Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

Όταν ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ ήταν 17 χρονών και δούλευε ως φωτογράφος

Η φωτογραφική ματιά ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του 20ού αιώνα στο βιβλίο «Οι φωτογραφίες του Στάνλει Κιούμπρικ: Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό»

Πριν γίνει σκηνοθέτης ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, μόλις στα 17 του χρόνια, δούλεψε ως φωτογράφος, συνεργαζόμενος με το περιοδικό «Look». Η συνεργασία του με το συγκεκριμένο περιοδικό, που κυκλοφορούσε κάθε δεκαπενθήμερο, ξεκίνησε όταν οι υπεύθυνοι του περιοδικού αγόρασαν μια φωτογραφία του που εικόνιζε έναν πωλητή εφημερίδων που πουλούσε το φύλο με την ανακοίνωση του θανάτου του Προέδρου Ρούζβελτ.

 

Τον Απρίλιο του 1946, η Έλεν Ο' Μπράιεν, υπεύθυνη για τις φωτογραφίες στο περιοδικό, η οποία είχε προβλέψει τη δυναμική του νεαρού φωτογράφου, εισηγήθηκε την πρόσληψή του κι έτσι πολύ σύντομα οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ έγιναν πολλές φορές μέχρι και εξώφυλλο στο «Look».

 

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

Με τον φακό του περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950: Το Πανεπιστήμιο Κολούμπια, τα πορτρέτα του Μοντγκόμερι Κλιφτ, οι ντεπιντάντ της εποχής, σκηνές από τη ζωή ενός δωδεκάχρονου λουστράκου, ερωτευμένα ζευγάρια και άλλα καθημερινά στιγμιότυπα ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία καταπιάστηκε. Στην ουσία αυτή η πενταετής θυτία του ως φωτογράφος του έμαθε να αφηγείται ιστορίες.

 

Η σχέση του Κιούμπρικ με τη φωτογραφία ξεκίνησε όταν ο πατέρας του του αγόρασε μια φωτογραφική μηχανή Garflex ως δώρο για τα 13α γενέθλιά του καθότι ο Στάνλεϊ βαριόταν πολύ στο σχολείο, έπαιρνε κακούς βαθμούς και δεν είχε καμία επιθυμία να πάει στο κολέγιο. Ο πατέρας του θέλησε με αυτό τον τρόπο να του κινήσει το ενδιαφέρον και όντως η κάμερα αυτή υπήρξε καταλύτης. Τριγύριζε  για ώρες ολόκληρες στο Μπρονξ, τη γειτονιά του, τραβώντας φωτογραφίες τις οποίες εμφάνιζε στο σπίτι ενός φίλου του που είχε μετατρέψει το λουτρό σε θάλαμο εμφάνισης.

 

Οι φωτογραφίες του Κιούμπρικ που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό «Look» αλλά και φωτογραφίες που δεν δημοσιεύτηκαν ποτέ  είναι και το αντικείμενο της έκθεσης «Μέσα από έναν Διαφορετικό Φακό» («Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs»), που φιλοξενείται στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης αλλά και του βιβλίου ομώνυμου βιβλίου που μόλις κυκλοφόρησε από την Taschen.

 

Στα μάτια του Κιούμπρικ, οι δύο δραστηριότητες, αυτή του σκηνοθέτη και αυτή του φωτογράφου, είναι συνδεδεμένες. «Εάν δεν είχα υπάρξει φωτογράφος, θα μου έλειπε το βασικό συστατικό που πρέπει να βάλεις σε μια ταινία, το οποίο είναι η φωτογραφία» είχε πει στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μετά την έξοδο στις κινηματογραφικές αίθουσες, το 1968, της ταινίας «2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος».

 

Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
Με τον φακό του ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ, περιηγήθηκε στη μεταπολεμική Νέα Υόρκη, από το 1945 έως το 1950. © Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs
© Stanley Kubrick/Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs

 

Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.
Το εξώφυλλο του φωτογραφικού λευκώματος Through a Different Lens: Stanley Kubrick Photographs.

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Βρέθηκε χαμένο σενάριο του Στάνλεϊ Κιούμπρικ μετά από 60 χρόνια
Είχε θεωρηθεί πολύ αμφιλεγόμενο για τους παραγωγούς των κινηματογραφικών στούντιο στη δεκαετία του 1950
«2001»: Η ίσως κορυφαία ταινία της ιστορίας του σινεμά κλείνει τα 50 της χρόνια
Οι 10 λόγοι που φέρνουν την «Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ στην κορυφή της επιστημονικής φαντασίας και, ίσως, της ιστορίας του σινεμά, 50 χρόνια μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της, τον Απρίλιο του 1968.
Tι κάνει τη «Λάμψη» του Κιούμπρικ μία από τις πιο θρυλικές ταινίες τρόμου που γυρίστηκαν ποτέ;
Αναδρομή στην ανεξάντλητη ιστορία ενός από τους σταθμούς στη φιλμογραφία του κορυφαίου σκηνοθέτη που πέθανε σαν σήμερα, το 1999
Ο Ναπολέων, μια ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, που χάθηκε στην έρευνα
Αυτή είναι η ιστορία της μεγαλύτερης ταινίας που δεν έγινε ποτέ από τον σκηνοθέτη που γεννήθηκε σαν σήμερα το 1928
 "2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος": η αποκατάσταση ενός αριστουργήματος
Εν όψει της κυκλοφορίας της ταινίας από το British Film Institute στις 28/11 ένα νέο τρέηλερ έχει φτιαχτεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Κούβα της δεκαετίας του ´90 σε 30 φωτογραφίες φτώχιας και καλοπέρασης
Η Tria Giovan καταγράφει με μοναδικό τρόπο την αυθεντική, απατηλή ομορφιά της Κούβας
Henri Cartier-Bresson: Ένας από τους σημαντικότερους φωτογράφους όλων των εποχών
Σαν σήμερα γεννιέται το 1908 στο Chanteloup-en-Brie ο καλλιτέχνης που σφράγισε με τη δουλειά του την τέχνη της φωτογραφίας
 Όλοι οι νικητές των iPhone Photography Awards 2019
Η 12η απονομή των IPPAWARDS στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και παρουσιάζει τρομερό ενδιαφέρον για τους λάτρεις της φωτογραφίας και της τεχνολογίας.
Το φως του ελληνικού καλοκαιριού σε 20 φωτογραφίες από το αρχείο του Μουσείου Μπενάκη
Όλα μπορει να έχουν αλλάξει, όμως το ελληνικό καλοκαίρι έχει ακόμη το ίδιο «αγγελικό και μαύρο φως»
Οι νεαροί επαναστάτες χωρίς αιτία των '50s
Ένας παραγνωρισμένος, πρωτοπόρος φωτογράφος ρίχνει φως στη προ Stonewall, μεταπολεμική κουλτούρα
Ο άνθρωπος που φωτογράφιζε γατάκια πολύ πριν ανακαλυφθεί το ίντερνετ
Η μόδα έχει τον Χέλμουτ Νιούτον, η αρχιτεκτονική τον Τζούλιους Σούλμαν και οι γάτες τον Ουόλτερ Τσάντοχα.
Καλοκαιρινές μέρες στη Ρωσία
20 φωτογραφίες από το instagram του Dmitry Markov
Κοσμικό Κέντρο "Στέργιος" (1988)
Φωτογραφίες του Περικλή Αλκίδη
Ιμπρεσιονιστική αρχαία Ολυμπία
Φωτ. Σπ. Στάβερης
14 ζώα ποζάρουν με επισημότητα στον φακό του Randal Ford
Η σειρά "The Animal Kingdom" είναι η κορυφαία συλλογή του Αμερικανού φωτογράφου
Φεγγαρόλουστη Ακρόπολη
Φωτ. Σπ. Στάβερης
Τρεις γάτες φωτογραφίζονται φορώντας καπέλα από το δικό τους τρίχωμα
Ένα ζευγάρι Ιαπώνων κατασκευάζει τα πιο περίτεχνα καπέλα για γάτες!
Οι cholitas από τη Βολιβία κάνουν πάλη με τις πιο χορευτικές κινήσεις
Μπορεί η πυγμαχία να συνδυαστεί με τις πολύχρωμες φούστες και τα δαντελωτά μεσοφόρια;
Τήνος,1989: Η Παναγία!  Η Παναγία!
Ένα φωτογραφικό ντοκουμέντο του Σπύρου Στάβερη
"Αόρατη" εργατική τάξη. Στο κλωστήριο Μιχαηλίδη -μία "προβληματική" του 1990.
Τελευταίες μέρες στο εργοστάσιο της Θήβας πριν το κλείσει ο Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων.
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή