν άμεσα ενημέρωση μέσω της αίτησής τους στην πλατφόρμα του προγράμματος και στη συνέχεια προσωπική ειδοποίηση για τη διαδικασία έκδοσης των νέων καρτών μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
LIFO NEWSROOM
Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Οικονομία / Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Με αυτή την αναβάθμιση ο οίκος κλείνει έναν ισχυρά θετικό γύρο αξιολογήσεων για το 2025, ενδυναμώνοντας το προφίλ σταθερότητας της ελληνικής οικονομίας απέναντι στις παγκόσμιες αγορές
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Αφού οι νταραβεριτζήδες των Ωκεανών είναι τόσο πονόψυχοι για την Ελλαδίτσα γιατί δεν προσλαμβάνουνε μόνο Έλληνες στα πλοία τους αλλά προτιμούνε τους ξένους που εργάζονται για ένα κομμάτι ψωμί???!!!
Ας συνειδητοποιήσουν οι σχολιαστές ότι το 99% των ελληνων εφοπλιστών δραστηριοποιείται εκτός Ελλάδος. Θα μπορούσαν να μην πληρώνουν καν φόρο.( όταν πχ τα πλοία τους μεταφερουν προϊόντα ανάμεσα Αυστραλία και Ασία πρέπει να πληρώσει φόρο στο ελληνικό δημόσιο;)
Σίγουρα, αλλά αν είναι να πληρώνουν φόρο 20 χιλιάρικα ετησίως, ας τις πάρουν τις εταιρίες τους να τις πάνε όλες στο city. Δε θα μας λείψουν τα λεφτά, με μια ταβέρνα για κάθε εφοπλιστή ρεφάραμε. Όχι να το παίζουν κι ευεργέτες...
"Για παράδειγμα αν ένας πλοιοκτήτης με πλοίο ελληνικής σημαίας, κατέβαλε μέχρι σήμερα 20.000 ευρώ ετησίως..."20.000 ευρώ ετησίως φόρο κατέβαλε (προ κρίσης) ένα μέτριο σουβλατζίδικο...
Τα χρήματα που θα δίνουν ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ οι εφοπλιστές (γιατί δεν είμαι και εγώ εφοπλιστής, να δίνω και εγώ εθελοντικά;!) αντιστοιχούν σε όσα ξόδεψαν την πρώτη εβδομάδα του Ιούλη για αγορές μεταχειρισμένων ή καινούργιων πλοίων. Επίσης πριν λίγο καιρό ψηφίστηκε νομοσχέδιο το οποίο φοροαπαλλάσσει τους εφοπλιστές από φόρο εισοδήματος από κέρδη που αποκτούν από την εκμετάλλευση πλοίων με ελληνική ή ευρωπαϊκή σημαία, καθώς και από τα μερίσματα που δίνουν στους μετόχους τους, απαλλάσσει από φόρο εισοδήματος ατομικές εφοπλιστικές εταιρίες κτλ. Με λίγα λόγια....Ένας εργαζόμενος θα πληρώσει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ φόρο που αντιστοιχεί σε 2 μισθούς και θα πεινάσει. Ένας άνεργος θα πληρώσει φόρο και θα πεινάσει. και ο άλλος που δεν ξέρει τι έχει θα δώσει, εθελοντικά πάντα, ψίχουλα (σε σχέση με αυτά που βγάζει) και θα τον λένε 'ευεργέτη'.