Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος

Η φωτογραφική ματιά ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του 20ού αιώνα στο βιβλίο «Οι φωτογραφίες του Στάνλει Κιούμπρικ: Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό»

Πριν γίνει σκηνοθέτης ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μόλις στα 17 του χρόνια, δούλεψε ως φωτογράφος, συνεργαζόμενος με το περιοδικό «Look». Η συνεργασία του με το συγκεκριμένο περιοδικό, που κυκλοφορούσε κάθε δεκαπενθήμερο, ξεκίνησε όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού αγόρασαν μια φωτογραφία του που εικόνιζε έναν πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Ρούζβελτ.

 

Τον Απρίλιο του 1946, η Έλεν Ο' Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, η οποία είχε προβλέψει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγήθηκε την πρόσληψή του κι έτσι πολύ σύντομα οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ έγιναν πολλές φορές μέχρι και εξώφυλλο στο «Look».

 

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

 

Η σχέση του Κιούμπρικ με τη φωτογραφία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του του αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή Garflex ως δώρο για τα 13α γενέθλιά του καθότι ο Στάνλεϊ βαριόταν πολύ στο σχολείο, έπαιρνε κακούς βαθμούς και δεν είχε καμία επιθυμία να πάει στο κολέγιο. Ο πατέρας του θέλησε με αυτό τον τρόπο να του κινήσει το ενδιαφέρον και όντως η κάμερα αυτή υπήρξε καταλύτης. Τριγύριζε  για ώρες ολόκληρες στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβώντας φωτογραφίες τις οποίες εμφάνιζε στο σπίτι ενός φίλου του που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης.

 

Οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Look» αλλά και φωτογραφίες που δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ  είναι και το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό» («Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs»), που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης αλλά και του βιβλίου ομώνυμου βιβλίου που μόλις κυκλοφόρησε από την Taschen.

 

Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».

 

Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.
Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βρέθηκε χαμένο σενάριο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ μετά από 60 χρόνια
Είχε θεωρηθεί πολύ αμφιλεγόμενο για τους παραγωγούς των κινηματογραφικών στούντιο στη δεκαετία του 1950
«2001»: Ίσως η κορυφαία ταινία στην ιστορία του σινεμά
Οι 10 λόγοι που φέρνουν την «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ στην κορυφή της επιστημονικής φαντασίας και, ίσως, της ιστορίας του σινεμά.
Tι κάνει τη «Λάμψη» του Κιούμπρικ μία από τις πιο θρυλικές ταινίες τρόμου που γυρίστηκαν ποτέ;
Αναδρομή στην ανεξάντλητη ιστορία ενός από τους σταθμούς στη φιλμογραφία του κορυφαίου σκηνοθέτη.
Ο Ναπολέων, μια ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που χάθηκε στην έρευνα
Αυτή είναι η ιστορία της μεγαλύτερης ταινίας που δεν έγινε ποτέ από τον σκηνοθέτη που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1928
 "2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος": η αποκατάσταση ενός αριστουργήματος
Εν όψει της κυκλοφορίας της ταινίας από το British Film Institute στις 28/11 ένα νέο τρέηλερ έχει φτιαχτεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ID - το σώμα, ο ερωτισμός και η ταυτότητα στις φωτογραφίες της Stephie Grape
Μία εν εξελίξει φωτογραφική έρευνα
Τα ορφανά του Δημοτικού Βρεφοκομείου Αθηνών
Oι συγκλονιστικές φωτογραφίες της Βούλας Παπαϊωάννου κυκλοφόρησαν σε ένα συλλεκτικό «Λεύκωμα ζωής» από το Κέντρο Ερευνών «Ρίζες» και το Μουσείο Μπενάκη
«Όχι παντρεμένοι· αλλά θα το θέλαμε»: Ερωτευμένοι άντρες από άλλες εποχές
Το νέο φωτογραφικό λεύκωμα «A Photographic History of Men in Love» απεικονίζει ιστορίες αγάπης μεταξύ ανδρών σε τρυφερές φωτογραφίες που τραβήχτηκαν μεταξύ του 1850 και του 1950.
Το πέταγμα της χρυσαλλίδας. Φωτογραφίες του Γιώργου Γιατρομανωλάκη
The Splitting of the Chrysalis & the Slow Unfolding of the Wings
Ορισμένοι άνθρωποι είναι σωσίες κάποιου γάτου
Όλοι ξέρουμε πως οι σκύλοι συνήθως μοιάζουν με τα αφεντικά τους. Κάτι ανάλογο συμβαίνει με τις γάτες, αλλά πιο υπόγεια...
Η φωτογραφική ομάδα «Διαδρομές» στεγάζει στο κέντρο της Αθήνας το πάθος για τις στιγμές
Μια ομάδα που ορίζει ως μέσο τη φωτογραφία και ως προορισμό την προσωπική έκφραση του καθενός.
Γνωρίστε τον σπουδαίο Έλληνα φωτορεπόρτερ Σωκράτη Μπαλταγιάννη
Οι κοινωνικά ευαίσθητες φωτογραφίες του διαθέτουν ισορροπία, δυναμισμό και αναδίδουν έναν βαθύ ανθρωπισμό, που αποφεύγει την γλυκερή καλλιέπεια.
Jindrich Streit, ένας σπάνιος, υπέροχος φωτογράφος της τσέχικης επαρχίας
τα ανθρώπινα πλάσματα ανασαίνουν και φωτίζονται από μια αξιοπρέπεια παράξενη, που δεν ξέρεις από πού έρχεται, μέσα σε τόση λάσπη.
Η Νάπολη, συγκινητικά σκοτεινή
Φωτογραφίες του άγγλου φωτογράφου Sam Gregg
Μια φωτογραφική έκθεση που παρουσιάστηκε στην Τεχνόπολη, στο πλαίσιο της φετινής Athens Pride Week
Ο Δημήτριος Μασούρας μιλά για την έκθεση φωτογραφίας «Ιλίρ: Ένας Ήλιος από Πούλιες».
Από Αύγουστο Σεπτέμβρη
Φωτογραφίες: Σπύρος Στάβερης
Αδέσποτες γάτες στους δρόμους της Ιταλίας του 1950
Ασπρόμαυρες φωτογραφίες γατιών που περιπλανιούνται στα σοκάκια των ιταλικών πόλεων.
Σπάνιες φωτογραφίες από τα Μάταλα του '60 και του '70
15 φωτογραφίες του Wolfgang Kistler που αποτυπώνουν την απλή ζωή των κατοίκων στο διάσημο ψαροχώρι.
40 μέρες
Ξαφνικά, βοριαδάκι. Τι κάνουν αυτοί πρωι-πρωί;
Μάριο Βίττι: «Οι Έλληνες έχουν μια υπερηφάνεια δικαιολογημένη»
Ο σημαντικότερος πρεσβευτής των ελληνικών γραμμάτων στην Ιταλία και επίτιμος, πλέον, δημότης Ύδρας μάς μιλά από το σπίτι του στη Ρώμη με αφορμή την έκθεση φωτογραφιών του που φιλοξενείται στο νησί.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή