Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Λεπτομέρεια από το έργο της Νίκης-Δανάης Χανιά και της Δέσποινας Χαριτωνίδη «Ανεμώνες της θάλασσας». Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης

Όταν ο μύθος συναντά το design σε έναν αναπάντεχο χώρο της Αθήνας

0

Ο κόσμος που μπαίνει αργά το βράδυ στην πόρτα δίπλα στο εστιατόριο Proveleggios, στην οδό Παραμυθίας στον Κεραμεικό, με παρακινεί να δω τι συμβαίνει στον πρώτο όροφο, που μοιάζει να είναι ακατοίκητος.

Το όνομα του εστιατορίου είναι εμπνευσμένο από αυτόν που το σχεδίασε, τον Αριστομένη Προβελέγγιο, μια μοναδική περίπτωση στα χρονικά της ελληνικής αρχιτεκτονικής, και εδώ κάποτε στεγαζόταν μια αποθήκη παιχνιδιών. Ποιος να έμενε άραγε στον πρώτο όροφο, αναρωτιέμαι, βλέποντας για άλλη μια φορά το μοντέρνο κτίριο δίπλα στις ισόγειες αθηναϊκές κατοικίες και τα νεοκλασικά του πεζοδρόμου, μια κλίμακα που δεν συναντάς πια στην Αθήνα. 

Αρχίζω να ανεβαίνω τη μαρμάρινη σκάλα με τους ξεφλουδισμένους τοίχους που κάποιος περιποιήθηκε, αφήνοντας την πατίνα του χρόνου να κάνει τη δουλειά της. Στο κεφαλόσκαλο στέκομαι μπροστά σε έναν καθρέφτη που αποκαλύπτει αυτό που θα δω, μια έκθεση design με τίτλο «The monsters I live with», η οποία θα φιλοξενείται εκεί μέχρι τις 28 Σεπτεμβρίου 2025. Αργότερα, θα γνωρίσω την επιμελήτρια Βασιλική-Μαρία Πλαβού, μια παθιασμένη με το design αρχιτεκτόνισσα που οραματίζεται την αρχιτεκτονική να συναντά το design μέσα σε τέτοιες εκθέσεις, ενώ μέσα από διεπιστημονικές συνεργασίες συντονίζει, οργανώνει και υλοποιεί έργα με ξεχωριστή χωρική εμπειρία και ισχυρή ταυτότητα, όπως τα «Degustation menu for carnivorous plants. Τo eat or to be eaten?» (Rizom, Αθήνα, 2023), «Please please me, the symptoms projects» (Άμφισσα, 2020), «Cra(u)sh or How you made me kiss the pavement» (Grace, Αθήνα, 2020), και οι περφόρμανς «Anthology of cracks» του Χρήστου Δεληδήμου (Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, Αθήνα, 2020) και «Genesis21 <3» του Μάριου Σταμάτη (St. George Lycabettus στο πλαίσιο του «Rooms2019», Αθήνα, 2019).

Η έκθεση προτείνει μια μετατόπιση από τον λειτουργικό, εργονομικό και ορθολογικό σχεδιασμό που όρισε η μοντέρνα παράδοση του design σε ένα είδος σχεδιαστικής αφήγησης που εμπλέκει τη μνήμη και το συναίσθημα.

Για το θέμα της έκθεσης θα μου πει ότι προκύπτει από το ερώτημα «πότε συναντιούνται μύθος και design;», καθώς προσφεύγει στον μύθο ως εργαλείο αναστοχασμού, ως γλώσσα του συλλογικού και του αισθητού. Ποια τέρατα κουβαλάμε στην καθημερινότητά μας και πώς γίνονται μορφές αφήγησης, μνήμης και δημιουργίας;

Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Ένα διθέσιο παγκάκι που οι δημιουργοί του, Astronauts (Δανάη Δασύρα και Joe Bradford), αποκαλούν «Gemini». Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης

Η έκθεση προτείνει μια μετατόπιση από τον λειτουργικό, εργονομικό και ορθολογικό σχεδιασμό που όρισε η μοντέρνα παράδοση του design σε ένα είδος σχεδιαστικής αφήγησης που εμπλέκει τη μνήμη και το συναίσθημα. Τα αντικείμενα που παρουσιάζονται φέρουν πολλαπλά νοήματα, συλλαμβάνονται ως επιφάνειες μνήμης, αρθρώνονται ως γλυπτά που κουβαλούν πολιτισμικές αποτυπώσεις. Το design αντιστέκεται στην ψυχρή πρόοδο και επανασυνδέεται με τον τόπο, την υλικότητα, την αφήγηση και την παράδοση.

Όπως σημειώνει και ο Γάλλος φιλόσοφος Ζαν-Φρανσουά Λιοτάρ στη «Μεταμοντέρνα Κατάσταση», «το κριτήριο της προόδου αποκλείει την προσφυγή σε έναν μεταφυσικό λόγο, απαιτεί την εγκατάλειψη των μύθων, απαιτεί οξυδερκή πνεύματα και βουλήσεις».

Με έργα των Πάνου Προφήτη και Ludd, Δημήτρη Ταμπάκη, Νίκης-Δανάης Χανιά, Δέσποινας Χαριτωνίδη και του ντουέτου Astronauts (Δανάη Δασύρα και Joe Bredford), η κατοικία πάνω από το Proveleggios γίνεται το πεδίο μιας τέτοιας ερευνητικής προσέγγισης με δημιουργικές επανερμηνείες.

Ο χώρος που φιλοξενεί την έκθεση είναι μια τυπική κατοικία που δεν έχει υποστεί αλλαγές, με διαρρύθμιση που εξυπηρετεί τις ανάγκες μιας οικογένειας, ευρύχωρες κάμαρες, μια κουζίνα σχετικά μικρή, όπως υπαγόρευε η εποχή, και μια κίνηση από χώρο σε χώρο που ως ροή υπαγορεύεται από τον σχεδιασμό του σπιτιού. 

Ο μύθος συναντά το design

Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Έργο της Δέσποινας Χαριτωνίδη. Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης

Πώς μπορεί, λοιπόν, κάποιος να απομακρυνθεί από έναν μύθο, όταν τα μυθολογικά μοτίβα και οι οικουμενικοί συμβολισμοί βρίσκονται στον πυρήνα του παγκόσμιου πολιτισμικού αφηγήματος; Ο μύθος αναπαράγει νοήματα, μας επιτρέπει να κατανοήσουμε βαθύτερα τις συναισθηματικές διαστάσεις της καθημερινής μας ζωής και δείχνει διεξόδους από μια πιεστική πραγματικότητα. 

Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν, μέσα από το σύγχρονο design που προτείνουν με τα έργα τους, δεν αρκούνται στη μνεία της μυθολογικής αφήγησης με μια εικονογραφική αποτύπωση, αλλά διεκδικούν εκ νέου την αφήγηση του μύθου και την εννοιολόγησή του μέσα στην εποχή μας. Τολμούν ακόμη να απαντήσουν σε υπαρξιακά ερωτήματα και παρουσιάζουν το design ως πρακτική που ταλαντεύεται μεταξύ λειτουργικότητας, τεχνολογικής καινοτομίας και αφηγηματικής ταυτότητας με τρόπο άμεσο και χειροπιαστό που συνδέει τον μύθο με την καινοτομία.

Οι συμμετέχοντες μοιράζονται την εμπειρία ενός άτυπου συνεργατικού φόρουμ που οργάνωναν ετησίως με επίκεντρο την Τήνο. Η αλληλεπίδραση με τους ντόπιους τεχνίτες τούς επέτρεψε να εξοικειωθούν με μακρόχρονες, παραδοσιακές, εφαρμοσμένες τέχνες και τεχνικές, καταγράφοντας και επανενεργοποιώντας τη σοφία του τόπου. Η χειρωνακτική εργασία και τα παραδοσιακά εργαλεία σε συνδυασμό με τη γνώση των καλλιτεχνών στο πεδίο του πειραματικού design διασφαλίζουν τη διάσωση της παράδοσης σε ένα σύγχρονο ανοιχτό λεξικό. 

Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Όταν καθίσεις στη γλυπτική καρέκλα της Νίκης-Δανάης Χανιά που πρωταγωνιστεί στο κέντρο ενός δωματίου βρίσκεσαι ανάμεσα στους δύο γρίφους της Σφίγγας. Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης
Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Έργο του Δημήτρη Ταμπάκη. Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης
Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Η Δέσποινα Χαριτωνίδη και η Νίκη-Δανάη Χανιά δημιούργησαν ένα κάθισμα από σωλήνες αυτοκινήτων που η έδρα του είναι καλυμμένη με χειροποίητα κρυσταλλικά κεραμικά πλακίδια.Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης

Μπαίνοντας στην έκθεση, πάνω στο όμορφα φθαρμένο ξύλινο πάτωμα με το γεωμετρικό σχέδιο η γλύπτρια και περφόρμερ Δέσποινα Χαριτωνίδη στερεώνει σε πλάκες τσιμέντου χαλύβδινες ράβδους οπλισμού που επάνω τους υπάρχουν μπρούτζινα, χυτευμένα κελύφη κοχυλιών. Η σειρά αυτών των έργων που έχει ξεκινήσει το 2020 και τιτλοφορείται «Predators» επιχειρεί να εξερευνήσει τη συμβιωτική σχέση ανάμεσα στο φυσικό και το τεχνητό, εμπνεόμενη από τη βιολογία των μυδιών και των ενάλιων υδροβιότοπων αλλά και τη δομή του αστικού τοπίου. Μέσα από οργανικές μορφές που παραπέμπουν σε θαλάσσια κελύφη και βιομηχανικά υλικά, όπως σωλήνες δόμησης και τσιμεντένιες πλάκες, τα γλυπτά της αποκαλύπτουν ένα υβριδικό σύμπαν όπου η επιβίωση και η προστασία συγχωνεύονται. Το μύδι, ως οργανισμός που προσκολλάται σε μη οργανικές δομές, γίνεται μεταφορά για τη σύνδεση του σώματος με τη δόμηση – μια μορφή αστικής συμβίωσης που παραμένει εύθραυστη, ποιητική και εν δυνάμει αρπακτική. 

Στο διπλανό δωμάτιο η Δέσποινα Χαριτωνίδη και η Νίκη-Δανάη Χανιά μοιράζονται τη γοητεία που τους προκαλεί η θαλάσσια ζωή και δημιουργούν τις «ανεμώνες της θάλασσας», φέρνοντας σε επαφή χαοτικές γεωλογικές επιφάνειες και αυστηρά βιομηχανικές μινιμαλιστικές μορφές. Τα όρια του λειτουργικού αντικειμένου ωθούνται στα άκρα, το ντουέτο των δημιουργών φτιάχνει ένα δυναμικά μοναδικό και απροσδόκητο γλυπτικό περιβάλλον, ένα κάθισμα από σωλήνες αυτοκινήτων που η έδρα του είναι καλυμμένη με χειροποίητα κρυσταλλικά κεραμικά πλακίδια, με την προηγμένη τεχνολογική καινοτομία να συναντά ανορθόδοξα και προκλητικά την παραδοσιακή χειροτεχνία. 

Με θέα την μπαλκονόπορτα, ένα διθέσιο παγκάκι που οι δημιουργοί του, Astronauts (Δανάη Δασύρα και Joe Bradford), αποκαλούν «Gemini», σε ξεγελάει εύκολα. Πριν το αγγίξεις ή καθίσεις ο σκελετός του μοιάζει με παράξενα σχηματισμένο μπαλόνι από ήλιον, με μυθολογικό τέρας – οι ραφές του εμφανείς. Η εντύπωση διαλύεται με την αφή: πρόκειται για μέταλλο και εδώ ενσωματώνεται η ένταση της διττότητας, η δυναμική αλληλεπίδραση μεταξύ της δομής και της ρευστότητας. Το φύλλο μετάλλου που έχει χρησιμοποιηθεί έχει μεταμορφωθεί σε όγκο, η επιφάνειά του ιριδίζει, ενώ τα καθίσματα έχουν επενδυθεί με φλοκάτη, υπογραμμίζοντας την αντίθεση μεταξύ του αιθέριου και του υλικού, της δομής και της απαλότητας.

Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Έργο του Δημήτρη Ταμπάκη. Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης

Στο επόμενο δωμάτιο του ενιαίου χώρου, που χωρίζεται από διπλές πόρτες οι οποίες βρίσκονται στην πρόσοψη του σπιτιού, ο Δημήτρης Ταμπάκης εξετάζει με τρία έργα του τις σχέσεις εξουσίας μεταξύ των αρχαίων θεών και συγκεκριμένα αυτήν μεταξύ Αθηνάς και Ποσειδώνα, με αφορμή ένα από τα θύματά τους, τη Μέδουσα. Το αλουμίνιο που χρησιμοποιεί στον φοριαμό και στη σχεδόν αιωρούμενη βιβλιοθήκη τοίχου τονίζει τις αντιθέσεις μεταξύ μύθου και design. «Ο μύθος δεν πέθανε ποτέ, έγινε εταιρική δομή. Αυτό που κάποτε ήταν θεϊκό, τώρα είναι στρατηγική διαχείρισης», σημειώνει.  

Ο Πάνος Προφήτης παρουσιάζει το έργο «Relic» που γεννήθηκε από τη σύγκλιση της μνήμης, της τεχνολογίας και του συλλογικού σχεδιασμού. Με αφορμή μια σκαλιστή σκυριανή κασέλα με γοργόνες της μητέρας του, που βρίσκεται στον χώρο, στήνει μια ψηφιακή αποτύπωση του σχεδίου της σε μια καρέκλα, σε συνεργασία με τον Μανώλη Λεβεδιανό (Ludd), εστιάζοντας στη μετάβαση από το χειροποίητο στο ψηφιακό και από το στατικό-κοινό στο λειτουργικό. Δημιουργεί ένα νέο υβριδικό αντικείμενο που φέρει εγχάρακτα ίχνη της αρχικής μορφής, ένα τυπικό σκυριανό μοτίβο και μια εικονογραφία εμπνευσμένη από ένα μυθικό υποθαλάσσιο τοπίο. Το έργο διερευνά την έννοια του ανοιχτού σχεδιασμού ως μια σύγχρονη προέκταση της λαϊκής τέχνης, η οποία έχει κατανοηθεί όχι ως στατική παράδοση αλλά ως ρέουσα, ελεύθερη συλλογική πρακτική, απαλλαγμένη από περιορισμούς πνευματικής ιδιοκτησίας.

Όταν καθίσεις στη γλυπτική καρέκλα της Νίκης-Δανάης Χανιά που πρωταγωνιστεί στο κέντρο ενός δωματίου βρίσκεσαι ανάμεσα στους δύο γρίφους της Σφίγγας. Οι «Σφίγγες», όπως ονομάζεται το έργο, αναφέρονται στους δυο μύθους, τον γνωστό από την απάντηση του Οιδίποδα, που δείχνει προς τον άνθρωπο –αυτόν που κάθεται στο κέντρο του έργου–, και τον λιγότερο γνωστό δεύτερο μύθο, που μιλά για δύο αδελφές που γεννούν η μία την άλλη: την Ημέρα και τη Νύχτα. Ο θεατής του έργου στέκεται ανάμεσα σε αυτά τα δύο αντίθετα και γίνεται η απάντηση, πλαισιωμένος από τις Σφίγγες-καθρέφτες και υβριδικές μορφές ζώων, φυτών και συμβόλων.

Μια έκθεση design σε έναν αναπάντεχο χώρο Facebook Twitter
Ο Πάνος Προφήτης παρουσιάζει το έργο «Relic». Φωτ.: Παναγιώτης Νταούτης

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διονύσης Σοτοβίκης

Interiors / Μια επίσκεψη στην ιστορική οικία του Τώνη και της Ιωάννας Σπητέρη στην Κυψέλη

Σπίτι και γραφείο σήμερα του αρχιτέκτονα Διονύση Σοτοβίκη, το συγκρότημα των δυο κτιρίων αποτελεί ένα αναπόσπαστο αρμονικό σύνολο της αστικής αθηναϊκής αρχιτεκτονικής του '30.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«ΤΕΧΝΗ – ΔΙΑΓΩΝΙΟΣ»: Η διαρκής συμβολή των δύο ομάδων στην ανεπανάληπτη πολιτισμική κίνηση της Θεσσαλονίκης

Εικαστικά / «Διαγώνιος» και «Τέχνη»: Πρόσφεραν παιδεία στη Θεσσαλονίκη. Τώρα συναντιούνται ξανά σε μια έκθεση

Η «Διαγώνιος» του Ντίνου Χριστιανόπουλου και η Καλλιτεχνική Εταιρεία «Τέχνη» επιστρέφουν στο προσκήνιο μέσα από ένα αφιέρωμα στο Τελλόγλειο Ίδρυμα, που αναδεικνύει δύο ιστορικές ομάδες της πνευματικής ζωής της Θεσσαλονίκης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Εικαστικά / Το σπίτι-μουσείο της Πολίν Καρπίδα βγάζει τους θησαυρούς του στο σφυρί (μέχρι κεραίας)

Μια από τις πιο εξέχουσες συλλέκτριες στην Ευρώπη, η οποία έχει αφήσει το αποτύπωμά της και στην Ύδρα, αποφάσισε να πουλήσει τη συλλογή σουρεαλιστικής και μεταπολεμικής τέχνης που στεγάζει στο σπίτι της στο Λονδίνο -τη μεγαλύτερη αυτού του είδους- σε μια δημοπρασία-ορόσημο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η «λίστα Τραμπ» και τα «απαράδεκτα έργα τέχνης» οδηγούν σε μια άλλη Αμερική

Εικαστικά / Tο μένος του Τραμπ για το Smithsonian: Λογοκρισία, ρατσισμός, λίστες με «απαράδεκτα» έργα

Με στόχο το μεγαλύτερο συγκρότημα μουσείων και ερευνητικών κέντρων στον κόσμο, ο Τραμπ επιχειρεί να ασκήσει έλεγχο και λογοκρισία σε έργα τέχνης και στο περιεχόμενο εκθέσεων, κατηγορώντας το Smithsonian ως «woke» και απειλώντας με περικοπές της χρηματοδότησής του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση με χτυπάει σαν κεραυνός, από το πουθενά»

Design / Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Δυο-τρεις κουβέντες με τον διακεκριμένο Σουηδό γραφίστα και εικονογράφο, έναν από τους «υψηλούς προσκεκλημένους» του φετινού 7ου LAComicsFestival, που θα γίνει στη Λάρισα από τις 5 ως τις 7 Σεπτεμβρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ