Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
SKID ROW

Οι άστεγοι του Λος Άντζελες: χαμένοι άγγελοι στην Αμερική

Ο Suitcase Joe, που φωτογραφίζει τους άστεγους του Skid Row, στην καρδιά τoυ Λος Άντζελες, μιλά στο LIFO.gr για την άλλη όψη του αμερικανικού ονείρου.

Skid Row: Το χωνευτήρι των φτωχών και εξαθλιωμένων στην καρδιά του Λος Άντζελες. Μακριά από τα φώτα της διάσημης μητρόπολης, στην «πιο διάσημη γειτονιά αστέγων του κόσμου» ή στον «παράδεισο του γκέτο» όπως αρκετοί την αποκαλούν, σε μια περιοχή όπου σύμφωνα με την καταγραφή πληθυσμού του 2014 ζούσαν 17.740 άνθρωποι από τους 52.400 που ζουν στο κέντρο του Λος Άντζελες, και από αυτούς υπολογίζεται ότι 3.000-6.000 είναι άστεγοι, στο μέρος και στους ανθρώπους που έχουν χαρακτηριστεί ως «πρόβλημα», ως «εμπόδιο για την αναβάθμιση της μητρόπολης», έχει επικεντρωθεί ένας λογαριασμός στο Instagram με το όνομα Suitcase Joe.

 

Ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από τον λογαριασμό αρνήθηκε να μοιραστεί με το LIFO.gr στοιχεία για την πραγματική του ταυτότητα, στην ψηφιακή συνομιλία που είχαμε μαζί του. Ίσως όμως να μην έχει καμία σημασία να μάθουμε ποιος ή ποια κρύβεται πίσω από αυτές τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες. Αυτό που μετράει είναι το μήνυμα που θέλει να στείλει: «Αυτό που θα ήθελα να φτάσει στους ανθρώπους που τις βλέπουν είναι ότι οι άνθρωποι που ζουν στους δρόμους, παρά τα προβλήματα που τους οδήγησαν εκεί, παραμένουν άνθρωποι».

 

«Θέλω να ξέρετε ότι οι άνθρωποι που ζουν στους δρόμους, παρά τα προβλήματά τους, παραμένουν άνθρωποι»

 

— Πες μας λίγα πράγματα για εσένα και το οικογενειακό σου background.

Πολλοί άνθρωποι θέλουν να μάθουν σχετικά με εμένα και το background μου, όμως δεν το θεωρώ σημαντικό. Αυτό που είναι σημαντικό είναι οι άνθρωποι των φωτογραφιών μου και οι ιστορίες τους. Υπάρχουν όλα τα είδη υπέροχων ανθρώπων στο Skid Row, όπως υπάρχουν δολοφόνοι και βίαιοι εγκληματίες. Η ανωνυμία μού εξασφαλίζει όχι μόνο το να μένω συγκεντρωμένος στους ανθρώπους και τις ιστορίες τους, αλλά και ασφάλεια.

 

— Πώς σου ήρθε η ιδέα να φωτογραφίσεις τους ανθρώπους του Skid Row;

Για χρόνια ήθελα να βρεθώ στο Skid Row και με σκεφτόμουν ως κάποιον που φωτογραφίζει όλα όσα συμβαίνουν στην περιοχή. Είχα μια ιδέα για το πώς οι φωτογραφίες θα έπρεπε να είναι, όμως αυτή η ιδέα δεν υλοποιήθηκε μέχρι που ξεκίνησα να φωτογραφίζω στην περιοχή και συνειδητοποίησα ότι ήμουν αυτός που φωτογραφίζει στην περιοχή με αυτόν τον τρόπο.

 

— Πες μας για την καλύτερη και τη χειρότερη στιγμή σου εκεί.

Δεν μου έχουν συμβεί πολλά κακά πράγματα για μεγάλο χρονικό διάστημα που φωτογραφίζω στο Skid Row. Ειλικρινά μου αρέσουν οι άνθρωποι της περιοχής, απολαμβάνω να κάνω καινούριους φίλους και πιστεύω ότι η ειλικρίνεια που δείχνω απέναντι σε αυτούς είναι αμοιβαία.

 

Όμως έγινα μάρτυρας της πτώσης μιας γυναίκας στο έδαφος από ύψος 60 πόδια. Συνέβη σε ένα από τα προάστια του Skid Row όπου βρισκόμουν μαζί με έναν καλό μου φίλο. Συνέβη χωρίς να το καταλάβω. Αυτό που με ανησύχησε περισσότερο δεν ήταν ο φρικτός τρόπος που πέθανε, αλλά το πόσο θλιμμένη και μόνη θα πρέπει να αισθανόταν καθώς έπεφτε στο έδαφος. Αυτή η σκηνή με κυνηγούσε για μέρες.

 

Θέλω να ξέρετε ότι οι άνθρωποι που ζουν στους δρόμους, παρά τα προβλήματά τους, παραμένουν άνθρωποι... © Suitcase Joe
Θέλω να ξέρετε ότι οι άνθρωποι που ζουν στους δρόμους, παρά τα προβλήματά τους, παραμένουν άνθρωποι... © Suitcase Joe

 

— Πιστεύεις ότι ένας φωτογράφος έχει κάποια υποχρέωση απέναντι στην κοινωνία;

Όχι, όμως είμαι ευγνώμων για το γεγονός ότι κάποιοι από εμάς έχουν συναίσθηση του τι κάνουν. Αγαπώ επίσης τα φωτορεπορτάζ. Υπάρχουν κάποιοι εξαιρετικοί φωτορεπόρτερ που δεν βγάζουν απλά καλές φωτογραφίες, αλλά καταγράφουν την ιστορία. Υπάρχουν όλα τα είδη των καλλιτεχνικών φορμών, ακόμα και μέσα στη φωτογραφία, και είναι στο χέρι του καλλιτέχνη το τι θέλει να κάνει με αυτές.

 

— Έχεις βρεθεί ποτέ σε κίνδυνο στους δρόμους του Skid Row;

Όχι σε μεγάλο κίνδυνο, ώστε να απειληθεί η ζωή μου, αν και είναι πολύ πιθανόν να συμβεί σε αυτό το μέρος. Εμπιστεύομαι το ένστικτό μου αρκετά. Κάποιες μέρες μου λέει να μην κατέβω σε κάποιο συγκεκριμένο δρόμο και άλλες μου λέει ότι είναι η ώρα να πάω εκεί. Πάντα ακούω το ένστικτο μου.

 

— Ποιος είναι ο ιδανικός θεατής της δουλειάς σου;

Δεν έχω το έχω σκεφτεί ποτέ. Δεν έχω κάποιον ιδανικό θεατή. Ελπίζω ότι τα θέματα των φωτογραφιών μου θα μπορούσαν να φτάσουν σε όλων των ειδών τους ανθρώπους και ίσως όλοι αισθανθούν και δουν κάτι διαφορετικό εξαιτίας τους.

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

— Πες μας για τους αγαπημένους σου φωτογράφους και πώς έχουν επηρεάσει την δουλειά σου.

Μια από της αγαπημένες μου φωτογράφους είναι η Vivian Maier, η οποία είχε μια εκπληκτική ματιά στη φωτογραφία δρόμου. Οι ιστορίες της είναι εξίσου συναρπαστικές. Είμαι μεγάλος θαυμαστής του φωτογράφου δρόμου Estevan Oriol. Είναι ικανός να δώσει στον κόσμο μια μοναδική στο είδος ματιά της κουλτούρας των δρόμων του Λος Άντζελες. Είμαι επίσης θαυμαστής των Bruce Davidson, Bruce Gilden, Eddie Adams, Martha Cooper και Polaroid Kid. Υπάρχουν και άλλοι που δεν μπορώ να σκεφτώ αυτήν τη στιγμή.

 

— Για κάποιον που επισκέπτεται το LA και έχει στην διάθεση του μόνο 24 ώρες τι θα του πρότεινες να κάνει;

Εάν είχες μόνο μια μέρα στο LA αυτό που θα σου πρότεινα είναι να πας στο Los Angeles County Museum of Art. Μπορείς να περάσεις όλη την ημέρα σου μέσα σε αυτό. Ή νοίκιασε ένα ποδήλατο, πάρε την κάμερα και ξεκίνα την εξερεύνηση.

 

— Τι είναι ευτυχία για εσένα;

Να είμαι αποκομμένος από τον εαυτό μου.

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

© Suitcase Joe
© Suitcase Joe

 

Info

Suitcase Joe  

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση των φωτογραφιών χωρίς την άδεια του φωτογράφου.

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Οι έγχρωμες εικόνες της Βίβιαν Μάιερ
Η ιδιοφυής φωτογράφος, που σε όλη της ζωή «κρυβόταν» κάτω από τη στολή της γκουβερνάντας, τράβηξε και πολλές αριστουργηματικές έγχρωμες φωτογραφίες δρόμου οι οποίες βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά
Τα Άγρια Νιάτα του Λος Άντζελες
Ένα επεισόδιο από τη σειρά «Wild Youth» της Σουηδής σκηνοθέτιδας Clara Tägtström, με πορτρέτα εφήβων που ζουν μεταξύ ελπίδας και απελπισίας
Arnold Veber: «Οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Οι φτωχοί φτωχότεροι. Η Μόσχα είναι καταθλιπτική»
Ο Ρώσος φωτογράφος μιλά στο LIFO.gr
Κοιτάζοντας με τρυφερότητα την άγρια πλευρά της πόλης
Ο φωτογράφος Caleb Stein εξερευνά την πόλη του για την εντυπωσιακή μαύρη και άσπρη σειρά του, Down by the Hudson

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μέσα στα τελευταία κατοικημένα διαμερίσματα του μυθικού Chelsea Hotel
Τέσσερα χρόνια πέρασαν μέχρι να καταφέρει να πείσει τους τελευταίους μόνιμους ενοίκους του ξενοδοχείου να του ανοίξουν την πόρτα στα εκπληκτικά διαμερίσματά τους ο φωτογράφος Colin Miller αλλά άξιζε τον κόπο.
Αυτή είναι η κορυφαία φωτογραφία του περασμένου αιώνα και απεικονίζει ένα έμβρυο 18 εβδομάδων
Η συγκλονιστική λήψη του φωτογράφου Lennart Nilsson που συζητείται μέχρι σήμερα χάρη στην πολιτική διάσταση που έλαβε
40 χρόνια London Calling: Οι φωτογραφίες που έκαναν τους Clash αιώνια είδωλα
Μια μεγάλη έκθεση στο Λονδίνο για τα 40χρονα του ιστορικού άλμπουμ παρουσιάζει τις φωτογραφίες που τους είχε τραβήξει στη θρυλική αμερικανική περιοδεία του 1979 η σπουδαία ροκ φωτογράφος Pennie Smith, ανάμεσά τους και εκείνη που κοσμεί το πιο εμβληματικό ίσως ροκ εξώφυλλο όλων των εποχών.
Άλλες Ωδές; («Any more Odes?»)
H διεθνής ομαδική φωτογραφική έκθεση των TransEurope Athens / EyesCulture
Βερολίνο. Νοέμβρης 1989 (λίγο μετά την πτώση του Τείχους)
Με σφυρί και καλέμι
Ο Billy Monk και η underground σκηνή του Κέιπ Τάουν, στο αποκορύφωμα του Απαρτχάιντ
Η αλλοπρόσαλλη ζωή και η ακαταμάχητη τέχνη του Νοτιοαφρικανού φωτογράφου που απαθανάτισε μοναδικά τη νύχτα του Κέιπ Τάουν κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ και τελικά πυροβολήθηκε ενώ πήγαινε να δει την πρώτη του μεγάλη έκθεση.
Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης στο λυκόφως
Στις φωτογραφίες του Φωκίωνα Ζησιάδη τα πλοία και τα μηχανήματα στέκουν παγωμένα περιμένοντας μια εντολή για να ξαναμπούν και πάλι στη δράση
Οι δύο παράλληλοι
Φωτογραφίες της Karina Bikbulatova
Πλησιάζοντας τα άγρια ζώα μέχρι ν' ακούσεις την ανάσα τους
Τόσο που σχεδόν νοιώθεις την ανάσα του λιονταριού
«Heroin Chic»: Εκείνο το διαμέρισμα στο Σόχο που γεννήθηκε η φωτογραφία μόδας των ‘90s
Ο αναίμακτος πόλεμος του Δημήτρη Χαρισιάδη
Ο σημαντικός Έλληνας φωτογράφος άφησε τρακόσια αρνητικά από το μέτωπο και την Κατοχή, δίχως ούτε μια εικόνα νεκρού ή τραυματία.
Ο Εθνικός Κήπος τη νύχτα: Μια διαφορετική φωτογραφική καταγραφή του ιστορικού σημείου της πόλης
Οι εικόνες του Στράτου Καλαφάτη συνοδεύουν τα κείμενα της έκδοσης «Εθνικός Κήπος. Περίπατος Μαθητείας – 10+1 Στάσεις» η οποία αφηγείται την ιστορία του Κήπου και κατ’ επέκταση της ίδιας της Αθήνας.
MedPhoto Festival 2019-2020
Archive: Between the Public and the Private
Μάντεψε τι βλέπεις: Οι 20 εκτυφλωτικές εικόνες που βραβεύτηκαν στον διαγωνισμό μικροφωτογραφίας της Nikon.
Ο διαγωνισμός αυτός έχει γίνει ένας εξαιρετικός τρόπος προβολής μικροφωτογραφιών από μια ευρεία γκάμα επιστημονικών κλάδων.
Οι περιπέτειες του Μάικλ Στάιπ των REM στον περίεργο ψηφιακό μας κόσμο
Στο νέο του φωτογραφικό βιβλίο, ο πρώην ροκ σταρ εξερευνά την περίεργη, διαδραστική σχέση ανάμεσα στις παλιές αναλογικές ζωές μας και τις νέες ψηφιακές.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή