Οι θλιμμένες κραυγές ενός μοναχικού καουμπόη

Οι θλιμμένες κραυγές ενός μοναχικού καουμπόη Facebook Twitter
0

Διαβάζοντας για την περίπτωση του ξεχωριστού Arthur Milles, του καουμπόη από το Τέξας που στην δεκαετία του ’20 δημιούργησε έναν μοναδικό τρόπο να τραγουδάει παρόμοιο με τις λαρυγγικές αρμονίες των κατοίκων των στεπών της Κεντρικής Ασίας (των Μογγόλων της Tuva) ανακάλυψα τα δύο αυτά χαβανέζικα κομμάτια του επίσης μοναδικού Κώστα Μπέζου που μπορεί να μην έχουν σχέση ηχητικά, αλλά και αυτά βασίζονται σε φωνητικές αρμονίες και σε λαρυγγισμούς.

Ο Arthur Milles ηχογράφησε το 1927 στο Ντάλας για την Victor δυο τραγούδια που έγραψε μόνος του, ίσως τα μόνα που ηχογράφησε και σίγουρα τα μοναδικά που έχουν διασωθεί, το Lonely Cowboy (Part I και Part II). Μέχρι τότε κανείς άλλος καλλιτέχνης δεν είχε ηχογραφηθεί να κάνει την ίδια στιγμή yodel και throat sing (τους τραγουδιστικούς λαρυγγισμούς που ακούγονται στο κομμάτι με ταυτόχρονο τραγούδι). Και τα δύο κομμάτια -που στην ουσία είναι το ίδιο τραγούδι σε δυο μέρη- είναι στενάχωρα και θλιμμένα και οι λαρυγγισμοί τα κάνουν ακόμα πιο ζοφερά. Για τον Arthur Miller δεν υπάρχει καμία πληροφορία να διαβάσεις. Υπάρχει όμως αυτή η συνέντευξη του Pat Conte, του ανθρώπου που είναι υπεύθυνος για την σειρά των CD the Secret Museum of Mankind που μιλάει για τον Arthur Miller και δίνει κάποιες πληροφορίες.  Εδώ είναι το πρώτο μέρος του τραγουδιού. Κι εδώ το δεύτερο.

Κι αυτή είναι ολόκληρη η συνέντευξη με την ιστορία του Arthur Milles.

Το throat singing είναι μια τεχνική κατά την οποία «ο τραγουδιστής χειρίζεται τις αρμονικές αντηχήσεις που δημιουργούνται καθώς ο αέρας ταξιδεύει από τα πνευμόνια μέσα από τις φωνητικές χορδές και βγαίνει από τα χείλια για να παράγει μια μελωδία». Είναι μια τεχνική που έχουν αναπτύξει οι τραγουδιστές της Μογγολίας αλλά χρησιμοποιείται και σε άλλα μέρη του κόσμου όπως τη Σαρδηνία, τη Νότια Αφρική και τους Ινουίτ, τους Εσκιμώους της Αλάσκας, της Γροιλανδίας και του Καναδά.

Η ιστορία του Κώστα Μπέζου υπάρχει εδώ.

Τα δύο κομμάτια του «Πάμε στη Χονολουλού» και «Τα Άσπρα Πουλιά» ηχογραφήθηκαν τη δεκαετία του ’30 στην Αθήνα (το πρώτο στις αρχές, το δεύτερο το 1936) κι ακούς και yodel και ήχους ζώων και surf κιθάρες:

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM
Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Μουσική / Οι νέοι λόκαλ DJs που ένα βράδυ θα σου «σώσουν τη ζωή»

Σιχαίνονται τις πελατειακές σχέσεις, είναι unapologetic, αγαπούν τα συμπεριληπτικά dancefloors, αδιαφορούν για τον αλγόριθμο και προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια πολύ ανταγωνιστική σκηνή. 7 νέοι λόκαλ DJs μιλούν στη LifO.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Γιώργος Χατζηνάσιος

Μουσική / Γιώργος Χατζηνάσιος: «Ότι τι; Είναι ηλίθιοι όσοι ακούνε ελαφρολαϊκά;»

Έγινε συνθέτης για να μπορέσει να παντρευτεί τη γυναίκα του. Πιστεύει πως όποιος λέξη «ελαφρός» είναι απαίσια. Πρόλαβε την εποχή που τους τραγουδιστές τούς καταλάβαινες από τον ήχο της φωνής τους - τώρα δεν τους ξεχωρίζει. Ο Γιώργος Χατζηνάσιος αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral χορευτικά πάρτι της χρονιάς

Μουσική / Dievers Party: Πώς δυο φίλες έφτιαξαν τα πιο viral πάρτι της χρονιάς

Η Βάσω Καζαντζίδου και η Μαρινέλα Αμπντουραχμάνι γνωρίστηκαν τυχαία σε ένα αθηναϊκό κλαμπ. Δύο χρόνια μετά, αυτή η συνάντηση γέννησε ένα από τα πιο δημοφιλή mobile queer events σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η τριπλή δύναμη του Μπετόβεν

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών παρουσιάζει το Τριπλό Κοντσέρτο του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν με τρεις λαμπερούς σολίστ: ο Μαξίμ Βενγκέροφ, ο Στίβεν Ίσερλις και η Θεοδοσία Ντόκου ενώνονται υπό την μπαγκέτα του Φίνεγκαν Ντάουνι Ντίαρ την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
MARCEL DETTMANN INTERVIEW

Μουσική / Marcel Dettmann: «Η τέκνο δεν γεννήθηκε για VIP τραπέζια»

Ένας από τους επιδραστικότερους εκπροσώπους της τέκνο, λίγες μέρες πριν από την εμφάνισή του στο Ωδείο Αθηνών, μιλάει για την αγαπημένη του μουσική ως έναν τρόπο να σχετίζεται με τον κόσμο και την πολιτική του nightlife.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Τίνα Τέρνερ (1939-2023): Ένας αληθινός θρύλος

Μουσική / Τίνα Τέρνερ: «Ούτε ένας δεν με αγάπησε στη ζωή μου, ούτε καν ο πατέρας και η μάνα μου»

Παρ’ όλες τις επιτυχίες και τις εκρηκτικές εμφανίσεις, η Τίνα Τέρνερ έζησε τα πρώτα σαράντα χρόνια της ζωής της με μοναξιά, κακοποίηση και στερημένη από αγάπη. Ο τρόπος που άφησε πίσω της τον τρόμο και την ενδοοικογενειακή βία και έγινε σύμβολο τόλμης και περηφάνιας και η πορεία της προς τη σαρωτική επιτυχία είναι είναι τα βασικά στοιχεία που συνθέτουν το παζλ της ζωής της.
M. HULOT
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Οι Αθηναίοι / Κορμί κι αλάτι, Μπέσσυ μου!

Η καριέρα της μετράει πάνω από μισό αιώνα. Αν και έχει να βγάλει δίσκο από το 1983, τα τραγούδια που ηχογράφησε μέσα σε μια δεκαετία έχουν απήχηση σήμερα σε 17χρονα παιδιά, κι αυτό την κάνει να νιώθει έφηβη. Η Μπέσσυ Αργυράκη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ