Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr

0

«Μεγάλωσα στη νότια πλευρά του Οχάιο. Πέρασα το μεγαλύτερο μέρος της παιδικής μου ηλικίας στα δάση. Αργότερα μετακομίσαμε στην πόλη (Σινσινάτι). Έτσι ήρθα σε επαφή με την κουλτούρα και όσο μεγάλωνα ανακάλυπτα τις καλές τέχνες και τη μουσική» λέει ο Mike Davis στο LIFO.gr για την πρώτη του επαφή με την τέχνη.

Η μουσική ήρθε στη ζωή του πολύ πριν από τη ζωγραφική και τα τατουάζ. Μου περιγράφει την πορεία του στον κόσμο της τέχνης σαν χόμπι που εξελίχθηκε σε καριέρα. «Πέρασα τις δεκαετίες των είκοσι και τριάντα παίζοντας σε ροκ μπάντες (εξακολουθώ να παίζω ακόμα!). Λίγο πριν από τα τριάντα ξεκίνησα να δουλεύω σε θεατρικές σκηνές. Αυτό μου έδωσε την ιδέα να το κάνω βασική απασχόληση. Μετά από μερικά χρόνια ανακάλυψα την αγάπη μου για τα τατουάζ» καταλήγει.

Αργότερα θα μετακομίσει στο Σαν Φρανσίσκο. Είναι μια καθοριστική κίνηση για την καριέρα του στην ζωγραφική και στο τατουάζ.

Η μητέρα μου παραμένει μέχρι σήμερα μια μεγάλη επιρροή. Είναι ο μεγαλύτερος ήρωάς μου ανάμεσα σε μουσικούς και καλλιτέχνες.

«Βρήκα δουλειά στο Everlasting Tattoo και μετά από έναν χρόνο αγόρασα από τον ιδιοκτήτη το κατάστημα. Έπειτα ανακάλυψα ότι θέλω να ζωγραφίζω όλο και περισσότερο, έτσι δημιουργούσα πίνακες αποκλειστικά για εμένα τον ίδιο. Αργότερα ήρθαν οι εκθέσεις και τώρα είμαι απασχολημένος με δυο καριέρες» μου επισημαίνει κάνοντας την πορεία του στην τέχνη να μοιάζει ως κάτι απλό και φυσικό.

Ο Mike Davis είναι αυτοδίδακτος. Η αγάπη του για το σχέδιο και τη ζωγραφική έχει τις ρίζες της στην παιδική του ηλικία. Τότε ανακάλυψε τον Rat Fink, το καρτούν που δημιούργησε ο «Big Daddy» Ed Roth. Αυτός ο χαρακτήρας θα σημαδέψει τις παιδικές του αναμνήσεις. «Συνήθιζα να φτιάχνω τις δικές μου "εκδοχές" των τεράτων Rat Fink με γρήγορα αμάξια και τα πουλούσα στα παιδιά του σχολείου» θυμάται.

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό...

Όμως ο θαυμασμός που έχει για συγκεκριμένους καλλιτέχνες δεν κρύβεται ούτε σήμερα που ο Mike Davis έχει εξελιχθεί σε έναν σουρεαλιστή ζωγράφο. Δεν είναι δύσκολο να διακρίνεις την αγάπη που τρέφει για τον Νταλί και τον Ιερώνυμο Μπος. Οι πεταλούδες από το «Ship With Butterfly Sails» του Νταλί και τα πουλιά από τον «Κήπο των επίγειων απολαύσεων» του Μπος κάνουν την εμφάνιση τους στα έργα του. Του το επισημαίνω και δεν το αρνείται.

«Μου αρέσουν οι δουλείες των Νταλί και Μπος όπως και των περισσότερων καλλιτεχνών της Ολλανδίας. Οι επιρροές μου περιλαμβάνουν τον σουρεαλισμό, τα εξώφυλλα δίσκων, αντεργκράουντ κόμικ και τέχνη από την αρχαιότητα».

Όμως αυτή που καθόρισε τη ματιά του στην τέχνη ήταν η μητέρα του. Η ίδια κατασκεύαζε ξύλινα γλυπτά. «Η μητέρα μου παραμένει μέχρι σήμερα μια μεγάλη επιρροή. Είναι ο μεγαλύτερος ήρωάς μου ανάμεσα σε μουσικούς και καλλιτέχνες».

Η κουβέντα μας συνεχίζει να περιστρέφεται γύρω από την τέχνη και συγκεκριμένα στις θυσίες που είναι υποχρεωμένος να κάνει ένας καλλιτέχνης. Αφορμή μου δίνει ο πίνακάς του «A necessary sacrifice». Ένας άντρας είναι πεσμένος στα γόνατα. Δυο άντρες στέκονται από πάνω του έτοιμοι να του πάρουν την ζωή. Πίσω του ένα αποκεφαλισμένο άγαλμα.  

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες... A necessary sacrifice, 2012, oil on panel© Mike Davis

«Οι καλλιτέχνες κάνουν αρκετές θυσίες - ο χρόνος και το χρήμα είναι οι μεγαλύτερες» μου λέει ο Davis και με επαναφέρει στη σκληρή πραγματικότητα για κάποιον που επιλέγει να ακολουθήσει αυτό τον δρόμο.

Μένουμε στην πραγματικότητα με μια ερώτηση που δεν γίνεται να αποφύγω. Τον ρωτάω εάν ως σουρεαλιστής ζωγράφος βλέπει κάτι σουρεαλιστικό στην εκλογή του Τραμπ, για να εισπράξω μια κοφτή απάντηση: «Τι πιστεύω για τον Τραμπ; Είναι μια ντροπή για τη χώρα μου και ένας αηδιαστικός άνθρωπος».

Επιστρέφουμε στην τέχνη και συγκεκριμένα στο τατουάζ. Παρατηρώ στο site του Everlasting Tattoo που λειτουργεί από το 1992 τις δουλειές της ομάδας του. Κάθε καλλιτέχνης έχει τη δική του ταυτότητα και πιθανόν το δικό του κοινό. Τον ρωτάω ένα έχει αλλάξει κάτι στις προτιμήσεις των πελατών και στον κόσμο του τατουάζ από την δεκαετία του ενενήντα μέχρι σήμερα. «Αυτό που έχει αλλάξει στον κόσμο του τατουάζ είναι ότι σήμερα υπάρχουν πολλοί που ασχολούνται με αυτό, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ή δεν ενδιαφέρονται για τους καλλιτέχνες του παρελθόντος. Πιστεύω ότι τα τηλεοπτικά προγράμματα σχετικά με το τατουάζ είναι τα χειρότερα» μου λέει εκφράζοντας την ανησυχία του για την εμπορευματοποίηση που δεν αφήνει τίποτα όρθιο.

Ο Mike Davis φαίνεται να αγαπά τη δουλειά του περισσότερο από καθετί. «Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις», ενώ το μόνο σχέδιο που έχει για το μέλλον είναι να δουλεύει μέχρι να πεθάνει. Όσο για την καλλιτεχνική επιτυχία φαίνεται να έχει έναν δικό του ορισμό: «Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να ορίσεις την επιτυχία. Επιτυχία για εμένα είναι να κοιτάζω κάτι που δημιούργησα και να αισθάνομαι καλά με αυτό».

Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
A day in the life, oil on canvas, 2014. © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Another hole in the ice, 2016, oil on canvas © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Friends till the end,oil on panel, 2016 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Δυστυχία για εμένα είναι να μην δουλεύεις... Planting seeds, oil on panel, 2016 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Soup line, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Special delivery, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
The best we can, oil on panel, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
The infernal machine, oil on canvas, 2017 © Mike Davis
Οι σουρεαλιστικοί πίνακες του Mike Davis στο LIFO.gr Facebook Twitter
Unexpected guest, oil on panel, 2017 © Mike Davis

Όλες οι εικόνες παραχωρήθηκαν στο LIFO.gr από τον καλλιτέχνη για αποκλειστική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αναδήμοσιευσή τους χωρίς την άδειά του.


Mike Davis

Εικαστικά
0

Βαγγέλης Μακρής

Ξεκίνησε να γράφει στο LIFO.gr από τους πρώτους του μήνες, με το ψευδώνυμο Vam33
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ρόι Λιχτενστάιν: Ο πρωτοπόρος της pop art που έβαλε τον Mίκι Μάους στα μουσεία

Σαν σήμερα / Ρόι Λιχτενστάιν: Ήταν όντως ο «χειρότερος καλλιτέχνης» της εποχής του;

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο πρωτοπόρος καλλιτέχνης της pop art που με το γενναίο έργο του ειρωνεύτηκε το κλασικό, έβαλε τον Mίκι Μάους σε μουσεία και γκαλερί και άλλαξε οριστικά τους κανόνες της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Εικαστικά / Μόλις τελείωσε το αριστούργημά του, ο Γκογκέν επιχείρησε να αυτοκτονήσει

Ο πίνακας με τίτλο «Από πού ερχόμαστε; Τι είμαστε; Πού πάμε;» θα ήταν η τελευταία του διαθήκη, ένα έργο που θα έλυνε επιτέλους, όπως ο ίδιος έλεγε, το «παράδοξο μεταξύ του κόσμου των συναισθημάτων και του κόσμου του μυαλού».
THE LIFO TEAM
Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Εικαστικά / Ο ευά παπαδάκης φέρνει την ποίηση στα Ζαγοροχώρια

Το πρώτο διεθνές πολυθεματικό φεστιβάλ ποίησης «Σολοικισμός», έρχεται το Σάββατο 25 και την Κυριακή 26 Οκτωβρίου 2025 στον Ελαφότοπο, στα Ζαγοροχώρια. Ο εμπνευστής και καλλιτεχνικός διευθυντής του μίλησε στη LifO.
M. HULOT
Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Εικαστικά / Δυο νέες εκθέσεις στο φθινοπωρινό πρόγραμμα του ΕΜΣΤ

Η καλλιτεχνική πρωτοπορία εκτός συνόρων και έργα που ενσωματώνουν και συνάμα απεικονίζουν φυσικά τοπία και τις απροσδιόριστες ανθρώπινες παρεμβάσεις που αυτά προδίδουν, στο νέο πρόγραμμα του μουσείου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε – ενεργεί, αντιδρά και μεταβάλλεται συνεχώς»

Εικαστικά / Μαρίνα Ξενοφώντος: «Η μνήμη δεν είναι κάτι που απλώς κουβαλάμε»

Η εικαστικός μιλάει για την εγκατάσταση με την οποία θα εκπροσωπήσει στην Μπιενάλε της Βενετίας το 2026 την Κύπρο, για την επιρροή της χώρας στο έργο της και για τη θέση του καλλιτέχνη στη σύγχρονη κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το μαγευτικό, υπερβατικό σύμπαν της Yayoi Kusama προσγειώνεται στην Ευρώπη

Εικαστικά / Tα πλοκάμια και οι κολοκύθες της Yayoi Kusama προσγειώνονται στην Ευρώπη

Από τη Βασιλεία ξεκίνησε η ευρωπαϊκή περιοδεία της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης της πιο διάσημης και πιο επιτυχημένης εν ζωή εικαστικού στον κόσμο, με περισσότερα από 300 έργα που καλύπτουν επτά δεκαετίες.
THE LIFO TEAM
Τι μυστήριο κρύβει η ιστορία της αυτοπροσωπογραφίας του Κουρμπέ;

Εικαστικά / «Ο απελπισμένος»: Ο περίφημος πίνακας του Κουρμπέ εκτίθεται ξανά μετά από 20 χρόνια

Ίσως το πιο γνωστό έργο του μεγάλου Γάλλου ζωγράφου, «Ο απελπισμένος» θα εκτεθεί στο Μουσείο Ορσέ αρχικά και έπειτα στο Μουσείο Art Mill στη Ντόχα. Ποια είναι η ιστορία του; Σε ποιον ανήκει τώρα ο πίνακας;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια νέα έκθεση αναδεικνύει τη συμβολή των γυναικών στην τέχνη της γεωμετρικής αφαίρεσης

Εικαστικά / Έξι γυναίκες. Έξι πρωτοποριακές καλλιτέχνιδες της γεωμετρικής αφαίρεσης

Έργα των Όπυ Ζούνη, Etel Adnan, Samia Halaby, Saloua Raouda Choucair, Ebtisam Abdulaziz και Lubna Chowdhary, αποτελούν το υλικό της έκθεσης του Ιδρύματος Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη που ξεκίνησε μόλις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Εικαστικά / Όταν ο Αντώνης Μπενάκης απέδειξε ότι οι Ελληνικές ενδυμασίες είναι Υψηλή Ραπτική

Αμέτρητες είναι οι ιστορίες που κρύβονται πίσω από την έκδοση «Ελληνικαί Εθνικαί Ενδυμασίαι», φέρνοντας στο φως την επίδραση που άσκησε η ενδυμασία στη διαμόρφωση της εθνικής συνείδησης και στην κυρίαρχη μόδα του Μεσοπολέμου.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
«Και λοιπόν τι;»: Μία έκθεση στον Ταύρο «φωτίζει» το θρυλικό άλμπουμ των Εν Πλω

Εικαστικά / «Οι Εν πλω άφησαν πίσω τραγούδια που συνδέουν όσους ονειρεύονται με παρόμοιο τρόπο»

Έγιναν θρύλοι της εγχώριας μουσικής σκηνής με την κυκλοφορία ενός μόνο άλμπουμ. Μετά, εξαφανίστηκαν. Ο Κωνσταντίνος Χατζηνικολάου, ο Απόστολος Βασιλόπουλος και η Μαρία-Θάλεια Καρρά επιμελήθηκαν, μετά από δεκαετή έρευνα, μια έκθεση για ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της ελληνικής δισκογραφίας. Mίλησαν στη LifO.
M. HULOT
Με Chryssa και Iannis Xenakis η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Εικαστικά / Με Chryssa και Ιάννη Ξενάκη η μεγάλη έκθεση για τον μινιμαλισμό στο Παρίσι

Μέσα από 100 έργα και 40 καλλιτέχνες επιχειρείται η διερεύνηση της διεθνούς εξέλιξης του κινήματος το οποίο από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 επαναπροσδιόρισε ριζικά την έννοια του καλλιτεχνικού έργου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Εικαστικά / Πολλές, πάρα πολλές εκθέσεις τον Οκτώβριο στην Αθήνα. Και καλές μάλιστα

Από την έκθεση του Juergen Teller στο ολοκαίνουργιο Onassis Ready, στην ποιητική αρχιτεκτονική του Πικιώνη και στις έξι πρωτοποριακές γυναικείες φωνές της γεωμετρικής αφαίρεσης. Αυτόν τον μήνα οι λέξεις «μουσείο» και «γκαλερί» θα ακούγονται πολύ συχνά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

Εικαστικά / Τζον Σίνγκερ Σάρτζεντ: Ο ζωγράφος των στυλάτων της εποχής του επιστρέφει

H έκθεση στο Μουσείο Ορσέ συγκεντρώνει 90 έργα του Αμερικανού στυλίστα ζωγράφου, εστιάζοντας στην πιο καθοριστική περίοδο του έργου του. Aνάμεσά τους και η περίφημη «Madame X», το πιο διάσημο έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Εικαστικά / Φρα Αντζέλικο: «Ένας μεγάλος ζωγράφος, ένας άγιος άνθρωπος»

Η έκθεση «Beato Angelico», συγκεντρώνει στο Palazzo Strozzi και στο Mουσείο του Αγίου Μάρκου στη Φλωρεντία περισσότερα από 140 έργα με δάνεια από 70 συλλογές ιδιωτών και μουσείων και φιλοδοξεί να εδραιώσει τη φήμη του Φρα Αντζέλικο ως κορυφαίου δασκάλου της Αναγέννησης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Εικαστικά / Γιατί η Νυχτερινή Περίπολος του Ρέμπραντ αποτελεί μέχρι σήμερα ένα μυστήριο της Τέχνης

Πεθαίνει σαν σήμερα το 1669 ο φλαμανδός ζωγράφος Ρέμπραντ φαν Ράιν. Αυτός ο πίνακας υπήρξε η πραγματική αιτία της οικονομικής καταστροφής του καλλιτέχνη ή πρόκειται περί θεωρίας συνωμοσίας;
THE LIFO TEAM