Εθνική Λυρική Σκηνή: Τόλμη και σπουδαία μουσική

Εθνική Λυρική Σκηνή: Τόλμη και σπουδαία μουσική Facebook Twitter
Βασισμένη στο διαχρονικό αριστούργημα του Αντόνιο Βιβάλντι και εμπνευσμένη από την ιδέα της ανακύκλωσης, η παράσταση Τέσσερις Εποχές θα παρουσιαστεί φέτος ως η κεντρική παραγωγή μουσικού θεάτρου της Εναλλακτικής για παιδιά και νέους. Φωτογραφία: Ανδρέας Σιμόπουλος.
0

Μεγαλόπρεπης όπερα, γεμάτη εντυπωσιακές άριες, ντουέτα και επιβλητικά σύνολα, αλλά και έργο με βαθιά ανθρώπινους χαρακτήρες, ο πολυεπίπεδος και πολιτικός Ντον Κάρλο του Βέρντι επιστρέφει στην ΕΛΣ στην ιταλική πεντάπρακτη εκδοχή του (Μόντενα, 1886), σε νέα παραγωγή, σκηνοθετημένη από τον σπουδαίο σκηνοθέτη της όπερας Γκρέιαμ Βικ. Έργο της ωριμότητας του Ιταλού συνθέτη, ζουμάρει στη σύγκρουση ανάμεσα στην κοσμική εξουσία και στην Εκκλησία, ανάμεσα στον φιλελευθερισμό και την απολυταρχία (8, 13, 15, 19, 21, 28 Δεκεμβρίου, 2 και 5 Ιανουαρίου). Πρωταγωνιστεί η αφρόκρεμα του οργανισμού (Δημήτρης Πλατανιάς, Τσέλια Κοστέα, Τάσης Χριστογιαννόπουλος κ.ά.) αλλά και ξένοι τραγουδιστές: Αλεξάντερ Βινογκράντοφ, Μαρσέλο Πουέντε, Ράφαλ Σίβεκ, Μπάρμπαρα Φρίτολι κ.ά.


Η συνύπαρξη αναλογικής και ηλεκτρονικής μουσικής, η αναμέτρηση του φυσικού με τον τεχνητό ήχο, η ευρηματική χρήση του animation και της live performance, οι μελωδικές γραμμές της Λένας Πλάτωνος και η δεξιοτεχνική φωνητική γραφή. Είναι πολλοί οι λόγοι που το Αηδόνι του αυτοκράτορα αποτελεί μια ιδεώδη γνωριμία των παιδιών με τον μαγικό κόσμο της λυρικής τέχνης. Το έργο της συνθέτριας πάνω στο ομώνυμο παραμύθι του Άντερσεν παρουσιάζεται με τη μορφή της animated όπερας (Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος από 20 Οκτωβρίου).


Βασισμένη στο διαχρονικό αριστούργημα του Αντόνιο Βιβάλντι και εμπνευσμένη από την ιδέα της ανακύκλωσης, η παράσταση Τέσσερις Εποχές θα παρουσιαστεί φέτος ως η κεντρική παραγωγή μουσικού θεάτρου της Εναλλακτικής για παιδιά και νέους. Ένα έργο τεράστιας καλλιτεχνικής αξίας, που υμνεί τη φύση, ζωντανεύει στη σκηνή με μοναδικό, παιγνιώδη και ψυχαγωγικό τρόπο, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικολογική συνείδηση των παιδιών. Τη σκηνική δημιουργία της παράστασης έχει αναλάβει το Patari Project, υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση της ταλαντούχας Σοφίας Πάσχου, μια ομάδα που τα τελευταία χρόνια έχει επιδείξει μια σειρά παραστάσεων που έχουν γίνει σημεία αναφοράς για τους θεατρόφιλους (από 3 Νοεμβρίου).

Εθνική Λυρική Σκηνή: Τόλμη και σπουδαία μουσική Facebook Twitter
Η Ωραία μου κυρία, των Άλαν Τζέι Λέρνερ και Φρέντερικ Λόου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (από 21 Νοεμβρίου) σε ολοκληρωμένη μουσική μορφή από την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Διευθύνει ο Στάθης Σούλης, σκηνοθετεί ο Γιάννος Περλέγκας (ο οποίος κρατά και τον ρόλο του καθηγητή Χίγκινς). Φωτογραφία: Ανδρέας Σιμόπουλος.


Η ρομαντική ιστορία ενός καθηγητή Γλωσσολογίας στο Λονδίνο των αρχών του 20ού αιώνα, ο οποίος προσπαθεί να μεταμορφώσει μια ανθοπώλισσα σε κυρία της υψηλής κοινωνίας. Το «τέλειο μιούζικαλ» και μία από τις πιο επιτυχημένες και πιο αγαπημένες παραγωγές του Μπρόντγουεϊ. Η Ωραία μου κυρία, των Άλαν Τζέι Λέρνερ και Φρέντερικ Λόου, παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα (από 21 Νοεμβρίου) σε ολοκληρωμένη μουσική μορφή από την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ. Διευθύνει ο Στάθης Σούλης, σκηνοθετεί ο Γιάννος Περλέγκας (ο οποίος κρατά και τον ρόλο του καθηγητή Χίγκινς).


Τέλος, η τρίτη χρονιά του Κύκλου «Μάνος Χατζιδάκις» της ΕΛΣ ανοίγει με μια καλλιτεχνική πρόκληση. Τέσσερα από τα πιο εμβληματικά έργα του κορυφαίου συνθέτη («Ο κύκλος του C.N.S.», «Ο καπετάν Μιχάλης», «Το καταραμένο φίδι», «Το χαμόγελο της Τζοκόντας») παρουσιάζονται από το Μπαλέτο του οργανισμού σε μια ενιαία παράσταση με τίτλο Χορός με τη σκιά μου (9, 10, 16, 17, 24 Νοεμβρίου, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και χορογραφία Κωνσταντίνου Ρήγου), ενώ η περσινή μεγάλη επιτυχία Η Λίμνη των Κύκνων επιστρέφει για έξι παραστάσεις μέσα στα Χριστούγεννα (22, 24, 26, 27, 29, 31 Δεκεμβρίου).

www.nationalopera.gr

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LifO.

Θέατρο
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Δυναμικός χειμώνας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Θέατρο / Δυναμικός χειμώνας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Σταρ της κλασικής μουσικής, καλλιτέχνες ταυτισμένοι από χρόνια με τον οργανισμό, αμέτρητες συμπαραγωγές, θεατρικές προκλήσεις από Έλληνες και ξένους σκηνοθέτες. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών επανακάμπτει σταθερά τα τελευταία χρόνια και η φετινή σεζόν δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Μοιράσου το τραύμα, αλλιώς δεν θα φύγει»

Θέατρο / Ιώκο Ιωάννης Κοτίδης: «Πώς να κάνεις το τραύμα, ουλή»

Με αφορμή τον ρόλο του ως ενός θύματος βιασμού που ζητά δικαίωση σε ένα «ναρκοθετημένο» δικαστήριο, o ηθοποιός μιλάει για τον τρόπο που προσέγγισε τη σεξουαλική βία σε μια παράσταση δύσκολη, αλλά και «μοιρασιάς».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αγγελική Στελλάτου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Στελλάτου: «Έχει σημασία να μιλήσω για μένα;»

Το άστρο της ξεχώρισε δίπλα στον Δημήτρη Παπαιωάννου τα πρώτα χρόνια της Ομάδας Εδάφους. Μετά, διέγραψε τη δική της αταλάντευτη πορεία. Η Αγγελική Στελλάτου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO, αν και πιστεύει ότι δεν «έχει σημασία να μιλάμε για εμάς σε έναν κόσμο όπου συμβαίνουν πράγματα τρομακτικά»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» του Σάμιουελ Μπέκετ

Lifo Videos / Ο Αντώνης Αντωνόπουλος διαβάζει την «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ»

Σε ένα από τα σημαντικότερα έργα του Σάμιουελ Μπέκετ, μια σπουδαία μελέτη για τη θνητότητα, τη δημιουργικότητα και τη μνήμη, ένας 69χρονος άνδρας κάθεται μόνος του στα γενέθλιά του και ακούει ηχογραφήσεις του παρελθόντος του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Θέατρο / Ήρα Κατσούδα: «Ένα αστείο δεν μπορεί να καταστρέψει τον κόσμο»

Η stand up κωμικός μιλά για την ελευθερία που κρύβεται στις «άχρηστες σκέψεις», για τη θέση των γυναικών στην κωμωδία και για το πώς το γέλιο μπορεί να γίνει εργαλείο αυτογνωσίας, χωρίς να χάνει ποτέ τη χαρά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
«Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Χορός / «Kontakthof»: Το έργο της Pina Bausch στο Εθνικό Θέατρο με ελληνικό θίασο

Το έργο-σταθμός της γυναίκας που ανανέωσε την τέχνη του χορού δεν σταμάτησε από τα '70s να συναρπάζει το κοινό και να παραμένει «νέο» και επίκαιρο. Αυτόν τον Δεκέμβριο το Pina Bausch Foundation αναβιώνει τo «Kontakthof» στο Εθνικό Θέατρο με Έλληνες ηθοποιούς. Η LiFO μπήκε στις πρόβες και μίλησε με τους βασικούς συντελεστές.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τhis that keeps on – a personal archaeology –

Θέατρο / H ανασκαφή του Δημήτρη Παπαϊωάννου σε μια γη που έχει το σχήμα της καρδιάς

Ο Δημήτρης Παπαϊωάννου δημιούργησε ένα νέο πρότζεκτ κατόπιν ανάθεσης του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης για τα σαράντα χρόνια από την ίδρυσή του, που το κοινό θα έχει την ευκαιρία να δει σε μια και μοναδική παράσταση στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Θέατρο / Μεγάλες παραγωγές, γυναίκες στη σκηνοθεσία - Η θεατρική σεζόν ανοίγει δυναμικά

Διεθνείς σκηνοθέτες και σχήματα, δυνατά καστ, κλασικά και σύγχρονα έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων: Το φθινοπωρινό ρεπερτόριο των αθηναϊκών σκηνών το λες και φιλόδοξο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Βέντερς, Σουίντον, Ροντρίγκες, Λάνθιμος και Αγγελάκας: Αυτό είναι το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Θέατρο / Σουίντον, Λάνθιμος, Βέντερς, Ροντρίγκες και Αγγελάκας: Το φετινό πρόγραμμα της Στέγης

Η Στέγη γιορτάζει τα 15 χρόνια της με ένα πρόγραμμα άκρως οικογενειακό, δημιουργικό και, όπως πάντα, με πολλές εκπλήξεις και απρόσμενες συναντήσεις δημιουργών.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Θέατρο / Όταν ο Χίτλερ (σχεδόν) συνάντησε τον Φρόιντ

Τέσσερις φορές βρέθηκαν στο ίδιο μέρος ο Χίτλερ και ο Φρόιντ. Τι θα γινόταν αν είχαν συναντηθεί; Αυτό επιχειρεί να διανοηθεί το θεατρικό έργο «Ο δρ Φρόιντ θα σας δει τώρα, κυρία Χίτλερ» που ανεβαίνει αυτές τις μέρες στο Λονδίνο.
THE LIFO TEAM
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ