Mattias Adolfsson: Μιλώντας με έναν κορυφαίο εικονογράφο της εποχής

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
0

Πώς έγινες γραφίστας και εικονογράφος; Τι σημαίνει για σένα το σχέδιο και ποιοι καλλιτέχνες σε επηρέασαν στα πρώτα σου βήματα;
Καθώς μεγάλωνα, ποτέ δεν σκέφτηκα ότι το να γίνω καλλιτέχνης ήταν μια εφικτή επιλογή. Στη Σουηδία, βλέπεις, το συνηθέστερο ήταν μεγαλώνοντας να γίνεις μηχανικός! Ήμουν πολύ καλός στα μαθηματικά, οπότε αυτό ήταν και το δικό μου μακροπρόθεσμο σχέδιο. Μετά το γυμνάσιο, υπηρέτησα το τότε υποχρεωτικό ένα έτος στρατιωτικής θητείας και στη συνέχεια σπούδασα Μηχανική για έναν χρόνο. Δεν μου άρεσε ιδιαίτερα, οπότε πέρασα μερικά χρόνια κάνοντας διάφορες περιστασιακές δουλειές.

Στη συνέχεια άρχισα να σπουδάζω Αρχιτεκτονική και τελικά έκανα μεταπτυχιακό στη Γραφιστική. Αφού αποφοίτησα, επί μία δεκαετία κινούμουν ανάμεσα στη δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών και την τρισδιάστατη κινούμενη εικόνα. Το 2006 άρχισα να δημοσιεύω εικονογραφήσεις στο Διαδίκτυο και γρήγορα απέκτησα αρκετή φήμη ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω ως ελεύθερος εικονογράφος. Οι κύριες επιρροές μου ήταν ο Oscar Anderson, η Tove Jansson (δημιουργός των Moomins) και πολλοί Γάλλοι και Βέλγοι κομίστες.

«Αυτό που συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καταθλιπτικό, ειδικά για την επόμενη γενιά. Γιατί να ακολουθήσει κάποιος την κοπιαστική διαδικασία της εκμάθησης μιας τέχνης, όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη εδώ και τώρα;»

― Ποιες είναι οι κύριες πηγές της καλλιτεχνικής σου έμπνευσης; Ποια θεωρείς ως τα σημαντικότερα έργα σου;
Δεν σκέφτηκα ποτέ το πώς και από τι εμπνέομαι. Για μένα η έμπνευση είναι περισσότερο σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει. Παίρνω σίγουρα πολλές ιδέες ταξιδεύοντας και βλέποντας πράγματα, αλλά είναι πολύ ασαφείς. Σχεδιάζω, σχεδιάζω και μετά σχεδιάζω ξανά. Δεν αξιολογώ τη δουλειά μου αλλά έχω πάντα το βλέμμα μου στραμμένο στο επόμενο έργο. Αν μου έρθει μια ιδέα ενώ σχεδιάζω, την ενσωματώνω αμέσως στο σχέδιο.

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
«Το 2006 άρχισα να δημοσιεύω εικονογραφήσεις στο διαδίκτυο και γρήγορα απέκτησα αρκετή φήμη ώστε να μπορέσω να ξεκινήσω ως ελεύθερος εικονογράφος».

― Τα σχέδιά σου είναι απίστευτα λεπτομερή και ευφάνταστα. Ποια είναι η συνήθης δημιουργική σου διαδικασία; Παίζουν άραγε κάποιο ρόλο σε αυτή οι σπουδές σου στην Αρχιτεκτονική;
Σχεδιάζω πάντα με τον ίδιο τρόπο που σχεδίαζα ως παιδί. Ιδανικά, ξεκινώ με καθαρό μυαλό και λευκό χαρτί και μετά όλα εξελίσσονται «αυτόματα» καθώς προχωράω. Οι σπουδές μου είχαν ελάχιστη επίδραση στην καλλιτεχνική μου προσέγγιση, πέρασα το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου μου στο πανεπιστήμιο ζωγραφίζοντας σκίτσα. Ο στόχος της Αρχιτεκτονικής Σχολής ήταν απλώς να καλλιεργήσει μια νέα γενιά μοντερνιστών. Η λεπτομέρεια του σχεδίου, τώρα, είναι πιθανώς αποτέλεσμα του γεγονότος ότι έχω περισσότερο μαθηματικό μυαλό παρά καλλιτεχνικό!

― Το έργο σου είναι γεμάτο ιδιόμορφους χαρακτήρες, πολύπλοκες μηχανές και σουρεαλιστικούς κόσμους. Από πού προέρχονται όλα αυτά;
Από κάπου ανάμεσα στ’ αυτιά μου! Ίσως όλα αυτά τα τυχαία πράγματα που έχω μελετήσει και διαβάσει κατά καιρούς άφησαν τελικά κάποιο αποτύπωμα στην καλλιτεχνική μου δημιουργία.

― Έχεις συνεργαστεί με μεγάλα δημοσιογραφικά μέσα και εταιρείες («The New Yorker», «Wired», Disney, Nickelodeon), έχεις επίσης επιμεληθεί εξώφυλλα μουσικών άλμπουμ. Πόσο διαφέρουν οι προσωπικές σου δουλειές από εκείνες που κάνεις κατά παραγγελία;
Είναι αλήθεια ότι η δουλειά που κάνω για πελάτες με ικανοποιεί λιγότερο από την προσωπική. Προτιμώ να σχεδιάζω απευθείας με μελάνι, αλλά όταν εκτελώ παραγγελίες πρέπει να χρησιμοποιώ μολύβι και να έχω εξαρχής μια σαφή ιδέα για το τελικό αποτέλεσμα. Είμαι περήφανος για τις περισσότερες συνεργασίες μου, μην παρεξηγηθώ, απλώς δεν απολαμβάνω τόσο πολύ τη διαδικασία.

― Αναφορικά με τη δουλειά σου, θεωρείς την τεχνητή νοημοσύνη φίλο, εχθρό ή κάτι άλλο;
Αυτό που συμβαίνει με την τεχνητή νοημοσύνη είναι πολύ καταθλιπτικό, ειδικά για την επόμενη γενιά. Γιατί να ακολουθήσει κάποιος την κοπιαστική διαδικασία της εκμάθησης μιας τέχνης, όταν μπορεί να χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη εδώ και τώρα;

― Γνωρίζεις καθόλου την ελληνική σκηνή των κόμικς;
Λίγα πράγματα, ελπίζω όμως να μάθω περισσότερα τις επόμενες μέρες χάρη στο LAComicFestival!

― Τα μελλοντικά σου σχέδια;
Να ζήσω μερικά χρόνια ακόμα και μετά να ανέβω στον Όλυμπο.

Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter
Mattias Adolfsson: «Η έμπνευση για μένα είναι σαν ένας κεραυνός από το πουθενά, απλά με χτυπάει» Facebook Twitter

mattiasadolfsson.com

lacf.gr

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Design / Ένα σπίτι με εκατοντάδες φυτά που όλα έχουν τη θέση τους

Το διαμέρισμα του εικαστικού Αργύρη Αγγελή είναι γεμάτο φυτά και ετερόκλητα στοιχεία. Ο ίδιος λέει ότι o εκλεκτικισμός -το mix 'n' match, όπως θα λέγαμε σήμερα- είναι το κλειδί των επιλογών του στη διακόσμηση.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ