Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε

Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε Facebook Twitter
«Αν μια μέρα χάσω εντελώς την ακοή μου, τουλάχιστον θα έχω δημιουργήσει πράγματα για τα οποία είμαι περήφανος» έχει πει.
0

Ο Forest Swords μπορεί να έβγαλε ένα εξαιρετικό EP στην αρχή της καριέρας του που αμέσως έκανε τους πάντες να παραμιλούν για τον μυστηριώδη αυτό νεαρό μουσικό, στην Ελλάδα όμως έγινε γνωστός κυρίως από τις ζωντανές εμφανίσεις του. Σε κάθε του συναυλία έχτιζε ένα σταθερό κοινό που από στόμα σε στόμα συνεχώς αυξανόταν. Η πιο σημαντική στιγμή του εδώ ήταν η περσινή του εμφάνιση στο χειμερινό Plisskën ως headliner. Είχε κλέψει όμως τις εντυπώσεις το 2014 με μια καταπληκτική sold-out εμφάνιση στο six d.o.g.s. Φέτος κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του που έχει τίτλο «Compassion» και επιστρέφει για άλλη μια φορά στον χώρο που εδραίωσε τη φήμη του στη χώρα μας στις 27 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε αυτά είναι 10 πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για τον πιο ανερχόμενο Βρετανό μουσικό των τελευταίων χρόνων.


1.

«Forest Swords» ονομάζεται το σόλο πρότζεκτ του Matthew Barnes. Γεννήθηκε στο Wirral, μια μικρή πόλη στο Λίβερπουλ δίπλα στον ποταμό Mersey. Από την ίδια πόλη βγήκαν και οι Coral, η γνωστή brit pop μπάντα των '00s. Εκτός από τη μουσική, ασχολείται και με τα εικαστικά. Τις περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωή του τις μαθαίνεις μέσα από συνεντεύξεις. Είναι 32 χρονών.

2.

Στις συναυλίες εμφανίζεται ντουέτο μαζί με έναν μπασίστα, τον James Freeman. Οι δυο τους μοιάζουν τόσο πολύ, που συχνά τους μπερδεύει κανείς, θεωρώντας τους αδέρφια.

Όταν τον απέλυσαν από τη θέση του γραφίστα το 2008 και είχε άπλετο ελεύθερο χρόνο αποφάσισε να μάθει να χειρίζεται διάφορα μουσικά λογισμικά. Μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική.

3.

Παλιότερα, ο Matthew Barnes ασχολούνταν με την εικονογράφηση. Έχει δουλέψει ως γραφίστας στα περιοδικά «Creative Review», «Grafik» και «Dazed & Confused». Έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του ότι το design και οι εικαστικές τέχνες αποτελούν βασικές επιρροές της μουσικής του. Έχει σχεδιάσει ο ίδιος το artwork όλων των άλμπουμ του. Μάλιστα, έχει αναγνωριστεί για τη συγκεκριμένη του ιδιότητα.

4.

Έχει κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ μέχρι στιγμής. Το «Engravings» το 2013 και το «Compassion» το 2017. Άρχισε όμως να ακούγεται στον μουσικό Τύπο από το πρώτο του EP, το «Dagger Paths» (2010), στο οποίο πειραματιζόταν με τον dub ηχο και το R&B με άκρως ατμοσφαιρικά αποτελέσματα. Πήρε διθυραμβικές κριτικές. Αν και ήταν EP, αργότερα, μέσα στον ίδιο χρόνο, κυκλοφόρησε με έξτρα κομμάτια που έδωσαν στο FACT την ευκαιρία να το συμπεριλάβει στις λίστες του, ανακηρύσσοντάς το καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς. Τις ίδιες υψηλές βαθμολογίες πήραν και τα επόμενα άλμπουμ του.

5.

Στο Pitchfork είχαν ενθουσιαστεί τόσο πολύ με την περίπτωσή του και το «Dagger Paths», που έγραψαν ότι ανήκει σε μια νέα γενιά μουσικών παραγωγών, μαζί με τους James Blake, Mount Kimbie, Bon Iver, Burial και Four Tet.

6.

Σύμφωνα με δηλώσεις του, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του «Engravings» αντιμετώπισε προβλήματα ακοής. Μάλιστα ήταν τόσο σοβαρά, που σκεφτόταν να εγκαταλείψει εντελώς το πρότζεκτ. Ταυτόχρονα, όμως, επηρεάστηκε πολύ από τον θάνατο ενός καθηγητή και μέντορά του όταν σπούδαζε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Λίβερπουλ και οι αναμνήσεις από τη διδασκαλία του τον έκαναν να ολοκληρώσει το άλμπουμ. Μέχρι και σήμερα πάσχει από εμβοές, ένα συνεχές κουδούνισμα στ' αυτιά του, που εκτός από προβλήματα στον ύπνο, προκαλούν προβλήματα και στη δουλειά του. «Αν μια μέρα χάσω εντελώς την ακοή μου, τουλάχιστον θα έχω δημιουργήσει πράγματα για τα οποία είμαι περήφανος» έχει πει.

7.

Απέκτησε την πρώτη του κιθάρα όταν ήταν 11 χρονών, αλλά πιο σημαντική στιγμή θεωρεί όταν στην ηλικία των 12 του πήραν δώρο ένα τετρακάναλο μαγνητόφωνο και ξεκίνησε να παίζει με τους ήχους και τον τρόπο που ακούγονται. Όταν τον απέλυσαν από τη θέση του γραφίστα το 2008 και είχε άπλετο ελεύθερο χρόνο αποφάσισε να μάθει να χειρίζεται διάφορα μουσικά λογισμικά. Μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική.

8.

Μεγάλωσε ακούγοντας Deftones και Aphex Twin. Οι κυριότερες επιρροές του είναι o DJ Shadow, οι Portishead και οι Massive Attack. Συνεργάστηκε, μάλιστα, με τον 3D/Robert del Naja και τον Young Fathers στο σάουντρακ της μικρού μήκους ταινίας «La Fête (est finie)» (2015) που αφορά την κλιματική αλλαγή. Έχει δηλώσει σε συνέντευξή του ότι γενικά δεν ακούει πολλή μουσική, όσο περίεργο κι αν είναι αυτό.

Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε Facebook Twitter
Για να προωθήσει το τελευταίο του άλμπουμ, ο Barnes χρησιμοποίησε την εφαρμογή WhatsApp. Με αυτήν έστελνε κομμάτια απευθείας στους φαν του.

9.

Άλλα πρότζεκτ στα οποία έχει συνεργαστεί είναι το σάουντρακ του «In the robot skies», της πρώτης ταινίας που γυρίστηκε με drones (2016). Έχει γράψει χορευτική μουσική με το «Shrine», ενώ ανέλαβε να συνθέσει μουσική για το τρέιλερ ενός από τα πιο γνωστά βιντεοπαιχνίδια της Ubisoft, το «Assassins Creed Rogue». Για δύο χρονιές, το 2011 και το 2012, συμμετείχε στο «Ground Rhythms», ένα εικαστικό ηχητικό πρότζεκτ, με σκοπό να συνθέσει μουσική που θα ακουστεί μόνο μία φορά και μετά θα χαθεί.

10.

Για να προωθήσει το τελευταίο του άλμπουμ, ο Barnes χρησιμοποίησε την εφαρμογή WhatsApp. Με αυτήν έστελνε κομμάτια απευθείας στους φαν του. Αν και του αρέσει πολύ να παίζει ζωντανά και να παίρνει άμεσα feedback, πιστεύει ότι η διαδικτυακή επικοινωνία είναι το ίδιο σημαντική με κάθε φυσική επαφή. «Γνωρίζω αρκετό κόσμο που έχει διαδικτυακές φιλίες και σχέσεις που αξίζουν όσο και οι αληθινές εμπειρίες».


 

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

102΄ με την Tάμτα και την Ανίτα Ρατσβελισβίλι

Μουσική / Tάμτα - Ανίτα Ρατσβελισβίλι: «Μάθαμε να ζούμε με το τραύμα»

Δυο διάσημες και πετυχημένες Γεωργιανές συναντιούνται στην ΕΛΣ και μιλούν για τις δυσκολίες που τις διαμόρφωσαν και την κουλτούρα της χώρας τους, που την κουβαλάνε μαζί τους παντού, ακόμα και όταν τις πληγώνει.
M. HULOT
Η επιστροφή της Lily Allen

Μουσική / Η Lily Allen επιστρέφει με το πιο θεαματικό ξεκατίνιασμα στην ιστορία της ποπ

Το «West End Girl» της Lilly Allen και ένα αριστουργηματικό ραπ άλμπουμ από την CupcakKe αποτελούν τα πιο δυνατά και τολμηρά, από πλευράς στιχουργικής, άλμπουμ της χρονιάς. Μια καλή εβδομάδα για τη μουσική.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
BOYS’ SHORTS INTERVIEW

Μουσική / Boys’ Shorts: «Δεν φταίνε τα τρανς άτομα που έχει γίνει μίζερη η ζωή σου»

To eyeliner και το electroclash έφερε κοντά το ντουέτο των DJs, που εμπνεύστηκαν το όνομά τους από τον Boy George. Έπαιξαν στο Berghain, και η φήμη τους εκτοξεύτηκε. Πλέον το mantra τους είναι το «enjoy the moment».
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Παιδί Τραύμα: Τραγουδάκια λέω που αύριο θα ξεχαστούν, δεν κάνω καμία επανάσταση, δεν αλλάζω τον κόσμο

Μουσική / Παιδί Τραύμα: «Τραγουδάκια λέω, που αύριο θα ξεχαστούν, δεν αλλάζω τον κόσμο»

Στο νέο του άλμπουμ, το Παιδί Τραύμα χρησιμοποιεί τις έννοιες της φυγής και της συγχώρεσης για να μιλήσει για το αδιέξοδο του ψηφιακού κόσμου και την αναζήτηση της αλήθειας με τραγούδια που ξεφεύγουν από το mainstream.   
M. HULOT
Οι Tame Impala φτιάχνουν έναν δίσκο εμπνευσμένο από τα bush doofs της Αυστραλίας

Μουσική / «Deadbeat» των Tame Impala: Μια lo-fi ωδή στα rave πάρτι από ένα σπουδαίο συγκρότημα

Είναι η πρώτη του δουλειά που δεν περιέχει ούτε μια ροκ στιγμή. Σύμφωνα με τον Chris Deville: «Οι Tame Impala έχουν μεταμορφωθεί σταδιακά από ένα από τα σπουδαιότερα ροκ συγκροτήματα της γενιάς τους σε… κάτι άλλο».
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το Μονόγραμμα του Έρωτα και της Μουσικής

Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών τιμά τη μνήμη του Οδυσσέα Ελύτη με αφορμή τα τριάντα χρόνια από τον θάνατό του, παρουσιάζοντας το «Μονόγραμμα» του Γιώργου Κουρουπού, που βασίζεται στο ομότιτλο έργο του μεγάλου Έλληνα ποιητή, στις 24 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ