Μέσα στους νέους σταθμούς του μετρό σε Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό Θέατρο

Σταθμός δημοτικο θεατρο Facebook Twitter
0

Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», η οποία βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., έξι νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Μετά την παράδοση των τριών από τους έξι σταθμών, οι υπόλοιποι αναμένεται να δοθούν σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022.

Όπως σημειώνει μιλώντας στη LiFO ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας: «Ο Πειραιάς προβλέπεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία μετρό, τραμ, προαστιακού αλλά και του λιμανιού. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της χάραξης της μεγαλύτερης γραμμής του μετρό, που είναι η γραμμή 3. Αναλογιστείτε τη σημασία των έργων αυτών, αφού πρόκειται να συνδεθεί για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο. Ο στόχος μας είναι οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν στο κοινό το καλοκαίρι του 2022. Συγκεκριμένα προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος του φετινού Αυγούστου».  

Με τους τρεις αυτούς σταθμούς υπολογίζεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα είναι με το μετρό μόλις πενήντα πέντε λεπτά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με τους τρεις αυτούς σταθμούς υπολογίζεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις πενήντα πέντε λεπτά».

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Να υπενθυμίσουμε ότι ειδικά οι σταθμοί Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο είναι ιδιαίτερης κατασκευαστικής δυσκολίας. Επ’ αυτού τονίζει ο κ. Κουρέτας: «Αρχικά, να σας πω ότι τα θεμέλια του σταθμού στον Πειραιά βρίσκονται σε βάθος περίπου τριάντα πέντε μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές προκλήσεις να είναι τεράστιες, αφού μιλάμε για έναν σχεδόν υποθαλάσσιο σταθμό. Προφανώς, ακολουθήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προφυλάξουμε το κτίριο-μνημείο του ΗΣΑΠ σε επίπεδο στατικότητας».

Την ίδια στιγμή, ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο, επισημαίνει ο ίδιος, «αναμένεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μουσειακούς σταθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μουσειογραφική μελέτη, θα περιέχει έξι ενότητες που σκοπό θα έχουν την ανάδειξη των σπουδαίων αρχαιοτήτων του σταθμού, κάτι αντίστοιχο κάναμε και στο Σύνταγμα ή στο Μοναστηράκι.

Σε αυτήν τη θεματική έκθεση θα δεσπόζει το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα που θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Να υπογραμμίσουμε ότι ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία όπως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων ευρημάτων.

Παράλληλα, στο κέντρο του σταθμού θα κυριαρχεί ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα που θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Τέλος, μην ξεχνάτε και το αρχαίο δίκτυο των δεξαμενών ύδρευσης που ανακαλύφθηκαν από τους αρχαιολόγους.

Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για έναν σταθμό-“ζωντανό μουσείο”, όπου περισσότερα από 10.000 αντικείμενα περιγράφουν διαχρονικά την ιστορία της πόλης. Επομένως, ο σταθμός, μόλις δοθεί σε λειτουργία, θα αποτελεί ουσιαστικά ένα “μουσείο” για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία αλλά και το τουριστικό της προφίλ».

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές του μετρό (1 & 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

Η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της γραμμής 3 του μετρό θα έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Σταθμός Μανιάτικα Facebook Twitter
Σταθμός Μανιάτικα

Σταθμός Μανιάτικα Facebook Twitter
Σταθμός Μανιάτικα

Σταθμός Μανιάτικα Facebook Twitter
Σταθμός Μανιάτικα

Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά

Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά

Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά

Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά

Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έχει η Αθήνα περισσότερα τραπεζοκαθίσματα απ’ όσα μπορεί να αντέξει;

Urban Culture / Έχει η Αθήνα περισσότερα τραπεζοκαθίσματα απ’ όσα μπορεί να αντέξει;

H νέα μεγάλη κόντρα της πόλης είναι ανάμεσα στους πεζούς που θέλουν να έχουν πρόσβαση στα πεζοδρόμια και στους μαγαζάτορες που τα τελευταία δυόμισι χρόνια έχουν το δικαίωμα να τοποθετήσουν τα διπλάσια τραπεζοκαθίσματα απ’ όσα τους επιτρέπει η άδειά τους. Είναι όμως ένας καινούργιος πόλεμος αυτός ή υπήρχε πάντα; Και ποιος ευθύνεται πραγματικά γι’ αυτόν;
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Από τη Νέα Σμύρνη στη Φιλοθέη: Οι αθηναϊκές κηπουπόλεις του Μεσοπολέμου - Άνθηση και παρακμή

Αθήνα / Από τη Νέα Σμύρνη στη Φιλοθέη: Οι αθηναϊκές κηπουπόλεις του Μεσοπολέμου - Άνθηση και παρακμή

Στην Αθήνα του Μεσοπολέμου, λίγο μετά την καταιγίδα της Μικρασιατικής Καταστροφής, οι κηπουπόλεις άκμασαν, «θρέφοντας» τα νοικοκυριά και διατηρώντας την επίφαση της υπαίθρου στην οικιστική ανάπτυξη της πόλης.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΑΓΡΙΜΑΝΑΚΗ
Η αβάσταχτη ακρίβεια του ενοικίου 

Ρεπορτάζ: Θοδωρής Αντωνόπουλός / Η αβάσταχτη ακρίβεια του ενοικίου 

«Γιασεμί μου φαντασμένο δε βαστώ / Σ’ έναν τοίχο νοικιασμένο να κλειστώ» έλεγε το τραγούδι, στις μέρες μας ωστόσο είναι ευκολότερο να βρεις γιασεμιά στα τσιμέντα της Αθήνας παρά κάποιον τοίχο να νοικιάσεις, κι αν τυχόν βρεις, θα τον ακριβοπληρώσεις!
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τι απέγινε η «χημική γενιά» των Ελλήνων ρέιβερ;

Βιβλίο / Τι απέγινε η «χημική γενιά» των Ελλήνων ρέιβερ;

Μια «underground» συζήτηση με τον Λέανδρο Κυριακόπουλο περί ρέιβ, νέων τεχνολογιών και άλλων «δαιμονίων», με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου «Αναπαραστάσεις του ανοίκειου - νομαδισμός και αισθητική στην ρέιβ ψυχεδελική σκηνή» (εκδ. Νήσος).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα φυλαχτό για όλους και μια Αθηνά για την Αθήνα

Urban Culture / Δύο νέες τοιχογραφίες σε πολυσύχναστα σημεία της Αθήνας από τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Στην Αλεξάνδρας μια τοιχογραφία-φυλαχτό για όλους μας από τον Άγγελο Πλέσσα, με τίτλο «Φυλαχτό όλων των Όντων», και στην Πανεπιστημίου η τοιχογραφία του Αριστείδη Λάππα «She Who Protects» με μια νέα, πολύχρωμη Αθηνά για μια νέα, πολυπολιτισμική Αθήνα.
THE LIFO TEAM
Generation new: Μια όμορφη, διαφορετική Αθήνα

Summer in the city / New generation: Μια όμορφη, διαφορετική Αθήνα

Είναι μια γενιά αλλιώτικη, απελευθερωμένη, που δεν κάνει κανέναν διαχωρισμό σε φύλα, σεξουαλικότητα και προτιμήσεις, που δέχεται το διαφορετικό και κάνει ό,τι μπορεί για ένα καλύτερο μέλλον. Οχτώ ξεχωριστά παιδιά υποδέχονται το καλοκαίρι ακομπλεξάριστα, αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους, και φωτογραφίζονται σε διάφορα σημεία της Αθήνας.
M. HULOT & ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ

σχόλια

Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ