Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο;

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
0

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι κόκκινο συνδέεται συχνά με τον κίνδυνο, το πάθος, την ενέργεια και την αγάπη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ το χρησιμοποίησε ως σημειολογική αναφορά σε κάθε σχεδόν ταινία του.


Προς εξάλειψη τυχόν αμφιβολιών, ο filmmaker Rishi Kaneria δημιούργησε το παρακάτω όμορφο supercut βιντεάκι που μέσα σε ενάμιση λεπτό αποδεικνύει την αδυναμία του μεγάλου σκηνοθέτη στο κόκκινο χρώμα το οποίο ο Κιούμπρικ χρησιμοποίησε με το παραπάνω σε σκηνικά, props, κοστούμια, κ.α..


«Το χρώμα ως μια μορφή μη-λεκτικής επικοινωνίας είναι κάτι που με γοήτευε ανέκαθεν», λέει ο Kaneria.


«Τα χρώματα έχουν βαθιά ψυχολογική επίδραση πάνω μας, πράγμα που τα καθιστά ένα τέλειο εργαλείο υποβολής μηνυμάτων, "σινιάλων", σε μία ταινία».

«Ένα χρώμα είναι ικανό να υποστηρίξει μία ολόκληρη θεματική, ή ακόμα και να καθορίσει την διάθεση με την οποία θα φύγουμε αφού παρακολουθήσουμε μια ταινία», συνεχίζει.


«Ο Κιούμπρικ είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που χρησιμοποίησε σε τέτοια έκταση το κόκκινο χρώμα στα φιλμ του (τα θέματα των οποίων συχνά ταυτίζονται με τις έννοιες και τους συμβολισμούς που έχουμε αποδώσει στο συγκεκριμένο χρώμα), καταφέρνοντας να τους προσδώσει την μοναδική ατμόσφαιρα για την οποία ξεχωρίζουν μέχρι και σήμερα.». -Α.Γ.

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Λολίτα
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Η Λάμψη / backstage
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Η Λάμψη
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Μάτια Ερμητικά Κλειστά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ