Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
Αν φύγει με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου την ερχόμενη Κυριακή, θα σπάσει το αρνητικό ρεκόρ της ηθοποιού με τις περισσότερες άκαρπες υποψηφιότητες.

Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ

2

«Το καλό πράγμα αργεί», λέει ο σοφός λαός. «Κάλλιο γαϊδουρόδενε, παρά γαϊδουρογύρευε», λέει επίσης, δεν ταιριάζει όμως στην περίπτωση μας, οπότε ας περιοριστούμε στο πρώτο γνωμικό, που βρίσκει εφαρμογή στο πρόσωπο της Γκλεν Κλόουζ.


Γεννημένη στις 19 Μαρτίου του 1947, η Αμερικανίδα ηθοποιός θα κάνει το ντεμπούτο της στον κινηματογράφο καθυστερημένα σε ηλικία 35 ετών με το The World According to Garp (1982) του Τζορτζ Ρόι Χιλ, ας πούμε ένα πρωτο-Φόρεστ Γκαμπ, κινούμενο, όπως η ταινία του Ζεμέκις, στα όρια του μαγικού ρεαλισμού, το οποίο ακολουθεί τον ήρωα για τέσσερις δεκαετίες από τη ζωή του, με φόντο ευρύτερες κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές.


Δείχνοντας από τότε μεγαλύτερη, αλλά και ωριμότερη από την ηλικία της, η Κλοουζ υποδύεται τη μητέρα του Ρόμπιν Γουίλιαμς κι ας τον περνούσε μόλις τέσσερα χρόνια.

Για τον ρόλο μιας ιδιότυπης μητρικής φιγούρας, που, διόλου ιδιότυπα, συνδυάζει τη στοργή με την παθητική επιθετικότητα, η Κλοουζ θα κερδίσει μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β Γυναικείου Ρόλου, δείχνοντας με το καλημέρα ότι ήρθε για να μείνει.

Σε μια εποχή που επιβραβεύει τη μετριότητα, χρειαζόμαστε σολίστ σαν την Κλόουζ, ηθοποιούς που θα επιχειρήσουν να δώσουν το κάτι παραπάνω στον ρόλο τους, που θα ρισκάρουν και θα επιχειρήσουν κάτι απρόσμενο σε μια σκηνή κι ας αστοχήσουν.

Την επόμενη χρονιά έρχεται η Μεγάλη Ανατριχίλα (The Big Chill, 1983). Υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν χρειάζονται συστάσεις, είναι φοβερό όμως τι χρειάζεται να συστηθεί σε μεγάλη μερίδα νεότερων σινεφίλ που αδιαφορούν πεισματικά σχεδόν για οτιδήποτε γυρίστηκε πριν το 2000, αγνοώντας ακόμα και τίτλους μαζικότερης αποδοχής σαν αυτόν.

Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
Στη «Μεγάλη Ανατριχίλα» η Κλόουζ έχει πάλι μητρικό ρόλο μιας και είναι εκείνη που φροντίζει για όλη την παρέα, φιλοδωρεί χαμόγελα και πονά εσωτερικά, καθώς ήταν ερωτευμένη με τον εκλιπόντα.

Στη Μεγάλη Ανατριχίλα, όπου εμφανίζεται η μεικτή πρωταγωνιστών των '80s, μια παρέα φίλων ενώνεται ξανά μετά από χρόνια με αφορμή την κηδεία ενός μέλους της και περνούν ένα σαββατοκύριακο μαζί.

Ανεκπλήρωτοι έρωτες, ανοιχτοί λογαριασμοί, ζηλοφθονίες, μικροκαυγάδες, σαχλαμαρισμοί, μικρές και μεγάλες εκδηλώσεις τρυφερότητας και έγνοιας, σε μια ταινία που, αν σε πιάσει μεταξύ των πρώτων και δεύτερων -άντα, μπορεί να σε τσακίσει.


Και πάλι μητρικός ρόλος για την Κλόουζ, είναι εκείνη που φροντίζει για όλη την παρέα, φιλοδωρεί χαμόγελα και πονά εσωτερικά, καθώς ήταν ερωτευμένη με τον εκλιπόντα. Παρακολουθώντας την ταινία, την ξεχωρίζεις ανάμεσα στους εκλεκτούς συναδέλφους της, καθώς εμπλουτίζει τον ρόλο με στοιχεία που μόνο ένα μεγάλο ερμηνευτικό ένστικτο μπορεί να επινοήσει.

Σε μια σκηνή π.χ. όπου το ελάχιστων μηνών κορίτσι του νεκρού μιλά τρυφερά για εκείνον και τις συνήθειες του, τη βλέπουμε μέσα στο κάδρο να της ρίχνει ένα βλέμμα κινούμενο μεταξύ ζήλιας και διακριτικής απαξίωσης, αναδεικνύοντας έτσι μια άλλη πτυχή του χαρακτήρα της και τη διάθεσή της απέναντι σε εκείνον που έχει τον λόγο, πράγματα που δεν προβλέπονται από το σενάριο.

Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
Ολέθρια Σχέση (Fatal Attraction, 1987)
Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
The Natural (1984)


Θα τιμηθεί με ακόμα μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Β' Γυναικείου Ρόλου, η οποία θα τριτώσει την επόμενη χρονιά για τη συμμετοχή της στο The Natural (1984) του Μπάρι Λέβινσον. Ρόλος υποστηρικτικός προς τον φωτογενή Ρόμπερτ Ρέντφορντ, στέκεται όμως επάξια απέναντι του, και με την συνδρομή του φωτογράφου Καλέμ Ντεσανέλ και της ενδυματολόγου Γκλόρια Γκρέσαμ, τον επισκιάζει σε ακτινοβολία στη σκηνή στο στάδιο, που προσάπτει στον χαρακτήρα της αγγελικά στοιχεία.

Η ίδια θα ξορκίσει χιουμοριστικά την «ατυχία» της, δηλώνοντας ότι έπαιξε επιτέλους με τον άντρα που κάθε γυναίκα φαντασιώνεται και δεν είχε ούτε μια σκηνή, όπου να τον αγγίζει.


Για το Χόλιγουντ τρεις υποψηφιότητες για Όσκαρ και η εμφάνιση της στην ταινία του Λέβινσον είναι αρκετές κι έτσι, μετά από έναν ακόμα ρόλο μάνας στο ενδιαφέρουσας ιδέας, μα αναιμικής εκτέλεσης The Stone Boy (1984), η Κλοουζ αναβαθμίζεται σε πρωταγωνίστρια στην Άκρη του Νήματος (Jagged Edge, 1985), δικαστικό θρίλερ σε σενάριο Τζο Έστερχαζ, ευλογημένο με μερικές από τις ωραιότερες σουίτες του Τζον Μπάρι μέσα στη δεκαετία.

Ως δυναμική δικηγόρος, η οποία καλείται να υπερκεράσει την προκατάληψη σε βάρος του φύλου της σε ένα ανδροκρατουμενο επάγγελμα, και ερωτική παρτενέρ του Τζεφ Μπρίτζες περνάει το με άριστα πρωταγωνιστικό στοίχημα –το πιστοποιούν και οι εισπράξεις– κι έτσι ακολουθεί η μεγάλη της εμπορική στιγμή με την Ολέθρια Σχέση (Fatal Attraction, 1987).


H ίδια βλέπει την ηρωίδα ως θύμα με ψυχολογικά προβλήματα, το κοινό στις δοκιμαστικές προβολές και οι παραγωγοί όμως διαφωνούν και, παρά τις αντιρρήσεις της, το φινάλε, όπου η Άλεξ αυτοκτονούσε, αλλάζει, με το ζεύγος των Μάικλ Ντάγκλας και Αν Άρτσερ να εξολοθρεύουν από κοινού την απειλή, την εμμονική, κακιά ερωμένη που έρχεται να ταράξει την οικογενειακή ευτυχία.

Η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία μάλλον δικαιώνει την απόφαση της παραγωγής και η οσκαρική Ακαδημία ανταμείβει την ταινία με έναν σωρό υποψηφιότητες, ανάμεσα τους και για την Κλόουζ, που συμπληρώνει τις τέσσερις.

Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
Στις «Επικίνδυνες σχέσεις» υποδύεται μια γυναίκα που μηχανορραφεί ακόμα και στον ύπνο της και κινεί υποχθόνια τα νήματα.


Ακολουθεί η μεγάλη της ερμηνευτική στιγμή και, πιθανότατα, η κορωνίδα της φιλμογραφίας της. Στις Επικίνδυνες σχέσεις (Dangerous Liaisons, 1988), μια ιστορία περί ηθών και ηθικής, όχι όμως μια ηθική ιστορία, παρά τον τρόπο που τελειώνει, μπορείς να θαυμάσεις μια ηθοποιό σε πλήρη έλεγχο των εκφραστικών της μέσων.

Υποδυόμενη μια γυναίκα που μηχανορραφεί ακόμα και στον ύπνο της και κινεί υποχθόνια τα νήματα, η Κλόουζ εντάσσει ένα δεύτερο κι ένα τρίτο επίπεδο στην ερμηνεία της, συμπληρώνοντας τον μύθο.

Βλέπεις, έτσι, στο παίξιμο της τον έρωτα της για τον κόμη Βαλμόν, που ενδεχομένως κάποτε να επλήγη βάναυσα, βλέπεις τη θέλησή της να υπερκεράσει τα στενά κοινωνικά όρια του φύλου της –για όποιον θέλει να τη δει, υπάρχει φεμινιστική ανάγνωση στο φιλμ–, της χαρίζει και ο Φρίαρς ένα πλάνο στο τέλος από εκείνα που φτιάχνουν σταρ, συνεπώς η πέμπτη της οσκαρική υποψηφιότητα ήταν αδιαπραγμάτευτη.

Όπως αδιαπραγμάτευτη ήταν και η νίκη της σύμφωνα με τους bookmakers τότε, η Ακαδημία όμως προτίμησε το comeback της Τζόντι Φόστερ στην Κατηγορούμενη.


Μετά έρχεται το Γύρισμα της Τύχης (Reversal of Fortune, 1990) για να κλείσει ουσιαστικά μια υπέροχη δεκαετία για την ηθοποιό. Η μεγάλη ερμηνεία του έργου είναι εκείνη του Άιρονς, δουλεμένη ώστε κάθε λέξη και χειρονομία του να είναι αμφίσημη –καίριο στοιχείο του θεματικού πυρήνα του φιλμ η αμφισημία– η Κλόουζ όμως, αν και εμφανίζεται λιγότερο, είναι πανταχού παρούσα.

Και πάλι χείμαρρος συναισθημάτων που κοινωνούνται κυρίως βουβά, συνυπολόγισε κι ότι πρέπει να υποδυθεί έναν χαρακτήρα μέσα από την αφήγηση των άλλων και άρα να αλλάζει ερμηνευτική ρότα ανάλογα με το ποιος αφηγείται, πρόκειται, ασφαλώς, για ερμηνευτικό επίτευγμα, αυτή την φορά όμως η Ακαδημία την αγνόησε.

Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
Η Γκλεν Κλόουζ και ο Τζέρεμι Άιρονς υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Μπάρμπετ Σρέντερ στο «Γύρισμα της Τύχης» του 1990.


Κι από αυτό το σημείο κι έπειτα η Κλόουζ αλλάζει. Γίνεται πιο εκδηλωτική, πιο θεατρική, συχνά επισκιάζει συμπρωταγωνιστές και σκηνικά, λες και καταλήφθηκε από το πνεύμα της Νόρμα Ντέσμοντ του Sunset Boulevard, στη μιούζικαλ εκδοχή του οποίου πρωταγωνίστησε με επιτυχία στο θέατρο, και οι ταινίες «έγιναν πολύ μικρές για να τη χωρέσουν».

Το αποτέλεσμα μπορεί να είναι απολαυστικό, αν ο σκηνοθέτης προσαρμόσει τον τόνο την ταινίας του ανάλογα, όπως στο 101 Dalmatians (1996) και το Mars Attacks! (1996), μπορεί όμως και να φλερτάρει ενοχλητικά με την καρικατούρα, όπως στο τηλεοπτικής αφήγησης The Paper (1994) ή στο μωσαϊκό χαρακτήρων του Ρόμπερτ Άλτμαν Cookie's Fortune (1999).

Με τη νέα χιλιετία, όπως αρκετοί πρωταγωνιστές των '80s και των '90s, βρίσκει καταφύγιο στη μικρή οθόνη, κερδίζοντας σειρά από βραβεία, τόσο για τη νεότερη εκδοχή του The Lion in Winter (2003) όσο και για το Damages (2007-2012), που τη σύστησε σε ένα νεότερο κοινό, ανανεώνοντας τη δεξαμενή των οπαδών της.

Στο σινεμά συμμετέχει σε παραγωγές ήσσονος προϋπολογισμού και σημασίας, από τις οποίες κρατάμε την εμφάνιση της στα σπονδυλωτά Heights (2005) και Nine Lives (2005).

Προτάσεις ενδιαφέρουσες δεν έρχονται κι επειδή ρόλους που να την ικανοποιούν δεν έβρισκε, έφτιαξε η ίδια έναν για εκείνη. Το βασισμένο στην ομώνυμη νουβέλα θεατρικό έργο Τhe Singular Life of Albert Nobbs, που αφορά την ιστορία μιας γυναίκας που έζησε ως άνδρας μπάτλερ στην Ιρλανδία του 19ου αιώνα, ήθελε για χρόνια να το μεταφέρει στο σινεμά, έχοντας υποδυθεί με επιτυχία τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο σανίδι στις αρχές των '80s. Βρήκε χρηματοδότηση, έφερε και τον Ροντρίγκο Γκαρσία του Nine Lives για σκηνοθέτη και η επιθυμία της έγινε πραγματικότητα το 2011.

Αν και βρίσκει νωρίς τη μανιέρα του ρόλου της και δεν παρεκκλίνει από αυτή μέχρι τέλους, η ερμηνεία της στο Albert Nobbs (2011) στέκει μίλια μακριά από την υπερβολή των προηγούμενων ετών και την οδήγησε για έκτη φορά μέχρι την οσκαρική απονομή ως υποψήφια, όχι όμως και μέχρι το βραβείο.

Αυτό πιθανότατα θα έρθει την ερχόμενη Κυριακή για την εμφάνιση της στο The Wife (2017).

Γκλεν Κλόουζ, μια σολίστ στο κυνήγι του Όσκαρ Facebook Twitter
Xάρη σε αυτό το από ένα σημείο κι έπειτα ασυγκράτητο one-woman show, η ταινία δεν γίνεται ποτέ βαρετή.


Προσωπικά μιλώντας, έχω να δω τόσο εξόφθαλμα κατασκευασμένο φιλμ με απώτερο σκοπό τη βράβευση του πρωταγωνιστή του από το Άρωμα Γυναίκας του Μάρτιν Μπρεστ.

Παρακολουθείς το (προβληματικής σύλληψης και επεξηγηματικό σε σημείο αηδίας) The Wife και πιστεύεις πως η Κλόουζ μόλις είχε τη μεγάλη σκηνή της, για να διαπιστώσεις πως ακολουθούν κι άλλες, η μία πάνω στην άλλη, σε σημείο που εύχεσαι να σηκωθεί κάποιος από την οσκαρική Ακαδημία από το κάθισμα, να ανέβει στην οθόνη, να μπει μέσα στην ταινία, όπως στο Sherlock Jr. του Μπάστερ Κίτον, και να της δώσει το Όσκαρ, για να ησυχάσουμε.

Ταυτόχρονα, όμως, χάρη σε αυτό το από ένα σημείο κι έπειτα ασυγκράτητο one-woman show, η ταινία δεν γίνεται ποτέ βαρετή. Και κατά κάποιο τρόπο η ερμηνεία της συνοψίζει το σύνολο της καριέρας της, καθώς ακροβατεί ανάμεσα στα δύο στάδια της. Θα βρεις τη βωβή μετάδοση άφατων συναισθημάτων, θα βρεις και τις θεατράλ φωνασκίες.


Αν φύγει με το Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου την ερχόμενη Κυριακή, θα σπάσει το αρνητικό ρεκόρ της ηθοποιού με τις περισσότερες άκαρπες υποψηφιότητες.

Κρίμα που θα είναι για αυτή την ταινία από τη μία –αν και θα έρθει κάποιος να σου πει ότι σε αυτή την κατηγορία η Ακαδημία βραβεύει ερμηνείες, όχι ταινίες–, από την άλλη, όμως, μια βράβευσή της θα ανοίξει και πάλι τον δρόμο για πιο ενδιαφέροντες ρόλους σε πιο φιλόδοξα καλλιτεχνικά εγχειρήματα και σε μεγαλύτερες παραγωγές.

Και σε μια εποχή που επιβραβεύει τη μετριότητα, χρειαζόμαστε σολίστ σαν την Κλόουζ, ηθοποιούς που θα επιχειρήσουν να δώσουν το κάτι παραπάνω στον ρόλο τους, που θα ρισκάρουν και θα επιχειρήσουν κάτι απρόσμενο σε μια σκηνή κι ας αστοχήσουν.

Πώς είπατε; Σε έναν μήνα κλείνει τα 72; Όπως απέδειξε και με την καθυστερημένη είσοδό της στον κινηματογράφο, ποτέ δεν είναι αργά.


Τα καλύτερα έπονται.

 

Το τρέιλερ του «The Wife»

Οθόνες
2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ντέπυ Γοργογιάννη: «Ο intimacy coordinator θα ενταχθεί και στη δική μας κουλτούρα»

Θέατρο / Πώς γυρίζουμε σήμερα μια σκηνή βιασμού;

Το θέατρο και ο κινηματογράφος διεθνώς επανεξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο στήνονται οι ερωτικές και βίαιες σκηνές: μέχρι ποιο σημείο μπορεί να εκτεθεί ένα σώμα; Η Ντέπυ Γοργογιάννη εξηγεί τον ρόλο του intimacy coordinator και τον τρόπο που τίθενται τα όρια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πριν από το break, ο Γιώργος Λάνθιμος τα λέει όλα

Οθόνες / Γιώργος Λάνθιμος: «Το θέμα είναι πώς ξαναβρίσκεις τη χαρά»

Παραδέχεται πως η δημιουργία ενός έργου τέχνης δεν είναι μια ανώδυνη διαδικασία. Και πως χρειάζεται ένα διάλειμμα. Πήρε στάση απέναντι σε όσα συμβαίνουν στη Γάζα γιατί «Αν είσαι άνθρωπος με οποιαδήποτε ενσυναίσθηση, δεν μπορείς να μη μιλήσεις». Λίγο πρίν την κυκλοφορία της ταινίας Βουγονία που σκηνοθετεί, ο Γιώργος Λάνθιμος μίλησε στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Βαλτινός: Η νουβέλα «Η Κάθοδος των Εννιά» του διακεκριμένου συγγραφέα

Οθόνες / «Η Κάθοδος των Εννιά»: Η διάσημη νουβέλα του Θανάση Βαλτινού

Πεθαίνει σαν σήμερα ο διακεκριμένος Έλληνας συγγραφέας. Αυτή είναι η ιστορία ενός από τα εμβληματικότερα βιβλία του και η βραβευμένη μεταφορά της στον κινηματογράφο, το 1984, από τον Χρίστο Σιοπαχά.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Οθόνες / Η Ιζαμπέλ Ιπέρ έπαιξε σε 120 ταινίες. Σε αυτές τις 10 ξεπέρασε τον εαυτό της

Με αφορμή το αφιέρωμα που ετοίμασε το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης για μία από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς της εποχής μας, επιλέγουμε 10 ταινίες της, στις οποίες έχει αποτυπωθεί η τεράστια υποκριτική της δυναμική και η ικανότητά της να μεταμορφώνεται εσωτερικά με κάθε ρόλο.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Οθόνες / Βιμ Βέντερς: Τι θα δούμε στο μεγάλο αφιέρωμα που έρχεται στη Στέγη

Ένα μοναδικό μεγάλο αφιέρωμα στον σπουδαίο δημιουργό για ένα τριήμερο σε όλους τους χώρους της Στέγης, με προβολές των ταινιών του, ένα masterclass και μια συζήτησή του με την Αφροδίτη Παναγιωτάκου στην Κεντρική Σκηνή.
M. HULOT
Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 Καλύτερες Ελληνικές Ταινίες των ‘20s μέχρι τώρα

Η λίστα / Oι 10 καλύτερες ελληνικές ταινίες των '20s μέχρι τώρα

Ποιες ελληνικές ταινίες της τρέχουσας δεκαετίας έχουν ξεχωρίσει μέχρι στιγμής; Ρωτήσαμε 20 κριτικούς κινηματογράφου, ανθρώπους του ευρύτερου κινηματογραφικού χώρου και αθεράπευτους σινεφίλ και σας παρουσιάζουμε το top 10 που προέκυψε μέσα από το συναρπαστικό, σύνθετο μωσαϊκό του σύγχρονου ελληνικού σινεμά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Η αλήθεια είναι πως δεν μπορώ να εξηγήσω απόλυτα γιατί επιστρέφω διαρκώς εκεί»

Γειτονιές της Ελλάδας / «Επιστρέφοντας, μπορεί να πιάσουμε πάλι το νήμα»

Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος μας μιλά για το χωριό όπου γεννήθηκε, το Αρματολικό στη νότια Πίνδο, αλλά και για το νέο του ντοκιμαντέρ, «Τα τέρματα του Αυγούστου», που διαδραματίζεται εκεί.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Οθόνες / Το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης έχει τα πιο ψαγμένα αφιερώματα

Από μια ρετροσπεκτίβα στην Ιζαμπέλ Ιπέρ μέχρι έναν πλήρη οδηγό του έργου του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και από το spotlight στον Μαρσέλ Πανιόλ μέχρι μια ανατρεπτική ματιά στην έννοια του plot twist, οι θεματικές ενότητες του φεστιβάλ διατηρούν αμείωτο το ενδιαφέρον μας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιούλη Τσαγκαράκη: «Κάθε σπίτι έχει τον δικό του Νετανιάχου, τον δικό του Τραμπ»

Οθόνες / Γιούλη Τσαγκαράκη: Η θεία Σταματίνα από τις «Σέρρες» του Γιώργου Καπουτζίδη μιλά στη LifO

Η ταλαντούχα ηθοποιός με τον ρόλο της ίντερσεξ θείας έσπασε ταμπού και άνοιξε ξανά μια σειρά συζητήσεων για το φύλο, την LGBTQI+ κοινότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα. Πώς ετοιμάστηκε για το ρόλο; Πώς βλέπει τις αντιδράσεις;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Σινεμά / Τι θα δούμε στο 66ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Η νέα ταινία της Ιζαμπέλ Ιπέρ, φιλμ που έρχονται από τις Κάννες, πρεμιέρες, οι μικρού μήκους του Γιώργου Τσεμπερόπουλου και οι ελληνικές συμμετοχές των διαγωνιστικών τμημάτων είναι μερικοί από τους λόγους που θα μας στείλουν και φέτος στις αίθουσες του αγαπημένου κινηματογραφικού θεσμού.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Pulp Fiction / Το αμερικανικό σινεμά δίνει τη μία μάχη μετά την άλλη

Προτροπή για αντίσταση ή παραίνεση για τρομοκρατία; Το αριστούργημα του Πολ Τόμας Άντερσον «Μια μάχη μετά την άλλη», οι εξαιρετικές πρόσφατες αλληγορίες «Weapons» και «Eddington», αλλά και οι αξέχαστες κινηματογραφικές αναφορές τους απασχολούν τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο και τον αρχισυντάκτη της LiFO Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Ιδέες / Επιτρέπεται να θαυμάζουμε σήμερα τη Λένι Ρίφενσταλ;

Με αφορμή το νέο ντοκιμαντέρ για μια από τις πιο αμφιλεγόμενες προσωπικότητες του 20ού αιώνα, ξαναθυμόμαστε τι είχαν απαντήσει στη LiFO οι Πέπη Ρηγοπούλου, Θωμάς Μοσχόπουλος, Δημήτρης Στεφανάκης, Θάνος Παπακωνσταντίνου, Πάνος Κούτρας και Θεόφιλος Τραμπούλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Go Glenn Go.Αν και δεν ειναι η πιο δυνατη στιγμη της, το οσκαρ της αξιζει (κ οχι επειδη δε το χει παρει τις αλλες φορες)Κριμα για την Οlivia που με τετοια εξαιρετικη δουλεια που εκανε, θα φυγει χωρις το χρυσο αγαλματακι.