Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter
0

Μέσα στα χρόνια, δίκαια ή άδικα, πολλοί έχουν κατηγορήσει τον Σαββόπουλο για έπαρση. Απόψε όμως, στα στρογγυλά γενέθλιά του, δεν άστραφτε ούτε ένα φλας.

Κόκκινα μπαλόνια έχουν κολλήσει στο ταβάνι ακολουθώντας το νόμο της βαρύτητας, φάτσες χαμογελούν, ο Σαββόπουλος τραγουδάει το «Έρχεται βροχή, έρχεται μπόρα» και η γυναίκα του η Άσπα χορεύει τρία μέτρα πιο πέρα με τις φίλες της.
Ο ξένος όρος είναι "secret gig" (μυστική συναυλία). Το live/πάρτι του Σαββόπουλου στη Γκαλερί Ζουμπουλάκη για τα 70α γενέθλιά του δεν είχε διαφημιστεί πουθενά. Το ήξεραν μόνο στενοί φίλοι, οι εικαστικοί που συμμετείχαν στην τρέχουσα έκθεση «στο υπόγειο νησί του» η οποία φιλοξενείται εκεί και κάποιοι δικοί τους άνθρωποι. Μέσα στα χρόνια, δίκαια ή άδικα, πολλοί έχουν κατηγορήσει τον Σαββόπουλο για έπαρση. Απόψε όμως, στα στρογγυλά γενέθλιά του, δεν άστραφτε ούτε ένα φλας. Μονάχα ο ίδιος άστραφτε: Με το που μπήκε στην αίθουσα ευθυτενής, μαυροντυμένος, με τα ολόλευκα γένια του και τη λευκή-ροζ επιδερμίδα του, δεν μπορούσες να μην τον δεις.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter


Με στυλοβάτη τον Γιώτη Κιουρτσόγλου στο μπάσο (που όσο μεγαλώνει μοιάζει επικίνδυνα στον Λευτέρη Παπαδόπουλο) και δύο ακόμα μουσικούς να εναλλάσσονται στο πιάνο, ο Σαββόπουλος τραγούδησε για πάνω από μία ώρα, κομμάτια που του είχαν ζητήσει σαν παραγγελιές οι εικαστικοί. Έτσι, πέρα από τα hits, ακούσαμε το «Φως στις 10 π.μ.» (κατ' εμέ το τελευταίο αληθινά σπουδαίο τραγούδι του) αλλά και το άγνωστο «Είναι η νύχτα καλή για 'μας», που ακούστηκε στην παράσταση «Γιγανταιώρημα» του '79 και δεν ηχογραφήθηκε ποτέ.


Φυσικά, οι εικαστικοί είχαν κάθε δικαίωμα για παραγγελιές. Ήταν το «ευχαριστώ» του Σαββόπουλου στον κόπο τους, η ανταπόδοση. Καθένας από αυτούς είχε φτιάξει για εκείνον ένα έργο με θέμα τη ζωή και το έργο του.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter
Στέφανος Ρόκος - Θαλασσογραφία

Η «Θαλασσογραφία» του Στέφανου Ρόκου αποτύπωνε τέλεια τον εξηλεκτρισμό του '69, το «Διονυσόφωνο» του Φάνη Ρουμανιά ήταν ένα ξύλινο γραμμόφωνο ειδικά φτιαγμένο για τον εορταζόμενο και ο «Δρόμος 66-74» του εμψυχωτή της έκθεσης Αχιλλέα Ραζή (που γνωρίζει τον Σαββόπουλο από παιδί και είναι ο Αχιλλέας που κοιτάει γελαστός προς την πολαρόιντ στους στίχους του «Ας κρατήσουν οι χοροί»), ήταν μερικά από τα έργα που ξεχώριζαν μέσα στη λευκή αίθουσα – πριν βέβαια έρθει ο Σαββόπουλος και επικεντρωθούμε όλοι σε αυτόν.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter
Πορτρέτα του Σαββόπουλου σε διαφορετικές ηλικίες από διαφορετικούς εικαστικούς


Υπήρξαν και απρόοπτα. Στο κενό μεταξύ δύο τραγουδιών, ένας νεαρός που φαινόταν να έχει πει δυο ποτηράκια παραπάνω από αυτά που προσφέρονταν απλόχερα, πλησίασε το Σαββόπουλο. «Ο Ρωμανός πεθαίνει» του είπε. «Να πείτε τα "Παιδιά που χάθηκαν"». Ο Σαββόπουλος, μέσα στο ξάφνιασμα, δεν άκουσε καλά. Ρωμανός είναι και το μικρό όνομα του γιου του. Μπερδεύτηκε. Τελικά μπήκε όμως στο νόημα. Η υπενθύμιση πως ένα παιδί «ολόισα στον θάνατο κολυμπά» διεκδικώντας τα αυτονόητα θα χαλούσε προς στιγμήν το γιορτινό κλίμα, όμως ο εκείνος ανταποκρίθηκε με μια όμορφη, απροβάριστη εκτέλεση. Και λίγο μετά, το πάρτι έληξε με τη «Συννεφούλα».

Αν πάω στο κυλικείο του σινεμά αφηρημένος και δεν δω την ουρά και την προσπεράσω, τι είμαι; Αυτό είδε ένας κύριος στο διαδίκτυο και με "ξεφωνίζει". Δίκιο έχει ο άνθρωπος. Ζητώ συγγνώμη, η συμπεριφορά μου ήταν γαϊδουρινή. Σίγουρα υπάρχει ο κωλοέλληνας μέσα μας. Το θέμα είναι να μη γίνει καθεστώς

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter


Φεύγοντας από την έκθεση, στο δρόμο για το σπίτι, σκεφτόμουν κάτι άσχετο: Πριν από δυο-τρεις μήνες, κάποιος σε ένα μπλογκ «την έλεγε» στο Σαββόπουλο επειδή τον πέτυχε σε σινεμά να ζητάει μπύρα από το κυλικείο στο διάλειμμα αγνοώντας επιδεικτικά την ουρά. Ο Σαββόπουλος απάντησε μέσω facebook, γράφοντας στο περίπου τα εξής: «Ήσασταν εκεί; Μου φαίνεται περίεργο. Μάλλον θα ήμουν στον κόσμο μου. Aν όντως το έκανα, ζητώ συγγνώμη για τη γαϊδουριά μου». Λίγες μέρες μετά, αναφέρθηκε ξανά ο ίδιος στο περιστατικό (με δική του πρωτοβουλία δηλαδή) σε συνέντευξη στο περιοδικό ΕΓΩ, απαντώντας στην ερώτηση τι είναι ο κωλοέλληνας: «Αν πετάξω ένα τσιγάρο έξω από το μπαλκόνι, τι είμαι; Αν πάω στο κυλικείο του σινεμά αφηρημένος και δεν δω την ουρά και την προσπεράσω, τι είμαι; Αυτό είδε ένας κύριος στο διαδίκτυο και με "ξεφωνίζει". Δίκιο έχει ο άνθρωπος. Ζητώ συγγνώμη, η συμπεριφορά μου ήταν γαϊδουρινή. Σίγουρα υπάρχει ο κωλοέλληνας μέσα μας. Το θέμα είναι να μη γίνει καθεστώς».


Το είπα σε μια φίλη μου τότε, σε στιλ «άκου να δεις τι γράφει ένας για τον Σαββόπουλο». Κι εκείνη μου απάντησε το εξής: «Δεν μου κάνει εντύπωση αυτό που έκανε. Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που δικαιούνται να μην περιμένουν στην ουρά. Το έχει κερδίσει αυτό ο Σαββόπουλος».


Δεν ξέρω αν η αξία ενός ανθρώπου μπορεί να του συγχωρέσει την αγένεια. Δεν ξέρω αν όλα όσα κάνουμε τα κάνουμε για να είμαστε οι ευνοημένοι του πλήθους. Παρ' ολ' αυτά, νομίζω πως η φίλη μου είχε δίκιο. Ο Σαββόπουλος είναι σήμερα μέσα στους τέσσερις-πέντε σημαντικότερους εν ζωή Έλληνες. Προσωπικά, θα του έδινα τη σειρά μου στο κυλικείο ευχαρίστως.

Ήμασταν στο εορταστικό secret gig του Σαββόπουλου στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη Facebook Twitter

Η έκθεση «στο υπόγειο νησί του» θα φιλοξενείται στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη (Πλατεία Κολωνακίου 20) μέχρι τις 6 Δεκεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πόσο τελικά έχει ακυρωθεί ο Morrissey;

Μουσική / Morrissey: Η συναυλία ακυρώθηκε, το beef συνεχίζεται

Η πορεία ενός από τους πιο δημοφιλείς μουσικούς της εποχής μας έχει έχει στιγματιστεί από τις πολιτικές του τοποθετήσεις υπέρ ενός ακροδεξιού κόμματος, καθώς και από τις προκλητικές δηλώσεις του για ζητήματα όπως η μετανάστευση, η ισλαμοφοβία και η πολιτική ορθότητα. Το κοινό χωρίζεται στα δύο. Τι πιστεύει η κάθε πλευρά;
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Νταϊάνα Ρος, η βασίλισσα της μουσικής 

Μουσική / Νταϊάνα Ρος: «Θέλει χρόνο και δουλειά για να γίνεις Diva, δεν είναι τόσο απλό»

Μια από τις πιο μεγάλες τραγουδίστριες του πλανήτη, η ακαταπόνητη ερμηνεύτρια που με τη μαγνητική της παρουσία μαγεύει το κοινό, είναι ένα φαινόμενο πιο ασυνήθιστο από όσο νομίζετε. Έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα για μια μοναδική συναυλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
105’ με τον Rack

Μουσική / Rack: «Έχω φάει σφαλιάρες γιατί τις ζήταγα, αλλά η ζωή μου πλέον έχει αλλάξει»

Γιος του Λεκτικού Επεξεργαστή και με καριέρα που εκτοξεύτηκε νωρίς, ο δημοφιλής ράπερ έχει αλλάξει ρότα. Στα 25 του, πιο ήρεμος από ποτέ, απολαμβάνει μια φήμη που έφτασε μέχρι το Χόλιγουντ.
M. HULOT
Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Μουσική / Στην Κόνιτσα, σε ένα τριήμερο γλέντι με ρουμανικό fusion, ποντιακά και ηπειρώτικα

Το ακριτικό διαβαλκανικό φεστιβάλ του Christopher King και της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση ξεσήκωσε για άλλη μια χρονιά άτομα κάθε ηλικίας και καταγωγής με παραδοσιακή μουσική απρόσμενη και συναρπαστική.
M. HULOT
Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η ποίηση του Οδυσσέα Ελύτη που έγινε λαϊκό ορατόριο από τον Μίκη Θεοδωράκη

Η Ματούλα Κουστένη διερευνά τη σχέση του ποιητή με τον συνθέτη, την αφετηρία της δημιουργίας του μεγάλου έργου «Άξιον Εστί» και την πορεία του μέχρι την πρώτη ηχογράφηση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Βιβλίο / Κι όμως, πέρασε μισός αιώνας από την αυγή των Talking Heads

Τέτοιες μέρες πριν από πενήντα χρόνια, το γκρουπ έκανε το ντεμπούτο του στην σκηνή του θρυλικού κλαμπ CBGB στη Νέα Υόρκη, κι ένα νέο βιβλίο ακολουθεί την πορεία τους από τις πρώτες τους ημέρες μέχρι το είδος εκείνο της επιτυχίας που συνήθως έρχεται με τα δικά της προβλήματα
THE LIFO TEAM
Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Μουσική / Νανά Τράντου: «Οι συναυλίες δεν θα πεθάνουν ποτέ, είναι μια εμπειρία»

Η artistic και managing director της High Priority Promotions, η μόνη γυναίκα με αυτήν τη θέση στην Ελλάδα, μιλά για τις συναυλίες, τη μουσική σήμερα, τις αλλαγές σε καλλιτέχνες και κοινό και το Memory Corner με τα ιδιαίτερα vintage ρούχα, την άλλη μεγάλη της αγάπη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses».

Μουσική / Q Lazzarus: Tο τραγικό στόρι του θρυλικού κομματιού «Goodbye Horses»

Για χρόνια η Q Lazzarus του «Goodbye Horses», μία από τις πιο αδικημένες ερμηνεύτριες στην ιστορία της ποπ μουσικής, παρέμενε μια μυστηριώδης φιγούρα, τώρα όμως ένα μουσικό ντοκιμαντέρ φωτίζει τη ζωή της.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT