ΑΠΕΡΓΙΑΚΗ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Το αρθρο δεν ειναι κακο, ειδικα στο βαθμο που ο Λαζαριδης με εντιμοτητα υπερασπιζεται τη μνημη της εξεγερσης απεναντι στους διαφορους κανιβαλους που οψιμα βαλθηκαν να δικαιωσουν τα τανκς. Εχει ομως πολλες μισες αληθειες. Πώς ηταν η Αριστερα απουσα, τη στιγμη που ο ιδιος ο Λαζαριδης παρουσαζει εαυτον ως παροντα στο πολυτεχνειο, οπως και πραγματι ηταν, ως μελος της συντονιστικης και μελος του ρηγα, της νεολαιας του ΚΚΕ εσωτ.; Πώς ετυχε και η υπολοιπη συντονιστικη αποτελουταν απο μελη λοιπων οργανωσεων της αριστερας; Ειναι προφανως σωστο αυτο που λεει ο Λαζαριδης οτι το ΚΚΕ και ιδιως το ΚΚΕ εσωτ. (το οποιο εβλεπε με καλο ματι την προοπτικη της φιλελευθεροποιησης) ουτε προκαλεσαν την πρωτη καταληψη, αλλα και επιχειρησαν εν μερει να επιβαλουν την οικειοθελη αποχωρηση απο αυτην, οπως λιγους μηνες νωριτερα στην Νομικη. Αυτη η προσπαθεια ομως ακυρωθηκε οχι μονο γιατι επεσε πανω στην αυθορμητη διαθεση του κοσμου, αλλα γιατι η αριστερα στο πολυτεχνειο δεν εκπροσωπουνταν μονο απο τους παραπανω. Στην περαν των δυο ΚΚΕ αριστερα αλλωστε ανηκαν κατα κυριο λογο και οι 350 πρωτοι που εφτασαν στο χωρο απο τη νομικη και προχωρησαν στην καταληψη. Αλλα στην τελικη και τα μελη των δυο ΚΚΕ δεν εμειναν μεχρι τελους, οταν πλεον ηταν φανερο οτι επικειται αναμετρηση με το στρατο (μαζι βεβαια και με αλλους, απλα συμπαθουντες την αριστερα, αλλα και αλλους που ανηκαν σε αλλους χωρους); Επισης ο Λαζαριδης παραβιαζει ανοιχτες πορτες οταν λεει οτι το πολυτεχνειο δεν εριξε τη χουντα. Ποιος αλλωστε ειπε οτι το εκανε, τη στιγμη που χρειαστηκαν αλλοι 9 μηνες μεχρι η ιδια η χουντα να καλεσει τον καραμανλη να αναλαβει; Διεκοψε ομως το πολυτεχνειο τη διαδικασια φιλελευθεροποιησης και το περασμα σε δημοκρατια κηδεμονευομενη απο το στρατο. Και κατεστησε σαφες και στους "αστους" πολιτικους οτι η ελληνικη δημοκρατια χρειαζοταν μια ριζικη επανιδρυση και δεν μπορουσε πλεον να στηριζεται στους μετεμφυλιακους μηχανισμους. Επομενως το πολυτεχνειο σηματοδοτει το περασμα σε αυτο που λεμε Μεταπολιτευση. Απο ολα αυτα απουσιαζει καθε μυθοποιηση, προκειται απλα για τα "γυμνα" γεγονοτα. Αλλα οσο αποδυναμωνεται η ιστορικη μνημη τη θεση των γεγονοτων παιρνει ενα "τοτεμ", ενα ειδωλο, βολικο τοσο για αυτους που εκαναν τη συμμετοχη τους στο πολυτεχνειο σημειο του πολιτικου τους βιογραφικου και κομματι της δημοσιας εικονας τους, οσο και για αυτους που ηθελαν να συμπυκνωσουν σε ενα σημειο ολην την απεχθεια τους για τις ορθες και στρεβλες οψεις της μεταπολιτευσης. Και μειναμε εμεις, να φροντιζουμε την σωστη αναμνηση του τι πραγματικα εγινε και να αποδιδουμε στο πολυτεχνειο το πραγματικο του νοημα: οτι ακομη και οταν ολοι τριγυρω "κοιτανε τη δουλεια τους" αξιζει κανεις για ιδεες οπως η δημοκρατια και η ελευθερια να φωναξει οσο περισσοτερο μπορει, ακομη και αν ειναι μονος του, ακομη και οταν ξερει οτι θα βρει απεναντι του τις ψυχρες κανες των οπλων. Αυτο το "μαχητικο" σπερμα, ακομη και αν αφορουσε λιγους, δεν αξιζει να το τιμαμε, ως προταγμα εστω, στα πλαισια μιας γιορτης της δημοκρατιας, αν θελουμε βεβαια να εχουμε μια τετοια γιορτη, διπλα στις λοιπες γιορτες της εθνικης μας ανεξαρτησιας; Η πορεια των πραγματων με κανει να πιστευω οτι μια τετοια γιορτη καθε αλλο παρα περιττη ειναι.
Σχολιάζει ο/η