Παρακαλούμε απενεργοποιήστε το Adblocker για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο περιεχόμενο και τις υπηρεσίες μας. Δείτε πώς.
Βρήκατε κάποιο λάθος ή παράλειψη;     Επικοινωνήστε μαζί μας  »
ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ
Η Villa Ypsilon στην Πελοπόννησο είναι ένα από τα κορυφαία δείγματα σύγχρονης αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα
Αρχιτεκτονική

Η Villa Ypsilon στην Πελοπόννησο είναι ένα από τα κορυφαία δείγματα σύγχρονης αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα

Το τολμηρό design μιας κατοικίας που ξεπροβάλλει μέσα από το έδαφος

Σχεδόν κρυμμένη σε μια ήρεμη πλαγιά μέσα σε έναν ελαιώνα στη Φοινικούντα στα νότια της Πελοποννήσου, η «Villa Ypsilon» ξεπροβάλλει από το έδαφος και χάρη στον ιδιαίτερό σχεδιασμό και την καινοτομία στις φόρμες της καταφέρνει εδώ και λίγες μέρες να κερδίζει αφιερώματα σε διεθνή μίντια αρχιτεκτονικής.

 

Η εντυπωσιακή αυτή κατοικία είναι δημιουργία του αρχιτεκτονικού γραφείου LASSA, που εδρεύει σε Λονδίνο και Βρυξέλλες με επικεφαλής τον ελληνικής και γαλλικής καταγωγής Theo Sarantoglou Lalis και την Dora Sweijd από το Βέλγιο.

 

Το πιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του έργου είναι η πράσινη στέγη του σε σχήμα ύψιλον, που λειτουργεί ως προέκταση του κήπου, ενώ πλαισιώνει τη μοναδική θέα από μέσα προς τα έξω. Η κυκλοφορία ανάμεσα, γύρω και πάνω από την οροφή της κατοικίας δημιουργεί ένα συνεχόμενο χώρο περιπάτου, που συνδέει τις διάφορες εσωτερικές και εξωτερικές δραστηριότητες. Η διάταξη αυτή επιτρέπει τη χρήση και την απόλαυση όλης της περιφέρειας της κατοικίας, της οποίας το εξωτερικό ύψος δεν ξεπερνά αυτό των ελαιόδεντρων, καθιστώντας δυνατή την ομαλή ενσωμάτωσή της με την τοπογραφία και το τοπίο. Τα διακλαδιζόμενα μονοπάτια της στέγης οριοθετούν τρεις ισόγειες αυλές ως ευδιάκριτα ημισφαίρια. Εκεί λαμβάνουν χώρα συγκεκριμένες δραστηριότητες ανάλογα με την πορεία του ήλιου, καθώς η στέγη σχεδιάστηκε ειδικά προσανατολισμένη ώστε να δημιουργεί σκίαση σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Η γεωμετρία του κτιρίου σχεδιάστηκε στον υπολογιστή σε 3D. Μπορέσαμε με αυτόν τον τρόπο να βγάλουμε τον ξυλότυπο της οροφής, της πισίνας και των αυλών. Ουσιαστικά ένα μεγάλο παζλ με αριθμημένα πάνελς τα οποία ήταν πιο εύκολα να συναρμολογηθούν από τα έπιπλα του ΙΚΕΑ. Επίσης το 3D μας επέτρεψε να υπολογίσουμε τον προσανατολισμό του κτιρίου κατά τέτοιο τρόπο που με το φυτεμένο δώμα αποφύγαμε την χρήση ψύξης. Χρησιμοποιήσαμε έναν παντογράφο ψηφιακό (CNC) ο οποίος μας επέτρεψε να παράγουμε τις καμπυλωτές φόρμες με μεγάλη ακρίβεια και οικονομία. Μία τέτοια χρήση της τεχνολογίας σχεδιασμού και παραγωγής επιτρέπει συγχρόνως μεγαλύτερη δημιουργικότητα, περιβαλλοντική ευαισθησία και πιο οικονομική και ταχύτερη κατασκευή», αναφέρει ο Theo Sarantoglou Lalis στο LIFO.gr.

 

Η δυτική αυλή, που περιλαμβάνει την κύρια είσοδο της κατοικίας, βρίσκεται στη σκιά ως το μεσημέρι, επιτρέποντας στους χρήστες να παίρνουν εκεί το πρωινό τους, ενώ το βράδυ λειτουργεί ως υπαίθριος κινηματογράφος. Στην όψη αυτή ένας, μεγάλης διατομής, διάτρητος τοίχος, προστατεύει το εσωτερικό από τον απογευματινό ήλιο, επιτρέποντας παράλληλα το διαμπερή αερισμό και δροσισμό της κατοικίας το βράδυ.

 

 

 

 
 


Η ανατολική αυλή, που βρίσκεται στη σκιά από το μεσημέρι κι έπειτα, χρησιμοποιείται ως χώρος μεσημεριανού φαγητού και απογευματινής χαλάρωσης. Η νότια αυλή χρησιμοποιείται όλη τη μέρα για κολύμβηση στην πισίνα, καθώς και ως χώρος δείπνου το βράδυ. Η μήκους 12 μέτρων πισίνα ενσωματωμένη στη νότια αυλή, σχεδιάστηκε με μια ρηχή κλίση η οποία τη μετατρέπει σε τεχνητή παραλία. Η νότια περίμετρος της πισίνας σχηματίζει μια μεσογειακή πεζούλα, απ'όπου κυλά το νερό της υπερχείλισης. Πιο δίπλα, ο χώρος με τις ξαπλώστρες προσφέρει απαράμιλλη θέα στη θάλασσα και το νησί Σχίζα.


Οι εσωτερικοί χώροι οργανώνονται σε δύο τμήματα: ένα ιδιωτικό με τρία υπνοδωμάτια και δύο λουτρά, που βλέπουν ανατολικά και ένα κοινόχρηστο, που βλέπει στα νότια και περιλαμβάνει τον ενιαίο χώρο καθιστικού, τραπεζαρίας και κουζίνας, με άμεση πρόσβαση και στις τρεις αυλές. Η καμπυλόγραμμη ξύλινη οροφή του καθιστικού ενσωματώνει το φωτισμό και λειτουργεί ως ηχοαπορροφητική ψευδοροφή.


Μια βιβλιοθήκη λειτουργεί ως διαχωριστικό μεταξύ των ιδιωτικών και των κοινόχρηστων χώρων. Οι διατρήσεις της κινούν την περιέργεια, ενώ παρέχουν μια αίσθηση οικειότητας στους λουόμενους. Μια σειρά από σταθερά παράθυρα ειδικής κατασκευής, από θερμοδιαμορφωμένες λωρίδες Corian, εμπεριέχουν διατρήσεις για φυσικό αερισμό, καθώς και ατμοφαιρικό φωτισμό το βράδυ. Τα έπιπλα είναι custom made, σχεδιασμένα με ξύλο και μάρμαρο από τους αρχιτέκτονες.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Villa Ypsilon

Summer House

Design team : LASSA : Theo Sarantoglou Lalis (Principal) and Dora Sweijd (Principal) with Kasper Ax (Associate), Yousef Al Mehdari, Theo Grousopoulos, Thomas Jensen, Valeria Garcia, Nikolaos Klimentidis, Greg Spaw, Luke Tan,Yu Zheng,

Local Architect (Permit) : V. Kosmopoulos

Structural Engineer : Metep, L. Babilis.

Formwork Engineer : Nous, Manja van De Worp.

General Contractor : Triedkat: V. Leriou.

lassa-architects.com
www.instagram.com/lassa_architects
www.facebook.com/lassa.architects

Photography: NAARO (Naaro.com)

 

Γεννήθηκε στη Λαμία. Σπούδασε στο εργαστήρι Δημοσιογραφίας και εργάστηκε σε διάφορα μέσα πριν επιστρέψει στην Αθήνα όπου και ανέλαβε την αρχισυνταξία τoυ LIFO.gr.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τα ταμπάκικα της Χάρμαινας: αρχιτεκτονική δίχως αρχιτέκτονες
Κοντά στους Δελφούς η παράδοση μιας παλιάς Ελλάδας υπάρχει ακόμη
Ποιος ήταν ο Δημήτρης Πικιώνης;
Αυτή είναι η ζωή του έλληνα αρχιτέκτονα που διαμόρφωσε αριστοτεχνικά τον περιβάλλοντα χώρο του ομφαλού της Αθήνας. Σαν σήμερα το 1968 πεθαίνει στην Αθήνα
Ανάμεσα στον ήλιο και τη θάλασσα: Η πιό μοναχική βιβλιοθήκη του κόσμου
Μια επίσκεψη στην παραθαλάσσια βιβλιοθήκη της κινεζικής πόλης Ναντάϊε, ένα μοντερνιστικό οικοδόμημα εμπνευσμένο από τους πίνακες του Andrew Wyeth και σχεδιασμένο από τον Gong Dong του Vector Architect
5 εμβληματικά έργα του Αντόνι Γκαουντί, του αρχιτέκτονα που αγάπησε ο χρόνος
Ο ηγέτης του καταλανικού μοντερνισμού που πέθανε σαν σήμερα, το 1926, απέδειξε, με έργα όπως η Σαγράδα Φαμίλια, ότι παντού υπάρχει θέση για κρυμμένα μηνύματα και συμβολισμούς.
Η στεγαστική αποκατάσταση των προσφύγων
Η Αγροτική και Αστική αποκατάσταση ως κύρια προτεραιότητα, η οικιστική πολιτική του Ταμείου Περίθαλψης Προσφύγων, και τα βασικά κριτήρια επιλογής των περιοχών εγκατάστασης των προσφύγων στην Αθήνα και στον Πειραιά
Μέσα στην έπαυλη-αριστούργημα του Frank Lloyd Wright που πωλείται σε αστρονομική τιμή
Το Marden House αποτελεί μέρος της ιδιοκτησίας The Falls και ανήκε στον συνιδρυτή της America Online, James V Kimsey
Ένα βήμα πίσω από το λιμάνι του Πειραιά, σήμερα
Όσα μπορεί να εντοπίσει το μάτι μιας αρχιτέκτονα στη γειτονιά που μοιάζει ολόκληρη με σκηνικό παλιάς ελληνικής ταινίας
Μέσα στο φουτουριστικό ανάκτορο του Pierre Cardin στις Κάννες
Ένα παράξενο μέγαρο που φιλοξένησε άπειρα πάρτι του διεθνούς τζετ σετ και εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με την εντελώς ιδιαίτερη αισθητική του.
20+1 εμβληματικές πολυκατοικίες της Αθήνας
H πρωτοποριακή τεχνική και η άψογη (και αμιγώς αθηναϊκή) αισθητική τους τις κάνει να ξεχωρίζουν σαν νησιά μέσα στον ωκεανό του μπετόν. Δημιουργήματα των πιο ιδιοφυών (και ρομαντικών) ελλήνων αρχιτεκτόνων του περασμένου αιώνα, τα εξαιρετικά αυτά κτήρια αποτελούν σύμβολα μιας ιδανικής αντίληψης για το αστικό τοπίο της πρωτεύουσας.
Γιατί ήταν τόσο σημαντική αρχιτέκτονας η Ζάχα Χαντίντ;
Σαν σήμερα, το 2016, πεθαίνει η αρχιτέκτονας της οποίας τα σχέδια είχαν ως στόχο να συγκινήσουν το κοινό σε όλο τον κόσμο, διευρύνοντας τα όρια της φόρμας και της λειτουργικότητας
The New Raw: Οι αρχιτέκτονες που μετατρέπουν τα πλαστικά σκουπίδια σε χρήσιμα αντικείμενα
Μια ομάδα αρχιτεκτόνων μετατρέπει τα πλαστικά απορρίμματα σε αντικείμενα λειτουργικής και αισθητικής αξίας για τους δημόσιους χώρους
Στο σπίτι της Γκλόρια Βάντερμπιλτ, στο πανάκριβο Upper East Side του Μανχάταν
Μια (σπάνια) κλεφτή ματιά στο σπίτι και το στούντιο της θρυλικής καλλιτέχνιδας, fashion icon, σχεδιάστριας μόδας και κληρονόμου
Η βαθιά σχέση της μόδας με την αρχιτεκτονική
H αρχιτέκτονας Βικτώρια Λύτρα δημιουργεί εικόνες που τονίζουν την κοινή αισθητική και φόρμα στις δύο δημιουργικές τέχνες
Μέσα στη φύση, χωρίς ρεύμα και γείτονες: Η design «καλύβα» των SO? στα ελληνοτουρκικά σύνορα
Το «cabin on the border» είναι μόλις 18 τ.μ. και σχεδιάστηκε για να διευκολύνει την επαφή με τη φύση
O Πύργος του Νείλου - Η Αίγυπτος κατασκευάζει το ψηλότερο κτίριο της Αφρικής που σχεδίασε η Zaha Hadid
Ένα κτίριο ορόσημο που όμως φέρνει δραματικές αλλαγές στο Κάιρο
9 σχόλια
Ταξινόμηση:
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Οπως στη νοτια γειτονα της Αμερικης, το Μεξικο, ξεκινησε στα τελη της δεκαετιας του 60 με την εισοδηματικη ανισοτητα, την "ανακαλυψη" της χωρας ως τουριστικος προορισμος και λιγο μετα ως τετοιος μονιμης διαμονης, με λεφτα και βορειο know-how - να γεμιζει η επαρχια της με πανεμορφες "μυγες στο γαλα", ετσι και στην Ελλαδα τα τελευταια 15 και ειδικοτερα το τελευταιο μισο του - τα επτα χρονια της κρισης, της φτηνης γης, της ανισοτητας, του brain-drain που χρησιμοποιει την Ελλαδα ως βολικο αρχιτεκτονικο πειραματοζωο - εχουμε γεμισει με αρχιτεκτονικες "μυγες στο γαλα" που λιγο εχουν να κανουν με το οικιστικο υφος της ελληνικης επαρχιας. 

Παροτι τα περισσοτερα, κανουν προσπαθεια να μην ειναι προκλητικα, οποτε βλεπω καθαρες αντιγραφες απο ξενα concepts ( οπως το αλουμινενιο container που συρταροτα κρυβει βιλλα σε ερημικη τοποθεσια κοντα σε θαλασσα ), με ενοχλει ως μαχαιρια στην ιστορια της γης, καθρεπτης στο πολιτιστικο ξεπουλημα και την ρηχοτητα των - νεων κυριως - ελληνων δημιουργων. 

***Υπαρχει αλλη μια τετοια κατοικια στην Ελλαδα. 
Βρισκεται εδω και μια-με-μιαμισι δεκαετια στη μεση της Αντιπαρου. 
Ηταν προς πωληση στις αρχες της κρισης, για 2 εκατομμυρια, αν θυμαμαι καλα.

Το πιο πανω κτιριο ειναι πανεμορφο. Και κανει προσπαθεια να μην προκαλει. Σωζεται γιατι ειναι απομονωμενο. Αυτη πιστευω ηταν και η επιθυμια του ιδιοκτητη.
Ομως υπαρχει καποια συνεπεια με το οικιστικο υφος της περιοχης ;

+++Ειμαι σε γνωση του αντι-επιχειρηματος : "μα τι λες τωρα φιλε μας ! Πως τολμας να λες κατι τετοιο ! Το οικιστικο υφος της περιοχης ειναι φτιαγμενο στο ποδι, ειναι τριτοκοσμικο σε αρχιτεκτονικο στυλ" !
Να συμφωνησω...Παραταυτα, πιστευω οτι ο/οι αρχιτεκτονες αγνοουν τελειως την οικιστικη ιστορια του τοπου, το μονο που τους νοιαζει ειναι το πως να κτισουν υπερατομικα και καπως δουλικα ενα ντιζαιν με μονη αναφορα την τοπογραφια...



avatar Spyroumel 5.6.2017 | 13:40
Θα συμφωνήσω με την αισθητική/γεω-κοινωνική παρατήρηση.
avatar refugee 6.6.2017 | 14:40
Η μεγάλη αρχιτεκτονική ουδόλως ενδιαφέρεται για νησιωτικά και άλλα συμπλέγματα. Αποζητά την ερημιά, την άπλα, όπου με τον ένα (τον πομπώδη) ή τον άλλο (τον αθόρυβο) τρόπο πρωταγωνιστεί. Όπως και τα σπουδαία έργα τέχνης, δεν οφείλει να είναι αρεστή σε κανέναν άλλο εκτός από τον χρηματοδότη της. Ο χρόνος είναι ο τρόπος για να συμβιβαστούμε όλοι εμείς μαζί της και να δούμε την αλήθειά της.
Η μεγαλη αρχιτεκτονικη αποζητα την ερημια και την απλα ;
Που το διαβασες αυτο ανωνυμε διανοουμενε ;;; Δεν υπαρχουν αριστουργηματα αρχιτεκτονικα σε πολεις και νησια ;;;

Και σ οτι αφορα τον χρηματοδοτη, θες να μας πεις οτι την στιγμη που δημιουργειται το "βιογραφικο του παθος" υπο την μορφη ενος κτιριου μπορει να αγνοει τελειως την γειτονια και τον τοπο, αρκει να κανει το καλλιτεχνικο του κεφι ( για το οποιο ολοι εμεις οι υπολοιποι μαλιστα ισως και να μη καταλαβαινουμε αμεσως αλλα μεσα στο χρονο γιατι πρεπει να εμπεδωσουμε την αληθεια του )....;

Μα ποιος εισαι προσφυγα μου! Ο Μπρους Γκοφ εισαι ;;;!!!


avatar Spyroumel 5.6.2017 | 14:02
Χωρίς να γνωρίζω - άρα δεν είναι κριτική στο συγκεκριμένο γραφείο & κτίσμα - με λυπεί που ακόμα (και για πολύ ακόμα) η αρχιτεκτονική με τα eco-friendly και πολύ περισσότερο τα self-sustainable κτίσματα αφορούν κάποιους λίγους (τι ξεχωρίζει τους λίγους γνωρίζουμε). αντίστοιχα στην μπερδεμένη χώρα μας, λίγοι μπορούν να επιλέξουν βιολογικά προιόντα ή να ζήσουν μία eco friendly ζωή, γιατί αυτή η επιλόγη κοστίζει.
Συμφωνώ εν μέρει μαζί σου πως όντως τα λεγόμενα eco friendly κτίρια είναι ακριβά στην κατασκευή τους ή ακόμα και στην μετατροπή τους αλλά σκέψου τι εξοικονόμηση έχουν σε βάθος χρόνου. Υπάρχουν βέβαια και διάφορα κοινοτικά προγράμματα που μπορείς να ρίξεις μια ματιά, τα οποία στηρίζουν ενα μεγαλο ποσοστό. (πχ εξοικονομώ κατοικον). Όλα υπολογίζονται στα U values των δομικών στοιχείων.
avatar Spyroumel 6.6.2017 | 12:52
Ευχαριστώ για την απάντηση σου, δίνει μία γειωμένη πρακτική προσέγγιση σε αυτό που γράφω. Σε αυτό το distortion αναφέρομαι ωστόσο: ο συσχετισμός του υψηλού κόστους απόκτησης (λόγω μελλοντικής εξοικονόμησης, λόγω προηγμένης tech/innovation/research etc) σε σχέση με τι; με το ότι θα γλυτώσω χρήματα στο μέλλον; μα δεν το κάνω γι αυτό. Για το trend; ούτε. Το κάνω γιατί θέλω να κάνω λιγότερο κακό στον εαυτό μου και στον πλανήτη. Ε αυτός ο λόγος κοστίζει (για ένα αμάξι, ένα σπίτι, ένα τρόφιμο, μία ηλεκτρική συσκευή κλπ). Αλλά η επιλογή αυτή δεν μπορεί να σχετίζεται με τον aware ¨έχοντα&κατέχοντα¨, τουναντίον με το μέσο πληθυσμό, την πλειοψηφία. Κάνοντας την βοήθεια στον πλανήτη θέμα των πολλών. Too much content excuse.
Καλησπέρα και πάλι. Μην μπλέκεις τόσα πολλά πράγματα μαζί. Το θέμα "sustainable design" είναι καθαρά για να εξυπηρετήσει τις ανθρώπινες ανάγκες μέσα σε ένα κτίριο με το λιγότερο κόστος ως προς την επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Βέβαια τα green buildings έχουν ένα αρνητικό: μπορούν να καταστρέψουν την αρχιτεκτονική σύνθεση του κτιρίου λόγω της περιορισμένης γκάμας τεχνολογιών πάνω στις ανανεώσιμες πηγές (πχ ηλιακοί συλλέκτες/θερμοσίφωνες, ογκώδεις μηχανισμοί γεωθερμίας,κλπ). Πέρα από το κόστος υπάρχουν και τεχνικές στην αρχιτεκτονική που με μια εναλλακτική επιλογή μπορείς να έχεις τέλεια αποτελέσματα (πχ. φυτεμένες ταράτσες αντί για απλή στεγανοποίηση, σκιαστρα πανέλων αντί για κλασσικές τέντες,κλπ).
Εν κατακλείδι θέλω να σου πω πως ΚΑΙ με την εισαγωγή του παραμετρικου design μπορούμε να εξερευνήσουμε πιο οικονομικές και βιώσιμες λύσεις για το κτίριο διότι έτσι επιτάσσει το μέλλον.
fstunco fstunco 5.6.2017 | 22:40
Θα συμφωνήσω επίσης.
Προηγούμενα 1 Επόμενα
Συνεχίζοντας την περιήγηση στο lifo.gr, αποδέχεστε τη χρήση cookies.     Μάθετε περισσότερα.     Αποδοχή