Γιατί ο Νίκος Ρωμανός έπρεπε να νικήσει

Γιατί ο Νίκος Ρωμανός έπρεπε να νικήσει Facebook Twitter
Ό,τι να πεις για την Ελλάδα, δεν έχουν εξαχρειωθεί τόσο οι θεσμοί ώστε να αφήσουν κάποιον άνθρωπο να πεθάνει, ακόμα κι αν δεν τους χαρίζει κάστανο... Εικονογράφηση: Ατελιέ/ LIFO
64

1.

Γιατί η αξία της ανθρώπινης ζωής και η προστασία της είναι η απόλυτη προτεραιότητα. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν νέο άνθρωπο που παρανόμησε αλλά δεν εγκλημάτησε.


2.

Γιατί αποδείχθηκε ξανά ότι ακόμα κι ένα αδύναμο, υποσιτισμένο, «γυμνό» αλλά αποφασισμένο σώμα μπορεί να σταματήσει στρατούς ολόκληρους.

3.

Γιατί μαζί με τον Ρωμανό «νίκησε», τρόπον τινά, στο πεδίο του αυτοσεβασμού τουλάχιστον, μια ολόκληρη γενιά: Αυτή που αφύπνισε με δραματικό τρόπο η δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από αστυνομικό τον Δεκέμβριο του '08 για να έρθει, αμέσως μετά, αντιμέτωπη με τη μεγαλύτερη δοκιμασία που γνώρισε ο τόπος της σε καιρό ειρήνης, με απαγορευτικό διαρκείας σε διεκδικήσεις και όνειρα κι έναν βρυκολακιασμένο εργασιακό μεσαίωνα σε πλήρη εξέλιξη.

Όσοι του συμπαρασταθήκαμε δεν το κάναμε κατ' ανάγκη για τις ιδέες του, με τις οποίες πολλοί πιθανότατα διαφωνούμε ριζικά, αλλά για το δίκαιο των αιτημάτων του και την εκδικητική, δυσανάλογη με το μέγεθος της παραβατικότητας εξουσιαστική αγριότητα απέναντί του. 


4.

Γιατί χάρη στο ανυποχώρητο πείσμα του έγινε πραγματικότητα ένα ευεργετικό μέτρο για πολλούς ακόμα φυλακισμένους που φοιτούν.


5.

Για να φανεί ότι η κοινωνία ή τουλάχιστον ένα υπολογίσιμο κομμάτι της διαθέτει ακόμα ισχυρά συνειδησιακά αντισώματα. Ο αγώνας του Νίκου έγινε πρώτη είδηση παντού, κινητοποίησε αλληλέγγυους από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους, συσπείρωσε καλλιτέχνες, συγγραφείς, δημοσιογράφους μέχρι και παλιούς αντιστασιακούς, διεθνοποιήθηκε κι έγινε σύμβολο αντίστασης κι αξιοπρέπειας.


6.

Γιατί όσοι του συμπαρασταθήκαμε δεν το κάναμε κατ' ανάγκη για τις ιδέες του, με τις οποίες πολλοί πιθανότατα διαφωνούμε ριζικά, αλλά για το δίκαιο των αιτημάτων του και την εκδικητική, δυσανάλογη με το μέγεθος της παραβατικότητας εξουσιαστική αγριότητα απέναντί του. Είναι η ίδια εξουσία που κιοτεύει μπροστά σε μεγαλόσχημους διαπλεκόμενους με πολλαπλάσια εγκληματική δράση.


7.

Γιατί ό,τι και να πεις για την Ελλάδα, δεν ξέρω σε ποια άλλη χώρα ένας αναρχικός απεργός πείνας θα γνώριζε τέτοια ευρεία προβολή και στήριξη. Εντάξει, δεν συμπαραστάθηκαν όλοι συνειδητά, σε άλλους μίλησε το συναίσθημα, σε άλλους ο υπολογισμός, άλλοι χρειάζονται απεγνωσμένα ήρωες, άλλοι πάλι επειδή αργούν πολύ κι οι ίδιοι να ενηλικιωθούν, μπορούν να δικαιολογήσουν οτιδήποτε στα άλλα «παιδιά». Και εννοείται ότι υπήρξαν επίσης λόγοι συμπαράστασης μελοδραματικοί, επηρμένοι, «φτηνοί», «δήθεν». Έχει όμως άραγε τόση σημασία; Ή μήπως χρειάζεται να βγάλουμε «δείκτη επαναστατικότητας», όπως αξίωναν κάποιοι άλλοι πυροβολημένοι; Το αποτέλεσμα μετρά. Η ζωή προηγείται της όποιας ιδεολογίας.


8.

Γιατί επίσης, ό,τι να πεις για την Ελλάδα, δεν έχουν εξαχρειωθεί τόσο οι θεσμοί ώστε να αφήσουν κάποιον άνθρωπο αν πεθάνει, ακόμα κι αν δεν τους χαρίζει κάστανο. Η «σκληρή γραμμή» του ακροδεξιού πόλου της ΝΔ δεν πέρασε. Όταν τα πράγματα φτάσανε στο μη παρέκει, υπήρξε διακομματική συναίνεση στην εξεύρεση λύσης. Μέχρι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας εντέλει παρενέβη. Κανείς πολιτικός καμιας παράταξης δεν θα άντεχε να χρεωθεί έναν νεκρό πολιτικό κρατούμενο – γιατί, κακά τα ψέματα, σαν τέτοιο τον αντιμετωπίζει η εξουσία κι ας τον δίκασε σαν ποινικό. Ήταν, εννοείται, και το αυθόρμητο, μαζικό κίνημα συμπαράστασης που τους αιφνιδίασε και τους «έσκιαξε».

Έκανε τους οπαδούς της θεωρίας των άκρων να το τερματίσουν: «Και τι θα γίνει αν ένας καταδικασμένος Χρυσαυγίτης ή ένας βιαστής κάνουν το ίδιο;». Τίποτε απολύτως, ανόητοι στρεψοδίκες.


9.

Γιατί «κόπηκε η χαρά» των λογιών-λογιών ανθρωποφάγων – από την άκρα δεξιά μέχρι τη φιλελεύθερη εκδοχή της – που καθύβριζαν και συκοφαντούσαν χυδαία όλον αυτό τον καιρό τον αγώνα του, ευχόμενοι να το δουν νεκρό το «κωλόπαιδο». Σιγά μην σας πέρναγε.


10.

Γιατί έκανε τους οπαδούς της θεωρίας των άκρων να το τερματίσουν: «Και τι θα γίνει αν ένας καταδικασμένος Χρυσαυγίτης ή ένας βιαστής κάνουν το ίδιο;». Τίποτε απολύτως, ανόητοι στρεψοδίκες. Ποτέ πουθενά στον πλανήτη δεν έκανε φασίστας απεργία πείνας, αφενός γιατί η ανοικονόμητη εγωπάθεια κι ο ναρκισσισμός του θα του το απαγόρευαν, αφετέρου επειδή απαιτεί ένα ηθικό ανάστημα κι ένα ψυχικό σθένος που δεν διαθέτει. Για τους ίδιους λόγους, εξάλλου, δεν είδαμε ούτε θα δούμε ποτέ βιαστές, εγκληματίες, μαφιόζους κ.λπ. απεργούς πείνας. Το εμπεδώσατε;


11.

Γιατί ο νεαρός απεργός πείνας έπρεπε, εκτός από τα πιστεύω του, να απολογηθεί για την ηλικία, την οικογενειακή προέλευση και την κοινωνική του τάξη. Λες κι οι ιδανικοί επαναστάτες είναι οι ηλικιωμένοι λούμπεν προλετάριοι, λες και δεν ήταν γόνοι της αστικής τάξης οι μεγαλύτεροι αμφισβητίες της: Ο Ένγκελς ήταν μεγαλοβιομήχανος, ο Κροπότκιν πρίγκιπας, ο Μπολιβάρ αριστοκράτης, οι Μαρξ, Λένιν, Τρότσκι, Ρόζα Λούξεμπουργκ, Έμα Γκόλντμαν, Εμιλιάνο Ζαπάτα, Τσε και άλλοι πολλοί προέρχονταν από μεσαία κοινωνικά στρώματα. Μόνο o αναρχικός ήρωας του ισπανικού εμφυλίου Μποναβεντούρα Ντουρούτι ήταν, θυμάμαι, κανονικός εργάτης. Δεν βάζω, φυσικά, τον Ρωμανό στο ίδιο επίπεδο, αλλά να μη λέμε χαζά.


12.

Γιατί αυτοί οι γονείς, με την αξιοπρεπέστατη στάση τους όλο αυτό το διάστημα, τη συμπαράσταση και τον απόλυτο σεβασμό που έδειξαν στη θέληση του γιού τους, με όλη την πίκρα και την αγωνία τους, άξιζαν με το παραπάνω να τον κερδίσουν ζωντανό. Όπως άλλωστε και οι γιατροί που τον φρόντιζαν, αφήνοντας εκείνον και μόνο να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.


13.

Γιατί η «ανάσα ελευθερίας» που γύρεψε – και για τον ίδιο, άλλωστε, ήταν το ουσιαστικό ζητούμενο – ίσως τον βοηθήσει να δει μερικά πράγματα καθαρότερα. Πως όσο κι αν σε πνίγουν η οργή, το δίκιο κι ο πόνος, δεν αξίζει να μακελέψεις και να μακελευτείς κυνηγώντας τη χίμαιρα του σύγχρονου «ένοπλου». Που παρά την τόση μυθοποίησή του και τις ζωές που στοίχισε, δεν προώθησε απολύτως καμία κοινωνική αλλαγή. Αντίθετα, έβγαλε στην παρανομία και κατέστρεψε χιλιάδες ανθρώπους που θα μπορούσαν πολλά να είχαν προσφέρει στον αγώνα για έναν δικαιότερο κόσμο, υπονόμευσε μαζικά κινήματα, ενίσχυσε την κρατική καταστολή – αν η ιστορική μαρτυρία για το γερμανικό αντάρτικο πόλης ή το ιταλικό «θερμό φθινόπωρο» του '77 και ό,τι ακολούθησε δεν αρκεί, ας εντρυφήσει κανείς ψύχραιμα στην ως τώρα «ελληνική εμπειρία». Αυτά ξέρω, αυτά λέω. Καλή λευτεριά, Νίκο.

64

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ

σχόλια

20 σχόλια
Γιατί ο Νίκος Ρωμανός ΔΕΝ έπρεπε να νικήσει :1. Γιατί το δικαίωμα της μόρφωσης ενός ποινικού κρατούμενου είναι κατώτερο από την κοινωνική ασφάλεια παγκοσμίως, αφού δεν υπάρχει κράτος που να δίνει άδειες σε κρατουμένους χωρίς risk assessment. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για έναν εγκληματία/κακούργο , αφού το κακούργημα είναι σε κάθε περίπτωση έγκλημα και αυτός που το διαπράττει ονομάζεται κακούργος και εγκληματίας. Το δικαίωμα της ζωής του το διακινδύνευσε ο ίδιος και δεν έχει σχέση με το δικαίωμα της μόρφωσης.2. Γιατί αποδείχθηκε ξανά ότι όποιος εκβιάζει την ελληνική πολιτεία παίρνει ό,τι θέλει.3. Γιατί ταυτίζεται ο εκβιασμός ενός εγκληματία/κακούργου, με αγώνες υπέρ της δημοκρατίας και τα ...εργασιακά δικαιώματα (;!)4. Γιατί για χάρη του άλλαξε η νομοθεσία, χωρίς η αλλαγή να είχε κριθεί απαραίτητη έως τότε και χωρίς να έχει ακουστεί έως τότε ανάλογο πρόβλημα με τις εκπαιδευτικές άδειες βαρυποινιτών.5. Γιατί βρήκαν ευκαιρία να συνταχθούν πίσω από τα αιτήματά του ένα μάτσο πολιτικάντηδες και "διανοούμενοι" σε μια προσπάθειά τους να φανούν αντικομφορμιστές, ακόμα και όταν ο ίδιος από την στάση του αποδοκίμαζε την σύνταξή τους αυτή.6. Γιατί όσοι συντάχθηκαν μαζί του, έδειξαν μια στάση υποκριτική, γιατί ενώ από την μια πλευρά δήλωναν ότι διαφωνούν με τις ιδέες του από την άλλη τις ασπάζονταν με αντι-εξουσιαστικά επιχειρήματα του αναρχικού χώρου. 7. Γιατί πράγματι μόνο στην Ελλάδα ένας εγκληματίας θα γνώριζε τέτοια ευρεία προβολή και υποστήριξη.8. Γιατί πέρασε το μήνυμα ότι όποιος είναι διατεθειμένος να παίξει την ζωή του κορώνα γράμματα μπορεί να πετύχει ό,τι θέλει, ξεπερνώντας θεσμούς και νόμους.9. Γιατί κάποιοι άνθρωποι προβάλλουν ως σοβαρό (;) επιχείρημα υπέρ του Ρωμανού ότι "δεν πέρασε" της άλλης πλευράς.10. Γιατί βγήκε το "πόρισμα" ότι απεργία πείνας κάνουν μόνο οι "καλοί" και όχι οι "κακοί", επομένως, όποιος κάνει απεργία πείνας πρέπει να έχει δίκιο.11. Γιατί αποκαλύφθηκε ότι οι μεγαλύτεροι επαναστάτες προέρχονται από την αστική τάξη (λίγο μειωτικό για την εργατική τάξη, έτσι δεν είναι;)12. Γιατί και άλλοι έχουν γονείς με αξιοπρεπή στάση, αλλά δεν τους κάναμε τα χατήρια.13. Γιατί η "ανάσα ελευθερίας" που γύρεψε -και για τον ίδιο άλλωστε ήταν το ουσιαστικό ζητούμενο- και πέτυχε, του έδειξε ότι έχει να κάνει με έναν αδύναμο αντίπαλο, τον ανέδειξε νικητή και επομένως δεν έχει τώρα κανέναν λόγο να δει διαφορετικά τα πράγματα.Να ευχηθώ και εγώ "καλή λευτεριά" αφού πιθανότατα δεν θα αργήσει. Και καλές, αναίμακτες, ληστείες.
Λυπάμαι γιατί ζω στη χώρα της υπερβολής και της παρανόησης. Μόνο στην Ελλάδα χωρούν τέτοια φαινόμενα όπως αυτό του κ. Ρωμανού. Στην Ελλάδα τη φοβική, την άδικη. Ο κ. Ρωμανός είναι ποινικός κρατούμενος και όχι πολιτικός. Διέπραξε ένοπλη ληστεία, συνελήφθη και φυλακίστηκε. Ούτε που διανοήθηκε όσο ήταν ελεύθερος να ασχοληθεί με την εκπαίδευση του, της οποίας το δικαίωμα να έχει τώρα, που είναι έγκλειστος, μας κούνησε σαν καρότο σε αδαείς πολίτες, που συμπεριφερθήκαμε σαν τα συμπαθή τετράποδα. Μασήσαμε από ένα νέο άνθρωπο, αναρχικό στα πιστεύω του, δικαίωμά του αναφαίρετο, και τον θεωρήσαμε αδικημένο, καϋμένο και στερημένο. Από τι; Το υπέρτατο δικαίωμα της μόρφωσης. Μα είμαστε με τα καλά μας: Αν αυτό ήταν το ζητούμενο θα δεχόταν και την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως χιλιάδες συμπολίτες μας κάνουν μέσω του Ανοικτού Πανεπιστημίου διεκδικώντας μια δεύτερη ευκαιρία γιατί δεν μπόρεσαν να σπουδάσουν όταν ήταν νέοι. Και δεν είχαν μπορέσει να σπουδάσουν όταν ήταν νέοι κ. Ρωμανέ και κ. Αντωνόπουλε, υπέρμαχε των θέσεων του κ. Ρωμανού, επειδή δούλευαν ή είχαν άλλες δυσβάστακτες υποχρεώσεις. Σίγουρα πάντως δεν οργάνωναν ένοπλες ληστείες ώστε να μη σπουδάσουν. Αλλά είπαμε σε αυτή τη χώρα χωρούν όλα και όλοι. Όταν το κράτος αδικεί τους πολίτες του είναι φυσικό και αυτοί με τη σειρά τους με τη βοήθεια πάντα πρόθυμων δημοσιογράφων και ιδεαλιστών πολιτικών να διαμορφώνουν γνώμη ενάντια στο κράτος που τους έχει αδικήσει, υπερασπιζόμενοι περιπτώσεις σαν του κ. Ρωμανού. Ο κ. Ρωμανός δεν είναι ήρωας γιατί δεν έκανε τίποτα ηρωΙκό. Τα πράγματα πρέπει να λέγονται με το ονομά τους.
Το "αδύναμο" (και λοιπές δραματικές σούπες) σώμα σταμάτησε στρατούς γιατί διαφορετικά θα έσπαγε όλη η Αθήνα από αναρχικούς, για κανένα άλλο λόγο. Και τι έκανε ο Ρωμανός μόλις "δικαιώθηκε"; Έστειλε μια ωραιότατη επιστολή που έλεγε ευχαριστώ για τη συμπαράσταση και ζήτω η αναρχία! Λέξη δεν είπε για την εκπαίδευση. ΚΑΙ παρανόμησε ΚΑΙ εγκλημάτισε, ο νόμος το λέει, και ο νόμος είναι πάνω από σένα και εμένα. Πάλεψε τόσο "σθεναρά" το σύστημα για να ενταχθεί τελικά σε αυτό. Αν αυτό δεν είναι η πλήρης αντίφαση, τι είναι;
1. Το κοινό που πρέπει να έχουν αναρχικοί, χρυσαυγίτες, χορτοφάγοι, καταπιεσμένοι γλυφομασχαλιστές είναι ένα: να έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα, υποχρεώσεις και ευθύνες. Δεν τους εξισώνω σε τίποτα άλλο. 2. Η υποχρεωτική σίτιση είναι πράγματι τουλάχιστον προβληματική. Θα μπορούσα όμως να δικαιολογήσω την εφαρμογή της αν πρόκειται να σωθεί μια ζωή για τον ίδιο λόγο που θα δεχόμουν να μπουν χειροπέδες σε κάποιον που θέλει να πέσει από την ταράτσα. 3. Το ότι διαδήλωσαν και μη αναρχικοί δεν σημαίνει κάτι. Αυτό που δεν καταλαβαίνεις είναι ότι δεν μπορούμε να απονέμουμε περισσότερα δικαιώματα σε κάποιον επειδή είναι πιο συμπαθής. Αν αναγορεύσουμε το δημόσιο αίσθημα σε κριτήριο απονομής δικαιοσύνης, τότε μόνο δικαιοσύνη δε θα έχουμε.
Εντάξει είμαι πια πεπεισμένος ότι ζουν ανάμεσά μας. Αυτό που φοβάμαι είναι μήπως έγιναν πια τόσοι πολλοί ώστε ζούμε εμείς ανάμεσά τους...
Αγαπητέ Έλληνα νεοφιλελέ και νοικοκυραίε,Το ξέρω πονάς σήμερα.Σε χάλασε πολύ το θέμα του Ρωμανού.Τα έβαλε με το Κράτος για κάτι που ο ίδιος θεώρησε άδικο και κέρδισε. Έστω και την τελευταία στιγμή. Άλλωστε το γκολ της ανατροπής μιας προδιαγεγραμμένης ήττας είναι το πιο γλυκό.Κι ήταν όντως άδικο αφού έχει καταδικαστεί για ληστεία και μόνο για την παρτάρα του πριν από 31 μέρες καταπάτησαν τον Νόμο που οι ίδιοι συνέταξαν για τις εκπαιδευτικές άδειες. Για να τον κρατήσουν μέσα.Εσύ μπορεί να τον θεωρείς τρομοκράτη αλλά το δικαστήριο έχει διαφορετική άποψη από εσένα. Άλλωστε ποτέ δεν πηρές στα σοβαρά κανένα τεκμήριο αθωότητας. Αντίθετα ανακάλυψες το τεκμήριο της ενοχής. Κι έχεις καταδικάσει τους πάντες που πιστεύεις ότι μπορεί να μπουν εμπόδιο στη μικρή ζωούλα σου. Ο μικροαστισμός σου είναι το δεύτερο μεγαλύτερο χαρακτηριστικό πάνω σου μετά τον ανίκητο εγωισμό σου.Σόρρυ έτσι;Και πίστευαν ότι θα καταφέρουν να κάνουν ό,τι γουστάρουν στην Κυβέρνηση αλλά τους χάλασε την μαγιονέζα ο Ρωμανός κι η αντίδραση του κόσμου.Δεν έπεσε ο καπιταλισμός ούτε σκότωσαν το θεριό που λέγεται Κράτος. Κάθε μάχη που δίνεται δεν χρειάζεται να είναι μεγάλη. Και οι μικρές μάχες είναι σημαντικές στον κόσμο της απάθειας.Ήταν μια πρωτίστως προσωπική δικαίωση του Ρωμανού και μετά μια δικαίωση όσων τον στήριξαν από την οικογένεια του μέχρι τους αλληλέγγυους προς αυτόν.Κ εκεί είναι που σπάζεσαι άσχημα.Γιατί ξέρεις πως ποτέ δεν θα πήγαινες κόντρα στο Κράτος κι ας το σιχαίνεσαι όπως χαρακτηριστικά λες, γιατί δεν το μισείς. Αντίθετα, συμπορεύεσαι μαζί του και σε κάθε κρίση νομική ή ηθική είσαι δίπλα του φωνάζοντας με στρεψοδικίες αστείες για τήρηση της νομιμότητας που εντέχνως ξεχνάς όταν αφορά υποθέσεις όπως του Κοντομηνά, του Μηλιώνη και του Λαυρεντιάδη.Γιατί αδελφέ μου δεν μισείς το Κράτος. Το αγαπάς το Κράτος και το θες έτσι ακριβώς όπως κατάντησε. Απρόσωπο και κτηνώδες.Μισείς την κοινωνία.Μισείς τον δίπλα σου, τον απέναντι σου, τα ίδια σου τα έντερα.Μισείς την αντίδραση και την ανατροπή σε ό,τι έχεις εσύ στα κουτάκια του μυαλού σου και της τρύπιας σαν έμμενταλ ηθικής σου που προσαρμόζεις ανάλογα με τα ιδιοτελή σου συμφέροντα.Και για το μόνο που νοιάζεσαι είναι για τον κώλο σου και πώς θα τον φυλάξεις.Κι ας στον γαμάει καθημερινά το Κράτος.Η δουλειά σου να γίνεται, μάστορα.Το Αιγάλεω, ο Ολυμπιακός κι εσύ να κερδάνε κι όλοι οι άλλοι να πάνε να γαμηθούνε.(Χάρης Ζάβαλος)
Νομιζα οτι θα κερδιζε αν ειχε δειξει σε ολο το κοσμο την απανθρωπια του αστικου κρατους, ξερεις, αυτου που τον λυπηθηκε στο τελος (βαζοντας σε κινδυνο ολους μας). Μηπως τελικα εσυ εχεις ενα προβληματακι με το μισος (που σου βγαινει και με ολιγον ομοφοβικα σχολια, προσεξε το αυτο);
Σα να διαβάζω οπαδό μίας ομάδας που μιλά υποτιμητικά (το λιγότερο να πω) για τον "ηττημένο". Νικήσαμε, χάσατε, στα μούτρα σας, νιε νιε νιε νιε νιε. Απόδειξη ότι ο φανατισμός και ο φασισμός δε διακρίνει δεξιά κι αριστερά
Μόλις αναλύσαμε τους λόγους που σας τσούζει τόσο. Και φυσικά κανένα κράτος δεν τον λυπήθηκε, το κράτος ήθελε να τον ξεσκίσει από την πρώτη στιγμή, όπως από τότε που οι μπάτσοι εφάρμοσαν εναντίων του βασανιστήρια και ήταν τόσο σίγουροι για την ατιμωρησία τους, που τον φωτογράφησαν με σημάδια έντονου ξυλοδαρμού, αλλά τότε κανείς από τους φασιστο-φιλελέδες δεν ενδιαφέρθηκε για την "κατάλυση της νομιμότητος" που ως άλλοι Γεώργιοι Παπαδόπουλοι επικαλείστε με αυστηρό λόγο, θυμίζοντάς μου κάτι ρόλους συνταξιούχων στρατιωτικών σε ταινίες του '60. Και φυσικά δεν τον λυπήθηκε κανένα κράτος. Απλά έκλασε μέντες μπροστά στο τεράστιο κίνημα αλληλεγγύης που αποκτούσε και διεθνείς προεκτάσεις, και στην πιθανότητα επικείμενης εξέγερσης. Η πλάκα είναι που με αυτή του τη νίκη, ξεσκέπασε όλη τη μπόχα των δήθεν επιχειρημάτων σας, δηλαδή των κουτοπονηριών που εφευρίσκατε όταν ο λόγος σας δεν ήταν "ψόφα βλαμμένο" και λοιπά, αλλά έψαχνε δικαιολογίες για τους μύχιους πόθους σας. Αυτή η ιστορία και η συντριπτική νίκη του Νίκου και του κομματιού της κοινωνίας που έχει την αλληλεγγύη και την ανθρωπιά ως σημαία του έδειξε πάρα πολλά. Γιατί βγήκε στην επιφάνεια όλος αυτός ο εσμός των χαιρέκακων κάφρων που δυστυχώς, ζουν ανάμεσά μας, και διψούν για το αίμα των φτωχών, των εργαζόμενων και των μεταναστών και ειδικά των ανθρώπων που αντιστέκονται, ειδικά αν αυτοί είναι αποστάτες της τάξης τους ή της τάξης που υπερασπίζονται (της άρχουσας). Και αυτό ήταν το μεγάλο σας θέμα με το Ρωμανό, που σας έκανε και βγήκατε από τα καβούκια σας, αφήσατε προς το παρών το Ρέμο, το Ρουβά , τη Μενεγάκη και τη Μελέτη, και πήραν φωτιά τα πληκτρολόγιά σας, εκεί που σε καμάι άλλη υπόθεση δεν λαλάγατε , εκτός και αν ήταν να υπερασπίσετε τους πλούσιους και τα λαμόγια από τον "κακό Σύριζα" τους "απεργούς" ή ξέρω γω τι άλλο. Μα είναι δυνατόν ; Ένας γόνος της άρχουσας τάξης να έχει υιοθετήσει μία από τις ιστορικές ιδεολογίες των καταπιεσμένων (με την οπόια προσωπικά μπορεί να διαφωνώ, αλλά αυτό είναι άσχετο, από τη δική σας σχεδόν τα πάντα καλύτερα είναι) να βρίσκεται στη φυλακή προασπιζόμενος ένα βασικό δικαίωμα των φυλακισμένων, φτάνοντας μέχρις του σημείου να είναι έτοιμος να πεθάνει γι' αυτό ; Όλη η μανία του κόσμου σας εναντίων του. Όμως τελικά δεν φτάνει το σιχτίρι και οι κατάρες απ' το πληκτρολόγιο. Η ζωή νίκησε το θάνατο. Το συντηρητικό ακροδεξιό Σαμαρικό κράτος υποχώρησε άρον άρον μπροστά στην ψυχή αυτού του τύπου
Βάζοντας σε κίνδυνο όλους μας; Μωρέ μπράβο! Λοιπόν κάθε φορά που θα βγαίνει με άδεια να βγάζει ανακοίνωση η ελάς να κλειδωνώμαστε μέσα. θα κάτσω σπίτι θα αράξω σπίτi
Αγαπητέ Κωστάκη,Δεν συμφωνώ με την άποψη σου. Άρα… είμαι νεοφιλελές, νοικοκυραίος (και χρυσαυγίτης? Το ξέχασες μήπως?).Αναφέρεις ότι όσοι έχουμε άλλη άποψη σιχαινόμαστε όλη την κοινωνία και τα ίδια μας τα έντερα.Ευτυχώς που υπάρχεις εσύ και με τέτοια κείμενα “αγάπης” μας αγκαλιάζεις όλους.Ευχαριστώ
το τελευταίο που με ενδιαφέρει είναι αν είσαι χρυσαυγίτης εσύ ή όχι. Επίσης αυτό το κλαψιάρικο : "αναφέρεις ότι όσοι έχουμε άλλη άποψη σιχαινόμαστε... " άστο καλύτερα, δεν πιάνει. Κράτα γερά την άποψή σου να μη σου φύγει, γράψτην και στο μπλουζάκι σου και πηγαινε στο καλό.
Δεν συμφωνω με την συγκεκριμενη αναλυση που αγιοποιει τον απεργο πεινας , τους γονεις του και πολλους απο τους υποστηρικτες του . Θεωρω τραυματικο αυτο που εζησε ο Ρωμανος οταν σκοτωθηκε απο αστυνομικο ο καλυτερος του φιλος , αλλα αυτο που αυτο το παιδι χρειαζεται ειναι ψυχολογικη στηριξη , οχι ομως το να του δινεται το ακαταλογιστο και να του χτυπανε ενθαρρυντικα την πλατη σε οτι ασυναρτητο λεει σε συνεντευξεις και δηλωσεις του . Θεωρω οτι επρεπε να βρεθει λυση για να σπουδασει , αλλα σε καμια περιπτωση να βαφτιστει "αγωνιστης" καποιος που με το βιογραφικο του συγκεκριμενου
Στην αγιογραφία σας για τον Ν.Ρωμανό έχω να παρατηρήσω (διατηρώντας την δική σας αρίθμηση) τα εξής.1. Κατ'αρχή πολύ σωστά, η ανθρώπινη ζωή έχει απόλυτη προτεραιότητα και ορθώς δεν συνέβηκε το μοιραίο. Μέχρι εκεί όμως. Απο εκεί και μετά αν για σας δεν εγκληματεί κάποιος ο οποίος διαπράττει ληστεία με καλάσνικοφ, απαγάγει έναν αθώο και παραμένει αμετανόητος προτρέποντας τους πάντες στον ίδιο δρόμο, τότε μάλλον ανακαλύψατε κάποιον ποινικό κώδικα που εμείς αγνοούμε και καλύτερα να μην τον βρούμε και ποτέ.3. Αν υπονοείτε ότι θα πρέπει να αποτελέσει πρότυπο της γενιάς του και ακόμα πιο πέρα να ταυτιστεί με τους αγώνες της ελληνικής κοινωνίας στους δύσκολους καιρούς που διανύουμε, μάλλον θα πρέπει να βγάλουμε διαβατήριο όσο είναι καιρός. 9. Στην αριστερή ερμηνεία του σύμπαντος, ως γνωστόν, οι ανθρωποφάγοι καταλαμβάνουν αποκλειστικά τον χώρο από την άκρα δεξιά μέχρι τους φιλελεύθερους. Ετσι αναρωτιέμαι αν θα σας ακούσω να λέτε τίποτα για τους άλλους ανθρωποφάγους: Εκείνους του «προοδευτικού» χώρου που προπηλακίζουν και πετροβολούν στο διαδίκτυο οποιονδήποτε τολμήσει να εκφράσει αντίθετη γνώμη με την δική τους (πχ Μαραβέγιας). Αλλά εκεί είναι «αλλο», έτσι; 10. Φασισμός a la carte: Αγαπητέ μου, φασίστας είναι οποιοσδήποτε προσπαθεί να επιβάλει την άποψη του με καλάσνικοφ η με οποιαδήποτε μορφή βίας. Από αυτή την άποψη σε τίποτα δεν υπολείπεται σε φασισμό ο Ρωμανός από τον τελευταίο κουμπουροφόρο χρυσαυγίτη. Να μας λείπουν και οι δύο. Οσο για τον Ν.Ρωμανό, του εύχομαι ολόψυχα να ηρεμήσει, να μεταμεληθεί , να σπουδάσει και αφού εκτίσει την ποινή του να επιστρέψει λογικότερος ανάμεσα μας.
"Ποτέ πουθενά στον πλανήτη δεν έκανε φασίστας απεργία πείνας..."Εμμ είσαι λίγο άσχετος με την ιστορία. Το 1923 ο Χίτλερ όντας φυλακισμένος έκανε απεργία πείνας. Όχι ότι είναι σπουδαίο κατόρθωμα ή λόγος να τον συμπαθήσουμε, απλά το αναφέρω για την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας.Πηγές: http://bit.ly/1qAKifchttp://bit.ly/1urXhfvhttp://www.nizkor.org/hweb/people/h/hitler-adolf/oss-papers/text/oss-sb-heinz-05.html
Θαυμάζω την ψυχραιμία σας (γενικά, όχι για το συγκεκριμένο σχόλιο), θέλει κουράγιο να γράφεις την άποψη σου (και) σε ανθρώπους που όχι μόνο δεν θέλουν να την ακούσουν, να την σκεφτούν ή να κάνουν ένα βήμα πίσω να δουν μήπως δεν βλέπουν κάτι από την εικόνα, αλλά είναι με το δάχτυλο στην σκανδάλη (ε.. συγγνώμη στο πληκτρολόγιο) να ειρωνευτούν, να λοιδορήσουν, να μειώσουν.Αυτό με το οποίο απορώ βέβαια, πραγματικά το λέω και όχι ειρωνικά, τι ακριβώς υπερασπίζονται, τι πρεσβεύουν, σε τι πιστεύουν ακριβώς, τι μάχη θεωρούν ότι πρέπει να δοθεί στις μέρες μας και για ποιο σκοπό; Χρειάζεται κάποια μάχη;Είναι άραγε η μάχη "της μεταρρύθμισης", της σιωπής, της προσωπικής σκληρής μάχης της καθημερινότητας χωρίς κάποια παραπάνω ανάμειξη ή κάποια άλλη που αγνοώ;Μου έκανε εντύπωση από παλιά εδώ, δεν μας ενοχλούσε ο φασισμός, αλλά οι αντιφασίστες στον Μάλαμα που δεν χτύπησαν κουδούνι, η έλλειψη πολιτικής ορθότητας είναι αυτό με το οποίο "χάνεις το δίκιο σου", ακόμα και αν αυτό σημαίνει θάνατος ή χάος, άλλωστε, με αυτήν την πολιτική ορθότητα σφάζουν στα λόγια τους, με πάρα πολύ ευγενικό τρόπο και πίσω από χαμόγελο, βγαίνει η πιο αυταρχική φωνή. Από μένα, αν και σε κάποια σημεία διαφωνώ ή θεωρώ υπερβολλή, χίλια μπράβο για το άρθρο, χρειάζεται και ο αντίλογος στην Lifo.
10 "αφετέρου επειδή απαιτεί ένα ηθικό ανάστημα κι ένα ψυχικό σθένος που δεν διαθέτει"Το ειπε και η Κωσταντοπουλου στη Βουλη. Αλλα, δυστυχως για το επιχειρημα σας, εχουμε χιλιαδες παραδειγματα (τζιχαντιστων κλπ) που ειναι ετοιμοι να ξεκανουν εαυτους και αλλους. Η αυτοκτονια δεν ειναι αποδειξη ηθους, ειναι αποδειξη ταραχης εν κρανιω και τιποτ'αλλο.
Συγνώμη αλλά όπως ξεκινάει το άρθρο "Ο 21χρονος κρατούμενος δικαιώθηκε, εξασφαλίζοντας τις εκπαιδευτικές άδειες που δικαιούνταν. Και ευτυχώς. Γιατί έτσι έπρεπε, άλλωστε. Πηγή: www.lifo.gr" είναι εντελώς λάθος. Δεν δικαιώθηκε ο Ρωμανος για τις άδειες αλλά για να βγαίνει έξω.. Άδειες δικαιούταν και πριν κάνει την απεργία του με κάποιες προϋποθέσεις όμως. Τις προϋποθέσεις άλλαξε επειδή απλά ήθελε να βγει από την φυλακή ακόμα δεν μπήκε. Να τα λέμε όλα όμως. Τώρα και θα καθήσει μέσα στην φυλακή μέχρι να γίνει αυτό και αν κοπεί στο 30% το μαθημάτων του εξαμήνου δεν θα ξαναπάρει άδεια. Πράγμα πολύ πιθανό γιατί τον κόβω να το κάνει επίτηδες για να ξαναχρησιμοποιήσει όλους μας για δικό του σκοπό καθαρά... Προς όλους αυτούς που τον υποστήριξαν και υποστηρίζουν ακόμα.
10. Ημουν σιγουρος οτι το θυμωμενο υφος εκρυβε αβεβαιοτητα για το αληθες του ισχυρισμου. Και οντως, μισο λεπτο στο γκουγκλhttp://abcnews.go.com/US/california-prison-hunger-strike-leader-convicted-murderer-alleged/story?id=19805895
Μια κοινωνία δεν μπορεί να καταπιέζεται επειδή κάποιος έβαλε τη τζίφρα του σε ένα χαρτί και μετά αυτό αποκαλείται "νόμος"! Οι νόμοι έχουν γραφτεί από ανθρώπους για ανθρώπους και αυτό μπορεί και να αλλάζει. Μπράβο νίκο που μας το θύμισες και που άνοιξες το δρόμο σε τόσους άλλους φυλακισμένους για μια καλύτερη ζωή. Δύναμη
Λυπάμαι, αλλά τα αιτήματα του Νίκου δεν έιχαν ούτε μια λέξη για καλύτερες συνθήκες κράτησης μόνο για εκπαιδευτική άδεια μιλούσε, δεν ενδιαφέρθηκε (δημόσια τουλάχιστον) καθόλου για όλα τα (πολύ πιο σοβαρά) μειωνεκτήματα που πλήττουν το σοφρωνιστικό μας σύστημα. Εκτός αν υπάρχει κάποιο αίτημα το οποίο αφόρα τις συνθήκες κράτησης (πραγματικά άθλιες σε ορισμένες φυλακές) και εμένα μου διαφεύγει. Για την πάρτη του πάλεψε ο Ρωμανός, ας μην γελιόμαστε. Καλό πτυχίο λοιπόν.
Κανείς δε νίκησε παρά μόνον η υποκρισία, η βλακεία, και ο κατινισμός που κάποιοι τον ανήγαγαν σε “ανθρωπισμό”. Και φυσικά ηττήθηκε η ισονομία και ισοπολιτεία όταν διαμορφωτές κοινής γνώμης και πολιτικοί εισηγούντο επί μέρες την αλα καρτ εφαρμογή νόμων και το αλα καρτ μαγείρεμα νόμων. Η κατάλληλα σκηνοθετημένη και σε κατάλληλα επιλεγμένη περίοδο “απεργία πείνας” και ο γελοίος συναισθηματικός εκβιασμός στον οποίο ενέδωσε μέρος της κοινωνίας και εν μέρει η κυβερνητική εξουσία, δείχνει την ανωριμότητα και ένα συλλογικό σύμπλεγμα ενοχής αυτής της κοινωνίας. Και θα πρέπει να αναρωτηθούμε γιατί τόσοι πολίτες, δημοσιογράφοι και πολιτικοί αυτής της χώρας μοιάζουν να παίζουν κακογραμμένο σενάριο Φώσκολου και λίγοι μπορούν πλέον να κάνουν τις απαραίτητες λογικές συνεπαγωγές. Αναρχικός που εκλιπαρεί το κράτος το οποίο ορκίζεται να καταστρέψει αυτοακυρώνεται. Αλλά το παιδί αυτό το πιθανότερο είναι να μην είναι ούτε αναρχικός, ούτε τίποτε άλλο, εκτός από ένα δυστυχισμένο κακομαθημένο των Β.Π. που πήρε τις φαντασιώσεις του για πραγματικότητα και μετά πήρε και το καλάσνικοφ. Υπάρχουν πολλά ενδύματα που η βλακεία, και η ματαιοδοξία μεταχειρίζονται για να μεταμφιεσθούν και να παρουσιασθούν ως κάτι διαφορετικό από αυτό που πράγματι είναι. Εξαιρετικά επίκαιρη λοιπόν η πρόρρηση του Χατζιδάκι το 1973 περί “προκατασκευασμένων ηρώων” οι οποίοι προορίζονται να αποτελέσουν τους μελλοντικούς δυνάστες. Αρνούμαι να δεχτώ να εγκλωβιστώ στο δίλημμα να επιλέξω ανάμεσα σε παραληρούντες, λόγω και έργω, αντεξουσιαστές και αυθαιρετούντες αστυνομικούς που δέρνουν κρατουμένους και λεηλατούν περίπτερα. Δεν κέρδισε κανείς. Η υποτιθέμενη δημοκρατία έχασε για πολλοστή φορά. ΥΓ. Και ναι, υπήρξαν φασίστες οι οποίοι αποδείχθηκαν συνεπείς στα πιστεύω τους. Ο Ντερτιλής δεν αναγνώριζε την δημοκρατία της μεταπολίτευσης και αρνούνταν να ζητήσει άδεια. Τον παρακαλούσαν στο τέλος να πάρει άδεια και δεν έκανε ποτέ αίτηση. Πέθανε στην φυλακή. Όπως αντιστοίχως υπήρξαν αναρχικοί και κομμουνιστές η οποίοι υπήρξαν συνεπείς στην ιδεολογία τους, ή αν θέλετε στο ιδεολογικό τους παραλήρημα.
Mας κούφανες με το παρανόμησε αλλά δεν εγκλημάτησε....Πέραν τούτου, αναρωτιέμαι αν καν θα ασχολιόμασταν, αν ο ο απεργός πείνας ήταν γέρος, άσχημος, φτωχός και μη-αριστερός/στης. Αυτός είναι ο επιλεκτικός ανθρωπισμός που είναι μια από τις μεγαλύτερες μορφές απανθρωπιάς διότι δυσφημεί τον πραγματικό ανθρωπισμό που είναι καθολικός και διότι χωρίζει τους ανθρώπους σε άξιους συμπόνοιας και ανάξιους.
Αρχισα να διαβαζω, αλλα εφτασα μεχρι το 1, που λετε οτι παρανομισε αλλα δεν εγκληματισε. Το οποιο το θεωρω φαιδρο και ασοβαρο.Οταν εσεις ο ιδιος κυριε Αντωνοπουλε προφανως θεωρειτε εαυτον και νομοθετη και δικαστη, με τον δικο σας αξιακο κωδικα....