Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές

Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές Facebook Twitter
0



ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ την καμπύλη των κρουσμάτων του κορωνοϊού για να καταλάβει ότι η κατάσταση δεν θα μπορούσε να είναι πιο δυσοίωνη. Η φθινοπωρινή συναυλιακή σεζόν έχει εκ των πραγμάτων ακυρωθεί, χωρίς να χρειάζεται να ανακοινωθεί και επίσημα.


Εφόσον, μάλιστα, πρόκειται για ιδιωτικές πρωτοβουλίες ‒και σε αυτή την περίπτωση οι ενδεχόμενες ζημιές θα επιβαρύνουν προσωπικά τους διοργανωτές‒, το μέγεθος του ρίσκου γίνεται ακόμη μεγαλύτερο. Ούτως ή άλλως, οι συναυλιακοί χώροι αντιμετωπίζουν αυτήν τη στιγμή σημαντικό πρόβλημα βιωσιμότητας, με όσους τους συντηρούν να πρέπει να καλύπτουν λειτουργικά έξοδα που τρέχουν, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα κάποιων αντισταθμιστικών εσόδων.


Δεν προκαλεί εντύπωση, λοιπόν, το ότι διοργανωτές κυρίως, όπως και οι μουσικοί, αναγκάζονται να ακυρώσουν συναυλίες, φοβούμενοι τις όποιες εξελίξεις. Δυστυχώς, με αυτόν τον τρόπο δεν πλήττεται μόνο ο συγκεκριμένος τομέας αλλά οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μουσική δραστηριότητα γενικότερα.

Σήμερα το πρωί είδα την ανάρτηση μιας φίλης δημοσιογράφου στο Facebook με μια φωτογραφία όπου δύο κορίτσια έβλεπαν σε μια οθόνη τη "συναυλία" ενός εξαιρετικά δημοφιλoύς καλλιτέχνη και χόρευαν, πετούσαν στον αέρα. Λυπήθηκα και μετά έβαλα τα κλάματα για ό,τι ζούμε και για ό,τι θα ζήσουμε.

Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε αριθμητικά το φετινό με το περσινό φθινόπωρο. Μια απλή ματιά στις συναυλίες που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής ως τον Δεκέμβριο φτάνει για να βγουν συμπεράσματα παρόμοια με αυτά των καλοκαιρινών μηνών. Οι ξένοι καλλιτέχνες που θα εμφανιστούν το φθινόπωρο στη χώρα μας είναι ελάχιστοι (έως ανύπαρκτοι), ενώ συναυλίες γίνονται κυρίως σε ανοιχτούς εξωτερικούς χώρους, με το κοινό καθήμενο ή μέσω streaming – που δεν αποτελεί λύση σε καμία περίπτωση. Οι περισσότερες από τις κλειστές αίθουσες δεν λειτουργούν, μέχρι νεωτέρας. Και μιλάμε για σκηνές και χώρους που από τα μέσα Σεπτέμβρη και μετά φιλοξενούσαν σχεδόν καθημερινά κάποιο event.


Επομένως, είναι λογικό να διακατέχονται από αισθήματα αβεβαιότητας, θυμού και ανησυχίας όσοι εργάζονται στους χώρους αυτούς. Και, όπως όλα δείχνουν, ο κορωνοϊός έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο μέλλον.



«Τα πράγματα είναι πάρα πολύ προβληματικά» λέει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης που κρύβεται πίσω από τα Bios, Ρομάντσο και Latraac. «Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει καμία οδηγία για τους κλειστούς χώρους και προσπαθούμε να σχεδιάσουμε αλλά και να αυτοσχεδιάσουμε. Είμαστε ένας οργανισμός που λειτουργεί έτσι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, οπότε έχουμε μια σχετική ευελιξία. Βασικός μας στόχος είναι να συσπειρώσουμε μεν την κοινότητα, που αυτήν τη στιγμή είναι έτσι κι αλλιώς στο σπίτι της και μουδιασμένη, αλλά και να βρούμε νέους τρόπους παραγωγής. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε μαζί με άλλους ευρωπαϊκούς οργανισμούς και ετοιμάζουμε πράγματα με παραγγελίες πολιτιστικού περιεχομένου, κάτι σαν ένα agency που θα μπορεί να διανέμει το καλλιτεχνικό έργο σε διάφορα κανάλια».


Αλλά για τα θεάματα που αφορούν κόσμο μαζικά, όπως το Ejekt Festival, το οποίο φέρνει μεγάλα ξένα ονόματα, το 2020, σύμφωνα με τον Σταύρο Στριλιγκά, «είναι ξεκάθαρα μια κενή χρονιά. Ευχόμαστε να μπορέσουν να γίνουν περιοδείες ‒άρα και συναυλίες‒ το ερχόμενο καλοκαίρι, για το οποίο έχουμε ανακοινώσει ήδη το Ejekt 2021, συγκεκριμένα στις 26/6/21, με τους Red Hot Chili Peppers και άλλα ονόματα. Με τα σημερινά δεδομένα, δεν αναμένουμε να αλλάξει κάτι άρδην, οπότε το πιο πιθανό είναι να μην κάνουμε κάτι ως το καλοκαίρι. Παρακολουθούμε, όμως, τις εξελίξεις σε άλλες χώρες της Ευρώπης και συνεργαζόμαστε με διοργανωτές σε αρκετές από αυτές, ώστε να μπορούμε να κινηθούμε άμεσα σε περίπτωση θετικών εξελίξεων».


Για το Plisskën Festival, «σε συλλογικό επίπεδο η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη» λέει η Θεοδώρα Καρακάση. «Άνθρωποι έχουν χάσει τα προβλεπόμενα εισοδήματά τους, εταιρείες ενοικίασης εξοπλισμού αδυνατούν να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους, καλλιτέχνες που περίμεναν να βιοποριστούν από τις συναυλίες και τα events αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα βασικά. Ταυτόχρονα, η διαχείριση της κρίσης από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς υπήρξε και συνεχίζει να είναι ελλιπής και επικίνδυνη. Ως διοργανωτές, είμαστε φύσει αισιόδοξοι και θα παραμείνουμε, όσο μπορούμε, προκειμένου να προστατεύσουμε όσους δουλεύουν μαζί μας με κάθε δυνατό τρόπο. Το ΥΠ.ΠΟ. "αγνοείται" εδώ και πολύ καιρό όσον αφορά τα θεάματα που διοργανώνουν ιδιωτικές εταιρείες. Σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία ο κλάδος του πολιτισμού υπήρξε από τους πρώτους που υποστηρίχτηκαν, για τον οποίον δίνονται συνέχεια κατευθυντήριες περί ακυρώσεων, αναβολών καθώς και νέων παραγωγών για τα επόμενα πέντε χρόνια. Εδώ ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς θα διαχειριστούμε το δεύτερο τρίμηνο του 2020, πριν φτάσουμε στο φθινόπωρο του ίδιου χρόνου».


Για συναυλίες μικρότερης κλίμακας σε κλειστούς χώρους, όπως το Gagarin205, είναι κάτι εντελώς πρωτόγνωρο. «Κάνουμε υπομονή» αναφέρει η Μαρίνα Δανέζη. «Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε ο καθένας από τη μεριά του ώστε να περιφρουρηθεί η ασφάλεια του κόσμου μέσω της τήρησης των οδηγιών των ειδικών. Από την άλλη, είναι υποχρέωση της πολιτείας η ουσιαστική στήριξη όλων των πληττόμενων κλάδων που βρίσκονται ήδη σε οριακή κατάσταση. Το Gagarin205 σχεδιάζει ένα πρόγραμμα με επίκεντρο την υπερδραστήρια ελληνική σκηνή, την οποία παραδοσιακά στήριζε και εξακολουθεί να στηρίζει. Η εξέλιξη της πανδημίας, όμως, είναι κάτι ρευστό και προφανώς η υγεία είναι αδιαπραγμάτευτη και πάνω απ' όλα. Όπως καταλαβαίνετε, αναμένουμε με αγωνία την ανακοίνωση των όρων ασφαλούς λειτουργίας μας, όπως και όλος ο κόσμος που εργαζεται στον πολιτισμό. Ξέρουμε πως δεν θα είναι κάτι πάγιο ή μόνιμο, θα βοηθήσει όμως για να δούμε στην πράξη τι τύπου events θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν».


Η Μαρία Τσολάκη, υπεύθυνη Επικοινωνίας και Γραφείου Τύπου, δίνει μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους όπου γίνονται ακόμα συναυλίες. «Τα περισσότερα events με Έλληνες καλλιτέχνες είναι προγραμματισμένα να γίνουν κανονικά. Βλέπουμε ότι ο κόσμος σε γενικές γραμμές τηρεί τα μέτρα προστασίας (μάσκα, απόσταση κ.λπ.) και έχει ανάγκη να δει θέατρο, να πάει σε ένα live. Διακρίνουμε έναν δισταγμό στις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά, και πάλι, η προσέλευση, με βάση τα μέτρα, είναι ικανοποιητική. Βέβαια, το ρίσκο παραμένει τεράστιο. Οι διοργανωτές καταβάλλουν τεράστιο αγώνα για να κρατήσουν ανοιχτά τα γραφεία τους, να πληρώσουν τους συνεργάτες τους και παράλληλα να διατηρήσουν υψηλό το επίπεδο των υπηρεσιών τους, να μην κάνουν εκπτώσεις. Και όλα αυτά χωρίς να έχουν καμία εγγύηση για το τι θα γίνει από Οκτώβριο. Ειδικά οι μικροί χώροι κινδυνεύουν με αφανισμό, δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν. Αυτό σημαίνει ότι ένας τεράστιος αριθμός εργαζομένων στον πολιτισμό θα οδηγηθεί στην ανεργία».

Τέλος, σύμφωνα με την Ηρώ Παστρικού, υπεύθυνη Επικοινωνίας μεγάλων συναυλιών ξένων κυρίως καλλιτεχνών, όπως ο Wim Wertens στο Ηρώδειο, λέει: «Όσον αφορά το καλοκαίρι του '21, ελπίζω να γίνουν οι μεγάλες παραγωγές που είχαν προγραμματιστεί για φέτος και πλέον έχουν μεταφερθεί ‒ καινούργιες παραγωγές, ωστόσο, δεν θα γίνουν. Πολλοί χώροι που φιλοξενούν κυρίως παραγωγές ξένων καλλιτεχνών δεν θα λειτουργήσουν, κι αυτό για δύο λόγους: οι χώροι, εκτός από ελάχιστους, δεν έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό καθήμενων θεατών, έτσι το κόστος συναυλίας ξένου καλλιτέχνη δεν καλύπτεται, και από την άλλη οι ίδιοι οι ξένοι καλλιτέχνες δεν θα έρθουν. Επίσης, καθώς τα κρούσματα αυξάνονται, οι θεατές δεν αποφασίζουν εύκολα να πάνε σε μια συναυλία. Αυτό δείχνει η εμπειρία του καλοκαιριού. Αν, λοιπόν, δεν πήγαν σε ανοιχτούς χώρους το καλοκαίρι, πώς θα αποφασίσουν να πάνε σε έναν κλειστό χώρο τον χειμώνα; Προσωπικά, στενοχωριέμαι που βλέπω συναυλίες (αλλά και θέατρο και γενικά παραστάσεις) από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή και στενοχωριέμαι ακόμα περισσότερο που βλέπω και τους άλλους να τις παρακολουθούν. Σήμερα το πρωί είδα την ανάρτηση μιας φίλης δημοσιογράφου στο Facebook με μια φωτογραφία όπου δύο κορίτσια έβλεπαν σε μια οθόνη τη "συναυλία" ενός εξαιρετικά δημοφιλoύς καλλιτέχνη και χόρευαν, πετούσαν στον αέρα. Λυπήθηκα και μετά έβαλα τα κλάματα για ό,τι ζούμε και για ό,τι θα ζήσουμε».


Τo ρεπορτάζ έγινε πριν από την ανακοίνωση της αναστολής των συναυλιών σε οποιονδήποτε χώρο, ανοιχτό ή κλειστό, μέχρι τις 4 Οκτωβρίου. Δεν χωράει πλέον αμφιβολία πως δύσκολα θα ανακάμψει η κατάσταση σύντομα, αλλά ας κρατήσουμε μια ελπίδα ότι τα συγκεκριμένα μέτρα θα λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές Facebook Twitter
Éclair Fifi

Συναυλίες

Σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα και τις οδηγίες του υπουργείου Πολιτισμού, έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι συναυλίες και τα events του φθινοπώρου. Στο ΚΠΙΣΝ, θα παίξει ο Bloody Hawk σε live streaming (2/10). Στην ταράτσα του Bios, Δεσποινίς Τρίχρωμη (8/10). Ο Οκτώβρης έχει και μια διοργάνωση του Plisskën, που αναβλήθηκε τον Μάρτιο, ενώ οι Éclair Fifi, Effy και Giganta θα εμφανιστούν στο πλαίσιο Women in Music στο Ρομάντσο (27/10).

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Ερμής

Μουσική / Ermis: «Το τρέμολο του μπουζουκιού ήταν ο αγαπημένος μου ήχος από νιάνιαρο»

O περιζήτητος νέος συνθέτης που έχει συνεργαστεί με τον Good Job Nicky, τη Μαρίνα Σάττι, τη Χάρις Αλεξίου και τον Sidarta επαναπροσδιορίζει τον ήχο του μπουζουκιού και της κλασικής μουσικής με σεβασμό και τόλμη.
M. HULOT
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Πολυαγαπημένη μου Βίβιαν»: Στο φως η επιστολή που έγραψε ο Μάλκολμ ΜακΛάρεν στην Βίβιαν Γουέστγουντ λίγο πριν τον θάνατό του

Μουσική / Η επιστολή μεταμέλειας του Μάλκολμ ΜακΛάρεν προς τη Βίβιαν Γουέστγουντ, λίγο πριν τον θάνατό του

Τα αποκαλυπτήρια μιας επιστολής γεμάτης μετάνοια αλλά και πικρία, την οποία έγραψε –αλλά δεν έστειλε ποτέ– ο διαβόητος μάνατζερ των Sex Pistols προς την πρώην σύντροφο και συνοδοιπόρο του.
THE LIFO TEAM