Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο;

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
0

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος

Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι κόκκινο συνδέεται συχνά με τον κίνδυνο, το πάθος, την ενέργεια και την αγάπη, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο Στάνλεϊ Κιούμπρικ το χρησιμοποίησε ως σημειολογική αναφορά σε κάθε σχεδόν ταινία του.


Προς εξάλειψη τυχόν αμφιβολιών, ο filmmaker Rishi Kaneria δημιούργησε το παρακάτω όμορφο supercut βιντεάκι που μέσα σε ενάμιση λεπτό αποδεικνύει την αδυναμία του μεγάλου σκηνοθέτη στο κόκκινο χρώμα το οποίο ο Κιούμπρικ χρησιμοποίησε με το παραπάνω σε σκηνικά, props, κοστούμια, κ.α..


«Το χρώμα ως μια μορφή μη-λεκτικής επικοινωνίας είναι κάτι που με γοήτευε ανέκαθεν», λέει ο Kaneria.


«Τα χρώματα έχουν βαθιά ψυχολογική επίδραση πάνω μας, πράγμα που τα καθιστά ένα τέλειο εργαλείο υποβολής μηνυμάτων, "σινιάλων", σε μία ταινία».

«Ένα χρώμα είναι ικανό να υποστηρίξει μία ολόκληρη θεματική, ή ακόμα και να καθορίσει την διάθεση με την οποία θα φύγουμε αφού παρακολουθήσουμε μια ταινία», συνεχίζει.


«Ο Κιούμπρικ είναι από τους λίγους σκηνοθέτες που χρησιμοποίησε σε τέτοια έκταση το κόκκινο χρώμα στα φιλμ του (τα θέματα των οποίων συχνά ταυτίζονται με τις έννοιες και τους συμβολισμούς που έχουμε αποδώσει στο συγκεκριμένο χρώμα), καταφέρνοντας να τους προσδώσει την μοναδική ατμόσφαιρα για την οποία ξεχωρίζουν μέχρι και σήμερα.». -Α.Γ.

Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Το Κουρδιστό Πορτοκάλι
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Λολίτα
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Η Λάμψη / backstage
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Η Λάμψη
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
2001: H Οδύσσεια του διαστήματος
Γιατί αγαπούσε τόσο πολύ ο Κιούμπρικ το κόκκινο; Facebook Twitter
Μάτια Ερμητικά Κλειστά
0

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Οθόνες / 6 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τη ζωή και τον κόσμο που ζούμε τώρα

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελλορίζου πρόβαλε φέτος ταινίες πολιτικά φορτισμένες που οραματίζονται ένα μέλλον χωρίς σύνορα. Έξι από αυτές έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση χάρη στην αισθητική και την προβληματική τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο ξεχασμένος απαγωγέας Τόνι Κυρίτσης, που ενέπνευσε τον Γκας Βαν Σαντ για το Dead Man's Wire

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Dead Man’s Wire»: Η χλιαρή επιστροφή του Γκας βαν Σαντ

Μετά από πέντε χρόνια ο Αμερικανός σκηνοθέτης επανέρχεται με την ξεχασμένη ιστορία ενός απαγωγέα, κάνοντας μια βιογραφία με νόημα, που όμως δεν προσθέτει κάτι στη φιλμογραφία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βίκι Κριπς στη LIFO: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Οθόνες / Βίκι Κριπς: «Καθένας επιλέγει το δικό του δηλητήριο»

Η ηθοποιός που στάθηκε σαν ίση προς ίσο απέναντι σε ολόκληρο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις μιλάει στη LiFO σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης με αφορμή την κυκλοφορία του «Hot Milk», που συμπεριλαμβάνει γυρίσματα στη χώρα μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Οθόνες / To αριστουργηματικό Ran του Κουροσάβα και 8 ακόμα λόγοι για να πάτε σινεμά

Μια ταινία βασισμένη σε βιβλίο του Στίβεν Κινγκ, η επιστροφή του Ντάρεν Αρονόφσκι, η καλύτερη ταινία του Κουροσάβα σε επανέκδοση και το τέταρτο μέρος της σειράς ταινιών θρίλερ «Το Κάλεσμα» – Τι παίζει από σήμερα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
THE LIFO TEAM
«Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Η φωνή της Χιντ Ρατζάμπ» ζωντανεύει στη Βενετία

Έκκληση από τους συντελεστές της ταινίας της Κάουτερ Μπεν Χάνια να σταματήσουν επιτέλους οι δολοφονίες παιδιών στη Γάζα, με αφορμή το σπαρακτικό τηλεφώνημα της 6χρονης Παλαιστίνιας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
A House of Dynamite

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «House of Dynamite»: Η Κάθριν Μπίγκελοου πατάει το κουμπί – και μας κόβει την ανάσα

Με χειρουργική ακρίβεια, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με Όσκαρ σκηνοθεσίας μας πείθει ανατριχιαστικά για τον επικείμενο πυρηνικό όλεθρο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο μάγος του Κρεμλίνου

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «Ο μάγος του Κρεμλίνου»: Ο ρυθμιστής του Πούτιν δεν χωρά σε ταινία

Πίσω από το ψυχρό πρόσωπο της εξουσίας, κρύβεται ο ψίθυρος ενός σύγχρονου Ρασπούτιν. Ο Ολιβιέ Ασαγιάς τον ακολουθεί – αλλά μήπως τον πρόδωσε η φόρμα;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
No other choice

Ανταπόκριση από τη Βενετία / «No other choice»: Η ταινία που θα οδηγήσει τον Παρκ Τσαν-γουκ στα Όσκαρ

Ο Κορεάτης σκηνοθέτης παραμένει ένας από τους μεγάλους σύγχρονους κινηματογραφιστές, αν και η αντικαπιταλιστική του σάτιρα «No other choice» δεν είναι η καλύτερή του ταινία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Είναι σαν να κάνεις τον Δράκουλα χορτοφάγο»: Γιατί το σέξι τέρας του Φρανκενστάιν που παίζει ο Τζέικομπ Ελόρντι είναι λάθος

Οθόνες / Γιατί το σέξι τέρας του νέου «Φρανκενστάιν» είναι λάθος

Στη διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Μέρι Σέλεϊ από τον Γκιγιέρμο ντελ Τόρο πρωταγωνιστεί ο «εξωφρενικά όμορφος» Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του τέρατος – πράγμα που έχει ως αποτέλεσμα μια ταινία χωρίς ειρμό. 
THE LIFO TEAM
O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Οθόνες / O Στίβεν Κινγκ στο σινεμά: Οι 10 καλύτερες μεταφορές

Είναι εντυπωσιακός ο αριθμός διασκευών του έργου του δημοφιλούς συγγραφέα που θα δούμε στο πανί, στο γυαλί και στο σανίδι, κι αυτό στάθηκε αφορμή για ένα αφιέρωμα στις καλύτερες ταινίες που ενέπνευσαν τα γραπτά του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

Ανταπόκριση από τη Βενετία / Φρανκενστάιν: Ένα θεσπέσιο μελόδραμα που σε παρασύρει και σε ματώνει

O Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα έκανε την Μέρι Σέλεϊ περήφανη. Ο δικός του Φρανκενστάιν κατορθώνει να μην προδώσει το πνεύμα του πολυδιασκευασμένου μυθιστορήματός της.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Λούκα Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ανταπόκριση από τη Βενετία / After the Hunt: Το #MeToo στα χέρια του Γκουαντανίνο είναι μια μπερδεμένη υπόθεση

Ο Λούκα Γκουαντανίνο νοσταλγεί τη χαμένη τέχνη του διαλόγου, αλλά το After the Hunt χάνει το δίκιο του στην ακαδημαϊκή φλυαρία και τις σεναριακές αστοχίες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ