Ομαδικός βιασμός 12χρονης στην Ιεράπετρα: 3 σημεία–κλειδιά

Ομαδικός βιασμός 12χρονης στην Ιεράπετρα: 3 σημεία–κλειδιά Facebook Twitter
Γίνεται λόγος για επιθέσεις και σε άλλα κορίτσια της ευρύτερης περιοχής, τα οποία ωστόσο δεν βρήκαν το κουράγιο να μιλήσουν.
0

ΕΝΑ ΕΡΕΙΠΩΜΕΝΟ ΣΠΙΤΙ πριν από λίγες μέρες, ένα γιαπί πριν από δύο χρόνια, σοκάκια και στενά, στα οποία παλιά έπαιζαν παιδιά, πλέον σταδιακά μετατρέπονται σε σκηνικά φρίκης με ανήλικους να βιάζουν, να ξυλοκοπούν, να βασανίζουν άλλους ανήλικους. Παιδιά να βιάζουν παιδιά.

Ωστόσο, το νέο περιστατικό φρίκης με τον ομαδικό –κατ’ επανάληψη– βιασμό μίας 12χρονης στην Ιεράπετρα δεν σοκάρει μόνο για την αγριότητά του: κατ’ αρχάς διαφοροποιεί τον βαθμό αγριότητας, καθώς στην πρώτη επίθεση εναντίον του κοριτσιού, φαίνεται να συμμετείχε ως «αρένα» σχεδόν μισή τάξη. Κατά δεύτερον –είτε γίνεται αντιληπτό είτε όχι– χτυπάει έναν ανατριχιαστικό συναγερμό αναφορικά με τη συχνότητα των περιστατικών σεξουαλικής βίας μεταξύ ανηλίκων.

Την υπόθεση –που αξίζει να αναφερθεί ότι έφερε στο φως ο κρητικός ραδιοφωνικός σταθμός RadioLasithi.gr, μέσα από τη μαρτυρία της μητέρας του 15χρονου σήμερα κοριτσιού– κάνει ακόμα πιο σοβαρή τόσο η νοσηλεία της για περίπου 6 μήνες σε ψυχιατρική κλινική όσο και 3 σημεία-κλειδιά, τα οποία «κατάπιε» η φόρα της αποκάλυψης της πρώτης είδησης.

Η αρχική είδηση λέει ότι το 12χρονο κορίτσι, μέσα στο καλοκαίρι του 2020 έπεσε δύο φορές θύμα κτηνωδών επιθέσεων, την πρώτη φορά σε ένα γιαπί με «αρένα» 15 ακόμα ανηλίκων να παρακολουθούν το αποτρόπαιο θέαμα και να μην κάνουν απολύτως τίποτα. Τη δεύτερη φορά, λίγους μήνες μετά, το κορίτσι βιάστηκε από τρία άτομα κατά τη διάρκεια ενός πάρτι στο οποίο βρέθηκε.

Η ανήλικη βρήκε το θάρρος να καταγγείλει ότι στο σπίτι όπου γινόταν πάρτι και της επιτέθηκαν για δεύτερη φορά υπήρχε κινητό με την κάμερα ανοιχτή στις τουαλέτες για να βιντεοσκοπεί τα κορίτσια.

Λίγο καιρό μετά, το παιδί παρουσίασε συμπτώματα βαριάς κατάθλιψης και τελικά αποφασίστηκε η νοσηλεία του στην παιδοψυχιατρική κλινική του ΠΑΓΝΗ (μέσα στο οποίο αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει, ενώ αυτοτραυματιζόταν πολύ συχνά, με αποτέλεσμα τη χορήγηση ισχυρής αγωγής για να αποφευχθούν τα χειρότερα).

Σήμερα, σχεδόν δυο χρόνια μετά, με τη δικογραφία να αναμένεται ακόμη στην Εισαγγελία Λασιθίου, από τη μαρτυρία της μητέρας της ανήλικης προκύπτουν μερικά εξαιρετικά ενδιαφέροντα σημεία που αξίζει να αντιμετωπιστούν με προσοχή από τις αρμόδιες αρχές.

• Στη φήμη, εν είδει περίκλειστου κοινού μυστικού, για τον νεαρό «βιαστή της Ιεράπετρας». Γίνεται λόγος για επιθέσεις και σε άλλα κορίτσια της ευρύτερης περιοχής, τα οποία ωστόσο δεν βρήκαν το κουράγιο να μιλήσουν για τις επιθέσεις που βίωσαν και να καταγγείλουν το περιστατικό. Σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν στη LIFO καλά πληροφορημένες πηγές του νησιού, οι φήμες αφορούν τον έναν από τους 4 βιαστές της 12χρονης, ο οποίος έχει πλέον ενηλικιωθεί. Για την περίπτωσή του, κυρίως, οι ίδιες πηγές κάνουν λόγο για απόπειρα συγκάλυψης του περιστατικού.

• Στις σκιές που παρουσιάζονται στην υπόθεση και αναφορικά με την ύπαρξη μαγνητοσκοπημένου υλικού από τον βιασμό της ανήλικης παρουσία πλήθους παιδιών στο γιαπί. Επίσης, η ανήλικη βρήκε το θάρρος να καταγγείλει ότι στο σπίτι όπου γινόταν πάρτι και της επιτέθηκαν για δεύτερη φορά υπήρχε κινητό με την κάμερα ανοιχτή στις τουαλέτες για να βιντεοσκοπεί τα κορίτσια...

• Στην καταγγελία της μητέρας για τη στάση του σχολείου της 15χρονης. Σύμφωνα με τα όσα η ίδια έχει αποκαλύψει, οι καθηγητές της ανήλικης γνώριζαν τα πάντα, γνώριζαν τον λόγο για τον οποίο η οικογένειά της αναγκάστηκε να αποχωρήσει από τον τόπο διαμονής της, όμως ποτέ δεν μπήκαν στη διαδικασία να ενδιαφερθούν για την τύχη του κοριτσιού, για την κατάσταση της υγείας του, ούτε φυσικά ανακίνησαν καμία πειθαρχική ή άλλη ελεγκτική διαδικασία μέσα στο σχολείο.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

CHECK ΜΑΡΙΑ ΕΠΕΞ Ιμπραϊμ Τραορέ: Είναι άραγε ο φιλόδοξος πρόεδρος της Μπουρκίνα Φάσο ο «Αφρικανός Τσε Γκεβάρα του 21ου αιώνα» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος με πολύ προσεγμένη δημόσια εικόνα;

Οπτική Γωνία / Ιμπραΐμ Τραορέ: O «Τσε Γκεβάρα της Αφρικής» ή ένας ακόμα δικτατορίσκος;

Για κάποιους είναι η «φωνή των κολασμένων» της Μαύρης Ηπείρου και η ενσάρκωση του αντιαποικιοκρατικού ιδεώδους. Για άλλους, πάλι, ένας ακόμα τυχοδιώκτης στρατιωτικός που έγινε «λαϊκός ήρωας» με τη συνδρομή της AI.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Οπτική Γωνία / «Κουράστηκα να τη φροντίζω, λυτρώθηκε από τα βάσανά της»: Ποιος δικαιούται να δολοφονεί από οίκτο; 

Το πότε και υπό ποιες συνθήκες κατανοούμε και συμπάσχουμε με έναν δολοφόνο αποκαλύπτει πολλά για τις αξίες και τις προτεραιότητές μας. 
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΔΟΥΝΕΙΚΑ

Ρεπορτάζ / Σκάνδαλο παιδεραστίας στα Δουνέικα: Το αποκρουστικό πρόσωπο της «αγίας» ελληνικής κοινωνίας

Η υπόθεση παιδεραστίας στα Δουνέικα, ένα χωριό 900 κατοίκων κοντά στην Αμαλιάδα, τη δεκαετία του ’80, φέρνει στο φως όχι μόνο τα φρικιαστικά εγκλήματα «ευυπόληπτων πολιτών», αλλά και τη συνωμοσία της σιωπής και την υποκρισία που επικρατεί σε κλειστές κοινωνίες.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΦΛΙΟΣ
σιούτη

Οπτική Γωνία / ΟΠΕΚΕΠΕ, μεταναστευτικό και Τέμπη ζορίζουν ξανά την κυβέρνηση

Το σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων και η πιθανή επιστροφή προσφύγων από τη Γερμανία στην Ελλάδα έρχονται να προστεθούν στα προβλήματα που έχει να αντιμετωπίσει η κυβέρνηση. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Ρεπορτάζ / Ο ντετέκτιβ της Σεβίλλης και οι πλαστοί πίνακες του Ελ Γκρέκο

Στο βιβλίο του «Ο πλαστογράφος του Φράνκο», ένας ντετέκτιβ από τη Σεβίλλη ισχυρίζεται πως μεγάλα μουσεία, μεταξύ των οποίων και η ελληνική Εθνική Πινακοθήκη, έχουν αγοράσει πιστά αντίγραφα έργων του Ελ Γκρέκο.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Κοκέτα / Σήμερα, όταν δεν είσαι σίγουρος τι ακριβώς επαγγέλλεσαι, πιθανότατα λες πως είσαι creative director

Ένας σιωπηλός ιός, μια πανδημία για την οποία δεν μιλά κανείς: μανάδες, κρύψτε τα παιδιά σας από τη μάχη του creative direction. Η Δανάη Ιωάννου σε μια επιτόπια έρευνα για το επάγγελμα που σαρώνει γύρω μας τους ανθρώπους σαν κρυφή πανδημία.
ΔΑΝΑΗ ΙΩΑΝΝΟΥ
Μεταναστευτικό: Η ισπανική απάντηση

Οπτική Γωνία / Μεταναστευτικό: Η ισπανική απάντηση

Χώρες που υποδέχτηκαν σχετικά φιλικά μετανάστες είχαν οφέλη σε οικονομικό επίπεδο. Μια από αυτές είναι η Ισπανία, που τα τελευταία χρόνια έχει προχωρήσει σε θετικές μεταρρυθμίσεις που αφορούν τους τρόπους ένταξής τους.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ Γαϊδούρια : Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;/ Ιπποειδή: Ζώα εργασίας ή σιωπηλά θύματα;

Ρεπορτάζ / Γαϊδούρια: Ζώα εργασίας ή θύματα κακοποίησης;

Είναι τα ιπποειδή στην Ελλάδα εργάτες χωρίς δικαιώματα; Ποιες είναι οι συνθήκες διαβίωσής τους, ποια μέριμνα υπάρχει για τη φροντίδα τους και γιατί η νομοθετική προστασία τους βρίσκεται σε μια γκρίζα ζώνη; Μιλούν στη LiFO εκπρόσωποι φιλοζωικών οργανώσεων και τοπικοί φορείς.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Guest Editors / Η ανάγκη μιας σκαλωσιάς: Μεταμορφώσεις και φεμινισμοί

Η πατριαρχία είναι παντού: στην οικονομία, στην κοινωνία, στην ψυχολογία, στην αισθητική, στον πολιτισμό, σε ολόκληρη την ανθρώπινη κατάσταση. Όταν σκεφτόμαστε το πολιτικό, δεν γίνεται να μη σκεφτόμαστε το φεμινιστικό.
ΝΙΚΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
«Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οπτική Γωνία / «Ζούμε στην εποχή της ισορροπίας του ισχυρού»

Οι παγκόσμιες και περιφερειακές επιπτώσεις της σύγκρουσης στη Γάζα και τα αδιέξοδα του Παλαιστινιακού. Μιλά στη LiFO ο δρ. Ευρωπαϊκής Ασφάλειας και Νέων Απειλών και κύριος ερευνητής του ΕΛΙΑΜΕΠ, Τριαντάφυλλος Καρατράντος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια ομάδα μαθητών κατασκεύασε ρομπότ που καθαρίζει τις θάλασσες

Περιβάλλον / Πώς μια ομάδα μαθητών από τον Άλιμο έφτιαξε ρομπότ που καθαρίζει τον βυθό;

Το Greek Seabot είναι το υποβρύχιο ρομπότ που δημιούργησε μια μαθητική ομάδα από το ΕΠΑΛ Αλίμου για να βοηθήσει στον καθαρισμό των βυθών από πλαστικά και απορρίμματα. Μιλούν στη LIFO οι μαθητές για τα κίνητρά τους και το όραμά τους για ένα πιο καθαρό περιβάλλον.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ