Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της Κορίνθου

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΝΕΡΩΝ, ΤΟ 66 Μ.Χ., ΣΕ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ!

Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Πηγή: Archives historiques BNP Paribas
Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Πηγή: Archives historiques BNP Paribas

Η Διώρυγα της Κορίνθου ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου, λίγο ανατολικότερα από την πόλη της Κορίνθου. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο του Έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη. Η κατασκευή της είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος με τα μεγάλα έργα υποδομής στόχευε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

 

Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφερόταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Η δίολκος, κατασκευή του Περιάνδρου, ήταν ένας πλακόστρωτος δρόμος ντυμένος με ξύλα, επάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία με τη βοήθεια λίπους. Τα πλοία που υπερισθμίζονταν πλήρωναν τέλη, που ήταν το πιο σημαντικό έσοδο της Κορίνθου.

 

Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε.

 

Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Η φωτογραφία τραβήχτηκε μεταξύ το 1882 και το 1890. Πηγή: Archives historiques BNP Paribas
Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Η φωτογραφία τραβήχτηκε μεταξύ το 1882 και το 1890. Πηγή: Archives historiques BNP Paribas

 

Ο Ι. Καποδίστριας, προβλέποντας τη σημασία που θα είχε η διώρυγα στην ανάπτυξη της Ελλάδας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε μηχανικό. Η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 40.000.000 χρυσά φράγκα, που δεν μπορούσαν να εξευρεθούν από τη διεθνή χρηματαγορά και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Το 1869 έγινε η διώρυγα του Σουέζ και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους η Κυβέρνηση Ζαΐμη ψήφισε νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού», όπου εταιρεία ή ιδιώτης θα αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου.

 

Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο στρατηγό István Türr, ο οποίος ίδρυσε τη Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίας Διώρυγος της Κορίνθου (Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe). Στο έργο συμμετείχαν και άλλοι Ούγγροι ή Σλοβάκοι μηχανικοί, όπως ο Ίστβαν Τουρ και ο Μπέλα Γκέστερ από το Κόσιτσε της σημερινής Σλοβακίας. Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Οι εργασίες για τη διώρυγα εγκαινιάστηκαν την 23 Απριλίου 1882 παρουσία του βασιλιά Γεωργίου Α' και η χρήση της ξεκίνησε στις 25 Ιουλίου του 1893.

  

Στη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την αποχώρησή τους, οι Γερμανοί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1944, ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στον βυθό του προλιμένα. Το 1947 η Σχολή Μηχανικού του Στρατού ανέλαβε την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας.

 

Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 μέτρα, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μ., στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 μ. Κάθε χρόνο περνούν τη διώρυγα 12.000 πλοία.

 

Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)
Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)
 

 

Ένα από τα σχέδια κατασκευής του Διώρυγας της Κορίνθου (1883) .Πηγή : Archives historiques BNP Paribas
Ένα από τα σχέδια κατασκευής του Διώρυγας της Κορίνθου (1883) .Πηγή : Archives historiques BNP Paribas

 

Τα εγκαίνια της Διώρυγας της Κορίνθου, Κωνσταντίνος Βολανάκης, (1893)
Τα εγκαίνια της Διώρυγας της Κορίνθου, Κωνσταντίνος Βολανάκης, (1893)

 

Η Διώρυγα της Κορίνθου σε επιστολικό δελτάριο των αρχών του 20ού αιώνα.
Η Διώρυγα της Κορίνθου σε επιστολικό δελτάριο των αρχών του 20ού αιώνα.

 

Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944.
Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944.

 

 

 

 

 

Κόρινθος 1949: Το ατμόπλοιο είναι το Βαρβαρα Τσεόα, μετέπειτα Άνδρος.
Κόρινθος 1949: Το ατμόπλοιο είναι το Βαρβαρα Τσεόα, μετέπειτα Άνδρος.

 

Ένα καράβι περνάει τον Ισθμό. Στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ. 1962
Ένα καράβι περνάει τον Ισθμό. Στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ. 1962

 

Κάποτε στο πορθμείο της Κορίνθου.
Κάποτε στο πορθμείο της Κορίνθου.

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπάνιες φωτογραφίες από τα  πρώτα φέριμποτ στο πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου
Άνθρωποι και οχήματα της εποχής μαζί με ελεύθερα κατσίκια και άλλα ζώα.
Τα μπάνια του λαού σε 10 σπάνιες φωτογραφίες
Οι Έλληνες μισού και πλέον αιώνα παρελαύνουν μέσα από τις φωτογραφίες της συλλογής Πολίτη με «υδρομοτοσυκλέττες» και ολόσωμα ριγέ μπανιερά...
Όταν το τραμ το έσερναν άλογα στο χωματόδρομο της Μητροπόλεως
Τα ιππήλατα τραμ πρωτοκυκλοφόρησαν στην Αθήνα το 1882.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Onassis Sexuality Education Day: Γιατί η σεξουαλική αγωγή είναι τόσο απαραίτητη για τα σχολεία;
Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργανώνει την Κυριακή την πρώτη της ημερίδα με θέμα τη σεξουαλική αγωγή. Δύο από τους ομιλητές, η πρώην σχολική σύμβουλος Μαργαρίτα Γερούκη και ο ψυχίατρος Κώστας Γκοτζαμάνης, κάνουν στη LiFO μια πρώτη εισαγωγή.
Χρυσούλα Ρόδη: Η ιστορία της Μις Ελλάς 1931
Ντοκουμέντα από τον θρίαμβο της καλλονής από την Αίγινα.
Η Μαλβίνα στις πόλεις
Φωτογραφίες Σπύρος Στάβερης
Γόπα Ρroject: Μια προσπάθεια για «πόλεις χωρίς αποτσίγαρα»
Μια καινοτόμος περιβαλλοντική πρωτοβουλία πολιτών επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις γόπες, που αποτελούν το πιο συχνό/κοινό είδος απορρίμματος παγκοσμίως.
Υπογραφές κατά της αστυνομικής βίας και του αυταρχισμού
Μία πρωτοβουλία της ομάδας Aldebaran (κόμβος θεωρίας και κριτικής της φωτογραφίας)
Γνωριμία με τον ελληνικό πολιτισμό: Πρόσφυγες επισκέπτονται το Μουσείο Μπενάκη
Πρόσφυγες και μετανάστες που κάνουν μαθήματα ελληνικών στη δομή της ActionAid στον Κολωνό επισκέφτηκαν το Μουσείο Μπενάκη για μία ξενάγηση γνωριμίας με τον ελληνικό πολιτισμό.
«Πυρετός» σε επενδύσεις υποδομών φυσικού αερίου
Ο στόχος για απολιγνιτοποίηση της ενέργειας έως το 2028 που έθεσε η κυβέρνηση έχει φέρει σε πρώτο πλάνο στα επενδυτικά σχέδια των ηλεκτροπαραγωγών της χώρας, εκτός από τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, και το φυσικό αέριο.
akapnos.gr: Η μη καπνιστική καμπάνια που συνέβαλε στην εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου
H εθελοντική πρωτοβουλία που είχε ως στόχο να προωθήσει και να επιβραβεύσει τα καταστήματα που δεν επιτρέπουν το κάπνισμα σε κλειστούς χώρους ολοκλήρωσε έναν βασικό στόχο της.
Η ΔΕΗ, οι ιδιώτες και το μοίρασμα της αγοράς ρεύματος
Έντονος ο ανταγωνισμός στη λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, όπου δραστηριοποιούνται πλέον περισσότεροι από 20 πάροχοι.
Να καπνίζουμε δημόσια ή όχι; Το «debate» των ημερών
Ένας καπνιστής και ένας μη καπνιστής λένε την άποψή τους για τον αντικαπνιστικό νόμο.
Oι έρευνες για υδρογονάνθρακες στην Ελλάδα
Η Ελλάδα, με καθυστέρηση πολλών ετών, μπήκε στο «παιχνίδι» της έρευνας για παραγωγή υδρογονανθράκων.
Αυτό είναι το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την αντιμετώπιση του καπνίσματος
Διαβάστε αναλυτικά τους 4 άξονες του σχεδίου, τα πρόστιμα και όλες τις λεπτομέρειες που σχετίζονται με την εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου.
O Tάσος και το χαμογελαστό αξολότλ του – η υδρόβια σαλαμάνδρα που έχει ως κατοικίδιο
Ένα αμφίβιο που έχει εξαφανιστεί από τη φύση εκτρέφεται σε ένα διαμέρισμα της Αθήνας για ερευνητικούς και εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Έξι πρόσωπα της δημόσιας ζωής σχολιάζουν τον αντικαπνιστικό νόμο
O πνευμονολόγος Παναγιώτης Μπεχράκης, ο πρώην υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός, ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, ο επίτιμος διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου Διονύσης Σιμόπουλος, η DJ Φώφη Τσεσμελή και ο καθηγητής του ΑΠΘ Νικόλας Σεβαστάκης καταθέτουν τις απόψεις τους.
Σπάνιες φωτογραφίες από τα παλιά κρεοπωλεία της Ελλάδας
Κάποτε το κρέας πωλούνταν ακόμα και στον δρόμο, πάνω σε άλογα.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Ace Ventura 27.7.2019 | 20:27
"Στη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την αποχώρησή τους, οι Γερμανοί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1944, ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στον βυθό του προλιμένα. Πηγή: www.lifo.gr" Οι ναζί έκαναν μεγάλες καταστροφές ΜΕΤΑ τη λήξη του Πολέμου για να δυσκολέψουν την ανάπτυξη της χώρας. Δυστυχώς, η νοοτροπία αυτή ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ σε κάποιους Γερμανούς (λίγους, πιστεύω). Έχω πιάσει ενδείξεις εγώ ο ίδιος από συζητήσεις
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή