ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

«Δεν είμαι υπέρ της αυτοδικίας αλλά…»

«Δεν είμαι υπέρ της αυτοδικίας αλλά…» Facebook Twitter
Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς στις κατάπτυστες δηλώσεις του προέδρου του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου Ιωακείμ Γρυσπολάκη και του καθηγητή Φαρμακολογίας Αχιλλέα Γραβάνη. 
0

«ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ της αυτοδικίας. Η μόνη νόμιμη βία είναι αυτή που ασκείται από την Πολιτεία στο πλαίσιο του Συντάγματος και των νόμων… Όμως στην περίπτωση της σύλληψης λαθρομεταναστών, οι οποίοι ευθύνονται για πυρκαγιές, κλοπές και άλλες μη σύννομες πράξεις στον Έβρο από πολίτες που βλέπουν τις περιουσίες τους να αφανίζονται, δεν μπορώ παρά να διατυπώσω δημοσίως την κατανόηση και τη συμπαράστασή μου».

«Απολυταρχικά καθεστώτα (πασίγνωστα) πιθανά καίνε την χώρα: 3.000 εστίες τους τελευταίους μόνο μήνες είναι απίθανο να οφείλονται σε αμέλεια ή σε αυτοανάφλεξη… Υπόκοσμος και ισλαμικά στοιχεία φαίνεται να κρατούν τις δάδες με το αζημίωτο, το χρήμα άφθονο. Η προσπάθεια συνεπικουρείται υποδόρια, το εκμεταλλεύονται πολιτικά εγχώρια ακραία πολιτικά στοιχεία (και των δυο άκρων). Είναι η μόνη τους ευκαιρία να επιβληθούν πολιτικά, σε μια αποσταθεροποιημένη χώρα, αποσταθεροποιώντας την πρόσφατη κυβέρνηση, η οποία οφείλει να αντιδράσει».

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτές τις κατάπτυστες δηλώσεις που επικροτούν αυτόκλητους σερίφηδες σαν τον «Αλβανοέλληνα» Απόστολο Τότα, τον μυστήριο αυτόν τύπο που συνέλαβε δεκατρείς πρόσφυγες ισχυριζόμενος ότι τους είδε να βάζουν φωτιά ή τουλάχιστον έτσι δήλωσε, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι πρόκειται για διακινητή;

Διαβάζοντας κανείς αυτά τα φαιόχρωμα «μαργαριτάρια» θα στοιχημάτιζε ότι τα εκστόμισε κάποιος ακροδεξιών φρονημάτων πολιτικός, των… ντεμέκ Λακεδαιμονίων ή της Ελληνικής Λύσης του Βελόπουλου, ας πούμε, που επισκεπτόμενος προχθές τον Έβρο απεφάνθη ότι οι φωτιές δεν ήταν τυχαίες και ότι οι συλλήψεις και οι ανακοινώσεις της Αστυνομίας επιβεβαιώνουν τους εμπρησμούς από χέρια παράνομων μεταναστών (το ότι η ίδια η ΕΛΑΣ διέψευσε την «είδηση» που αρχικά αναπαρήγαγε και μεγάλο κανάλι περί δήθεν αυτόφωρης σύλληψης μεταναστών-εμπρηστών είναι αδιάφορο σε κάτι τέτοιους τύπους γιατί σημασία δεν έχει η αλήθεια αλλά η ενίσχυση του ξενοφοβικού αφηγήματος που υπηρετούν). Όμως όχι, πρόκειται για δύο πανεπιστημιακούς εγνωσμένου, θεωρητικά, κύρους, τον τέως πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης και νυν πρόεδρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου Ιωακείμ Γρυσπολάκη και τον καθηγητή Φαρμακολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης Αχιλλέα Γραβάνη

Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς σε αυτές τις κατάπτυστες δηλώσεις που επικροτούν αυτόκλητους σερίφηδες σαν τον «Αλβανοέλληνα» Απόστολο Τότα, τον μυστήριο αυτόν τύπο που συνέλαβε δεκατρείς πρόσφυγες ισχυριζόμενος ότι τους είδε να βάζουν φωτιά ή τουλάχιστον έτσι δήλωσε, καθώς υπάρχουν υπόνοιες ότι πρόκειται για διακινητή; Και όχι μόνο αυτόν και τα «κομμάτια» που είχε στριμώξει στο βαν του αλλά κι εκείνους τους ακολούθους του στα σόσιαλ που τον παρότρυναν να μην τους παραδώσει καν στις αρχές αλλά να τους κάψει ζωντανούς, κάτι που φοβάμαι κιόλας ότι θα συμμερίζονταν δεκάδες, ίσως κι εκατοντάδες χιλιάδες ομοϊδεάτες τους ανά την επικράτεια; Τη γνωστή παρόλα «εγώ δεν είμαι ξενοφοβικός/ρατσιστής αλλά…» του πρώτου ή το συνωμοσιολογικό overdose του δεύτερου;

Και ποιος ο λόγος να σπεύσουν να εκφέρουν δημόσια άποψη όταν η Αλεξανδρούπολη απέχει 1134 χλμ. από το Ηράκλειο (και άρα καμία προσωπική επαφή δεν έχουν με τα τεκταινόμενα εκεί) και όταν οι δασικές πυρκαγιές δεν άπτονται των γνωστικών αντικειμένων τους; Είναι άραγε τόση η ανησυχία τους για το περιβάλλον ή μήπως ένιωσαν μια αδήριτη ανάγκη αφενός να στηρίξουν μια φιλική τους κυβέρνηση στην έντονη κριτική που δέχεται για τους χειρισμούς της στο θέμα των πυρκαγιών, από την πρόληψη μέχρι την κατάσβεση, να σιγοντάρουν μια συγκεκριμένη ιδεολογική ατζέντα αφετέρου; 

Ο κ. Γρυσπολάκης –ο οποίος και ως πρύτανης είχε επανειλημμένα αντιπαρατεθεί με φοιτητές, ενώ είχε προ ετών υποχρεωθεί να ανασκευάσει ύστερα κι από την αντίδραση της Πρυτανείας του ΕΜΠ αστήρικτες καταγγελίες του για διακίνηση ναρκωτικών στην Πολυτεχνειούπολη– προσπάθησε να συμμαζέψει τα ασυμμάζευτα με μια δήλωση που ουσιαστικά δικαιώνει εκ νέου τον ίδιο και τις «εθνικές ανησυχίες» του, καθώς επιμένει ότι η χώρα «βρίσκεται αυτές τις μέρες σε έναν άτυπο πόλεμο». Τουλάχιστον δεν επανέλαβε τον όρο «λαθρομετανάστης» που όταν τον ακούς από κάποιον, καταλαβαίνεις αμέσως πού πρόσκειται πολιτικά.

Ο… φαρμακερός φαρμακολόγος κ. Γραβάνης, πάλι, που έχει φαίνεται ακόμα εντονότερες «εθνικές ανησυχίες» αν κρίνουμε κι από μια επί πανδημίας πολυσυζητημένη ανάρτησή του στα σόσιαλ ότι για την εξάπλωση του κορωνοϊού φταίνε οι μετανάστες (χωρίς όμως να παραθέσει κάποιο επιστημονικό στοιχείο σχετικά), δεν ένιωσε καν αυτή την ανάγκη – δεν ήταν η μόνη κοτσάνα που είχε πει τότε αλλά η συγκεκριμένη ίσως είχε τελικά και λόγο που διατυπώθηκε, όπως λόγο έχει καθώς φαίνεται και η αναφορά που κάνει τώρα στη θεωρία των «δύο άκρων». Το ότι τουλάχιστον 18 μετανάστες κάηκαν ζωντανοί στην πυρκαγιά που… οι ίδιοι έβαλαν δεν απασχόλησε εννοείται κανέναν τους, εδώ άλλωστε ακόμα και για ορισμένους «συνάδελφους» δημοσιογράφους δεν συγκαταλέγονταν καν στις ανθρώπινες απώλειες.      

Εκείνο, όμως, που εξοργίζει περισσότερο δεν είναι οι ηλίου φαεινότερες ιδεολογικές συμπάθειες των δύο πανεπιστημιακών αλλά το γεγονός ότι δύο άνθρωποι του πνεύματος, υποτίθεται, ο πρώτος εκ των οποίων μάλιστα διευθύνει σήμερα ένα από τα σημαντικότερα μουσεία στην Ελλάδα και την Ευρώπη ολόκληρη, βγαίνουν στα μέσα όχι για να διατυπώσουν μια άποψη που λόγω και της θέσης τους οφείλει να βασίζεται στην επιστήμη και τον ορθό λόγο αλλά για να δικαιολογήσουν και να δώσουν άλλοθι στις χειρότερες ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιλήψεις και πρακτικές. Και αυτό είναι απλώς απαράδεκτο.

Σε μια ευνομούμενη ευρωπαϊκή χώρα από αυτές που θέλουμε τόσο να μοιάσουμε, τον κ. Γρυσπολάκη θα τον είχαν πιθανότατα ήδη «παραιτήσει» από τη διεύθυνση του Αρχαιολογικού Μουσείου Ηρακλείου, όπως ζητά η αντιπολίτευση και ο ΣΕΑ, ενώ και ο κ. Γραβάνης θα καλούνταν αρμοδίως να απολογηθεί για τους αστήρικτους ισχυρισμούς του περί «υπόκοσμου» και «ισλαμικών στοιχείων» που ευθύνονται για τις πυρκαγιές. Οφείλει, ωστόσο, να ομολογήσει κανείς ότι το αφήγημα για τον «εθνικό κίνδυνο» που συνιστούν οι πρόσφυγες και οι μετανάστες για τις γυναίκες, τα παιδιά, τα σκυλιά, τα δάση, τις δουλειές, την Ορθοδοξία, την εθνική κυριαρχία, το εθνικό μας DNA και πάει λέγοντας δεν το προβάλλουν μόνο κάποιες «ιδιόρρυθμες» περσόνες ή οι γνωστοί Ελλαδέμποροι. Είναι η επίσημη πολιτική της παρούσας κυβέρνησης όπως εκφράστηκε ήδη στο κατ’ ευφημισμό λεγόμενο «έπος του Έβρου» τον Μάρτιο του ‘20, όταν στην «αναχαίτηση» των προσφύγων-«εισβολέων» είχαν συμβάλλει και «εθελοντές» πολίτες παρομοίου ιδεολογικού φυράματος με τον Τότα, με τις ευλογίες, βεβαίως, των επίσημων αρχών.

«Ήρωες ακρίτες» τους χαρακτήριζαν τότε και έναν χρόνο μετά η ίδια η ανώτατη αρχή της χώρας, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας φωτογραφήθηκε περήφανα μπροστά από το τείχος, όπως άλλωστε είχε πράξει και ο πρωθυπουργός. 
 

Οπτική Γωνία
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Οπτική Γωνία / Αμπντελά Ταϊά: «Η γενιά αυτή τολμά όσα δεν τολμήσαμε εμείς και της αξίζει κάθε στήριξη!»

Ο Μαροκινός συγγραφέας και σκηνοθέτης, κάτοικος Γαλλίας πλέον και γνωστός στην Ελλάδα από το υπέροχο μυθιστόρημα «Η ζωή με το δικό σου φως», μιλά με θαυμασμό για την εξέγερση της νεολαίας που συνταράσσει την πατρίδα του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Συνέντευξη / Νίκος Χασαπόπουλος: «Παραλίγο να πεθάνω από τη σκευωρία της Novartis»

Μετά από μισό αιώνα στο «Βήμα», ο Νίκος Χασαπόπουλος μιλά για πρώτη φορά για την πιο δύσκολη απόφαση της ζωής του, τις στιγμές που έζησε δίπλα σε Λαμπράκη, Ψυχάρη και πρωθυπουργούς, αλλά και για το μεγάλο λάθος του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Οπτική Γωνία / Ένας άλλος «Μεσοπόλεμος»: Το μένος για τα θύματα (που γίνονται φωνή)

Έχουμε ένα καινούργιο συναίσθημα, όχι το κλασικό της εποχής των φασισμών, δηλαδή τον φόβο μη βρεθεί κανείς στη θέση των κατώτερων, όσων έμειναν πίσω ή «από κάτω». Πλέον βλέπει κανείς μένος για τα θύματα που μιλάνε.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Μποτιλιαρισμένοι στην Αθήνα: Δαπανούμε έναν μισθό στον δρόμο κάθε έτος

Οπτική Γωνία / Κάθε χρόνο χάνουμε 110 ώρες από τη ζωή μας κολλημένοι στο τιμόνι

Πώς μπορεί να μειωθεί άμεσα το μποτιλιάρισμα στους δρόμους της πρωτεύουσας; Γιατί η λεωφόρος Κηφισού δεν θα αδειάσει ποτέ; Ο συγκοινωνιολόγος και καθηγητής του ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ερντογάν που (δεν) τα πήρε όλα και οι αποκαλύψεις πίσω από τις εντυπώσεις

Βασιλική Σιούτη / Ο Ερντογάν που (δεν) τα πήρε όλα και οι αποκαλύψεις πίσω από τις εντυπώσεις

Οι εκ των υστέρων αποκαλύψεις για τη συνάντηση Τραμπ - Ερντογάν κατέδειξαν τις πραγματικές ισορροπίες στο πεδίο των διεθνών σχέσεων: καμία πλευρά δεν κερδίζει άνευ ανταλλαγμάτων και οι διεθνείς σχέσεις δεν καθορίζονται από προσωπικές συμπάθειες.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Βασιλική Σιούτη / Η στρατηγική του Νίκου Δένδια και η λεπτή ισορροπία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Την ώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τα Τέμπη και με την ακρίβεια, που προκαλεί κοινωνική δυσφορία, ο Νίκος Δένδιας εμφανίζεται ως μεταρρυθμιστής που θα οδηγήσει τις Ένοπλες Δυνάμεις στη νέα εποχή.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Ακροβατώντας / Χθες ο Μαζωνάκης, σήμερα ο Μπισμπίκης: Ποιο θα είναι το επόμενο «μεγάλο θέμα»;

Αξιολογώντας ως πιο σημαντικό ένα τροχαίο από τη συνάντηση Τραμπ - Νετανιάχου, τα κυρίαρχα μέσα αναδεικνύουν το ασήμαντο χάριν τηλεθέασης, εξυπηρετώντας συγκεκριμένες σκοπιμότητες που θα μετατοπίσουν το ενδιαφέρον της κοινωνίας από τα σημαντικά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Joe Coughlin: «Η τρίτη ηλικία δεν είναι κρουαζιέρες ή πατερίτσες»

Οπτική Γωνία / Joe Coughlin: «Γηρατειά δεν είναι μόνο κρουαζιέρες, πατερίτσες και να είσαι με το ένα πόδι στον τάφο»

Ο φιλέλληνας καθηγητής εξετάζει τις όψεις της μακροζωίας, πιστεύει πως στην Ελλάδα αυτό το φαινόμενο μπορεί να συνδυαστεί άνετα με το lifestyle και μιλάει με τρόπο ασυνήθιστο για το γήρας.
ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Οπτική Γωνία / Κοσμάς Μαρινάκης: «Σε ποιον θα πουλήσει ο καπιταλιστής αν ο κόσμος δεν έχει να το αγοράσει;»

Ο δημιουργός του Greekonomics μιλά στη LiFO για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος αλλά και τις επιθέσεις που δέχτηκε πρόσφατα για κάποιες «άβολες αλήθειες» που επισήμανε αναφορικά με τα διαπλεκόμενα συμφέροντα πολιτικών, οικονομικών «καρτέλ» και ΜΜΕ στην Ελλάδα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Οπτική Γωνία / Γιατί οι διεθνείς συγκυρίες δεν ευνοούν την Ελλάδα;

Από την Ουκρανία και την κρίση στη Γαλλία μέχρι τις αποφάσεις Τραμπ, η Ευρώπη περνάει κρίση ταυτότητας. Πώς επηρεάζεται η χώρα μας; Μιλά στη LiFO ο Σωτήρης Ντάλης, καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης του τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κάποτε στην Αμερική…

Ακροβατώντας / Η αμερικανική δημοκρατία οδεύει προς το τέλος της

Η κυβέρνηση Τραμπ έχει επιδοθεί σε ανελέητο κυνηγητό όσων αμφισβητούν την αλήθεια της. Κυνηγάει δημοσιογράφους, παρουσιαστές, ακτιβιστές, αντιφρονούντες, δικαστές, όποιον τολμήσει να την αμφισβητήσει.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Χωρίς αναισθητικό, χωρίς δικαιώματα: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές στην Ελλάδα;

Ρεπορτάζ / Χωρίς αναισθητικό: Τι συμβαίνει με τις θρησκευτικές σφαγές για halal και kosher στην Ελλάδα;

Παρά τις προσπάθειες νομιμοποίησης του εβραϊκού και ισλαμικού τρόπου σφαγής των ζώων χωρίς αναισθητοποίηση, το νομικό πλαίσιο στην Ελλάδα δεν έχει αλλάξει. Η σχεδιαζόμενη Εθνική Στρατηγική Halal επαναφέρει το θέμα.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
H εξέγερση της «κανονικότητας»

Οπτική Γωνία / H εξέγερση της «κανονικότητας»

Μια τάση που θέλει να προσελκύσει μετριοπαθή ακροατήρια, αντλώντας από μια ψευδή εκδοχή της Ιστορίας, η οποία θέλει τον δυτικό πολιτισμό να υποφέρει ή να παρακμάζει γιατί τάχα έπεσε θύμα του ανθρωπισμού του.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ