Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Σπάνιες φωτογραφίες του 1890 πριν το νερό κυλήσει μέσα στη Διώρυγα της Κορίνθου

Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΗΤΑΝ Ο ΝΕΡΩΝ, ΤΟ 66 Μ.Χ., ΣΕ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙΣΑΡΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΛΙΓΟΥΛΑ!

Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Πηγή: Archives historiques BNP Paribas
Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Πηγή: Archives historiques BNP Paribas

Η Διώρυγα της Κορίνθου ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο, στη θέση του Ισθμού της Κορίνθου, λίγο ανατολικότερα από την πόλη της Κορίνθου. Κατασκευάστηκε μεταξύ των ετών 1880-1893, έργο του Έλληνα μηχανικού Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη. Η κατασκευή της είναι αποτέλεσμα της αναπτυξιακής πολιτικής του πρωθυπουργού Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος με τα μεγάλα έργα υποδομής στόχευε στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.

 

Στα αρχαία χρόνια μεταξύ του τείχους του Ισθμού και του περιβόλου του υπήρχε η δίολκος, οδός μέσω της οποίας μεταφερόταν εμπορεύματα και μικρά πλοία για να αποφευχθεί ο περίπλους της Πελοποννήσου. Η δίολκος, κατασκευή του Περιάνδρου, ήταν ένας πλακόστρωτος δρόμος ντυμένος με ξύλα, επάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία με τη βοήθεια λίπους. Τα πλοία που υπερισθμίζονταν πλήρωναν τέλη, που ήταν το πιο σημαντικό έσοδο της Κορίνθου.

 

Η ιδέα της διώρυγας υπήρχε ήδη από την εποχή του Περίανδρου, το 602 π.Χ. Ο πρώτος που προσπάθησε την υλοποίησή του ήταν ο Νέρων, το 66 μ.Χ., σε σχέδια του Ιούλιου Καίσαρα και του Καλιγούλα. Μετά το θάνατο του Νέρωνα, συνέχισε την προσπάθεια ο Ηρώδης ο Αττικός, ο οποίος όμως την εγκατέλειψε.

 

Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Η φωτογραφία τραβήχτηκε μεταξύ το 1882 και το 1890. Πηγή: Archives historiques BNP Paribas
Από την κατασκευή της Διώρυγας της Κορίνθου . Η φωτογραφία τραβήχτηκε μεταξύ το 1882 και το 1890. Πηγή: Archives historiques BNP Paribas

 

Ο Ι. Καποδίστριας, προβλέποντας τη σημασία που θα είχε η διώρυγα στην ανάπτυξη της Ελλάδας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε μηχανικό. Η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 40.000.000 χρυσά φράγκα, που δεν μπορούσαν να εξευρεθούν από τη διεθνή χρηματαγορά και η προσπάθεια εγκαταλείφθηκε. Το 1869 έγινε η διώρυγα του Σουέζ και τον Νοέμβριο του ίδιου έτους η Κυβέρνηση Ζαΐμη ψήφισε νόμο «περί διορύξεως του Ισθμού», όπου εταιρεία ή ιδιώτης θα αναλάμβανε την κατασκευή και εκμετάλλευση του έργου.

 

Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο στρατηγό István Türr, ο οποίος ίδρυσε τη Διεθνή Εταιρεία της Θαλασσίας Διώρυγος της Κορίνθου (Société Internationale du Canal Maritime de Corinthe). Στο έργο συμμετείχαν και άλλοι Ούγγροι ή Σλοβάκοι μηχανικοί, όπως ο Ίστβαν Τουρ και ο Μπέλα Γκέστερ από το Κόσιτσε της σημερινής Σλοβακίας. Λόγω έλλειψης κεφαλαίων το έργο ολοκληρώθηκε από εταιρεία του Ανδρέα Συγγρού το 1893. Οι εργασίες για τη διώρυγα εγκαινιάστηκαν την 23 Απριλίου 1882 παρουσία του βασιλιά Γεωργίου Α' και η χρήση της ξεκίνησε στις 25 Ιουλίου του 1893.

  

Στη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την αποχώρησή τους, οι Γερμανοί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1944, ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στον βυθό του προλιμένα. Το 1947 η Σχολή Μηχανικού του Στρατού ανέλαβε την ανακατασκευή της οδικής γέφυρας.

 

Η διώρυγα έχει μήκος 6.346 μέτρα, πλάτος στην επιφάνεια της θάλασσας 24,6 μ., στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται από 7,50 έως 8 μ. Κάθε χρόνο περνούν τη διώρυγα 12.000 πλοία.

 

Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)
Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν 5 χρόνια (1944-1949)
 

 

Ένα από τα σχέδια κατασκευής του Διώρυγας της Κορίνθου (1883) .Πηγή : Archives historiques BNP Paribas
Ένα από τα σχέδια κατασκευής του Διώρυγας της Κορίνθου (1883) .Πηγή : Archives historiques BNP Paribas

 

Τα εγκαίνια της Διώρυγας της Κορίνθου, Κωνσταντίνος Βολανάκης, (1893)
Τα εγκαίνια της Διώρυγας της Κορίνθου, Κωνσταντίνος Βολανάκης, (1893)

 

Η Διώρυγα της Κορίνθου σε επιστολικό δελτάριο των αρχών του 20ού αιώνα.
Η Διώρυγα της Κορίνθου σε επιστολικό δελτάριο των αρχών του 20ού αιώνα.

 

Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944.
Καταστροφή της διώρυγας από τα γερμανικά στρατεύματα 1944.

 

 

 

 

 

Κόρινθος 1949: Το ατμόπλοιο είναι το Βαρβαρα Τσεόα, μετέπειτα Άνδρος.
Κόρινθος 1949: Το ατμόπλοιο είναι το Βαρβαρα Τσεόα, μετέπειτα Άνδρος.

 

Ένα καράβι περνάει τον Ισθμό. Στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ. 1962
Ένα καράβι περνάει τον Ισθμό. Στο κατάστρωμα του έχει φορτωμένο ένα Ι.Χ. 1962

 

Κάποτε στο πορθμείο της Κορίνθου.
Κάποτε στο πορθμείο της Κορίνθου.

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σπάνιες φωτογραφίες από τα  πρώτα φέριμποτ στο πορθμείο Ρίου-Αντιρρίου
Άνθρωποι και οχήματα της εποχής μαζί με ελεύθερα κατσίκια και άλλα ζώα.
Τα μπάνια του λαού σε 10 σπάνιες φωτογραφίες
Οι Έλληνες μισού και πλέον αιώνα παρελαύνουν μέσα από τις φωτογραφίες της συλλογής Πολίτη με «υδρομοτοσυκλέττες» και ολόσωμα ριγέ μπανιερά...
Όταν το τραμ το έσερναν άλογα στο χωματόδρομο της Μητροπόλεως
Τα ιππήλατα τραμ πρωτοκυκλοφόρησαν στην Αθήνα το 1882.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δεν είναι ντροπή το σεξ με ανθρώπους με αναπηρία. Είναι απολαυστικό και είναι δικαίωμα.
«Οι άνθρωποι με αναπηρία δεν είναι ουδέτερα όντα». Ο Γιώργος Σαββόπουλος μιλάει ανοιχτά για το ρατσισμό της σεξουαλικότητας του αναπήρου
Συναντήσαμε την πρώτη παναφρικανική ομάδα ποδοσφαίρου στην Ελλάδα
Μία εβδομάδα προτού δώσει τον πρώτο της επίσημο αγώνα, την ακολουθήσαμε σε μια προπόνηση σε ένα μικρό δημόσιο γήπεδο στο άλσος Βεΐκου.
Μια πρόταση έντιμου συμβιβασμού για την ψήφο εκτός επικράτειας
Να αφορά η δυνατότητα ψήφου εκτός επικράτειας μόνο την πρώτη μεταναστευτική γενιά και όχι τις επόμενες
Ράγκμπι γυναικών: Ένα απόγευμα με τη νεοσύστατη Εθνική Ελλάδος
Ένταση, ενθουσιασμός και τραυματισμοί σε ένα άθλημα που τώρα κάνει τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα.
Οι Έλληνες διπλασίασαν τα έξοδα για τα κατοικίδιά τους την τελευταία δεκαετία, παρά την οικονομική κρίση
Ξοδεύουμε 198 εκατ. ευρώ ετησίως για τις τροφές των κατοικίδιών μας
To φαινόμενο της «οικογενειοκρατίας» στη Βουλή από τη Μεταπολίτευση μέχρι σήμερα
Μια αποκαλυπτική έρευνα του Vouliwatch για τον αριθμό των βουλευτών που έχουν συγγενικές σχέσεις με βουλευτές ή υπουργούς του παρελθόντος.
Ένα ταξίδι στην Αστυπάλαια, το πρώτο αντικαπνιστικό νησί παγκοσμίως
Η κίνηση για μια «Αστυπάλαια χωρίς τσιγάρο» διανύει ήδη τον πρώτο επιτυχημένο της χρόνο και επαναπροσδιορίζει την ταυτότητα του νησιού, τοποθετώντας στον πυρήνα του την ευεξία και την ανώτερη ποιότητα ζωής
Πεθαίνοντας το 2019 μέσα σε ένα ασθενοφόρο
Με αφορμή τον θάνατο της καθηγήτριας του ΠΑΜΑΚ κατά τη διάρκεια της διακομιδής της από τον Πύργο στα Γιάννενα, μιλούν στη LiFO ο δήμαρχος Πατρέων Κώστας Πελετίδης και η διοικήτρια του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Πατρών Γιούλη Μαμμή
Προσφυγικό εξωτερικής, μεταναστευτικό εσωτερικής κατανάλωσης
Αν δεν πρυτανεύσουν η σωφροσύνη και ο περιορισμός της ξενοφοβικής ρητορικής, τότε μπαίνουμε σε δύσκολες θάλασσες.
Πώς ο τουρισμός μεταμόρφωσε την Αθήνα
Με αφορμή την προβολή του ντοκιμαντέρ «Push» στο φετινό CineDoc εξετάζουμε το φαινόμενο της στεγαστικής κρίσης που πλήττει πολλές περιοχές της Αθήνας, καθώς και το πώς έχουν αλλάξει σημαντικά οι ισορροπίες στην αγορά κατοικίας.
 Πόσο αγαπάς το κατοικίδιό σου;
Ένας μικρός οδηγός με προτάσεις για να ζείτε καλύτερα με τους τετράποδους φίλους σας.
«Δεν βρίσκω να νοικιάσω…»: Airbnb και real estate στην Αθήνα
Η ραγδαία ανάπτυξη του Airbnb και του real estate στην Αθήνα απογείωσε τις τιμές, φέρνοντας τα πάνω-κάτω στις ενοικιάσεις και αγορές σπιτιών και αναστατώνοντας τη ζωή της πόλης.
14 μέρη που ξέρουν από καλό καφέ
Ξεχωριστά χαρμάνια, έμπειροι baristas και υπέροχα μέρη στην Αθήνα και τον Πειραιά για αληθινό καφέ
Η Teleperformance Greece επενδύει στη διαφορετικότητα εδώ και 30 χρόνια
Φύλο, ηλικία, εθνικότητα, θρησκεία, κουλτούρα: Η διαφορετικότητά μας είναι αυτή που μας κάνει να μαθαίνουμε, να εξελισσόμαστε και να αποκτούμε συναίσθημα και σεβασμό για τους άλλους.
8 τάσεις που θα καθορίσουν τον τουρισμό τα επόμενα χρόνια
Πιο εξειδικευμένα γούστα, περισσότερο αυθεντικές εμπειρίες, υγεία και περιβάλλον διαμορφώνουν τις καινούργιες «φυλές» στην ψυχαγωγία.
1 σχόλιο
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
avatar Ace Ventura 27.7.2019 | 20:27
"Στη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, κατά την αποχώρησή τους, οι Γερμανοί το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 1944, ανατίναξαν τη σιδηροδρομική και την οδική γέφυρα, έριξαν βαγόνια τρένου σε ένα σημείο της διώρυγας για να τη φράξουν και πυροδότησαν εκρήξεις στον βυθό του προλιμένα. Πηγή: www.lifo.gr" Οι ναζί έκαναν μεγάλες καταστροφές ΜΕΤΑ τη λήξη του Πολέμου για να δυσκολέψουν την ανάπτυξη της χώρας. Δυστυχώς, η νοοτροπία αυτή ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ σε κάποιους Γερμανούς (λίγους, πιστεύω). Έχω πιάσει ενδείξεις εγώ ο ίδιος από συζητήσεις
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή