Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter
Αντόνιο Μπαντέρας και Πέδρο Αλμοδόβαρ
0

Στο τρίτο κείμενο που στέλνει από την απομόνωσή του στην Μαδρίτη, ο Ισπανός σκηνοθέτης αναρωτιέται για το ύψος της λίμπιντο των ανθρώπων σε συνθήκες αποκλεισμού, ανησυχεί ιδιαίτερα για τους εργένηδες και για όσους άφησαν ένα ειδύλλιο στη μέση λόγω πανδημίας, και προτείνει τις ιδανικές του ταινίες με αυτό (περίπου) το θέμα.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter


«Θ' ανταμώσουμε σαν ξένοι»

(Strangers When We Meet, 1960)

Του Ρίτσαρντ Κουίν

Με την μούσα του, την Κιμ Νόβακ. Το είδος της ιστορίας που συναντάμε στις νουβέλες και τα διηγήματα του Ρίτσαρντ Γέιτς.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Το τέλος μιας σχέσης»

(The End of the Affair, 1999)

Του Νιλ Τζόρνταν

Βασισμένη στην υπέροχή νουβέλα του Γκρέιαμ Γκριν, όπου ο απελπισμένος εραστής που υποδύεται ο Ρέιφ Φάινς παλεύει με την ανάμνηση της γυναίκας που τον εγκατέλειψε πριν από χρόνια, χωρίς εκείνος να κατανοήσει ποτέ γιατί. Πάντα υπέθετε ότι «κάποιος» είχε μπει στη μέση εμποδίζοντας την σχέση τους, αυτό που δεν μπορούσε όμως να φανταστεί ήταν ότι αυτός ο «κάποιος» ήταν ο Θεός.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Το γράμμα μια άγνωστης»

(Letter from an Unknown Woman, 1948)

του Μαξ Οφίλς

Ένα αριστούργημα εντυπωσιακής φινέτσας βασισμένο στη ομώνυμη νουβέλα του μεγάλου Στέφαν Τσβάιχ. Η επιτομή του ρομαντικού σινεμά.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Ασανσέρ για δολοφόνους»

(Ascenseur pour l'échafaud, 1958)

του Λουί Μαλ

Αξίζει να δεις την ταινία και μόνο για να παρακολουθήσεις την Ζαν Μορό να περπατά στους δρόμους του Παρισιού. Για να μην πούμε για το σάουντρακ της ταινίας που δημιούργησε ο Μάιλς Ντέιβις αυτοσχεδιάζοντας ζωντανά πάνω στην εικόνα της ταινίας καθώς προβαλλόταν στην οθόνη εμπρός του. Ή για τον Μορίς Ρονέ, να εκπέμπει για πάντα μυστήριο αλλά και ζεστασιά. Και θλίψη. Σ΄ αυτήν εδώ την λίστα όμως, η θλίψη είναι πολύτιμη.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Καλημέρα θλίψη»

(Bonjour Tristesse, 1958)

του Ότο Πρέμινγκερ

Με πρωταγωνίστρια μια ανήλικη ακόμα Τζιν Σίμπεργκ πριν γίνει παγκοσμίως διάσημη με το ρόλο της στο «Με κομμένη την ανάσα» του Γκοντάρ, ήδη όμως με κούρεμα α λα γκαρσόν. Έχω ιδιαίτερη αδυναμία σ' αυτήν την ταινία, όσο και στην Φρανζουάζ Σαγκάν, αλλά και στην Ντέμπορα Κερ και στον Ντέιβιντ Νίβεν. Λατρεύω τις ταινίες που μιλάνε για την πλήξη της υψηλής μπουρζουαζίας, παρότι το «Καλημέρα θλίψη» είναι κάτι παραπάνω απ' αυτό.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«Η νύχτα»

(La Notte, 1961)

του Μικελάντζελο Αντονιόνι

Περισσότερη υπαρξιακή πλήξη, αυτή τη φορά με φόντο την υψηλή κοινωνία του Μιλάνου με μια ένδοξη τριάδα πρωταγωνιστών: Ζαν Μορό, Μόνικα Βίτι και Μαρτσέλο Μαστρογιάνι. Ο τελικός μονόλογος της Μορό συγκαταλέγεται σίγουρα ανάμεσα στα πιο όμορφα και πιο μελαγχολικά φινάλε ταινίας που μπορώ να σκεφτώ.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

  

«Οι Βιτελόνι»

(I Vitelloni, 1953)

του Φεντερίκο Φελίνι

Λατρεύω επίσης τις ταινίες που εστιάζουν στη ζωή της υπαίθρου. Στην Ισπανία, όταν μιλάμε για τη ζωή στην ύπαιθρο, έχουμε στο μυαλό μας κυρίως την γυναικεία μοναξιά. Η ταινία του Φελίνι όμως, αποτελεί μια εξερεύνηση της μοναξιάς και της πλήξης των εργένηδων, ανδρών που έχουν ξεπεράσει τα 30, αγοριών προχωρημένης ηλικίας χωρίς μέλλον που ξεγελούν την απομόνωσή τους τριγυρνώντας από δω κι από κει και μπλέκοντας σε φασαρίες. Άλλο ένα από τα σπουδαία έργα του Φελίνι, με έναν αξέχαστο Αλμπέρτο Σόρντι.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter
 

«Απαλό δέρμα»

(La peau douce, 1964)

του Φρανσουά Τρυφώ

Με την Φρανσουάζ Ντορλεάκ σε όλο της το μεγαλείο. Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες του.

Έρωτες που έμειναν στη μέση: Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ προτείνει εννιά κλασικές ρομαντικές ταινίες για την καραντίνα Facebook Twitter

«In a Lonely Place»

(Διψασμένος για ηδονή, 1950)

του Νίκολας Ρέι

Ένα εξαιρετικό νουάρ με ήρωα έναν αληθινά βίαιο χαρακτήρα (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ). Η πλοκή κινείται γύρω από την αναζήτηση ενός δολοφόνου (όλοι υποπτεύονται τον Μπόγκαρτ), το κρίσιμο και το πιο ενδιαφέρον στοιχείο της ταινία όμως έχει να κάνει με την ζωή που ζουν ο Μπόγκαρτ και η Γκλόρια Γκρέαμ ως ζεύγος, και με τον παθολογικά οξύθυμο χαρακτήρα του. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός βίαιου αλλά αθώου άνδρα από μία πολύ αυθεντική οπτική γωνία. Τα πάντα όμως φαίνονται αυθεντικά στο φιλμ του Νικ Ρέι.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου: 14 highlights

Οθόνες / Σινεμά από το μέλλον, για δύο εβδομάδες στην Αθήνα

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει: Για δύο εβδομάδες θα δούμε μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες σύχρονων δημιουργών, παράλληλα με αποκατεστημένες κλασικές που άφησαν εποχή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Οθόνες / «Barry Lyndon»: Η μεγαλειώδης ύβρις ενός όμορφου αριβίστα

Πενήντα χρόνια μετά την πρώτη προβολή της, η ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ παραμένει ένα μεγάλο εικαστικό αριστούργημα και σίγουρα μία από τις ωραιότερες ταινίες που γυρίστηκαν ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νταβίντ Πάμπλος: « Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Οθόνες / Νταβίντ Πάμπλος: «Το Μεξικό βυθίζεται στη βία εδώ και πολλά χρόνια»

Βία, καρτέλ ναρκωτικών, τρόμος παντού, σκλάβοι του σεξ αλλά και queer έρωτες στο Μεξικό του σήμερα. Αυτό είναι το σκηνικό της συγκλονιστικής ταινίας «Στον δρόμο» που είδαμε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ο Μεξικανός σκηνοθέτης μίλησε στη LiFO για τη ζωή στο Μεξικό αλλά και για την τόλμη που χρειάστηκε να γυρίσει μια ταινία με ένα τόσο επικίνδυνο για τη χώρα του θέμα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Μουσική / Το μέλλον που προφήτευσε το «Ghost in the shell» είναι εδώ

Το 1995, όταν βγήκε στους κινηματογράφους το διάσημο άνιμε του Mamoru Oshii, οι αναφορές του στην ΑΙ ακούγονταν εξωγήινες. Σήμερα, μοιάζει πιο επίκαιρο και σύγχρονο από ποτέ. Το ίδιο και το σάουντρακ του Kenji Kawai. Σε λίγες μέρες προβάλλεται ξανά στην Αθήνα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Βιμ Βέντερς: «Είμαι αισιόδοξος για το σινεμά, ο κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Οθόνες / Βιμ Βέντερς στη LifO: «O κόσμος σιχάθηκε το streaming»

Με αφορμή το αφιέρωμα στο έργο του που είδαμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, ο Γερμανός σκηνοθέτης μάς μίλησε για την εκλεκτική συγγένεια που νιώθει με την Ιαπωνία και για τον τρόπο που του αρέσει να κάνει ταινίες, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για την επιστροφή του κοινού στις κινηματογραφικές αίθουσες.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Φάγκρας: «Το μικρόβιο της απληστίας μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Οθόνες / Γιάννης Φάγκρας: «Η απληστία μπορεί να μας κάνει όλους κανίβαλους»

Την ανθρώπινη απληστία με φόντο το προσφυγικό διαπραγματεύεται η ταινία «Μικρός Ανθρωποφάγος», μια «πανκ περιπέτεια», σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της, που συμμετέχει στο φετινό 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις ήθελε να γίνει στρατιώτης αλλά τελικά έμαθε να κατασκευάζει βιολιά

Pulp Fiction / Ντάνιελ Ντέι Λιούις, μας έλειψες

Ο διάσημος ηθοποιός ήρθε στην Αθήνα και μας μίλησε αποκλειστικά για την επεισοδιακή πρώτη του επίσκεψη στην Ελλάδα, όταν ακόμη ήταν μακρυμάλλης έφηβος στα χρόνια της χούντας, και για την επάνοδό του στα πλατό μαζί με τον γιο του, Ρόναν, μαζί με τον οποίο έγραψε για πρώτη φορά σενάριο για την ταινία «Ανεμώνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ