Βλέποντας το «Greyhound», τη νέα ταινία του Τομ Χανκς

Βλέποντας το «Greyhound», τη νέα ταινία του Τομ Χανκς Facebook Twitter
Έχει όντως αγωνία για το αν θα φτάσει η νιοπομπή, της οποίας ηγείται το αντιτορπιλικό του Τομ Χανκς, από τη μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη, με τα υποβρύχια των ναζί να καραδοκούν.
0



ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΤΙ ο Τομ Χανκς δυσαρεστήθηκε που το «Greyhound» (2020) αγοράστηκε από την Apple TV για αποκλειστική προβολή μέσω της πλατφόρμας της και καταλαβαίνεις γιατί. Πρόκειται για οπτικοακουστική εμπειρία που θέλει να λειτουργήσει ως προσομοίωση ναυμαχίας –σκέψου τη «Δουνκέρκη» του Κρίστοφερ Νόλαν– και για να επιτευχθεί το προσδοκώμενο αποτέλεσμα απαιτείται το κατάλληλο ηχοσύστημα, καθώς και πλήρης αφοσίωση στην οθόνη, που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι εκείνη του λάπτοπ ή, ακόμα χειρότερα, του κινητού.

Θυμίζει αρκετά Νόλαν στο σκέλος του τρόπου που χρησιμοποιεί τη μουσική –περισσότερο ρυθμός, παρά μελωδία– ώστε να χειραγωγήσει το συναίσθημα, να επιβάλει την αγωνία στη σκηνή, καλύπτοντας, ενίοτε, και την αδυναμία της εικόνας να το πράξει.

Είναι κρίμα που δεν τη βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα έφερνε τον κόσμο πίσω σ' αυτές.


Και έχει όντως αγωνία για το αν θα φτάσει η νιοπομπή, της οποίας ηγείται το αντιτορπιλικό του Τομ Χανκς, από τη μια άκρη του Ατλαντικού στην άλλη, με τα υποβρύχια των ναζί να καραδοκούν. Έχει, επίσης, ως εξομοιωτής ναυμαχίας, ιδιαίτερη λεπτομέρεια πάνω στο τεχνικό σκέλος –προσόν για μια ταινία η σπουδή πάνω στο αντικείμενο της– έχει και την κατάλληλη διάρκεια, λίγο παραπάνω από ογδόντα λεπτά, αν αφαιρέσεις τους τίτλους τέλους.

Μελανό σημείο η θρησκοληψία της, που παρουσιάζει τον κεντρικό ήρωα ως οσιομάρτυρα χριστιανικών καταβολών και πιστώνει στην πίστη του ένα μεγάλο μέρος του επιτεύγματος. Υπάρχει κι ένα φλασμπάκ με την Ελίζαμπεθ Σου που μοιάζει με μισοδουλεμένη ύστερη προσθήκη, για να ενταχθεί λίγο ανθρώπινο δράμα, όπως το εννοεί το ευρύ κοινό, ώστε να πιάσουμε κι εκείνους τους οποίους δεν αγγίζει το δράμα της αποστολής. Αμφότερα χρεώνονται στο σενάριο του Τομ Χανκς.


Με δεδομένο, πάντως, ότι έχουμε δει εκατοντάδες παραγωγές για τις μάχες στη στεριά κατά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, αλλά σημαντικά λιγότερες για τη μάχη στη θάλασσα, η ταινία και λόγο ύπαρξης έχει, και ενδιαφέρον παρουσιάζει, και δικαιώνει την απογοήτευση του Τομ Χανκς για την κατάληξή της. Είναι κρίμα που δεν τη βλέπουμε στις κινηματογραφικές αίθουσες, θα έφερνε τον κόσμο πίσω σ' αυτές.

Σε μια θερινή σεζόν που, λόγω και των ιδιαίτερων συνθηκών, οι αίθουσες καλούνται να καλύψουν το πρόγραμμά τους με υπολείμματα της περσινής (και της προπέρσινης) παραγωγής, υπάρχει μεγάλη ανάγκη (και) από ποιοτικό και μαγνητικό νέο υλικό. Ευτυχώς που υπάρχουν και οι επανεκδόσεις.

 

Δείτε το τρέιλερ 

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Απώλειες / Κατερίνα Γιουλάκη (1938-2025): «Η θεία όλων μας»

Η αγαπημένη ηθοποιός, που έφυγε πλήρης ημερών πριν από λίγες ημέρες, υπήρξε η επιτομή της Ελληνίδας θείας, τόσο στην τηλεόραση όσο και στον κινηματογράφο. Ο ανιψιός της, Φώτης Σεργουλόπουλος, θυμάται στιγμές μαζί της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

The Review / Γιατί να δει κανείς το «Φοινικικό σχέδιο» αν δεν είναι φαν του Γουές Άντερσον;

O Χρήστος Παρίδης συζητά με τη Βένα Γεωργακοπούλου για την τελευταία ταινία του Τεξανού δημιουργού. Πρόκειται, τελικά, για μια αντικαπιταλιστική αλληγορία της εποχής μας;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Army of Lovers», όπως «Στρατός Εραστών»

Οθόνες / «Army of Lovers»: Μια ταινία για τα ζευγάρια εραστών του Ιερού Λόχου

Ο σκηνοθέτης Λευτέρης Χαρίτος εξηγεί πώς αποφάσισε να θίξει ένα θέμα που για αιώνες θεωρείται ταμπού: τις ερωτικές σχέσεις μεταξύ αντρών στην Αρχαία Ελλάδα, ακόμη και στο πεδίο της μάχης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Tsoula Festival

Μουσική / Tsoula Festival: Το πιο φρέσκο νησιώτικο φεστιβάλ στήνεται στην Αστυπάλαια

Με όνομα εμπνευσμένο από το παραδοσιακό φυλαχτό του νησιού, το φεστιβάλ που οραματίστηκαν τρεις δημοσιογράφοι στρέφει τα βλέμματα στην «πεταλούδα του Αιγαίου» – και έχουμε αποκλειστικά το πλήρες πρόγραμμά του.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τζόυς Ευείδη

Οι Αθηναίοι / Τζόυς Ευείδη: «Φαίνομαι πολύ κουλ; Μπα, ρόλος είναι»

Αν της είχαν κάνει στο θέατρο όσες επαγγελματικές προτάσεις είχε ως σερβιτόρα, θα ήταν η Βουγιουκλάκη – όπως λέει. Κι αν και συχνά αυτολογοκρίνεται, δεν κρύβεται πίσω από τις λέξεις. Είναι μια αγαπητή κωμική ηθοποιός, που κάποτε ήθελε να παίξει δραματικούς ρόλους. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Pulp Fiction / Sonny boy: Ο Αλ Πατσίνο με τα δικά του λόγια

Mε αφορμή την βιογραφία του που μόλις κυκλοφόρησε στα Ελληνικά, ανατρέχουμε στη ζωή και την καριέρα του κορυφαίου σταρ, που προσπάθησε πολύ να αποφύγει τη διασημότητα, αλλά, ευτυχώς για εμάς, απέτυχε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Οθόνες / Είναι «καταραμένη» η κινηματογραφική βιογραφία του Μάικλ Τζάκσον;

Νέα αναβολή πήρε η ταινία «Michael» ενώ η παραγωγή ανακοίνωσε την έναρξη επιπλέον γυρισμάτων, τα οποία ενδεχομένως θα επιχειρήσουν να ασχοληθούν με τις βαριές κατηγορίες εις βάρος του αείμνηστου «Βασιλιά της ποπ».
THE LIFO TEAM
Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Οθόνες / Τι είναι το IMAX που, μετά τη Θεσσαλονίκη, έρχεται και στην Αθήνα

Η ανακοίνωση των Village Cinemas γεμίζει χαρά τους Αθηναίους σινεφίλ που πρόκειται να αποκτήσουν τη δική τους αίθουσα IMAX. Τι είναι, όμως, η τεχνολογία IMAX και γιατί μέχρι πρότινος είχε μόνο η Θεσσαλονίκη πιστοποιημένη αίθουσα;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Οθόνες / Ερωτικές ιστορίες κάτω από τα αστέρια στο Cine Paris

Ένα υπέροχο κινηματογραφικό αφιέρωμα στο στέκι της Πλάκας, με παλιές δόξες, όπως το «Brief Encounter» και το «Roman Holiday» αλλά και πιο σύγχρονες, όπως το κομψοτέχνημα «In the Mood for Love» και το σπαραχτικό «Cold War».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Lifo Videos / Βασίλη και Δάφνη, πώς γυρίσατε την πιο αφοπλιστική ερωτική σκηνή του ελληνικού σινεμά;

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης και σεναριογράφος Βασίλης Κεκάτος, μαζί με την πρωταγωνίστριά του, Δάφνη Πατακιά, μιλούν για όσα έζησαν στα γυρίσματα της ταινίας «Οι άγριες μέρες μας» – μιας ιστορίας με χαρακτήρες που είναι «γλυκά τσογλανάκια».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ