Ηλίας Πίτσαβος
Η Klarna ιδρύθηκε πριν από 17 χρόνια στη Στοκχόλμη και είναι πλέον η κορυφαία παγκόσμια υπηρεσία πληρωμών και αγορών με τη διαχρονική αποστολή να κάνει τις πληρωμές όσο το δυνατό πιο απλές, ασφαλείς και ομαλές.

Ηλίας Πίτσαβος: «Η Klarna κάλυψε μια ανάγκη στην ελληνική αγορά»

Αφού απέκτησε πολύτιμη εμπειρία στα κεντρικά γραφεία της Klarna, της κορυφαίας σουηδικής εταιρείας fintech με έδρα τη Στοκχόλμη, ο Ηλίας Πίτσαβος επέστρεψε πρόσφατα στην Ελλάδα. Ως επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα, επιβλέπει πλέον όλες τις δραστηριότητες του κορυφαίου παρόχου πληρωμών παγκοσμίως στη χώρα μας.

Έχοντας πρώτα εργαστεί σε ηγετικές θέσεις τεχνολογικών κολοσσών, όπως η IBM και η Ericsson, και αφού απέκτησε πολύτιμη εμπειρία στα κεντρικά γραφεία της Klarna, της κορυφαίας σουηδικής εταιρείας fintech με έδρα τη Στοκχόλμη, ο Ηλίας Πίτσαβος επέστρεψε πρόσφατα στην Ελλάδα. Ως επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα, επιβλέπει πλέον όλες τις δραστηριότητες του κορυφαίου παρόχου πληρωμών παγκοσμίως στην χώρα μας.

 

— Η Klarna μετράει πλέον 17 χρόνια λειτουργίας και ασταμάτητης καινοτομίας. Πώς, τελικά, καταφέρνει μια εταιρεία να διατηρήσει τη φιλοσοφία και την ενέργεια μιας start-up, ενώ μεγαλώνει;

portrait
Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της εταιρείας Klarna στην Ελλάδα

Η Klarna ιδρύθηκε πριν από 17 χρόνια στη Στοκχόλμη και είναι πλέον η κορυφαία παγκόσμια υπηρεσία πληρωμών και αγορών με τη διαχρονική αποστολή να κάνει τις πληρωμές όσο το δυνατό πιο απλές, ασφαλείς και ομαλές. Πώς διατηρούμε αυτήν τη δυναμική και φέρνουμε συνεχώς ανατρεπτικά προϊόντα και χαρακτηριστικά στην αγορά; Όλα έχουν να κάνουν με το μοντέλο λειτουργίας ή το DNA της Klarna, αν θέλετε.

 

Η Klarna αποτελείται από περισσότερες από 400 ομάδες που λειτουργούν ως ανεξάρτητες start-ups, ευθυγραμμισμένες με το όραμα και την αποστολή μας. Αυτό βελτιστοποιεί την ταχύτητα, τη ροή και την ποιότητα, γεγονός που επιτρέπει σε κάθε ομάδα να λύσει ένα πρόβλημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και όσο πιο αυτόνομα γίνεται. Αυτό το σύστημα μάς δίνει τη δυνατότητα να εργαζόμαστε ταυτόχρονα σε πολλαπλά πρότζεκτ. Ως εκ τούτου, το μοντέλο λειτουργίας μάς επιτρέπει ευελιξία και γρήγορη ανάπτυξη καθώς και πειραματισμό και επέκταση σε νέους τομείς και νέους χώρους με στόχο την επίλυση προβλημάτων. Έτσι είναι επίσης πιο εύκολο να κατανοήσουμε τι λειτουργεί και τι όχι, κι αυτό μας επιτρέπει να διαθέτουμε τους πόρους μας με τον πιο αποτελεσματικό δυνατό τρόπο.

 

— Ύστερα από 5 μήνες ενεργής παρουσίας της Klarna στην ελληνική επικράτεια, ποια είναι τα συμπεράσματα από τη δραστηριότητα της εταιρείας στη χώρα;

Μετά από 5 μήνες λειτουργίας στην Ελλάδα είναι φανερό ότι η Klarna ήρθε να καλύψει μια μεγάλη ανάγκη στην αγορά. Είμαστε ήδη διαθέσιμοι σε μεγάλες ελληνικές αλυσίδες λιανικής, όπως Public και MediaMarkt, αλλά και σε παγκόσμιες εταιρείες όπως η H&M και AboutYou. Συνολικά, έχουμε περισσότερους από 300 εμπόρους συμβεβλημένους με την Klarna που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες προϊόντων, από τη μόδα και την ομορφιά έως τα οικιακά και ηλεκτρονικά είδη και από μικρούς εμπόρους έως μεγάλες αλυσίδες.

 

Μια βασική τάση στο fintech είναι το λεγόμενο «embedded finance», δηλαδή η ενσωματωμένη χρηματοδότηση. Πρόκειται για την τοποθέτηση χρηματοοικονομικών προϊόντων και υπηρεσιών σε μια μη χρηματοοικονομική πλατφόρμα, όπως σε  ιστότοπους ή σε εφαρμογές που δεν ανήκουν σε χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

 

Την ίδια στιγμή οι Έλληνες εμφανίζονται έτοιμοι να εντάξουν την Klarna στην καθημερινότητά τους. Περισσότεροι από 30.000 πελάτες χρησιμοποιούν ενεργά την Klarna για τις αγορές τους. Επιπλέον, όπως φαίνεται σε έρευνα που παρουσιάσαμε πρόσφατα, τρεις φορές περισσότεροι αγοραστές θα προτιμούσαν τις υπηρεσίες «Αγοράστε Τώρα, Πληρώστε Αργότερα» (63%) από τις πιστωτικές κάρτες (22%). Ο κύριος λόγος που οι Έλληνες στρέφονται τώρα στις επιλογές «Buy Now, Pay Later» έχει να κάνει με το χαμηλό επίπεδο εμπιστοσύνης στις τράπεζες και στις πιστωτικές κάρτες ως μέσο πληρωμής. Το BNPL είναι μια δίκαιη μέθοδος πληρωμής, χωρίς επιπλέον χρεώσεις και με ένα σαφές σχέδιο αποπληρωμής.

 

Αν μιλάμε για το fintech γενικά, πιστεύω ότι οι Έλληνες είναι έτοιμοι να αγκαλιάσουν κάθε είδους υπηρεσία που θα κάνει τη ζωή τους πιο εύκολη ειδικά όσον αφορά τα οικονομικά τους. Υπάρχουν πολλά σπουδαία παραδείγματα ελληνικών εταιρειών και start-ups που χρησιμοποιούν τεχνολογία για να διαταράξουν τον τραπεζικό τομέα, εστιάζοντας στην εξατομίκευση, στην ταχύτητα και στην απρόσκοπτη εμπειρία των πελατών.

 

— Ποιες είναι οι πιο συναρπαστικές εξελίξεις στον τομέα του fintech παγκοσμίως; Και ποια είναι τα επόμενα πρότζεκτ που φιλοδοξεί να κυκλοφορήσει η Klarna εντός του επόμενου έτους;

Σίγουρα, βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο και αναμένουμε περαιτέρω εξελίξεις. Μακροπρόθεσμα, οι εταιρείες fintech θα πρέπει να προσαρμοστούν σε νέες συνθήκες. Μια βασική τάση είναι το λεγόμενο «embedded finance» που αναφέρεται στην ενσωμάτωση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, όπως δάνεια, ασφάλειες, πληρωμές και επενδυτικά εργαλεία, απευθείας στον ιστότοπο ή στην εφαρμογή μη χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

 

Οι υπηρεσίες BNPL παραμένουν μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τάσεις στο fintech. Μόλις τον περασμένο μήνα η Klarna παρουσίασε στην αγορά των ΗΠΑ μια νέα «σουίτα» προϊόντων που θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα εντός του 2023 και περιλαμβάνει τη δημιουργία και προώθηση περιεχομένου βίντεο μέσα στην εφαρμογή της Klarna με προϊόντα που μπορεί κανείς να αγοράσει επί τόπου, μια πλατφόρμα που συνδέει brands και content creators, μια μηχανή αναζήτησης χιλιάδων προϊόντων με βάση πολλαπλά κριτήρια αναζήτησης, όπως χρώμα και μέγεθος, και τέλος τη δυνατότητα δημιουργίας δωρεών σε ελεγμένους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

 

Well Being
 
 
 
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ