Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή»

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
0

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Gabriel Orozco, Tree Bench, 1996, 40.6x50.8 cm
 

— Πώς προέκυψε ο τίτλος της έκθεσης;
Ο τίτλος προέκυψε μέσα από τη φύση και την ιδέα να δημιουργηθεί ένας κήπος του οποίου τα δομικά στοιχεία θα είναι έργα τέχνης. Ο πληθυντικός αναφέρεται στις πολλαπλές εκδοχές που μπορεί να έχει ένας κήπος και αυτό γίνεται με την προσθήκη έργων τέχνης που έγιναν από διάφορα και ετερόκλητα μέσα, ενώ η εξέλιξη εισάγει την έννοια της ανάπτυξης και αντίστροφα αλλά και την έννοια του χρόνου (των εποχών), στοιχείο που επηρεάζει άμεσα την αλλαγή και τη διαμόρφωση ενός κήπου. Η φύση από μόνη της εξαπλώνεται χωρίς όριο σε έναν κήπο, το φυσικό στοιχείο μπορεί να χειραγωγηθεί και να σκηνοθετηθεί.


— Τι έργα θα συναντήσουν οι επισκέπτες;
Το έργο του Αντωνάκη, που υποδέχεται τον θεατή, τα λουλούδια του Nobuyoshi Araki και του Ross Bleckner, το τοπίο-χαλί της Αλεξάνδρας Κεχαγιόγλου, ένα λιβάδι με χρώματα του Paul Desborough, το δάσος του Julian Opie, ένα έργο-μνημείο για τον προσωπικό και συλλογικό κήπο του ΧΟΥΣ/Εμμανουήλ Χουσάκου. Ο επισκέπτης θα μπορεί να ξεκουραστεί στο γλυπτό παγκάκι του Κώστα Ρουσσάκη ή στη φωτογραφία του Gabriel Orozco, να αφουγκραστεί την κίνηση των δέντρων μέσα από το βίντεο της Ντιάνας Μαγκανιά, να παρατηρήσει το παράδοξο στη φωτογραφία του Μίλτου Μανέτα κ.ά.

Ο κήπος κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα αλλάζει και θα αναδιαμορφώνεται. Πείτε μας λίγα λόγια γι' αυτό.
Αυτός είναι ο κύριος άξονας γύρω από τον οποίο δομείται η έκθεση από την πλευρά της επιμέλειας. Στους δύο μήνες που θα διαρκέσει η έκθεση θα προστίθενται και θα αφαιρούνται έργα, άλλα θα αναπτύσσονται στον χώρο και άλλα θα παίρνουν την τελική τους μορφή, καθώς θα πλησιάζει η έκθεση στο τέλος της. Ο κήπος είναι ένας ζωντανός οργανισμός, όπως είναι και μία συλλογή έργων τέχνης, η προσέγγιση είναι αρκετά πειραματική, όπως και ο συνδυασμός όλων των καλλιτεχνών που συμμετέχουν στην έκθεση.



Έχει ενδιαφέρον που στην Αθήνα οι κάτοικοι της πόλης «ανθίζουν» τα μπαλκόνια τους, ενώ αντίθετα η έννοια του συλλογικού κήπου έχει τελείως διαφορετική αντιμετώπιση.

— Πείτε μας λίγα πράγματα για το έργο με τίτλο «The Big Allotment Challenge»;

Για δύο μήνες ο Αντωνάκης θα μεταφέρει το στούντιό του στον χώρο της έκθεσης για να στήσει το έργο «The Big Allotment Challenge» που θα είναι ένας χάρτινος κήπος από λαδοπαστέλ εν εξελίξει. Ο τίτλος προέκυψε από την ομώνυμη εκπομπή διαγωνισμού κηπουρικής του BBC, το έργο θα ξεκινήσει να φυτρώνει κατά τη διάρκεια των εγκαινίων στις 11 Νοεμβρίου και θα ολοκληρώνεται σταδιακά με τη λήξη της έκθεσης τον Ιανουάριο. Πρόκειται για ένα έργο διαδραστικό, όπου ο επισκέπτης θα παρακολουθεί τον καλλιτέχνη κυριολεκτικά επί το έργον.

— 

Ποια τρία έργα δεν πρέπει να χάσουμε;
Τη φωτογραφία της Nan Goldin, τα δύο έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά και το ζωγραφικό έργο της Χρυσάνθης Κουμιανάκη.

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Στάβια Γριμάνη

— 

Ποιες είναι οι παράλληλες δράσεις που θα πραγματοποιηθούν; Το κοινό μπορεί να συμμετέχει σε αυτές;


Κάθε Σάββατο, για τους επόμενους δύο μήνες, ο Αντωνάκης θα επεμβαίνει και θα εξελίσσει το ζωγραφικό του έργο κατά τη διάρκεια των ωρών λειτουργίας της έκθεσης. Μέσα στον Δεκέμβριο θα προστεθεί στην έκθεση το πείραμα-έργο του καλλιτέχνη Κοσμά Νικολάου σχετικά με τη φύτευση και την επιρροή που έχει δεχτεί από την ψυχοτρονική τεχνολογία και θα συνοδευτεί από μία παρουσίαση του πειράματος. Οι υπόλοιπες δράσεις είναι σε εξέλιξη... Θα έρθουν στο φως μέσα στους επόμενους δύο μήνες και θα ανακοινώνονται από το site και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης της γκαλερί «Ρεβέκκα Καμχή».

— 

Εσείς θεωρείτε ότι λείπουν οι κήποι και γενικά το πράσινο από το κέντρο της Αθήνας;


Έχει ενδιαφέρον που στην Αθήνα οι κάτοικοι της πόλης «ανθίζουν» τα μπαλκόνια τους, ενώ αντίθετα η έννοια του συλλογικού κήπου έχει τελείως διαφορετική αντιμετώπιση. Οι κήποι και ο δημόσιος χώρος δεν χρήζουν της ίδιας περιποίησης και φυσικής παρουσίας. Θα ήθελα να δω τον Εθνικό Κήπο ή το Πεδίον του Άρεως να χρησιμοποιούνται περισσότερο. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη ότι η Ελλάδα είναι μια μεσογειακή χώρα, οι χώροι πρασίνου που μπορούν να αναπτυχθούν έχουν και τα ανάλογα χαρακτηριστικά του μεσογειακού κλίματος, οπότε με αυτή την έννοια το μοντέλο «κήπος» που μπορεί να ισχύει σε άλλες χώρες εδώ έχει τα δικά του, ιδιότυπα χαρακτηριστικά.

Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Paul Desborough, Lair of the Still Outdoors, 2011, ακρυλικό, 380x475 εκ. Φωτό: Κωνσταντίνος Δουμπενίδης
Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
ΧΟΥΣ/ Εμμανουήλ Χουσάκος, Autophito (sine hortus) , μάρμαρο, κόλλα, φυτά, χώμα, μεταβλητές διαστάσεις. Φωτό: Κωνσταντίνος Δουμπενίδης
Ένας κήπος αναπτύσσεται μέσα στην Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή» Facebook Twitter
Χρυσάνθη Κουμιανάκη, Βόλλευ, 2011, ακρυλικό σε μουσαμά, 40 x 81 εκ. Φωτό: Κωνσταντίνος Δουμπενίδης

«Κήποι σε εξέλιξη», 11/11-16/1, Τρ.-Παρ. 12:00-20:00 & Σάββατο 12:00-18:00 ή κατόπιν συνεννόησης, Aίθουσα Tέχνης «Ρεβέκκα Καμχή», Λεωνίδου 9, Μεταξουργείο, 210 5233049

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δυο τιτάνες της ζωγραφικής, δυο μεγάλοι αντίπαλοι στην Tate Britain

Εικαστικά / Τέρνερ και Κόνσταμπλ: Δύο μεγάλοι ανταγωνιστές συναντιούνται ξανά

Για να τιμήσει τα 250 χρόνια από τη γέννησή τους η Tate Britain εξερευνά με μια έκθεση-ορόσημο τις αλληλένδετες ζωές τους και αυτό που τους ένωνε πάνω απ' όλα, την ανεξάντλητη πηγή ομορφιάς και έμπνευσης που είναι η φύση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Εικαστικά / «Η Chryssa συνέδεσε την αρχαία μορφή και απλότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία»

Με αφορμή τη δωρεά του αρχείου της στο ΕΜΣΤ, μέσα από πλήθος τεκμηρίων και σημειώσεων, ξαναδιαβάζουμε το έργο μιας σπουδαίας καλλιτέχνιδας της πρωτοπορίας και αναζητάμε εκ νέου την προσωπικότητά της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια εκθεση

Εικαστικά / Ο κόσμος του Ανδρέα Βουτσινά ζωντανεύει ξανά σε μια σπάνια έκθεση

Σπάνια αντικείμενα, έργα τέχνης, memorabilia, φωτογραφίες, αφιερώσεις και μία μικρή αναπαράσταση του σπιτιού του χαρισματικού ηθοποιού, δάσκαλου και σκηνοθέτη στο Παρίσι έχουμε την ευκαιρία να δούμε στην έκθεση «Εγώ, ο Ανδρέας Βουτσινάς» που ξεκίνησε μόλις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Εικαστικά / «Η Λίλα Ντε Νόμπιλι έχτισε περιοχές θαυμάτων, ρομαντισμού και τρυφερότητας»

Μια έκθεση για τη θρυλική ζωγράφο, σκηνογράφο και ενδυματολόγο εμβληματικών παραστάσεων όπερας και θεάτρου ανοίγει στην Αθήνα χάρη στη μοναδική συλλογή του Ερρίκου Σοφρά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ορόσημο της σύγχρονης τέχνης και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Εικαστικά / Ορόσημο της ζωγραφικής και της γκέι ορατότητας: Ο πίνακας του Χόκνεϊ που έπιασε τα 44 εκατομμύρια

Πριν από λίγες μέρες ο οίκος Christie’s δημοπράτησε το πρώτο από τα διπλά πορτρέτα που δημιούργησε ο μεγάλος Βρετανός καλλιτέχνης στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
THE LIFO TEAM
Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

Εικαστικά / Ο Λάζαρος Ζήκος ήθελε να χαρίζει τα έργα του

H έκθεση «Tα εικονο-όργανα του Λάζαρου Ζήκου» μάς θυμίζει τον ανήσυχο, ευφάνταστο καλλιτέχνη που έφυγε νωρίς, ξανασυστήνοντας τα ανατρεπτικά, ευφυή, παιγνιώδη, σκοτεινά και ενοχλητικά πολλές φορές έργα του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευγενία Βερελή αφηγείται ιστορίες που κάνουν την τέχνη μαγεία

Εικαστικά / Τα «μαγικά» κεραμικά της Ευγενίας Βερελή συνομιλούν με το έργο του Αλέκου Φασιανού

«Στις εξιστορήσεις της ζωής σου συχνά ανταποκρίνομαι με ρίγη» λέγεται η έκθεση της νεαρής εικαστικού που λαμβάνει χώρα στο Μουσείο Αλέκου Φασιανού. Το χάσμα του χρόνου εξαφανίζεται και ένας γόνιμος διάλογος ξεκινά ανάμεσα στους δύο καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Εικαστικά / Ένα γλυπτό ζωντανεύει το «άγνωστο» λατομείο του Φιλοπάππου

Ο Αλέξανδρος Τζάννης δημιουργεί σε μια ερειπωμένη κατασκευή στον λόφο του Φιλοπάππου ένα έργο στο οποίο αποτυπώνονται μέρη από τα κλαδιά του φυτού που βρίσκεται διάσπαρτο στον λόφο, «μεταφρασμένα» σε σίδερο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανένα»

Εικαστικά / Τζόρτζιο ντε Κίρικο: «Η μοντέρνα τέχνη δεν αρέσει σε κανέναν»

Πεθαίνει σαν σήμερα ο Ιταλός ζωγράφος Τζόρτζιο ντε Κίρικο. Διαβάζουμε ξανά μια δύστροπη και νευρική συνέντευξή του από το 1966, στην οποία μιλάει ελεύθερα, σκληρά, συχνά όμως και με αλήθειες, για τη σύγχρονη ζωγραφική.
ΦΩΝΤΑΣ ΤΡΟΥΣΑΣ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Αγγελική Αντωνοπούλου

Οι Αθηναίοι / Αγγελική Αντωνοπούλου: «Τι να σου πει η τέχνη με μια τέτοια καθημερινότητα»

Είναι ιδιοκτήτρια μιας σημαντικής γκαλερί της πόλης. Πιστεύει πως πλέον δεν υπάρχουν πολλοί γκαλερίστες ή συλλέκτες που να παθιάζονται με την τέχνη. Είναι σίγουρη, όμως, πως το να ανακαλύπτεις την ομορφιά στην τέχνη είναι ό,τι πιο αισιόδοξο. Η Αγγελική Αντωνοπούλου αφηγείται τη ζωή της στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Εικαστικά / Οργανωθείτε - Ο Νοέμβριος είναι γεμάτος εκθέσεις

Από τον Ρότζερ Μπάλεν και τον Γιούργκεν Τέλερ μέχρι τη συνομιλία του έργου του Ακριθάκη και του Νίκου Γαβριήλ Πεντζίκη με σύγχρονους δημιουργούς, αυτόν τον μήνα μουσεία, ιδρύματα και αίθουσες τέχνης προτείνουν πολλά και ενδιαφέροντα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια έκθεση με το χρώμα των φανταστικών κόσμων και των μύθων

Εικαστικά / Αντωνάκης Χριστοδούλου: «Ευτυχώς, υπάρχουν ομόφυλα ζευγάρια που περπατάνε χέρι-χέρι»

Με αφορμή τη νέα του έκθεση, «Purpose, Desire, Emptiness», ο εικαστικός μάς μιλάει για ιστορίες της παιδικής του ηλικίας που μπλέκονται με μύθους και τέρατα, την ποπ κουλτούρα και τη βιομηχανία του σεξ.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Εικαστικά / Η Κατερίνα Κομιανού θέλει να δούμε τα πράγματα «λίγο πριν αλλάξουν»

Η Κατερίνα Κομιανού περιπλανιέται στην πόλη εξερευνώντας την αστική τοπογραφία και καταγράφει την πολιτική πραγματικότητα μέσα από δημόσια γλυπτά και αντικείμενα στο κέντρο της Αθήνας με μια αναλογική φωτογραφική μηχανή ή μια ερασιτεχνική Super8.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ