ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ
των «παιδιών-θαυμάτων» στην ιστορία του Χόλιγουντ (και του κόσμου του θεάματος γενικώς), τα περισσότερα εκ των οποίων είδαν το νήμα μιας λαμπρής καριέρας να κόβεται απότομα όταν ο ερχομός της άχαρης εφηβείας ή της πρώτης νεότητας τους στέρησε τα τρισχαριτωμένα και αγγελικά χαρακτηριστικά που τους είχαν χαρίσει την πρόωρη φήμη.

 

Το νέο ντοκιμαντέρ του Άλεξ Γουίντερ με τίτλο «Showbiz Kids» που έκανε πρεμιέρα πριν από λίγες μέρες στην πλατφόρμα του HBO, εξετάζει κάποιες από αυτές τις περιπτώσεις, παρουσιάζοντας τις προσωπικές μαρτυρίες πρώην λιλιπούτειων σταρ της οθόνης, μερικοί/-ές εκ των οποίων κατόρθωσαν να σταθούν στη «δουλειά» και ως ενήλικες, σπανίως όμως χωρίς μπόλικα τραύματα.

 

Γνωρίζει, άλλωστε, και ο ίδιος ο σκηνοθέτης καλά το θέμα της ταινίας του, αφού κι εκείνος στο ίδιο σύστημα γαλουχήθηκε ως παιδί, έγινε γνωστός όμως αργότερα στον ρόλο του Μπιλ στη σειρά ταινιών «Bill & Ted», πλάι στον Κιάνου Ριβς (αναμένεται φέτος, μετά από τριάντα σχεδόν χρόνια, η τρίτη ταινία) για να αφοσιωθεί στη συνέχεια στη σκηνοθεσία ντοκιμαντέρ αναγνωρίζοντας ότι ήταν πολύ πιο λειτουργικός πίσω από την κάμερα.

 

Η ταινία ξεκινά με την εξής σημείωση να διασχίζει επιγραμματικά την οθόνη: «Κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 παιδιά-ηθοποιοί συμμετέχουν σε διάφορες οντισιόν για ρόλους στο σύστημα του Χόλιγουντ. Το 95% εξ αυτών δεν κλείνει καμιά δουλειά».

 

Μια από τις πιο εξαιρετικές περιπτώσεις που παρουσιάζονται στην ταινία είναι αυτή της Νταϊάνα Σέρα Κάρι, η οποία γεννήθηκε το 1918 με το όνομα Πέγκι-Τζιν Μοντγκόμερι και τεσσάρων χρονών ήταν ήδη σταρ του σινεμά ως «Baby Peggy». Στα επτά της όμως, βρέθηκε σε μια μέρα εκτός show business και αργότερα άλλαξε το όνομά της, τερματίζοντας κάθε σύνδεση με τον παιδικό χαρακτήρα που την έκανε διάσημη.

 

Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι, που είχε γίνει διάσημη πριν από έναν αιώνα σχεδόν ως «Baby Peggy», πέθανε τον περασμένο Φεβρουάριο σε ηλικία 102 ετών.
Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι, που είχε γίνει διάσημη πριν από έναν αιώνα σχεδόν ως «Baby Peggy», πέθανε τον περασμένο Φεβρουάριο σε ηλικία 102 ετών.

 

Στα 101 της, η Κάρι θυμάται για πρώτη φορά μετά από πολλές δεκαετίες εκείνα τα χρόνια και μιλώντας στην κάμερα του Γουίντερ, λέει χαρακτηριστικά: «Δεν ήξερα πώς είναι να είσαι κανονικό παιδί επειδή δεν είχα καθόλου φίλους... Δεν ήξερα ότι υπήρχε ένας άλλος κόσμος εκεί έξω για τα παιδιά, η ζωή ενός παιδιού δεν ήταν η δική μου ζωή».

 

Η Νταϊάνα Σέρα Κάρι έφυγε από τη ζωή μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων του ντοκιμαντέρ, υπερπλήρης ημέρων, αντίθετα με την τραγική περίπτωση του νεαρού σταρ του Disney Channel, Κάμερον Μπόις, ο οποίος επίσης μιλάει στην ταινία σφύζοντας από ζωή και φιλοδοξία. Πριν από έναν χρόνο, ο 20χρονος Μπόις πέθανε στον ύπνο του. Σύμφωνα με την αυτοψία, ο θάνατός του προκλήθηκε από επιληπτική κρίση.

  

Ανάμεσα στις υπόλοιπες μαρτυρίες πρώην παιδιών-σταρ που φιλοξενούνται στην ταινία, ξεχωρίζουν οι περιπτώσεις του Χένρι Τόμας («το αγοράκι του E.T.»), του Γουίλ Γουίτον (το ευαίσθητο αγόρι του «Στάσου πλάι μου»), της Μίλα Γιόβοβιτς (που ξεκίνησε την καριέρα της ως το «απόλυτο νυμφίδιο-μοιντέλο των '80s), της Μάρα Γουίλσον («εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη 'Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ") και της Έβαν Ρέιτσελ Γουντ, η οποία ανήκει στις σπάνιες εκείνες περιπτώσεις όπου συντελέστηκε (όχι χωρίς προβλήματα) η μετάβαση από τον ρόλο του «παιδιού-θαύματος» στην κατηγορία της καταξιωμένης ενήλικης σταρ.

  

Η Μίλα Γίοβοβιτς στο «Showbiz Kids».
Η Μίλα Γίοβοβιτς στο «Showbiz Kids».

Η Μίλα Γιόβοβιτς ως «μικρή Λολίτα» στα '80s.
Η Μίλα Γιόβοβιτς ως «μικρή Λολίτα» στα '80s.

 

Η Γιόβοβιτς –κόρη αστέρων του σοβιετικού σινεμά που εγκατέλειψαν τη χώρα τους για μια εξαιρετικά αμφίβολη νέα καριέρα στην Αμερική– θυμάται με δέος και τρόμο τον τρόπο με τον οποίο είχε σεξουαλικοποιηθεί η εικόνα της σε πολύ μικρή ηλικία, φορώντας «τόνους μακιγιάζ», ως ραγδαία ανερχόμενο σούπερ μόντελ: «Έμοιαζα αρκετά μεγαλύτερη από την ηλικία μου... Νόμιζα ότι έμοιαζα με τέρας. Ήμουν αυτή η μικρή Λολίτα... Ήταν τόσο παράξενο και τολμηρό. Με τίποτα δεν θα μπορούσε να είναι αποδεκτό σήμερα».

 

Όσο για τον Γουίλ Γουίτον, οι πικρίες του έχουν να κάνουν κυρίως με τη διαχείριση της καριέρας του από τους γονείς του, και ειδικά από τη μητέρα του: «Ήταν η μάνατζερ μου, αλλά οι αποφάσεις που έπαιρνε για λογαριασμό μου αφορούσαν το δικό της συμφέρον και όχι το δικό μου».

 

Η ταινία ξεκινά με την εξής σημείωση να διασχίζει επιγραμματικά την οθόνη: «Κάθε χρόνο, πάνω από 20.000 παιδιά-ηθοποιοί συμμετέχουν σε διάφορες οντισιόν για ρόλους στο σύστημα του Χόλιγουντ. Το 95% εξ αυτών δεν κλείνει καμιά δουλειά».

 

Ανάμεσα στις συνεντεύξεις με τους επώνυμους (ξεχασμένους και μη) σταρ, το «Showbiz Kids» ακολουθεί ένα νεαρό αγόρι που το τρέχουν οι γονείς του σε μια σειρά από ακροάσεις και μαθήματα υποκριτικής χωρίς αποτέλεσμα, ενώ δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι ο μικρός διαθέτει όχι μόνο το ταλέντο αλλά ούτε καν τη διάθεση να εκπληρώσει τα όνειρα των γονιών του, οι οποίοι είναι προφανές ότι βλέπουν μια πιθανή καριέρα του ως τη μοναδική τους διέξοδο από την οικονομική επισφάλεια.

 

Η Μάρα Γουίλσον ήταν «εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη "Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ"»
Η Μάρα Γουίλσον ήταν «εκείνο το γλυκό κοριτσάκι στη "Ματίλντα" και στην "Κυρία Ντάουτφάιρ"»

 

Ο Χένρι Τόμας στον «E.T.».
Ο Χένρι Τόμας στον «E.T.».

 

Ο Γουίλ Γουίτον (δεξιά) με τον Ρίβερ Φίνιξ στο «Stand by Me».
Ο Γουίλ Γουίτον (δεξιά) με τον Ρίβερ Φίνιξ στο «Stand by Me».

 

 

Το τρέιλερ της ταινίας