Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
0

Πώς έγινες γραφίστας και εικονογράφος; Τι σημαίνει για σένα το σχέδιο και ποιοι καλλιτέχνες σε επηρέασαν στα πρώτα σου βήματα;
Καθώς μεγάλωνα, ποτέ δεν σκέφτηκα ότι το να γίνω καλλιτέχνης ήταν μια εφικτή επιλογή. Στη Σουηδία, βλέπεις, το συνηθέστερο ήταν μεγαλώνοντας να γίνεις μηχανικός! Ήμουν πολύ καλός στα μαθηματικά, οπότε αυτό ήταν και το δικό μου μακροπρόθεσμο σχέδιο. Μετά το γυμνάσιο, υπηρέτησα το τότε υποχρεωτικό ένα έτος στρατιωτικής θητείας και στη συνέχεια σπούδασα Μηχανική για έναν χρόνο. Δεν μου άρεσε ιδιαίτερα, οπότε πέρασα μερικά χρόνια κάνοντας διάφορες περιστασιακές δουλειές.

Στη συνέχεια άρχισα να σπουδάζω Αρχιτεκτονική και τελικά έκανα μεταπτυχιακό στη Γραφιστική. Αφού αποφοίτησα, επί μία δεκαετία κινούμουν ανάμεσα στη δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών και την τρισδιάστατη κινούμενη εικόνα. Το 2006 άρχισα να δημοσιεύω εικονογραφήσεις στο Διαδίκτυο και γρήγορα απέκτησα αρκετή φήμη ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω ως ελεύθερος εικονογράφος. Οι κύριες επιρροές μου ήταν ο Oscar Anderson, η Tove Jansson (δημιουργός των Moomins) και πολλοί Γάλλοι και Βέλγοι κομίστες.

«Αυτό που συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καταθλιπτικό, ειδικά για την επόμενη γενιά. Γιατί να ακολουθήσει κάποιος την κοπιαστική διαδικασία της εκμάθησης μιας τέχνης, όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη εδώ και τώρα;»

― Ποιες είναι οι κύριες πηγές της καλλιτεχνικής σου έμπνευσης; Ποια θεωρείς ως τα σημαντικότερα έργα σου;
Δεν σκέφτηκα ποτέ το πώς και από τι εμπνέομαι. Για μένα η έμπνευση είναι περισσότερο σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει. Παίρνω σίγουρα πολλές ιδέες ταξιδεύοντας και βλέποντας πράγματα, αλλά είναι πολύ ασαφείς. Σχεδιάζω, σχεδιάζω και μετά σχεδιάζω ξανά. Δεν αξιολογώ τη δουλειά μου αλλά έχω πάντα το βλέμμα μου στραμμένο στο επόμενο έργο. Αν μου έρθει μια ιδέα ενώ σχεδιάζω, την ενσωματώνω αμέσως στο σχέδιο.

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
«Το 2006 άρχισα να δημοσιεύω εικονογραφήσεις στο διαδίκτυο και γρήγορα απέκτησα αρκετή φήμη ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω ως ελεύθερος εικονογράφος».

― Τα σχέδιά σου είναι απίστευτα λεπτομερή και ευφάνταστα. Ποια είναι η συνήθης δημιουργική σου διαδικασία; Παίζουν άραγε κάποιο ρόλο σε αυτή οι σπουδές σου στην Αρχιτεκτονική;
Σχεδιάζω πάντα με τον ίδιο τρόπο που σχεδίαζα ως παιδί. Ιδανικά, ξεκινώ με καθαρό μυαλό και λευκό χαρτί και μετά όλα εξελίσσονται «αυτόματα» καθώς προχωράω. Οι σπουδές μου είχαν ελάχιστη επίδραση στην καλλιτεχνική μου προσέγγιση, πέρασα το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μου στο πανεπιστήμιο ζωγραφίζοντας σκίτσα. Ο στόχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής ήταν απλώς να καλλιεργήσει μια νέα γενιά μοντερνιστών. Η λεπτομέρεια του σχεδίου, τώρα, είναι πιθανώς αποτέλεσμα του γεγονότος ότι έχω περισσότερο μαθηματικό μυαλό παρά καλλιτεχνικό!

― Το έργο σου είναι γεμάτο ιδιόμορφους χαρακτήρες, πολύπλοκες μηχανές και σουρεαλιστικούς κόσμους. Από πού προέρχονται όλα αυτά;
Από κάπου ανάμεσα στ’ αυτιά μου! Ίσως όλα αυτά τα τυχαία πράγματα που έχω μελετήσει και διαβάσει κατά καιρούς άφησαν τελικά κάποιο αποτύπωμα στην καλλιτεχνική μου δημιουργία.

― Έχεις συνεργαστεί με μεγάλα δημοσιογραφικά μέσα και εταιρείες («The New Yorker», «Wired», Disney, Nickelodeon), έχεις επίσης επιμεληθεί εξώφυλλα μουσικών άλμπουμ. Πόσο διαφέρουν οι προσωπικές σου δουλειές από εκείνες που κάνεις κατά παραγγελία;
Είναι αλήθεια ότι η δουλειά που κάνω για πελάτες με ικανοποιεί λιγότερο από την προσωπική. Προτιμώ να σχεδιάζω απευθείας με μελάνι, αλλά όταν εκτελώ παραγγελίες πρέπει να χρησιμοποιώ μολύβι και να έχω εξαρχής μια σαφή ιδέα για το τελικό αποτέλεσμα. Είμαι περήφανος για τις περισσότερες συνεργασίες μου, μην παρεξηγηθώ, απλώς δεν απολαμβάνω τόσο πολύ τη διαδικασία.

― Αναφορικά με τη δουλειά σου, θεωρείς την τεχνητή νοημοσύνη φίλο, εχθρό ή κάτι άλλο;
Αυτό που συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καταθλιπτικό, ειδικά για την επόμενη γενιά. Γιατί να ακολουθήσει κάποιος την κοπιαστική διαδικασία της εκμάθησης μιας τέχνης, όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη εδώ και τώρα;

― Γνωρίζεις καθόλου την ελληνική σκηνή των κόμικς;
Λίγα πράγματα, ελπίζω όμως να μάθω περισσότερα τις επόμενες μέρες χάρη στο LAComicFestival!

― Τα μελλοντικά σου σχέδια;
Να ζήσω μερικά χρόνια ακόμα και μετά να ανέβω στον Όλυμπο.

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter

mattiasadolfsson.com

lacf.gr

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

ADM 2025: The Urban Issue / Το σύγχρονο design γίνεται πιο προσωπικό και all inclusive από ποτέ

Ιδέες που ζυμώνονταν αργά εδώ και μερικά χρόνια στον χώρο της εσωτερικής διακόσμησης ωρίμασαν και μας αποκαλύφθηκαν στις αρχές του 2025, ως οδηγός για τους χώρους στους οποίους θα κατοικήσουμε στο μέλλον.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Οbjects of Common Interest: «Θέλουμε να σου κεντρίσουμε το ενδιαφέρον και να κινητοποιήσουμε ένα συναίσθημα»

ADM 2025: The Urban Issue / Κίνηση, ελευθερία, ρευστή ταυτότητα: Το design των Οbjects of Common Interest

Οι αρχιτέκτονες και σχεδιαστές Ελένη Πεταλωτή και Λεωνίδας Τραμπούκης τρέχουν ένα από τα πιο design studios της Ελλάδας. Πώς σκέφτονται και πώς σχεδιάζουν τα φημισμένα projects τους, όπως την εγκατάσταση εικαστικού φωτισμού που λατρεύουμε στην είσοδο της Πειραιώς 260;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Φασιανός στο Svenskt Tenn: Πώς βρέθηκε ο Έλληνας ζωγράφος στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Design / Πώς βρέθηκε ο Φασιανός στο πιο exclusive Σκανδιναβικό brand;

Μια αναπάντεχη πρόταση κατέληξε σε μια έκθεση στο Svenskt Tenn, τον «βασιλιά» του Σκανδιναβικού design, που τιμά τον σπουδαίο Έλληνα καλλιτέχνη. Εκεί, κάτω από την ίδια στέγη, τα έργα του συνομιλούν με αυτά του Γιόζεφ Φρανκ, υμνώντας τη χαρά της ζωής.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

ADM 2025: The Urban Issue / Concrete Aesthetic: Γιατί βλέπουμε τόσο γκρι στην Αθήνα;

Το εμφανές σκυρόδεμα και οι γκρι τόνοι επανέρχονται στον αθηναϊκό αστικό ιστό, μεταφέροντας μαζί τους ένα φορτίο αισθητικής ιστορίας, κοινωνικών μετατοπίσεων και ψηφιακής επιρροής. Από τον μπρουταλισμό στην εποχή των hashtags, πότε η χρήση του γκρι είναι ζήτημα λειτουργίας, πότε συνήθειας και πότε συνειδητής εικόνας για το τι σημαίνει σύγχρονο;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

ADM 2025: The Urban Issue / Μια «πράσινη» Αθήνα ως ερώτηση. Ας δούμε το κενό αλλιώς.

Μπορούμε να δούμε την Αθήνα ως ένα δίκτυο με «πάρκα», συνεπή όμως απέναντι στη φύση και στην ουσία της πόλης; Πολύ περισσότερο από ένα βιβλίο, το «Για το “αττικό τοπίο” σήμερα» του Δημήτρη Φιλιππίδη είναι μια πηγή έμπνευσης που μας δίνει μια άλλη οπτική για την πόλη και το πράσινό της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

ADM 2025: The Urban Issue / Συνθετική ακρίβεια και χωρική ενσωμάτωση στο αστικό τοπίο

Με σεβασμό στον χαρακτήρα του κάθε τόπου και μακριά από την τυποποίηση, το γραφείο gnb architects προτείνει συνθέσεις που ισορροπούν ανάμεσα στη μορφολογική καθαρότητα, τη λειτουργική πληρότητα και την κατασκευαστική ακρίβεια. Η διαρκής αναζήτηση για μια νέα, αυθεντική αφήγηση καθιστά το έργο τους σύγχρονο και βαθιά συνδεδεμένο με τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ARCHISEARCH.GR