Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter

Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa

0

Η Aleksandra Osa είναι μια νεαρή ζωγράφος και animator πολωνικής καταγωγής που έχει επιλέξει να ζει στην Αθήνα. Τα πρόσφατα έργα της είναι γεμάτα ελληνικό καλοκαίρι και σκηνές παραλίας, με ανθρώπους λουσμένους στον ήλιο και στα χρώματα. Η Aleksandra είναι από τους ζωγράφους που συμμετείχαν στην δημιουργία της ταινίας Loving Vincent, το animation για τη ζωή και το έργο του Βίνσεντ βαν Γκογκ.

«Μετακόμισα στην Ελλάδα το 2016 για να βοηθήσω στην ανάπτυξη του Break Thru satellite studio το οποίο ήταν ένα από τα τρία στούντιο που δούλευαν για την ταινία Loving Vincent (τα άλλα δύο ήταν στην Πολωνία)» λέει. «Όταν τελείωσε το πρότζεκτ το 2017 αποφάσισα να μείνω στην Ελλάδα. Το να μετακομίσω εδώ ήταν το όνειρό μου για πολλά χρόνια, αλλά ο χρόνος που πέρασα δουλεύοντας για το Loving Vincent μου επέτρεψε να ανακαλύψω την «καλλιτεχνική» πλευρά της Αθήνας και να πάρω την απόφαση να μείνω.

Το καλύτερο πράγμα στην Αθήνα είναι η αίσθηση της χαλαρότητας που έχεις, που είναι πολύ διαφορετική από της βόρειας Ευρώπης. Όλα δουλεύουν πιο αργά, χωρίς συνεχή πίεση και αυστηρότητα. Αυτό είναι και το χειρότερο πράγμα εδώ.

Γεννήθηκα στην Βαρσοβία, στην Πολωνία, το 1988. Πέρασα τα πρώτα μου παιδικά χρόνια στην εξοχή, έτσι οι πρώτες μου αναμνήσεις είναι κυρίως εντυπώσεις από την φύση –πολύ πράσινα τοπία, δέντρα και χωράφια. Ο παππούς μου ήταν πρώην πολιτικός ο οποίος αναγκάστηκε να αποσυρθεί νωρίς λόγω των πολιτικών αλλαγών στα '90s. Έτσι μετακόμισε στην εξοχή όπου πέρναγα τα πιο πολλά καλοκαίρια μου. Το όνειρό μου ήταν να γίνω αρχαιολόγος και να ανακαλύψω έναν χαμένο πολιτισμό.

Ως παιδί, έκανα διάφορα μαθήματα σε πολλούς τομείς, κυρίως επειδή οι γονείς μου ήταν πάντα πολυάσχολοι και προσπαθούσαν να οργανώσουν το χρόνο μου. Ένας από αυτούς ήταν τα μαθήματα ζωγραφικής. Τα ξεκίνησα όταν ήμουν έξι. Το σχέδιο και η ζωγραφική ήταν ο πιο εύκολος τρόπος για μένα να εκφράσω τις σκέψεις μου. Ακόμα και όταν έπρεπε να εξηγήσω σε κάποιον πώς δουλεύει κάτι το σχέδιο ήταν πολύ πιο εύκολο από τα λόγια. Παρόλο που δεν ήμουν κακή μαθήτρια, βαριόμουν εύκολα και χάζευα και οι δάσκαλοί μου απογοητεύονταν.


Προέρχομαι από μια οικογένεια που δεν έχει σχέση με την τέχνη. Η μητέρα μου έχει μια λογιστική εταιρεία και μία από τις πελάτισσές της ήταν ιδιοκτήτρια γκαλερί. Κάποιες φορές, όταν ήμουν παιδί, με έπαιρνε στη δουλειά της και ήμουν συχνά στην γκαλερί της. Δεν καταλάβαινα τα καλλιτεχνικά κόνσεπτ και δεν είχα καμία εκπαίδευση στον τομέα της τέχνης, αλλά αυτό το μέρος φαινόταν πολύ σοβαρό και σημαντικό για μένα, σχεδόν σαν ναός.

Τα πρώτα μουσεία που είχαν επίδραση πάνω μου ήταν τα αρχαιολογικά μουσεία. Το να βλέπω πράγματα που οι άνθρωποι δημιούργησαν πριν από πολύ καιρό με έκαναν πάντα να αισθάνομαι την αγιότητα και την σπουδαιότητα που αισθανόμουν και μέσα στη γκαλερί της φίλης της μητέρας μου. Το πρώτο έργο τέχνης που θυμάμαι είναι ένα αντίγραφο από πίνακα του Μιρό που έφτιαξε η μητέρα μου όταν ήμουν μωρό. Ήταν ο μόνος πίνακας που έφτιαξε στη ζωή της και πάντα τον απεχθανόμουν.

Κάθε μαθητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών στη Βαρσοβία είναι υποχρεωμένος να λάβει μέρος σε μια ομαδική έκθεση κάθε έξι μήνες. Συνήθως γίνονται στον χώρο της ακαδημίας αλλά είναι σημαντικό για τους φοιτητές. Η πρώτη μου προσωπική έκθεση έγινε το 2012 στο κεντρικό κτίριο της Πολωνικής τηλεόρασης.


Το αγαπημένο μου υλικό είναι το λάδι σε καμβά. Παρόλο που το παίρνω πολύ στα σοβαρά, ετοιμάζω πάντα τους καμβάδες μόνη μου, ακολουθώντας τις δικές μου συνταγές. Νομίζω ότι η ποιότητα της τεχνικής (για τον καμβά) είναι το ίδιο σημαντική με τον πίνακα.

Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa

Ποια ανάγκη μου ικανοποιεί η τέχνη; Όσο και να θέλω δεν μπορώ να σου απαντήσω. Είναι κάτι που κάνω και δεν μπορώ να σταματήσω να το κάνω. Εάν δεν ζωγραφίσω για λίγο, με πιάνει κατάθλιψη. Προσπαθώ να κάνω όσο καλύτερα έργα είναι δυνατό, αλλά περισσότερο από το εκφραστώ προσπαθώ να δημιουργήσω κάτι έξυπνο.

Το να δουλεύω για τη δημιουργία του Loving Vincent είχε τα καλά και τα κακά του, όπως όλες οι δουλειές. Σίγουρα ο τρόπος που δουλεύαμε ήταν μια πρόκληση για κάποιον ζωγράφο. Ως freelance ζωγράφος, δεν ήμουν συνηθισμένη σε συγκεκριμένες ώρες εργασίας και πίεση χρόνου. Αλλά από την άλλη μεριά, ζωγράφιζα κάθε μέρα, είχαμε μια θαυμάσια διεθνή ομάδα και το ίδιο το πρότζεκτ ήταν τόσο μοναδικό και ενδιαφέρον που είμαι πολύ περήφανη που είχα την ευκαιρία να δουλέψω γι' αυτό.


Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ είχε μια σπουδαία άισθηση των χρωμάτων και αυτό είναι που εκτιμάω πιο πολύ στα έργα του. Άλλαξε την ζωγραφική για πάντα, δημιουργώντας μία δίοδο στην μοντέρνα τέχνη. Αλλά παραδέχομαι ότι μετά από δύο χρόνια που αντέγραφα το στυλ του έχω κουραστεί λίγο απ' αυτόν.

Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa


Τα Πολωνικά στούντιο έχουν παράδοση στα κινούμενα σχέδια και είναι παγκοσμίως διάσημα για αυτά. Έχουν δημιουργήσει ταινίες που έχουν κερδίσει Όσκαρ όπως το Tango ή το «Ο Πέτρος και ο λύκος». Ο αγαπημένος μου σκηνοθέτης κινουμένων σχεδίων, όμως, είναι Τσέχος, ο Jan Švankmajer. Επίσης πάντα μου άρεσαν τα ρώσικα κινούμενα σχέδια του Igor Kovaliov ή του Yuriy Norshteyn. Η πιο αγαπημένη μου ταινία κινουμένων σχεδίων είναι «Ο Φανταστικός Πλανήτης» των Rene Laloux and Roland Topor.

Ζω μόνιμα στην Αθήνα και δεν σκέφτομαι καν να μετακομίσω. Την αγαπώ αυτή την πόλη, την ενέργειά της, το χάος της, την ιστορία της. Οι Αθηναίοι είναι τρομερά φιλικοί και ανοιχτοί. Και δεν υπάρχουν μόνο Αθηναίοι πια, έρχονται πολύ ξένοι όχι μόνο ως τουρίστες, αλλά για να ζήσουν εδώ μόνιμα. Και είναι πολύ ενδιαφέροντες άνθρωποι.

 
Το καλύτερο πράγμα στην Αθήνα είναι η αίσθηση της χαλαρότητας που έχεις, που είναι πολύ διαφορετική από της βόρειας Ευρώπης. Όλα δουλεύουν πιο αργά, χωρίς συνεχή πίεση και αυστηρότητα. Αυτό είναι και το χειρότερο πράγμα εδώ.

Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa


Προσπαθώ να ταξιδεύω πολύ, να διαβάζω πολύ, να μιλάω σε ανθρώπους κάθε είδους. Πάντα προσπαθώ να καταλάβω τον τρόπο που βλέπουν τα πράγματα ακόμα και αν είναι εντελώς διαφορετικός από τον δικό μου. Νομίζω ότι οποιοσδήποτε μπορεί να με εμπνεύσει και να αλλάξει την γνώμη μου.

Στους πίνακές μου προσπαθώ να κάνω αναφορά στους Πολωνούς kapists, τους κολορίστες. Πιστεύω ότι το χρώμα είναι η απόλυτη ουσία της ζωγραφικής και ο τρόπος που δείχνουμε ό,τι θέλουμε να δείξουμε στα έργα μας. Δεν μπορώ να ονομάσω συγκεκριμένους ανθρώπους που με εμπνέουν. Βρίσκω τις επιρροές μου παντού- σε βιβλία, ταινίες, τηλεοπτικές σειρές, ανθρώπους που γνωρίζω.

 
Τις σειρές με τους πίνακες με τις «ελληνικές» σκηνές τις ζωγράφισα στην Ελλάδα το 2017 και το 2018 μετά από μακροχρόνια παρατήρηση και ανάλυση της ελληνικής κουλτούρας και των τουριστών που επισκέπτονται την Ελλάδα. Είναι μια περιπέτεια για μένα η ασχολία μου με την χαμένη ταυτότητα, την οικονομική κρίση, την λιτότητα, τον πλούτο τις αντιφάσεις και την σύγχιση της νεοελληνικής κουλτούρας. Είναι επίσης μια προσπάθεια να δείξω «τον παράδεισο» σε έναν διαφορετικό, άγνωστο μέχρι τώρα τρόπο».

Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa
Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa
Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa
Το ελληνικό καλοκαίρι της Aleksandra Osa Facebook Twitter
©Aleksandra Osa

Info:

Περισσότερες πληροφορίες για την Aleksandra Osa:


https://www.saatchiart.com/aleksandraosa

facebook

Εικαστικά
0

M. Hulot

O M.Hulot είναι διευθυντής της έντυπης LIFO και δουλεύει σε αυτήν από το πρώτο φύλλο της

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο ζωηρόχρωμος, μυστηριώδης, πνευματικός κήπος της Ιωάννας Λημνιού

Εικαστικά / Η Ιωάννα Λημνιού μεταμορφώνει την γκαλερί The Breeder σε ιδεώδη κήπο

Στην πρώτη της ατομική έκθεση της που συζητιέται, μέσα από την πυκνή βλάστηση των έργων της αχνοφαίνεται και μια ελπίδα ότι αξίζουμε μια καλύτερη πραγματικότητα από αυτή που ζούμε στις ασφυκτικά φτιαγμένες πόλεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Εικαστικά / «Για τους αγρότες δεν έχει προτεραιότητα η “οικολογική ευαισθησία” της πόλης, αλλά η πραγματικότητά τους»

Ανάμεσα σε εκατοντάδες έργα που υπαγορεύονται από τα «επείγοντα» της εποχής, το «Ξηρόμερο», η ελληνική συμμετοχή στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, εστιάζει στην εντοπιότητα και λειτουργεί ως φόρος τιμής στα πανηγύρια της επαρχίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Βενετία γιορτάζει τη εικονογραφία και τον συμβολισμό του στήθους

Εικαστικά / Μια μεγάλη εικαστική έκθεση αφιερωμένη στο γυναικείο στήθος

Στη Βενετία και στο Palazzo Franchetti μια έκθεση αφηγείται την «περιπέτεια» ενός σημείου της γυναικείας ανατομίας που έχει κατανοηθεί και αναπαρασταθεί στην τέχνη, τη διαφήμιση, τη μόδα, σε όλους τους πολιτισμούς και τις παραδόσεις με πολλούς διαφορετικούς τρόπους.
NEWSROOM
Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Εικαστικά / Το λεπτεπίλεπτο έργο του Στρατή Ταυλαρίδη που το κατέστρεψε μια γάτα στη Σμύρνη 

Ο νεαρός εικαστικός εκπροσώπησε την Ελλάδα στη Μεσογειακή Μπιενάλε της Σμύρνης με ένα έργο για την ιστορία ενός παιδιού που έχει υποστεί ενδοοικογενειακή κακοποίηση, το οποίο καταστράφηκε από μια γάτα. Και δεν βρέθηκε κανείς να τη σταματήσει! 
M. HULOT
Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

Εικαστικά / Έντεκα μουσικοσυνθέτες μάς καλούν να τους ξανα-ανακαλύψουμε

"Νομίζω ήρθε η ώρα ν' ακούσουμε..." - Το Ινστιτούτο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς, σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη, επιχειρεί μια πρωτότυπη μουσειακή παρέμβαση στη μόνιμη έκθεση της Πινακοθήκης Γκίκα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΘΗΤΕΙΑ: Μια σημαντική έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Εικαστικά / Επτά σύγχρονοι εικαστικοί εκθέτουν στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη

Η «συνάντηση» επτά σύγχρονων Ελλήνων εικαστικών δημιουργών της γενιάς του ζωγράφου –κάποιοι είναι και προσωπικοί του φίλοι– στην γκαλερί Roma, με σκοπό την ανάδειξη μιας σειράς κοινών καταβολών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
CHECK Αυτές τις μέρες, ενώ χορεύουμε στην Cantina Social στο απέναντι δωμάτιο στέκεται ένα πολύχρωμο κουνέλι

Εικαστικά / Στην Cantina Social συχνάζει ένα πολύχρωμο, «αντικοινωνικό» κουνέλι

Σε ένα διαχρονικά εναλλακτικό στέκι της Αθήνας, που έχει γράψει ιστορία με τα πάρτι και τα ξενύχτια του, επαναλειτουργεί πια ένα safe-house στο οποίο καλλιτέχνες θα μπορούν να μοιραστούν τις πιο σκοτεινές στιγμές τους, τις πιο προσωπικές τους εμπειρίες.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Πρόσωπο με πρόσωπο: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Πολιτισμός / Τα πιο καθηλωτικά πορτρέτα στην Ιστορία της Τέχνης: Μια έκθεση για τη μαγεία και τα μυστικά των Φαγιούμ

Τριάντα οκτώ μουμιοποιημένα σώματα με προσωπογραφίες στη θέση της κεφαλής που βρέθηκαν σε αρχαιολογικές ανασκαφές σε όλο τον κόσμο παρουσιάζονται σε μια μεγάλη έκθεση στο Άμστερνταμ.
NEWSROOM
Εκθέσεις εικαστικών: Απρίλιος 2024.

Εικαστικά / Ένα εικαστικός Απρίλιος γεμάτος με ενδιαφέρουσες εκθέσεις

Μία έκθεση στη μνήμη του Στέλιου Φαϊτάκη και άλλη μία με αφετηρία το «Θυμήσου, Σώμα...» του Κ. Π. Καβάφη, «Αναδυόμενες Αφροδίτες», «Διάφανοι κήποι» και άλλες 25 προτάσεις που καλύπτουν ένα ευρύ καλλιτεχνικό φάσμα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει στον πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Εικαστικά / Η Μαρία Λιναρδάκη πλάθει με πηλό αναμνήσεις και φωτεινά όνειρα

Η συμβολαιογράφος, η οποία πριν από δεκαπέντε χρόνια αποφάσισε να ακολουθήσει το δικό της δημιουργικό ταξίδι, αποκωδικοποιεί την αγάπη της για τη φύση ως έμπνευση για τη διακόσμηση των κεραμικών της και μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κήπο χρωμάτων και αναμνήσεων.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ