Μέσα στους νέους σταθμούς του μετρό σε Μανιάτικα, Πειραιά, Δημοτικό Θέατρο

Σταθμός δημοτικο θεατρο Facebook Twitter
0

Η επέκταση της γραμμής 3 του μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», η οποία βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής, περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 χλμ., έξι νέους σύγχρονους σταθμούς (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.

Μετά την παράδοση των τριών από τους έξι σταθμών, οι υπόλοιποι αναμένεται να δοθούν σε εμπορική λειτουργία εντός του καλοκαιριού του 2022.

Όπως σημειώνει μιλώντας στη LiFO ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Νίκος Κουρέτας: «Ο Πειραιάς προβλέπεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Ευρώπη με την παρουσία μετρό, τραμ, προαστιακού αλλά και του λιμανιού. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της χάραξης της μεγαλύτερης γραμμής του μετρό, που είναι η γραμμή 3. Αναλογιστείτε τη σημασία των έργων αυτών, αφού πρόκειται να συνδεθεί για πρώτη φορά το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το αεροδρόμιο. Ο στόχος μας είναι οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να παραδοθούν στο κοινό το καλοκαίρι του 2022. Συγκεκριμένα προβλέπεται να τεθούν σε λειτουργία ως το τέλος του φετινού Αυγούστου».  

Με τους τρεις αυτούς σταθμούς υπολογίζεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα είναι με το μετρό μόλις πενήντα πέντε λεπτά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με τους τρεις αυτούς σταθμούς υπολογίζεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του μετρό που αγγίζει τους 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως. Επίσης, ο συνολικός χρόνος της διαδρομής από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις πενήντα πέντε λεπτά».

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Να υπενθυμίσουμε ότι ειδικά οι σταθμοί Πειραιάς και Δημοτικό θέατρο είναι ιδιαίτερης κατασκευαστικής δυσκολίας. Επ’ αυτού τονίζει ο κ. Κουρέτας: «Αρχικά, να σας πω ότι τα θεμέλια του σταθμού στον Πειραιά βρίσκονται σε βάθος περίπου τριάντα πέντε μέτρων κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, με αποτέλεσμα οι κατασκευαστικές προκλήσεις να είναι τεράστιες, αφού μιλάμε για έναν σχεδόν υποθαλάσσιο σταθμό. Προφανώς, ακολουθήθηκαν όλες οι απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να προφυλάξουμε το κτίριο-μνημείο του ΗΣΑΠ σε επίπεδο στατικότητας».

Την ίδια στιγμή, ο σταθμός Δημοτικό Θέατρο, επισημαίνει ο ίδιος, «αναμένεται να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μουσειακούς σταθμούς. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μουσειογραφική μελέτη, θα περιέχει έξι ενότητες που σκοπό θα έχουν την ανάδειξη των σπουδαίων αρχαιοτήτων του σταθμού, κάτι αντίστοιχο κάναμε και στο Σύνταγμα ή στο Μοναστηράκι.

Σε αυτήν τη θεματική έκθεση θα δεσπόζει το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα που θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Να υπογραμμίσουμε ότι ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία όπως και στο μετρό της Θεσσαλονίκης, δηλαδή απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαίων ευρημάτων.

Παράλληλα, στο κέντρο του σταθμού θα κυριαρχεί ένα γιγαντιαίο φωτιστικό σώμα που θα εμπεριέχει την εικαστική αναπαράσταση του πολεοδομικού ιστού του αρχαίου και σύγχρονου Πειραιά. Τέλος, μην ξεχνάτε και το αρχαίο δίκτυο των δεξαμενών ύδρευσης που ανακαλύφθηκαν από τους αρχαιολόγους.

Έτσι, μπορούμε να μιλάμε για έναν σταθμό-“ζωντανό μουσείο”, όπου περισσότερα από 10.000 αντικείμενα περιγράφουν διαχρονικά την ιστορία της πόλης. Επομένως, ο σταθμός, μόλις δοθεί σε λειτουργία, θα αποτελεί ουσιαστικά ένα “μουσείο” για την πόλη, που θα αναδεικνύει την ιστορία αλλά και το τουριστικό της προφίλ».

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος

Με την ολοκλήρωση του έργου στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δυο γραμμές του μετρό (1 & 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις ανάμεσα σε όλα τα μέσα μεταφοράς.

Η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της γραμμής 3 του μετρό θα έχει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Το βοτσαλωτό δάπεδο ενός ανδρώνα θα αναπαριστά μια τυπική οικία του αρχαίου Πειραιά και θα εκτεθεί κάτω από γυάλινη επιφάνεια στον συγκεκριμένο σταθμό. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο Facebook Twitter
Σταθμός Δημοτικό Θέατρο. Πηγή: Αττικό Μετρό Α.Ε. Φωτο: Σάββας Σπυρίδωνος
Σταθμός Μανιάτικα Facebook Twitter
Σταθμός Μανιάτικα
Σταθμός Μανιάτικα Facebook Twitter
Σταθμός Μανιάτικα
Σταθμός Μανιάτικα Facebook Twitter
Σταθμός Μανιάτικα
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά
Σταθμός Πειραιά Facebook Twitter
Σταθμός Πειραιά

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO.

To νέο τεύχος της LiFO δωρεάν στην πόρτα σας με ένα κλικ.

Urban Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Αθήνα / Πέντε διαφορετικές βόλτες στην Αθήνα

Πέρα από τα πάρκα και τους λόφους της Αθήνας, που όλοι γνωρίζουμε και επισκεπτόμαστε συχνά, υπάρχουν πολλές ακόμα ενδιαφέρουσες εναλλακτικές διαδρομές που αξίζει να εξερευνήσουμε.
ΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ: Α. ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, Γ. ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ, Λ. ΛΙΑΚΑΚΟΥ, M. HULOT, Γ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Urban Culture / Δέκα σημεία του Πειραιά που δεν γνωρίζουν οι Αθηναίοι

Ένα μικρό οδοιπορικό σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά τοπόσημα και γειτονιές του Πειραιά που παρουσιάζουν ιστορικό, αρχιτεκτονικό, κοινωνιολογικό αλλά και πολιτιστικό ενδιαφέρον με «ξεναγό» τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου, Νίκο Διαμαντή.  
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Urban Culture / Η νύχτα είναι μεγάλη στο λιμάνι του Πειραιά

Μια βόλτα τον χειμώνα στο βραδινό λιμάνι μοιάζει με μεταμεσονύκτια προβολή στο σινεμά. Μόνο που εδώ η εικόνα και ο ήχος δεν έρχονται από την οθόνη αλλά από την «αστική ευθύνη» που έχει η πρωτεύουσα να υποδέχεται και να αποχαιρετά εμπορεύματα, ταξιδευτές και νησιώτες σε μια αδιάκοπη ανθρωπολογική ταλάντωση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Ο Στέφανος ερωτεύτηκε τα picó με την πρώτη ματιά

Μουσική / Ο Στέφανος και το picó του: Η κουλτούρα του καρναβαλιού της Κολομβίας έφτασε στην Αθήνα

Ένας Ελληνοαρμένιος από την Αιθιοπία θέλει να μετατρέψει την αθηναϊκή νύχτα σε ένα μεγάλο πάρτι σαν αυτά που γίνονται στο καρναβάλι της Καραϊβικής Ακτής της Κολομβίας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Οι Αθηναίες κυκλοφορούν "οπλισμένες": Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές - Μικροπράγματα

Urban Culture / Οι Αθηναίες κυκλοφορούν «οπλισμένες»: Neon, γκλιτεράτα μπρελόκ και γατο-σιδηρογροθιές

Έξι Αθηναίες μάς μιλούν για τα όχι και τόσο αθώα μπρελόκ αυτοάμυνάς τους, για αυτές τις φούξια γάτες που κρεμούν στα κλειδιά τους για να μη φοβούνται να επιστρέψουν μόνες στο σπίτι τα βράδια.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Τι συμβαίνει με το lean στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Lean: Το ναρκωτικό της γενιάς του τραπ

Το κωδεϊνούχο κοκτέιλ που συνδέθηκε με την κουλτούρα του τραπ είναι ένα φτηνό ναρκωτικό και πολύ εύκολο στην παρασκευή του, που έχει γίνει το αγαπημένο των εφήβων και των νεαρών ηλικιών. Και είναι ένα πολύ δημοφιλές ναρκωτικό που για την Ελλάδα είναι σαν να μην υπάρχει.
M. HULOT