Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr

0

«Μεγάλωσα στη νότια πλευρά του Οχάιο. Πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής μου ηλικίας στα δάση. Αργότερα μετακομίσαμε στην πόλη (Σινσινάτι). Έτσι ήρθα σε επαφή με την κουλτούρα και όσο μεγάλωνα ανακάλυπτα τις καλές τέχνες και τη μουσική» λέει ο Mike Davis στο LIFO.gr για την πρώτη του επαφή με την τέχνη.

Η μουσική ήρθε στη ζωή του πολύ πριν από τη ζωγραφική και τα τατουάζ. Μου περιγράφει την πορεία του στον κόσμο της τέχνης σαν χόμπι που εξελίχθηκε σε καριέρα. «Πέρασα τις δεκαετίες των είκοσι και τριάντα παίζοντας σε ροκ μπάντες (εξακολουθώ να παίζω ακόμα!). Λίγο πριν από τα τριάντα ξεκίνησα να δουλεύω σε θεατρικές σκηνές. Αυτό μου έδωσε την ιδέα να το κάνω βασική απασχόληση. Μετά από μερικά χρόνια ανακάλυψα την αγάπη μου για τα τατουάζ» καταλήγει.

Αργότερα θα μετακομίσει στο Σαν Φρανσίσκο. Είναι μια καθοριστική κίνηση για την καριέρα του στην ζωγραφική και στο τατουάζ.

Η μητέρα μου παραμένει μέχρι σήμερα μια μεγάλη επιρροή. Είναι ο μεγαλύτερος ήρωάς μου ανάμεσα σε μουσικούς και καλλιτέχνες.

«Βρήκα δουλειά στο Everlasting Tattoo και μετά από έναν χρόνο αγόρασα από τον ιδιοκτήτη το κατάστημα. Έπειτα ανακάλυψα ότι θέλω να ζωγραφίζω όλο και περισσότερο, έτσι δημιουργούσα πίνακες αποκλειστικά για εμένα τον ίδιο. Αργότερα ήρθαν οι εκθέσεις και τώρα είμαι απασχολημένος με δυο καριέρες» μου επισημαίνει κάνοντας την πορεία του στην τέχνη να μοιάζει ως κάτι απλό και φυσικό.

Ο Mike Davis είναι αυτοδίδακτος. Η αγάπη του για το σχέδιο και τη ζωγραφική έχει τις ρίζες της στην παιδική του ηλικία. Τότε ανακάλυψε τον Rat Fink, το καρτούν που δημιούργησε ο «Big Daddy» Ed Roth. Αυτός ο χαρακτήρας θα σημαδέψει τις παιδικές του αναμνήσεις. «Συνήθιζα να φτιάχνω τις δικές μου "εκδοχές" των τεράτων Rat Fink με γρήγορα αμάξια και τα πουλούσα στα παιδιά του σχολείου» θυμάται.

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό...

Όμως ο θαυμασμός που έχει για συγκεκριμένους καλλιτέχνες δεν κρύβεται ούτε σήμερα που ο Mike Davis έχει εξελιχθεί σε έναν σουρεαλιστή ζωγράφο. Δεν είναι δύσκολο να διακρίνεις την αγάπη που τρέφει για τον Νταλί και τον Ιερώνυμο Μπος. Οι πεταλούδες από το «Ship With Butterfly Sails» του Νταλί και τα πουλιά από τον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων» του Μπος κάνουν την εμφάνιση τους στα έργα του. Του το επισημαίνω και δεν το αρνείται.

«Μου αρέσουν οι δουλείες των Νταλί και Μπος όπως και των περισσότερων καλλιτεχνών της Ολλανδίας. Οι επιρροές μου περιλαμβάνουν τον σουρεαλισμό, τα εξώφυλλα δίσκων, αντεργκράουντ κόμικ και τέχνη από την αρχαιότητα».

Όμως αυτή που καθόρισε τη ματιά του στην τέχνη ήταν η μητέρα του. Η ίδια κατασκεύαζε ξύλινα γλυπτά. «Η μητέρα μου παραμένει μέχρι σήμερα μια μεγάλη επιρροή. Είναι ο μεγαλύτερος ήρωάς μου ανάμεσα σε μουσικούς και καλλιτέχνες».

Η κουβέντα μας συνεχίζει να περιστρέφεται γύρω από την τέχνη και συγκεκριμένα στις θυσίες που είναι υποχρεωμένος να κάνει ένας καλλιτέχνης. Αφορμή μου δίνει ο πίνακάς του «A necessary sacrifice». Ένας άντρας είναι πεσμένος στα γόνατα. Δυο άντρες στέκονται από πάνω του έτοιμοι να του πάρουν την ζωή. Πίσω του ένα αποκεφαλισμένο άγαλμα.  

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες... A necessary sacrifice, 2012, oil on panel© Mike Davis

«Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες» μου λέει ο Davis και με επαναφέρει στη σκληρή πραγματικότητα για κάποιον που επιλέγει να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο.

Μένουμε στην πραγματικότητα με μια ερώτηση που δεν γίνεται να αποφύγω. Τον ρωτάω εάν ως σουρεαλιστής ζωγράφος βλέπει κάτι σουρεαλιστικό στην εκλογή του Τραμπ, για να εισπράξω μια κοφτή απάντηση: «Τι πιστεύω για τον Τραμπ; Είναι μια ντροπή για τη χώρα μου και ένας αηδιαστικός άνθρωπος».

Επιστρέφουμε στην τέχνη και συγκεκριμένα στο τατουάζ. Παρατηρώ στο site του Everlasting Tattoo που λειτουργεί από το 1992 τις δουλειές της ομάδας του. Κάθε καλλιτέχνης έχει τη δική του ταυτότητα και πιθανόν το δικό του κοινό. Τον ρωτάω ένα έχει αλλάξει κάτι στις προτιμήσεις των πελατών και στον κόσμο του τατουάζ από την δεκαετία του ενενήντα μέχρι σήμερα. «Αυτό που έχει αλλάξει στον κόσμο του τατουάζ είναι ότι σήμερα υπάρχουν πολλοί που ασχολούνται με αυτό, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ή δεν ενδιαφέρονται για τους καλλιτέχνες του παρελθόντος. Πιστεύω ότι τα τηλεοπτικά προγράμματα σχετικά με το τατουάζ είναι τα χειρότερα» μου λέει εκφράζοντας την ανησυχία του για την εμπορευματοποίηση που δεν αφήνει τίποτα όρθιο.

Ο Mike Davis φαίνεται να αγαπά τη δουλειά του περισσότερο από καθετί. «Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις», ενώ το μόνο σχέδιο που έχει για το μέλλον είναι να δουλεύει μέχρι να πεθάνει. Όσο για την καλλιτεχνική επιτυχία φαίνεται να έχει έναν δικό του ορισμό: «Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό».

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
A day in the life, oil on canvas, 2014. © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Another hole in the ice, 2016, oil on canvas © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Friends till the end,oil on panel, 2016 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις... Planting seeds, oil on panel, 2016 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Soup line, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Special delivery, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
The best we can, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
The infernal machine, oil on canvas, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Unexpected guest, oil on panel, 2017 © Mike Davis

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον καλλιτέχνη για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδειά του.


Mike Davis

Εικαστικά
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άνοιξε το πολυαναμενόμενο πρώτο μουσείο μετανάστευσης

Εικαστικά / Fenix: Το πρώτο μουσείο μετανάστευσης άνοιξε στο Ρότερνταμ

Τι κοινό έχουν ένα πλοίο που κατασχέθηκε από τη Λαμπεντούζα, ένα κομμάτι του Τείχους του Βερολίνου και δύο γιγάντιες φωτεινές μπλε παντόφλες; Όλα βρίσκουν τη θέση τους στο νέο μουσείο της Ολλανδίας που επικεντρώνεται εξ ολοκλήρου στη μετανάστευση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

Εικαστικά / O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος ξέρουν περισσότερα απ’ όσα περίμενα για την Τζένη Χειλουδάκη

O Χρήστος Οικονόμου και ο Ζώης Γέρος είναι δυο νεαροί ζωγράφοι και δυο πολύ καλοί φίλοι. Τους έφερε κοντά η αγάπη για τη μυθολογία, την τέχνη και μια ανεξήγητη εμμονή με την Τζένη Χειλουδάκη. Τα έργα τους πραγματεύονται το τραύμα με τρόπο ωμό και βαθύ. Παρά τα όσα θα πίστευαν πολλοί, διαψεύδουν τις φήμες που τους θέλουν ζευγάρι…
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Εικαστικά / Μυστήρια του σύμπαντος και σύγχρονα έργα τέχνης σε μια έκθεση στο Αστεροσκοπείο Αθηνών

Η έκθεση με τίτλο «Κοσμική Σκόνη/Άγνωστες Γαίες» αντλεί έμπνευση από την προσωπικότητα και το έργο του Γερμανού αστρονόμου Ιούλιου Σμιτ, διευθυντή του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κατά τον 19ο αι., και μας προσκαλεί να περιηγηθούμε ανάμεσα σε μακρινούς πλανήτες και σε γήινα, απτά υλικά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Guest Editors / Καραβάτζιο: Κανείς δεν είχε ζωγραφίσει έτσι πριν από αυτόν

Η έκθεση «Caravaggio 2025» αποτελεί μια σπάνια ευκαιρία για τους λάτρεις της τέχνης να έρθουν σε επαφή με τον ρεαλισμό και τη συναισθηματική δύναμη του ανυπέρβλητου καλλιτέχνη του μπαρόκ, ο οποίος επαναπροσδιόρισε την εικαστική αφήγηση και έθεσε τα θεμέλια της σύγχρονης ζωγραφικής.
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
Ο Άγγελος Παπαδημητρίου ανάγει το κοινό γούστο σε καλλιτεχνική χειρονομία μεγάλης δυναμικής 

Εικαστικά / Το νέο έργο του Άγγελου Παπαδημητρίου είναι ένα εικονοστάσι για τα όνειρά μας

Ο αγαπημένος καλλιτέχνης επιστρέφει με ένα νέο έργο-εγκατάσταση στην Πινακοθήκη του Μουσείου Βορρέ, έναν χαιρετισμό στην Ελλάδα της Κάλλας και του Καβάφη, του Αττίκ και της Στέλλας Γκρέκα· μιας εποχής μεγάλης ευαισθησίας που έχει πια χαθεί.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί να κοιτάμε τα ζώα; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή

Εικαστικά / Η πρώτη μεγάλη έκθεση για τα δικαιώματα των ζώων στο ΕΜΣΤ

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκθεση που έχει διοργανώσει το ΕΜΣΤ και για την πρώτη μεγάλη έκθεση με θέμα την ευημερία των ζώων διεθνώς, στην οποία συμμετέχουν περισσότεροι από 60 καλλιτέχνες από 25 χώρες (από Ευρώπη, Ασία, Αφρική και Αμερική) – πάνω από 200 έργα καταλαμβάνουν όλους τους ορόφους του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Romaine Brooks: Συμφωνία σε γκρι από μια ξεχασμένη κυρία της ζωγραφικής

Εικαστικά / Romaine Brooks: Η ζωγράφος με το ανδρόγυνο στυλ που έσπασε όλα τα ταμπού της εποχής της

Μια πρωτοπόρος καλλιτέχνιδα που έζησε μια συναρπαστική και αντισυμβατική ζωή, μέσα στη δίνη των «Roaring Twenties», δημιουργώντας τέχνη πέρα από τα κυρίαρχα ρεύματα του καιρού της.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Εικαστικά / «Allspice» στο Μουσείο Ακρόπολης: Mια έκθεση για τις αρπαγές, τις λεηλασίες, τις διώξεις των πολιτισμών

Ο Michael Rakowitz, χρησιμοποιώντας αντισυμβατικές προσεγγίσεις, ανοίγει έναν διάλογο με έργα συγκινητικά, φανερά πολιτικά, υπενθυμίζοντάς μας την επανάληψη οδυνηρών γεγονότων της Ιστορίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατερίνα Βαγενά: «Δεν καταλαβαίνω γιατί φερόμαστε λες και το να μεγαλώνεις είναι αρρώστια»

Οι Αθηναίοι / «Δεν έκανα την Κιμωλία για τα λεφτά αλλά για να δείξω αυτό που είμαι»

Eίναι η ιδιοκτήτρια της Κιμωλίας, του art café που έγινε σημείο αναφοράς στην Πλάκα. Δηλώνει αυτοδίδακτη στα πάντα και πιστεύει στη δύναμη των ανθρώπων να ξαναγεννιούνται. Η Κατερίνα Βαγενά είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
CHECK ANTISOCIAL

Εικαστικά / Antisocial: Η Φρόσω Πίνη έφερε την τέχνη σε ένα θρυλικό αθηναϊκό αφτεράδικο

Στη στοά της Λεωκορίου, στου Ψυρρή, η Φρόσω με αφοσίωση δίνει ζωή σε έναν χώρο τέχνης που κάνει τους Αθηναίους να φτάνουν στην Cantina Social πιο νωρίς απ’ ό,τι είχαν συνηθίσει — και έτσι, τουλάχιστον, έχουν μαζί τους τα γυαλιά ηλίου· just in case.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ximena Maldonado Sánchez: «cardón, carmín y ola»

Εικαστικά / «Τα έργα μου δεν είναι φωτογραφίες, ούτε καρτ ποστάλ»

Η 26χρονη Μεξικανή ζωγράφος Ximena Maldonado Sánchez παρουσιάζει σε μία νέα έκθεση στην γκαλερί Bernier/Eliades στην Αθήνα μια τοπιογραφία με κάκτους, υπόγεια νερά και το κόκκινο του πάθους, που θυμίζει έντονα την πατρίδα της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: Όλες οι εκθέσεις που δεν πρέπει να χάσεις

Εικαστικά / Ένας Μάιος γεμάτος τέχνη: 24 εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Οικολογία, αποικιοκρατία, εξουσία, η σχέση μας με τα ζώα, μετανάστευση, ρατσισμός: Η εικαστική κίνηση της Αθήνας σήμερα αναδεικνύει τα φλέγοντα και επίκαιρα θέματα που απασχολούν τους σύγχρονους εικαστικούς.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μπάμπης Ρετζεπόπουλος: Ένας ανένταχτος, εκλεκτικός και ασυμβίβαστος καλλιτέχνης

Εικαστικά / Η αθώα, ανόθευτη, παιδική ματιά στο έργο του Μπάμπη Ρετζεπόπουλου

Η Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων τιμά με μία αναδρομική έκθεση τον, γνωστό και ως Babis R., ζωγράφο και χαράκτη, έναν ανένταχτο καλλιτέχνη που, πέρα από το πολύτιμο εικαστικό του έργο, μάς άφησε παρακαταθήκη την ακεραιότητά του και την απροκατάληπτη στάση του απέναντι στην τέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT