«Δεν είμαι υπέρ της αυτοδικίας αλλά…»

«Δεν είμαι υπέρ της αυτοδικίας αλλά…» Facebook Twitter
Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς στις κατάπτυστες δηλώσεις του προέδρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου Ιωακείμ Γρυσπολάκη και του καθηγητή Φαρμακολογίας Αχιλλέα Γραβάνη. 
0

«ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ της αυτοδικίας. Η μόνη νόμιμη βία είναι αυτή που ασκείται από την Πολιτεία στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων… Όμως στην περίπτωση της σύλληψης λαθρομεταναστών, οι οποίοι ευθύνονται για πυρκαγιές, κλοπές και άλλες μη σύννομες πράξεις στον Έβρο από πολίτες που βλέπουν τις περιουσίες τους να αφανίζονται, δεν μπορώ παρά να διατυπώσω δημοσίως την κατανόηση και τη συμπαράστασή μου».

«Απολυταρχικά καθεστώτα (πασίγνωστα) πιθανά καίνε την χώρα: 3.000 εστίες τους τελευταίους μόνο μήνες είναι απίθανο να οφείλονται σε αμέλεια ή σε αυτοανάφλεξη… Υπόκοσμος και ισλαμικά στοιχεία φαίνεται να κρατούν τις δάδες με το αζημίωτο, το χρήμα άφθονο. Η προσπάθεια συνεπικουρείται υποδόρια, το εκμεταλλεύονται πολιτικά εγχώρια ακραία πολιτικά στοιχεία (και των δυο άκρων). Είναι η μόνη τους ευκαιρία να επιβληθούν πολιτικά, σε μια αποσταθεροποιημένη χώρα, αποσταθεροποιώντας την πρόσφατη κυβέρνηση, η οποία οφείλει να αντιδράσει».

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτές τις κατάπτυστες δηλώσεις που επικροτούν αυτόκλητους σερίφηδες σαν τον «Αλβανοέλληνα» Απόστολο Τότα, τον μυστήριο αυτόν τύπο που συνέλαβε δεκατρείς πρόσφυγες ισχυριζόμενος ότι τους είδε να βάζουν φωτιά ή τουλάχιστον έτσι δήλωσε, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι πρόκειται για διακινητή;

Διαβάζοντας κανείς αυτά τα φαιόχρωμα «μαργαριτάρια» θα στοιχημάτιζε ότι τα εκστόμισε κάποιος ακροδεξιών φρονημάτων πολιτικός, των… ντεμέκ Λακεδαιμονίων ή της Ελληνικής Λύσης του Βελόπουλου, ας πούμε, που επισκεπτόμενος προχθές τον Έβρο απεφάνθη ότι οι φωτιές δεν ήταν τυχαίες και ότι οι συλλήψεις και οι ανακοινώσεις της Αστυνομίας επιβεβαιώνουν τους εμπρησμούς από χέρια παράνομων μεταναστών (το ότι η ίδια η ΕΛΑΣ διέψευσε την «είδηση» που αρχικά αναπαρήγαγε και μεγάλο κανάλι περί δήθεν αυτόφωρης σύλληψης μεταναστών-εμπρηστών είναι αδιάφορο σε κάτι τέτοιους τύπους γιατί σημασία δεν έχει η αλήθεια αλλά η ενίσχυση του ξενοφοβικού αφηγήματος που υπηρετούν). Όμως όχι, πρόκειται για δύο πανεπιστημιακούς εγνωσμένου, θεωρητικά, κύρους, τον τέως πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης και νυν πρόεδρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου Ιωακείμ Γρυσπολάκη και τον καθηγητή Φαρμακολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης Αχιλλέα Γραβάνη

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτές τις κατάπτυστες δηλώσεις που επικροτούν αυτόκλητους σερίφηδες σαν τον «Αλβανοέλληνα» Απόστολο Τότα, τον μυστήριο αυτόν τύπο που συνέλαβε δεκατρείς πρόσφυγες ισχυριζόμενος ότι τους είδε να βάζουν φωτιά ή τουλάχιστον έτσι δήλωσε, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι πρόκειται για διακινητή; Και όχι μόνο αυτόν και τα «κομμάτια» που είχε στριμώξει στο βαν του αλλά κι εκείνους τους ακολούθους του στα σόσιαλ που τον παρότρυναν να μην τους παραδώσει καν στις αρχές αλλά να τους κάψει ζωντανούς, κάτι που φοβάμαι κιόλας ότι θα συμμερίζονταν δεκάδες, ίσως κι εκατοντάδες χιλιάδες ομοϊδεάτες τους ανά την επικράτεια; Τη γνωστή παρόλα «εγώ δεν είμαι ξενοφοβικός/ρατσιστής αλλά…» του πρώτου ή το συνωμοσιολογικό overdose του δεύτερου;

Και ποιος ο λόγος να σπεύσουν να εκφέρουν δημόσια άποψη όταν η Αλεξανδρούπολη απέχει 1134 χλμ. από το Ηράκλειο (και άρα καμία προσωπική επαφή δεν έχουν με τα τεκταινόμενα εκεί) και όταν οι δασικές πυρκαγιές δεν άπτονται των γνωστικών αντικειμένων τους; Είναι άραγε τόση η ανησυχία τους για το περιβάλλον ή μήπως ένιωσαν μια αδήριτη ανάγκη αφενός να στηρίξουν μια φιλική τους κυβέρνηση στην έντονη κριτική που δέχεται για τους χειρισμούς της στο θέμα των πυρκαγιών, από την πρόληψη μέχρι την κατάσβεση, να σιγοντάρουν μια συγκεκριμένη ιδεολογική ατζέντα αφετέρου; 

Ο κ. Γρυσπολάκης –ο οποίος και ως πρύτανης είχε επανειλημμένα αντιπαρατεθεί με φοιτητές, ενώ είχε προ ετών υποχρεωθεί να ανασκευάσει ύστερα κι από την αντίδραση της Πρυτανείας του ΕΜΠ αστήρικτες καταγγελίες του για διακίνηση ναρκωτικών στην Πολυτεχνειούπολη– προσπάθησε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα με μια δήλωση που ουσιαστικά δικαιώνει εκ νέου τον ίδιο και τις «εθνικές ανησυχίες» του, καθώς επιμένει ότι η χώρα «βρίσκεται αυτές τις μέρες σε έναν άτυπο πόλεμο». Τουλάχιστον δεν επανέλαβε τον όρο «λαθρομετανάστης» που όταν τον ακούς από κάποιον, καταλαβαίνεις αμέσως πού πρόσκειται πολιτικά.

Ο… φαρμακερός φαρμακολόγος κ. Γραβάνης, πάλι, που έχει φαίνεται ακόμα εντονότερες «εθνικές ανησυχίες» αν κρίνουμε κι από μια επί πανδημίας πολυσυζητημένη ανάρτησή του στα σόσιαλ ότι για την εξάπλωση του κορωνοϊού φταίνε οι μετανάστες (χωρίς όμως να παραθέσει κάποιο επιστημονικό στοιχείο σχετικά), δεν ένιωσε καν αυτή την ανάγκη – δεν ήταν η μόνη κοτσάνα που είχε πει τότε αλλά η συγκεκριμένη ίσως είχε τελικά και λόγο που διατυπώθηκε, όπως λόγο έχει καθώς φαίνεται και η αναφορά που κάνει τώρα στη θεωρία των «δύο άκρων». Το ότι τουλάχιστον 18 μετανάστες κάηκαν ζωντανοί στην πυρκαγιά που… οι ίδιοι έβαλαν δεν απασχόλησε εννοείται κανέναν τους, εδώ άλλωστε ακόμα και για ορισμένους «συνάδελφους» δημοσιογράφους δεν συγκαταλέγονταν καν στις ανθρώπινες απώλειες.      

Εκείνο, όμως, που εξοργίζει περισσότερο δεν είναι οι ηλίου φαεινότερες ιδεολογικές συμπάθειες των δύο πανεπιστημιακών αλλά το γεγονός ότι δύο άνθρωποι του πνεύματος, υποτίθεται, ο πρώτος εκ των οποίων μάλιστα διευθύνει σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στην Ελλάδα και την Ευρώπη ολόκληρη, βγαίνουν στα μέσα όχι για να διατυπώσουν μια άποψη που λόγω και της θέσης τους οφείλει να βασίζεται στην επιστήμη και τον ορθό λόγο αλλά για να δικαιολογήσουν και να δώσουν άλλοθι στις χειρότερες ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές. Και αυτό είναι απλώς απαράδεκτο.

Σε μια ευνομούμενη ευρωπαϊκή χώρα από αυτές που θέλουμε τόσο να μοιάσουμε, τον κ. Γρυσπολάκη θα τον είχαν πιθανότατα ήδη «παραιτήσει» από τη διεύθυνση του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, όπως ζητά η αντιπολίτευση και ο ΣΕΑ, ενώ και ο κ. Γραβάνης θα καλούνταν αρμοδίως να απολογηθεί για τους αστήρικτους ισχυρισμούς του περί «υπόκοσμου» και «ισλαμικών στοιχείων» που ευθύνονται για τις πυρκαγιές. Οφείλει, ωστόσο, να ομολογήσει κανείς ότι το αφήγημα για τον «εθνικό κίνδυνο» που συνιστούν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες για τις γυναίκες, τα παιδιά, τα σκυλιά, τα δάση, τις δουλειές, την Ορθοδοξία, την εθνική κυριαρχία, το εθνικό μας DNA και πάει λέγοντας δεν το προβάλλουν μόνο κάποιες «ιδιόρρυθμες» περσόνες ή οι γνωστοί Ελλαδέμποροι. Είναι η επίσημη πολιτική της παρούσας κυβέρνησης όπως εκφράστηκε ήδη στο κατ’ ευφημισμό λεγόμενο «έπος του Έβρου» τον Μάρτιο του ‘20, όταν στην «αναχαίτηση» των προσφύγων-«εισβολέων» είχαν συμβάλλει και «εθελοντές» πολίτες παρομοίου ιδεολογικού φυράματος με τον Τότα, με τις ευλογίες, βεβαίως, των επίσημων αρχών.

«Ήρωες ακρίτες» τους χαρακτήριζαν τότε και έναν χρόνο μετά η ίδια η ανώτατη αρχή της χώρας, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας φωτογραφήθηκε περήφανα μπροστά από το τείχος, όπως άλλωστε είχε πράξει και ο πρωθυπουργός. 
 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοινωνική κατοικία: Μπορεί το παράδειγμα της La Borda να εφαρμοστεί στην Αθήνα;

Συνεταιριστική κατοικία / Μπορούμε να αντιγράψουμε τη Βαρκελώνη και να λύσουμε το στεγαστικό;

Ενώ στην Ευρώπη παρατηρείται αναζωπύρωση των συνεταιριστικών στεγαστικών κινημάτων, στην Ελλάδα, ειδικά στην Αθήνα, η στεγαστική κρίση οξύνεται. Το παράδειγμα της La Borda στη Βαρκελώνη θα μπορούσε να δώσει τη λύση, χρειάζεται όμως πολιτική βούληση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
«Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας»

Βασιλική Σιούτη / Ο Άγνωστος Στρατιώτης στη μάχη της πολιτικής εικόνας

Η κυβέρνηση αξιοποίησε τη ρύθμιση για τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη για να αλλάξει την πολιτική ατζέντα και να ενισχύσει την απήχησή της στο συντηρητικό κοινό, παρά τις διαφοροποιήσεις ακόμη και μέσα στην κυβερνητική παράταξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

Οπτική Γωνία / Λίγες λέξεις για τον Διονύση Σαββόπουλο

«Ό,τι όμως και αν υπήρξε ο Διονύσης Σαββόπουλος, είχε τη δόνηση, τον λοξό τόνο, μια διάθεση μεταμόρφωσης και γιορτής. Επέστρεφε σε μια πάμφωτη αυλή, περιμένοντας τους φίλους, το νόημα της συνάθροισης».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
ΕΠΕΞ Στην εποχή του Οφθαλμού

Ιλεκτρίσιτυ / Στην εποχή του Οφθαλμού

Οι κρίσεις ευνοούν την εξουσία, διατηρώντας ένα επίπεδο φόβου μες στην κοινωνία, νομιμοποιώντας μέτρα που ανακουφίζουν τον φόβο αυξάνοντας τον έλεγχο, και δημιουργώντας ευκαιρίες για τη διοχέτευση του κεφαλαίου.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Μετά τα ερείπια της Γάζας: ποιος μπορεί να χτίσει ξανά την ελπίδα;;

Οπτική Γωνία / Η Γάζα μετά τον πόλεμο: Υπάρχει ελπίδα;

Η καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του ΕΚΠΑ και μέλος του Κέντρου Ερευνών για το Δημόσιο Διεθνές Δίκαιο, Μαρία Γαβουνέλη, αναλύει τις προκλήσεις της ανοικοδόμησης, τον ρόλο της Ευρώπης και της Ελλάδας και το αβέβαιο μέλλον μιας λύσης δύο κρατών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Ακροβατώντας / Πόσοι ηλικιωμένοι ζουν μόνοι και κανείς δεν τους αναζητά;

Οι μοναχικοί θάνατοι ηλικιωμένων ανθρώπων είναι ένα φαινόμενο που ολοένα εντείνεται και στη χώρα μας, όπως και σε ολόκληρο τον κόσμο. Ας μπει στον δημόσιο διάλογο, μήπως πειστούν οι αρμόδιοι ότι πρόκειται για ένα σοβαρό θέμα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Ρεπορτάζ / Πελοπόννησος: Σιδηρόδρομος ή ποδηλατόδρομος;

Η προκήρυξη διαγωνισμών για την εκπόνηση μελετών που αφορούν τη χρήση της ιστορικής σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου ως ποδηλατοδρόμου έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις. Διατυπώνονται σοβαρές επιφυλάξεις για την οριστική απώλεια μιας εμβληματικής υποδομής με υψηλή ιστορική, τουριστική και συγκοινωνιακή αξία.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οπτική Γωνία / Πολιτική κινητικότητα που δεν αλλάζει τίποτα 

Οι δημοσκοπήσεις αποτυπώνουν ξανά τη φθορά εμπιστοσύνης προς το πολιτικό σύστημα, με κυβέρνηση και αντιπολίτευση να δείχνουν ανήμπορες να ανατρέψουν το κλίμα απαξίωσης, όπως και οι νέοι παίκτες – που είναι παλιοί. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Υγεία / «Ο Ρόμπερτ Κένεντι Τζ. κάνει επίθεση στη δημόσια υγεία»

Δημήτρης Δασκαλάκης: Ο διακεκριμένος ελληνικής καταγωγής λοιμωξιολόγος, που παραιτήθηκε πρόσφατα από επιτελική θέση  καταγγέλλοντας το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ για εξωθεσμικές πιέσεις και αντιεπιστημονικές πρακτικές, μιλά για την απόφασή του, τη δημόσια υγεία στην Αμερική, τον Covid, τον HIV αλλά και την αφύπνιση του επικίνδυνου «ιού» του φασισμού.   
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Ρεπορτάζ / Γιατί η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τη «φέτα ΠΟΠ»;

Πάνω από 312.000 θανατώσεις ζώων, φόβοι για lockdown και απειλή για μείωση των εξαγωγών του εθνικού προϊόντος μας εξαιτίας της ευλογιάς των προβάτων. Εμβολιασμός ή εκρίζωση του ιού; Ειδικοί μιλούν στη LiFO για το τι διακυβεύεται πραγματικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Social Media / Yπήρξε έστω και μία μέρα τα τελευταία 15 χρόνια που δεν μπήκες Instagram; Δεν υπήρξε. Δεν είσαι ο μόνος.

Kαθορίζει την εικόνα μας, τη διάθεσή μας, τα οικονομικά μας, καθορίζει τον τρόπο που ζούμε. Θα έλεγε κανείς πως, μετά την έλευσή του, μια πετυχημένη selfie, σαν την περίφημη selfie των Oscar του 2014, αλλάζει τον μικρόκοσμο που ζούμε. Ο Χαράλαμπος Τσέκερης, κύριος ερευνητής ΕΚΚΕ και πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βιοηθικής & Τεχνοηθικής, αναλύει το φαινόμενο Instagram.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Οπτική Γωνία / Αυτό που πραγματικά συνδέει τα κινήματα διαμαρτυρίας της Γενιάς Ζ ανά τον πλανήτη

Το κόστος ζωής, η ανισότητα, η διαφθορά, ο νεποτισμός, η βιαιότητα των δυνάμεων καταστολής: αυτά είναι τα ζητήματα που απασχολούν τα κινήματα της Γενιάς Ζ και όχι τόσο τα memes ή τα καρτούν.
THE LIFO TEAM