Όταν έπαψα να πιστεύω στο «τέλειο» Facebook Twitter

Όταν έπαψα να πιστεύω στο «τέλειο»

0
ADVERTORIAL

Η δική μου ιστορία της αυτοπεποίθησης και της αποδοχής, ξεκινά από το δημοτικό. Ήμουν η πιο μελαχρινή - θυμάμαι όταν παίζαμε με τις φίλες μου «πριγκίπισσες», να μου δίνεται ο ίδιος ρόλος, χωρίς κανείς να με ρωτήσει. Η Σταχτοπούτα, η Ωραία Κοιμωμένη, έστω η Μπελ, ήταν όλες έξω από την εξίσωση. Όχι ότι η Γιασμίν δεν ήταν ωραία, κάθε άλλο, αλλά πάντα με ενοχλούσε που ένιωθα πως με είχαν ήδη κατατάξει σε αυτό το συγκεκριμένο κουτάκι.

Μεγαλώνοντας, δεν ένιωσα ποτέ ξανά να αντιμετωπίζω θέμα με το πόσο μελαχρινή είμαι ή που δεν είχα ξανθά μαλλιά και μπλε μάτια. Το υποτιθέμενο αντικειμενικά ωραίο έγινε και πιο συγκεκριμένο. Άρχισε να με ενοχλεί η μύτη μου που δεν είναι αλφάδι, τα χείλη μου που δεν είναι σαρκώδη. Αν συζητούσα με φίλες, θα έσπευδαν να μου πουν ότι το δυνατό χαρακτηριστικό μου είναι τα μάτια μου, γιατί είναι μεγάλα.

Γιατί, όλα τα άλλα χαρακτηριστικά μου τι έχουν; Όλα τα δικά σου χαρακτηριστικά που δεν είναι «το δυνατό σου σημείο», τι έχουν;

Όταν έπαψα να πιστεύω στο «τέλειο» Facebook Twitter
Όταν έπαψα να πιστεύω στο «τέλειο» Facebook Twitter

Η κουλτούρα των selfies ήρθε και εγκαταστάθηκε στην καθημερινότητά μας. Ακόμη και τα κινητά απέκτησαν «μπροστά κάμερα» ώστε να μην στρέφουμε το κινητό στον καθρέφτη για να φωτογραφηθούμε. Η τεχνολογία ήρθε να μας διευκολύνει να βγάλουμε την πιο ωραία selfie για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όχι μόνο με την προσθήκη της selfie κάμερας, αλλά και με τα φίλτρα. Φίλτρα που εξελίσσονται διαρκώς και αλλάζουν τα χαρακτηριστικά μας σαν ρούχα που μόλις έφυγαν από τη μόδα. Η κάμερα που προστέθηκε για να φωτογραφίζουμε με μεγαλύτερη ευκολία τον εαυτό μας, άρχισε να αποτυπώνει μόνο έναν εαυτό «πειραγμένο», που δημιουργούσε περισσότερα προβλήματα απ' όσα υποτίθεται ότι έλυνε.

Τις ανασφάλειες που έφερε στο φως αυτή η κουλτούρα και το άγχος μας να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που είμαστε, γιατί «δεν είναι αρκετό», και τον κίνδυνο που κρύβουν τα μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, ενέπνευσαν το βίντεο «Reverse Selfie» του Dove, στο πλαίσιο του «Dove Self Esteem Project», που τα τελευταία χρόνια αναλύει τον αντίκτυπο όλων αυτών στην αυτοεκτίμησή μας, την αυτοπεποίθησή μας, και τελικά, στην ποιότητα ζωής μας.

 
Όταν έπαψα να πιστεύω στο «τέλειο» Facebook Twitter

Το Dove Self-Esteem Project σε συνεργασία με το ερευνητικό κέντρο Centre of Appearance Research του University of West England, δημιούργησαν έναν Οδηγό Αυτοπεποίθησης που είναι διαθέσιμος σε όποιον τον χρειάζεται. Ο οδηγός δίνει τη δυνατότητα στους γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις που δημιουργεί η κοινωνία για την εικόνα τους, αλλά και για τη θέση τους μέσα σε αυτή, δύο πράγματα που για πολλούς πια φαντάζουν αλληλένδετα.

Μέσα σε ένα λεπτό, στο «Reverse Selfie» βλέπουμε να αποτυπώνεται το άγχος των νέων ανθρώπων να γίνουν αποδεκτοί μέσω της εικόνας τους και σίγουρα για πολλούς αγγίζει μια ευαίσθητη χορδή. Είναι όμως σημαντικό να αναγνωριστεί η σημασία του προβλήματος, και να μην αντιμετωπίζεται ως κάτι το επιφανειακό. Όλη αυτή υπερπροσπάθεια που απεικονίζεται στο βίντεο, σε τόσο σύντομο χρόνο, δεν μπορεί παρά να μη σε κάνει να αναρωτηθείς αν αξίζει τον κόπο, αλλά και το γιατί για μία «selfie», μια λέξη που έχει τη ρίζα της στη λέξη self (εαυτός), να πρέπει να γίνεις κάποιος άλλος. Αλλάζουμε λοιπόν τις selfies. Στρέφουμε την κάμερα στον πραγματικό μας εαυτό, γιατί είναι και θα είναι αρκετός.

Μάθετε περισσότερα για το Reverse Selfie και το Dove Self-Esteem Project εδώ.

Good Living
0

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

1555 – 1566 – 1521: Από την αναμονή στη λύση - Οι άνθρωποι πίσω από τους αριθμούς

1555 - 1566 - 1521: Από την αναμονή στη λύση - Οι άνθρωποι πίσω από τους αριθμούς

Πίσω από τα εκατομμύρια κλήσεις και τα νέα ψηφιακά κανάλια υπάρχει καθημερινή δουλειά, οργάνωση και τεχνογνωσία. H Choose, ως leader των ενώσεων εταιρειών που ανέλαβαν την υλοποίηση αυτών των πρωτοβουλιών, έχει στρατηγικό ρόλο στον σχεδιασμό και την προβολή τους, ώστε η καινοτομία να μη μένει σε σχέδια αλλά να «προσγειώνεται» στην πραγματική εμπειρία του πολίτη.
GOOD LIVING
«Μάθε πώς νιώθουν. Άλλαξε το πώς νιώθουν»: 8 στις 10 γυναίκες νιώθουν φόβο στη βραδινή έξοδο

«Μάθε πώς νιώθουν. Άλλαξε το πώς νιώθουν»: 8 στις 10 γυναίκες νιώθουν φόβο στη βραδινή έξοδο

Νέα πανελλαδική έρευνα, με πρωτοβουλία της ΔΕΗ, αποκαλύπτει τα υψηλά ποσοστά των γυναικών που φοβούνται, έχουν βιώσει περιστατικά απειλής και λαμβάνουν προληπτικά μέτρα αυτοπροστασίας.
GOOD LIVING
Η ενέργεια της τέχνης, το φως της δημιουργίας

Η ενέργεια της τέχνης, το φως της δημιουργίας

Η Σοφία Δήμτσα, Γενική Διευθύντρια Εταιρικών Σχέσεων και Επικοινωνίας του Ομίλου ΔΕΗ, μιλά για τη σύνδεση της ενέργειας με την πολιτιστική δημιουργία και για το πώς ο πολιτισμός παραμένει σταθερός πυλώνας της στρατηγικής βιώσιμης ανάπτυξης της εταιρείας.
GOOD LIVING

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ