«Μπορείς να επηρεάσεις πολύ την αυτοπεποίθηση ενός ατόμου στο TikTok»

Ελίνα Καλιτζάκη: Η Gen Z έχει τη δική της προσωπικότητα Facebook Twitter
«Eίναι κάτι που τοποθετείς και το αφαιρείς με ένα μαντιλάκι. Δεν είναι τίποτα σημαντικό, ωστόσο έχει τεράστια σημασία στο πώς αισθανόμαστε μέσα σε αυτό και μέσω αυτού». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

Το «For you» στο TikTok δείχνει να την αγαπάει ιδιαίτερα, καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να σκρολάρεις και να μη δεις ούτε ένα βίντεό της στο οποίο να βάφεται και παράλληλα να σου αφηγείται τις ιστορίες διάσημων οίκων μόδας αλλά και σπουδαίων προσωπικοτήτων του παρελθόντος. Η δημοφιλής make up artist Ελίνα Καλιτζάκη μιλά στη LiFO για την επιρροή των social media στο μακιγιάζ και κατ' επέκταση στην προσωπικότητα ενός ατόμου, λόγω των ραγδαίων αλλαγών στις τάσεις τα τελευταία χρόνια, αλλά και για την ευθύνη που πιστεύει ότι έχει απέναντι στο κοινό της.

Η Ελίνα ασχολείται επαγγελματικά με το μακιγιάζ τα τελευταία εννέα χρόνια· «μεγαλώνω και πρέπει να αλλάζω το νούμερο και δεν το θυμάμαι πάντα σωστά», λέει γελώντας. Ωστόσο η πρώτη επαφή της με τα social media, όπως εξηγεί, ήταν πριν από περίπου τέσσερα χρόνια, στη δεύτερη καραντίνα. «Δούλευα για μια εταιρεία καλλυντικών και πάντα έψαχνα και άλλα πράγματα, καταπιανόμουν με το ιστορικό μακιγιάζ και με δημοφιλείς προσωπικότητες που έχουν καθιερωθεί μέσω του μακιγιάζ τους από τον κινηματογράφο και τον χώρο της μόδας», εξηγεί.

«Θεωρώ πως έχω ευθύνη και είναι πολύ σημαντικό για εμένα να υπάρχει θετικός αντίκτυπος, να μην προβάλλω κάτι τοξικό, κάτι αγχωτικό ή κάτι βαρύ. Αυτό είναι το περιεχόμενο που θα ήθελα να βλέπω και εγώ, έτσι το κρίνω».

«Όσο περίεργο και αν ακούγεται, εμένα με ενθουσιάζει πολύ περισσότερο η ιστορία του μακιγιάζ. Με ενδιαφέρει να δω ένα μακιγιάζ και να μάθω από πού έχει επιρροές, τι μου θυμίζει, τι έχει συνδέσει· στο μυαλό μου αυτό είναι πολύ δελεαστικό, θέλω να το κοιτάω, να το ψάχνω», συμπληρώνει.

@elinakalitzaki Ενόψει Black Friday αυτά είναι τα αγαπημένα μου @Bobbi Brown προϊόντα. Συμπληρωματικά, με τον κωδικό ELINA, στο site του @Hondos Center αλλά και στα φυσικά καταστήματα Hondos Center Νέας Σμύρνης & Σαντορίνης, το όφελος φτάνει -40% ❤️ *η προσφορά ισχύει μόνο για τα προϊόντα Bobbi Brown. #hondoscenter #hcexperience #bobbibrowngreece ♬ Vlog Video work Fashionable BGM(847726) - Tsuyoshi_san

Τότε ήταν η στιγμή που όλο αυτό πήγε ένα βήμα παραπέρα. «Σκέφτηκα τότε, μιας και είχα άπλετο ελεύθερο χρόνο, αφού είχαμε τηλεργασία, γιατί όχι; Τότε το TikTok ήταν στις αρχές του και συνήθως ανέβαζαν πιο χιουμοριστικά βιντεάκια, δεν ήταν τόσο εκπαιδευτικό το περιεχόμενο και, αν θυμάμαι σωστά, δεν είχε καν μακιγιάζ. Τέλος πάντων, λέω, θα το δοκιμάσω. Τα πρώτα μου βίντεο ήταν πάρα πολύ αστεία», θυμάται.

Στα πρώτα της βήματα, όπως αναφέρει στη συνέχεια, τη βοήθησε και η εταιρεία για την οποία δούλευε, καθώς ήταν νέο τότε brand στην Ελλάδα και έτσι στα διαλείμματα έδειχνε και τα προϊόντα τους. «Ο κόσμος ενδιαφερόταν να μάθει ποιο ήταν αυτό το νέο brand, τι προϊόντα έχει. Και κάπως έτσι, με ένα μείγμα ιστορικών μακιγιάζ και προϊόντων, έκανα την αρχή μου».

«Άρχισα να σκέφτομαι την επιρροή που μπορεί να έχουν αυτά που λέω και αυτά που κάνω»

Σταδιακά άρχισε να αντιλαμβάνεται πως τα social media γίνονταν απαραίτητο «εργαλείο» για τη δουλειά της. Τα χαρακτηρίζει, μάλιστα, ως έναν πολύ δυνατό σύμμαχο, καθώς από εκεί που διαφήμιζε τη δουλειά της ως make up artist «από στόμα σε στόμα», άρχισε να το κάνει μόνη της μέσω των βίντεο.

«Πραγματικά θεωρώ ότι τα social media είναι ένας πάρα, μα πάρα πολύ δυνατός σύμμαχος, για οποιαδήποτε εργασία. Ιδιαίτερα όμως αν αφορά και την εικόνα, όπως για παράδειγμα στη δική μου περίπτωση. Κάπως έτσι ξεκίνησα κιόλας, για να ενισχύσω αυτό που κάνω, να με εμπιστευτεί ο κόσμος. Σκέφτηκα, ''γιατί όχι, ας το δοκιμάσω, ουσιαστικά θα δουν τη δουλειά μου πολύ περισσότερα άτομα, τι μπορεί να πάει στραβά'';» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Κατάλαβε ότι αρχίζει να έχει απήχηση και επιρροή στο κοινό της, όταν άρχισαν να πολλαπλασιάζονται τα σχόλια στα βίντεο που αναρτούσε στα social media. «Υπήρχε μια ροή στα σχόλια που έβλεπα, ''είδα το προηγούμενο βίντεό σου και έκανες αυτό, τώρα γιατί κάνεις αυτό;'', που σημαίνει ότι κάποιος με παρακολουθεί και δεν έπεσε μπροστά του τυχαία το βίντεο», συμπληρώνει.

Μιλώντας για την επιρροή που έρχεται αναπόφευκτα όταν σε ακολουθούν χιλιάδες άτομα, η Ελίνα εξηγεί πως ειδικά στον τομέα της θέλει προσοχή. «Είναι πολύ συγκεκριμένος ο τρόπος που πρέπει να τοποθετηθείς σε αυτόν τον τομέα, γιατί καλώς ή κακώς μπορεί να επηρεάσεις πάρα πολύ την αυτοπεποίθηση ενός ατόμου που σε παρακολουθεί. Αν το σκεφτείς ρεαλιστικά, είναι κάτι πολύ απλό, είναι κάτι που τοποθετείς και το αφαιρείς με ένα μαντιλάκι. Δεν είναι τίποτα σημαντικό, ωστόσο έχει τεράστια σημασία στο πώς αισθανόμαστε μέσα σε αυτό και μέσω αυτού.

Ελίνα Καλιτζάκη: Η Gen Z έχει τη δική της προσωπικότητα Facebook Twitter
«Πραγματικά θεωρώ ότι τα social media είναι ένας πάρα, μα πάρα πολύ δυνατός σύμμαχος, για οποιαδήποτε εργασία». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

»Κάπως έτσι άρχισα να σκέφτομαι την επιρροή που μπορεί να έχουν αυτά που λέω και αυτά που κάνω, με πρωταρχικό στόχο πάντα να περνάω το μήνυμα πως η ομορφιά είναι ξεχωριστή για τον καθένα μας. Ο καθένας έχει διαφορετική αισθητική, διαφορετικά γούστα και χαρακτήρα. Έτσι άρχισα να είμαι πιο συνειδητοποιημένη στο τι λέω και κάνω», τονίζει.

«Δεν θα με ακούσεις ποτέ να λέω για κάποιο προϊόν ''πήγαινε πάρ' το τώρα'' ή ''το χρειάζεσαι''»

Όπως εξηγεί στη συνέχεια η Ελίνα, δεν θα προτρέψει ποτέ κάποιον σε αγορά με βαρύγδουπες εκφράσεις για ένα προϊόν, του τύπου «πήγαινε πάρ' το τώρα γιατί είναι κάτι που χρειάζεσαι», όπως παρατηρείται συχνά στα social.

«Εμένα η παρουσία μου στα social media έχει να κάνει με την ιδιότητά μου, αυτή του make up artist, και είναι πάρα πολύ σημαντικό για εμένα το τι παρουσιάζω. Υπάρχουν προϊόντα που σε εμένα μπορεί να ταιριάζουν, σε εσένα να μην ταιριάζουν και σε κάποιον τρίτο απλώς να αρέσουν. Ωστόσο πάντα προσπαθώ να είμαι αντικειμενική, παρότι υπάρχει πληθώρα, στο τι όντως θεωρώ καλό αλλά και σε αυτά που θα απορρίψω, ώστε να μην πληγεί η επαγγελματική αξιοπιστία μου», ξεκαθαρίζει.

«Προσπαθώ να ελέγχω την κατάσταση όσο περνάει από το χέρι μου. Δεν θα προτρέψω ποτέ σε αγορά, ποτέ στα βίντεό μου δεν θα ακούσεις ''μην περπατήσεις, τρέξε'', δεν θα με ακούσεις ποτέ να λέω ''πήγαινε πάρ' το τώρα'' ή ''το χρειάζεσαι'', δεν θα χρησιμοποιήσω ποτέ τέτοιες λέξεις. Αυτό είναι βασική μου αρχή από τότε που ξεκίνησα. Δεν θα χρησιμοποιήσω ποτέ για υλικό, π.χ. μια μάσκαρα, τη φράση ''το αγαπώ''. 

@elinakalitzaki

Τι είναι αυτοοό!

♬ on YouTube! cute piano solo(1368164) - Muneyuki Harada

»Βλέπουμε υπερβολές πλέον στα social media. Θα είμαι πάντα πολύ προσεκτική στο πώς θα παρουσιάσω ένα προϊόν, θα πω τη γνώμη μου. Μάλιστα, σε κάποια βίντεο δεν θα την πω καν, θα πω απλώς στους ακόλουθούς μου "πείτε μου στα σχόλια τη γνώμη σας και πώς σας φαίνεται" (για ένα προϊόν). Στο προφίλ μου μπορεί κανείς να βρει από το πιο οικονομικό προϊόν μέχρι το πιο luxury», συμπληρώνει.

Όπως σημειώνει, δεν θέλει τα βίντεό της να προτρέπουν απλώς όποιον τα βλέπει να αγοράσει κάτι, αλλά να παίρνει ιδέες και να επιλέγει αυτό που του κάνει από όλες τις απόψεις. «Για παράδειγμα, να πει κάποιος "θέλω μία μάσκαρα" και να μπει και να δει πως η Ελίνα έχει δείξει δέκα, γιατί είναι η δουλειά της, τις χρησιμοποιεί στα μακιγιάζ της και οι εταιρείες την εμπιστεύονται και της στέλνουν να δοκιμάσει τα προϊόντα τους. Και έτσι να αναρωτηθεί ποια του ταιριάζει», συμπληρώνει.

«Στόχος μου είναι να γλιτώνω χρήματα σε κάποιον και όχι να του πω ''αγόρασε'', γι' αυτό δεν κάνω και σχεδόν ποτέ βίντεο του τύπου ''τι να αγοράσεις από αυτήν τη μάρκα'', το αποφεύγω όπως ο διάολος το λιβάνι».

«Μια τάση δεν χρειάζεται να βγει από ένα fashion show, μπορεί να τη βγάλει μία κοπέλα στο σπίτι της»

Τα τελευταία τουλάχιστον δύο χρόνια, οι τάσεις στο TikTok αλλάζουν ραγδαία και σε έναν από τους τομείς που γίνεται αισθητή η αλλαγή αυτή είναι αδιαμφισβήτητα το μακιγιάζ. Η Ελίνα πιστεύει πως οι τάσεις έρχονται, φεύγουν και κάποια στιγμή επανέρχονται.

«Ζούμε σε μια εποχή που κυριαρχούν τα social media στη ζωή μας, που μια τάση δεν χρειάζεται να βγει από ένα διάσημο περιοδικό ή ένα fashion show, μπορεί να τη βγάλει μία κοπέλα από το σπίτι της. Να δείξει, για παράδειγμα, πώς εφαρμόζει το μακιγιάζ, αυτό το βίντεο να πάει πάρα πολύ καλά, να το δω και να το κάνω εγώ από την Ελλάδα στο δωμάτιό μου. Είναι φανταστική η δύναμή τους και για καλό αλλά και για κακό», σημειώνει.

Ωστόσο αυτό που παρατηρούν και αυτό που πιστεύουν πολλά άτομα –κυρίως από τους χρήστες των social media που σχολιάζουν κάτω από τέτοιου είδους βίντεο– είναι πως πλέον είναι ευδιάκριτη μια μαζοποίηση. Το μακιγιάζ που επιλέγει κανείς είναι ένα προσωπικό στοιχείο, ανεξαρτήτως της μόδας. Όμως, πλέον, για παράδειγμα, από εκεί που ένα άτομο μπορεί να ήταν έξτρα γκλαμ, επιλέγοντας φουλ make-up, contouring, βλεφαρίδες, eyeliner, κ.λπ., μια τάση που για ένα διάστημα ο αλγόριθμος του TikTok προωθούσε με μανία, τώρα ξαφνικά αλλάζει ριζικά και υποστηρίζει ένα πιο natural make up, που το «αγαπάει» πλέον ο αλγόριθμος.

Ελίνα Καλιτζάκη: Η Gen Z έχει τη δική της προσωπικότητα Facebook Twitter
«Είναι πολύ συγκεκριμένος ο τρόπος που πρέπει να τοποθετηθείς σε αυτόν τον τομέα, γιατί καλώς ή κακώς μπορεί να επηρεάσεις πάρα πολύ την αυτοπεποίθηση ενός ατόμου που σε παρακολουθεί». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Ιδιαίτερα με το TikTok οι τάσεις έχουν ελάχιστο χρόνο ζωής και μπορεί τα δεδομένα να αλλάξουν από τη μία εβδομάδα στην επόμενη. Ωστόσο πιστεύω ότι τελευταία ο κόσμος παρακολουθεί, αλλά είναι σαν να έχει "εκπαιδευτεί". Πλέον υπάρχει ένας τεράστιος κορεσμός και το έχουν καταλάβει, εγώ δηλαδή το βλέπω αυτό και από τα σχόλια, έχουν καταλάβει ότι ''είναι πολλά, τι να πρωτοδώ, τι να επιλέξω''», τονίζει.

«Η Gen Z έχει "χορτάσει" από καλλυντικά και προϊόντα»

Για την Ελίνα, ωστόσο, η Gen Z έχει τη δική της προσωπικότητα. «Προσωπικά βλέπω στα social media ότι η Gen Z έχει τη δική της προσωπικότητα. Βλέπεις πολλά διαφορετικά στυλ, σε αντίθεση με τους Millenials», οι οποίοι θεωρεί ότι εφάρμοζαν περισσότερο αυτού του είδους τη μαζοποίηση.

«Όταν ξεκίνησαν να ανθίζουν όλα αυτά, εποχές 2016-2017, μέσω του τότε δημοφιλούς YouTube, ήταν πολύ έντονο όλο αυτό», συμπληρώνει, φέρνοντας ως παράδειγμα την επιρροή που είχε ασκήσει τότε το reality της οικογένειας Καρντάσιαν στα δεδομένα της ομορφιάς.

«Νομίζω ότι όλο αυτό ήρθε σε μια περίοδο που δεν ήμασταν πολύ υποψιασμένοι. Δηλαδή μπήκαμε σε μια πλατφόρμα, στο YouTube, ξεκινήσαμε να βλέπουμε άτομα να κάνουν βίντεο από το σπίτι τους, κάτι που είναι πάρα πολύ οικείο σε κάποιον. Παλιότερα αυτά τα έβλεπες σε περιοδικά και προσπαθούσες να τα φέρεις στα μέτρα σου, γιατί έβλεπες ότι δεν είναι κοντά σου, και ξαφνικά έβλεπες κάποιον να κάνει κάτι που μπορείς άνετα να κάνεις και εσύ και να σου δείχνει τον τρόπο», συνεχίζει, ενώ παράλληλα θυμάται πως τότε «όλες προσπαθούσαμε να κάνουμε τα φρύδια που στην πραγματικότητα έμοιαζαν με το λογότυπο της Nike».

«Τότε δεν υπήρχε τόσος κορεσμός, δεν είχαμε "χορτάσει" από καλλυντικά και τέτοια προϊόντα. Οι νέοι τώρα είναι "χορτασμένοι" γιατί έχουν γεννηθεί μέσα σε αυτό».

Η Ελίνα θεωρεί ότι η αλλαγή που, όπως υποστηρίζει, φέρνει η δυναμικότητα της Gen Z έχει γίνει αντιληπτή και από τα brand. «Σίγουρα πάνε με βάση τους καταναλωτές και το τι βλέπουν να γίνεται viral, γι' αυτό μάλιστα και μερικές φορές σκάνε με ακριβώς ίδια λανσαρίσματα. Διαφορετικό packaging και ακριβώς ίδιο προϊόν». Ωστόσο ορισμένα, όπως συμπληρώνει, φαίνεται πως επηρεάστηκαν από αυτή την αλλαγή και σταδιακά επανέρχονται στην ταυτότητά τους.

Ελίνα Καλιτζάκη: Η Gen Z έχει τη δική της προσωπικότητα Facebook Twitter
«Στόχος μου είναι να γλιτώνω χρήματα σε κάποιον και όχι να του πω ''αγόρασε''». Φωτ.: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO

«Τα social media έχουν δύναμη και γι' αυτό θέλουν μέτρο»

Σχετικά με το κατά πόσο μπορεί να επηρεαστεί κανείς από την έκθεσή του στα social media και αν έχουν τόση δύναμη που να μπορούν να αλλάξουν μέχρι και στοιχεία στην προσωπικότητα και το στυλ ενός ατόμου, θεωρεί πως κάτι τέτοιο μπορεί 100% να συμβεί.

«Θεωρώ ότι έχει να κάνει με τον τρόπο που αξιοποιεί κάποιος τα social media. Αν το κάνει κανείς με κριτική σκέψη, κάτι θα δει, κάτι θα απορρίψει, κάτι θα συμπεριλάβει στη ρουτίνα του και αυτό είναι εντάξει. Έχουν τη δύναμη να επηρεάσουν στο 100%, πιστεύω, γι' αυτό θέλουν μέτρο», τονίζει.

«Όπως έλεγα και πριν, είναι και για καλό και για κακό, είναι καλό να παίρνεις ιδέες, αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι πρόβατο ή θύμα, σημαίνει ότι είσαι ένας άνθρωπος που δοκιμάζει και κρίνει τι του κάνει και τι όχι. Το να επηρεαστείς στο 100% και αυτό είναι εντάξει εν μέρει – αν φυσικά νιώθεις ότι σε εκφράζει. Αν όμως μετά από μία εβδομάδα συμβεί το ίδιο και με κάτι άλλο, εκεί υπάρχει θέμα και πρέπει να το δεις καλύτερα», ξεκαθαρίζει.

@elinakalitzaki CHALLENGE στο αεροδρόμιο;!; Μπορώ να βρω προϊόντα για ένα ολοκληρωμένο μακιγιάζ μέσα σε 3 λεπτά στα Hellenic Duty Free Shops?! #tiktok #challenge #makeupchallenge #HellenicDutyFreeShops #ShopDutyFree #DutyFree #DutyFreeExperience #AirportShopping #DutyFreeShopping #ExclusiveDutyFreeShopping ♬ Walking Around - Instrumental Version - Eldar Kedem

Τέλος, σχολιάζει την ευθύνη που έχουν οι influencers απέναντι στο κοινό τους, σημειώνοντας πως για την ίδια υπάρχουν δύο οπτικές πάνω σε αυτό το θέμα. «Υπάρχει η πρώτη, που λέει ότι εγώ είμαι ο εαυτός μου, εκθέτω πράγματα τα οποία επιλέγω στο δικό μου προφίλ και την ευθύνη την έχει αυτός που θα με δει, ή οι γονείς, που λένε πολλοί ότι δεν πρέπει να αφήνουν τα παιδιά να βλέπουν περιεχόμενο που δεν εγκρίνουν», αναφέρει.

Από την άλλη, όπως εξηγεί καταλήγοντας, «είναι και τα άτομα που σου λένε πως έχουν προσωπική ευθύνη. Για εμένα και τα δύο είναι εντάξει, τους ακούω και αυτούς. Εγώ θεωρώ πως έχω ευθύνη και είναι πολύ σημαντικό για εμένα να υπάρχει θετικός αντίκτυπος, να μην προβάλλω κάτι τοξικό, κάτι αγχωτικό ή κάτι βαρύ. Αυτό είναι το περιεχόμενο που θα ήθελα να βλέπω και εγώ, έτσι το κρίνω».

Tik Tok: @elinakalitzaki

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Enrico Bellini / «To TikTok πέτυχε γιατί σε διασκεδάζει»

Ο επικεφαλής Κυβερνητικών Σχέσεων και Δημόσιας Πολιτικής του TikTok στη Νότια Ευρώπη, Enrico Bellini, περιγράφει το μυστικό της επιτυχίας της δημοφιλούς πλατφόρμας και εξηγεί γιατί η προστασία των δεδομένων των Ευρωπαίων χρηστών είναι υψίστης σημασίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Οπτική Γωνία / Πόσο απέχει ένα βιντεοπαιχνίδι για βιασμούς από την incel πραγματικότητα που ζούμε;

Ορθώς μας σοκάρει το «No Mercy» που «παίζει» με τον βιασμό και την αιμομιξία, όμως την ίδια στιγμή ζούμε σε μια κοινωνία όπου η γυναικεία υποταγή πλασάρεται ως κανονικότητα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τα νέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Πολιτική / Nέα στοιχεία για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή τον επαναφέρουν στο προσκήνιο 

Η υπόθεση των Τεμπών επιστρέφει στη Βουλή μέσω της δικογραφίας για τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, αλλά στελέχη της κυβέρνησης υποστηρίζουν ότι αυτήν τη φορά είναι καλά προετοιμασμένοι. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
κωνσταντοπουλου

Βασιλική Σιούτη / Ποιος είναι, τελικά, αξιωματική αντιπολίτευση;

Οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν πλέον στη δεύτερη θέση το κόμμα της Πλεύσης Ελευθερίας. Θα διατηρήσει η Ζωή Κωνσταντοπούλου τη δυναμική που απέκτησε; Θα αλλάξει σύντομα πάλι η σειρά των κομμάτων; Το σίγουρο είναι πως η ρευστότητα είναι η νέα πολιτική συνθήκη. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Tίτλος: Explainer: Το κίνημα "Cute Winter Boots" και το κριντζ της ψηφιακής πολιτικοποίησης

Explainer / «Cute Winter Boots»: Όσο κι αν το υποτιμάτε, το TikTok παράγει πολιτική

Το hashtag #CuteWinterBoots συγκεντρώνει τους προβληματισμούς των χρηστών για την άνοδο της παγκόσμιας ακροδεξιάς και για τον τρόπο που εφαρμόζεται η δημοκρατία σήμερα. Έχουμε αφήσει πίσω μας για πάντα το «για να συμμετέχω στην πολιτική πάω σε συνελεύσεις και γράφομαι σε κόμμα».
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Τι μας δείχνουν τα πρώτα ίχνη ζωής εκτός της Γης;

Διάστημα / Βρέθηκαν όντως ίχνη εξωγήινης ζωής;

Τι ανακάλυψε ακριβώς το τηλεσκόπιο James Webb; Θα υπάρξει σύντομα κατοικήσιμος πλανήτης; Πόσο κοντά είμαστε στην κατάκτηση του Διαστήματος; Ο αστρονόμος και καθηγητής Φυσικής του Διαστήματος Ξενοφών Μουσάς εξηγεί τι σηματοδοτεί η ανακάλυψη του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει τρίτη θητεία και τα δίνει όλα για να αλλάξει το κλίμα

Βασιλική Σιούτη / Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει τρίτη θητεία και τα δίνει όλα για να αλλάξει το κλίμα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξεκαθάρισε ότι θα διεκδικήσει και τρίτη πρωθυπουργική θητεία και τα δίνει όλα με στόχο την άμεση αντιστροφή του αρνητικού πολιτικού κλίματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χριστόφορος Πισσαρίδης: «Με ενοχλεί που η Ελλάδα, σε όλες τις λίστες, βρίσκεται στην τελευταία θέση»

Χριστόφορος Πισσαρίδης / «Με ενοχλεί που η Ελλάδα βρίσκεται παντού στην τελευταία θέση»

Από τον Τραμπ και την AI μέχρι την ελληνική γραφειοκρατία και την παγκόσμια ύφεση, ο νομπελίστας καθηγητής Οικονομικών Σερ Χριστόφορος Πισσαρίδης μιλά στη LIFO για το μέλλον της εργασίας και την απειλή του λαϊκισμού, εξηγώντας γιατί η Ελλάδα χρειάζεται λιγότερο Δημόσιο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζέφρι Σακς: «Η κατάληψη των πανεπιστημίων από τον Τραμπ δεν θα πετύχει»

Οπτική Γωνία / Τζέφρι Σακς: «Η κατάληψη των πανεπιστημίων από τον Τραμπ δεν θα πετύχει»

Ο καθηγητής Οικονομικών και διευθυντής του Κέντρου για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια σχολιάζει στη LiFO τη σύγκρουση που έχει ξεσπάσει μεταξύ της κυβέρνησης Τραμπ και των αμερικανικών πανεπιστημίων και πώς βλέπει την επόμενη μέρα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αθήνα: Τα ηλεκτρικά πατίνια και το χάος της μικροκινητικότητας/ Πώς θα μπει τάξη στο χάος με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα;/ «Δεν γίνεται να μην έχουμε πατίνια γιατί είναι επικίνδυνο να κυκλοφορήσουν»

Ρεπορτάζ / Τι θα γίνει επιτέλους με τα ηλεκτρικά πατίνια στην Αθήνα;

Τα ηλεκτρικά πατίνια είναι η νέα τάση μετακίνησης στην πόλη αλλά προς το παρόν δημιουργούν αρκετά προβλήματα και προκαλούν αντιδράσεις. Πώς θα μπουν όρια στην άναρχη κυκλοφορία τους και τη στάθμευσή τους και ποιες υποδομές χρειάζονται;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη χώρα: Ποια προχωρούν και ποια καθυστερούν

Ρεπορτάζ / Τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τη χώρα: Ποια προχωρούν και ποια καθυστερούν

Νέοι αυτοκινητόδρομοι, νέες γραμμές μετρό, νοσοκομεία, σιδηρόδρομοι, αεροδρόμια. Στις μακέτες όλα φαίνονται φανταστικά. Πότε όμως στ' αλήθεια παραδίδονται, πόσο κοντά στις μακέτες θα είναι η πραγματικότητα; Και ποια οφέλη μπορεί να προσφέρουν στην κοινωνία και την οικονομία;
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Απειλείται η οικονομία από νέο κραχ;

Οπτική Γωνία / Έρχεται νέο παγκόσμιο κραχ;

Εμπορικοί πόλεμοι, γεωπολιτικές απειλές και ο κίνδυνος παγκόσμιας ύφεσης. Πόσο θα επηρεαστεί η Ελλάδα από τη νέα εποχή Τραμπ; Ο καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, Κώστας Μήλας, μιλά στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Οπτική Γωνία / Μπορεί μια φεμινίστρια να είναι χριστιανή; 

Υπάρχει τελικά ασυμβίβαστο μεταξύ χριστιανισμού και φεμινισμού; Μπορούν οι δύο ταυτότητες να συνυπάρξουν ή πρόκειται για έναν αδύνατο συνδυασμό; Δύο γυναίκες παραθέτουν τα επιχειρήματα κάθε πλευράς.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Ρεπορτάζ / Το πράσινο της Αθήνας και τα πάθη του

Το πράσινο της πόλης μπορεί να είναι περιορισμένο, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις είναι αξιόλογο - και η άνοιξη το φέρνει ξανά στο προσκήνιο, μαζί με τα προβλήματά του. Λύσεις υπάρχουν· το ζητούμενο είναι να εισακουστούν.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ