Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος

Η φωτογραφική ματιά ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του 20ού αιώνα στο βιβλίο «Οι φωτογραφίες του Στάνλει Κιούμπρικ: Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό»

Πριν γίνει σκηνοθέτης ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μόλις στα 17 του χρόνια, δούλεψε ως φωτογράφος, συνεργαζόμενος με το περιοδικό «Look». Η συνεργασία του με το συγκεκριμένο περιοδικό, που κυκλοφορούσε κάθε δεκαπενθήμερο, ξεκίνησε όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού αγόρασαν μια φωτογραφία του που εικόνιζε έναν πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Ρούζβελτ.

 

Τον Απρίλιο του 1946, η Έλεν Ο' Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, η οποία είχε προβλέψει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγήθηκε την πρόσληψή του κι έτσι πολύ σύντομα οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ έγιναν πολλές φορές μέχρι και εξώφυλλο στο «Look».

 

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

 

Η σχέση του Κιούμπρικ με τη φωτογραφία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του του αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή Garflex ως δώρο για τα 13α γενέθλιά του καθότι ο Στάνλεϊ βαριόταν πολύ στο σχολείο, έπαιρνε κακούς βαθμούς και δεν είχε καμία επιθυμία να πάει στο κολέγιο. Ο πατέρας του θέλησε με αυτό τον τρόπο να του κινήσει το ενδιαφέρον και όντως η κάμερα αυτή υπήρξε καταλύτης. Τριγύριζε  για ώρες ολόκληρες στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβώντας φωτογραφίες τις οποίες εμφάνιζε στο σπίτι ενός φίλου του που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης.

 

Οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Look» αλλά και φωτογραφίες που δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ  είναι και το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό» («Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs»), που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης αλλά και του βιβλίου ομώνυμου βιβλίου που μόλις κυκλοφόρησε από την Taschen.

 

Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».

 

Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.
Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βρέθηκε χαμένο σενάριο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ μετά από 60 χρόνια
Είχε θεωρηθεί πολύ αμφιλεγόμενο για τους παραγωγούς των κινηματογραφικών στούντιο στη δεκαετία του 1950
«2001»: Η ίσως κορυφαία ταινία της ιστορίας του σινεμά κλείνει τα 50 της χρόνια
Οι 10 λόγοι που φέρνουν την «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ στην κορυφή της επιστημονικής φαντασίας και, ίσως, της ιστορίας του σινεμά, 50 χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της, τον Απρίλιο του 1968.
Tι κάνει τη «Λάμψη» του Κιούμπρικ μία από τις πιο θρυλικές ταινίες τρόμου που γυρίστηκαν ποτέ;
Αναδρομή στην ανεξάντλητη ιστορία ενός από τους σταθμούς στη φιλμογραφία του κορυφαίου σκηνοθέτη που πέθανε σαν σήμερα, το 1999
Ο Ναπολέων, μια ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που χάθηκε στην έρευνα
Αυτή είναι η ιστορία της μεγαλύτερης ταινίας που δεν έγινε ποτέ από τον σκηνοθέτη που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1928
 "2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος": η αποκατάσταση ενός αριστουργήματος
Εν όψει της κυκλοφορίας της ταινίας από το British Film Institute στις 28/11 ένα νέο τρέηλερ έχει φτιαχτεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Everyone is Everything ///Τα πάντα Όλοι
Μία έκθεση φωτογραφίας του Μάνου Τζαφάλια
Michael Ashkin: ένας Αμερικανός καλλιτέχνης ιχνηλατεί το αποτύπωμα της βίας στην πλατεία Βικτωρίας
Προσκεκλημένος του Κaktos Project, ενός νέου, ανεξάρτητου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, που δηλώνει πίστη στη δύναμη της άγονης γης να κάνει έναν κάκτο να ανθίσει.
Οι αληθινά μοναδικές πόρτες της Αθήνας
Δυο φωτογραφικά πρότζεκτ που τρέχουν διαφορετικοί καλλιτέχνες καταγράφουν τις πολλές και διαφορετικής αισθητικής πόρτες της Αθήνας.
Μία έκθεση με μοναδικές αδημοσίευτες φωτογραφίες από την κατασκευή του Φράγματος του Μαραθώνα
Η ΕΥΔΑΠ εκθέτει για πρώτη φορά τεκμήρια από το ιστορικό της αρχείο, προσφέροντας στο κοινό δίοδο γνώσης σε αδημοσίευτο υλικό.
Σεξ, άγιοι και φίδια: ο φωτογράφος Pieter Hugo στο Μεξικό
Ο νοτιοαφρικανός φωτογράφος εξερευνά τον θάνατο, τη σεξουαλικότητα και την πνευματικότητα στη χώρα του Μεξικού
Η αχανής Ρωσία πριν την Οκτωβριανή επανάσταση
Οι έγχρωμες φωτογραφίες του Prokudin-Gorskii καταγράφουν τις τελευταίες μέρες της Ρωσικής αυτοκρατορίας
Δείτε τους νικητές του διαγωνισμού «The International Landscape Photographer of the Year»
Επαγγελματίες και ερασιτέχνες φωτογράφοι απ' όλο τον κόσμο φωτογραφίζουν τα πιο εντυπωσιακά τοπία της γης.
Τρεις σπάνιες φωτογραφίες του Arthur Conan Doyle από την Αθήνα του 1907
Γνωρίζατε πως ο συγγραφέας του Σέρλοκ Χολμς είχε πάθος με τη φωτογραφία;
Ιστορία ενός βλέμματος. 50 χρόνια από τον θάνατο του φωτογράφου Gilles Caron
'Ενα ντοκιμαντέρ της Mariana Otero (2020)
H τέχνη των κτιρίων: Οι καλύτερες φωτογραφίες του διαγωνισμού Art of Building για το 2019
Ο διεθνής καλλιτεχνικός διαγωνισμός Art of Building αναδεικνύει κάθε χρόνο την καλύτερη ψηφιακή φωτογραφία κτιρίου.
Σπάνιες εικόνες της Αθήνας σε ένα ντοκιμαντέρ και μια φωτογραφική έκθεση της Μαρίας Ηλιού στο Μουσείο Μπενάκη
Η σκηνοθέτις και παραγωγός Μαρία Ηλιού μιλά στη LiFO και παρουσιάζει μοναδικά στιγμιότυπα από το νέο ιστορικό ντοκιμαντέρ και τη φωτογραφική έκθεση «Η Αθήνα από την Ανατολή στη Δύση, 1821-1896».
Travel Photographer of the Year 2019: Όλες οι φωτογραφίες που ξεχώρισαν, συζητήθηκαν και συγκίνησαν
Ανακοινώθηκαν οι νικητές του διαγωνισμού ταξιδιωτικής φωτογραφίας για το 2019
Η τυραννία της ιδανικής εικόνας
"Τα φωτογραφικά φίλτρα δημιούργησαν μία μορφή κοινωνικής δυσμορφίας"
«Ανατολή του κακού»: Πώς τράβηξα τη φωτογραφία της έκλειψης ηλίου που θεωρήθηκε δυσοίωνη
Ο αστροφωτογράφος Ηλίας Χασιώτης εξηγεί πώς και γιατί φονταμενταλιστικοί θρησκευτικοί και συντηρητικοί πολιτικοί κύκλοι εξέλαβαν την εικόνα που τράβηξε σαν κακό σημάδι.
H LIFO μέσα στο Άουσβιτς
Ένα φωτογραφικό οδοιπορικό στο πρώην ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης, σύμβολο του Ολοκαυτώματος και της Γενοκτονίας των Εβραίων
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή