Britney Spears: Οι πατεράδες – manager, το φάντασμα της Amy Winehouse και ο ρόλος του Κογκρέσου

Britney Spears: Οι πατεράδες – manager, το φάντασμα της Amy Winehouse και ο ρόλος του Κογκρέσου Facebook Twitter
Από χθες το #FreeBritney απασχολεί και το αμερικανικό Κογκρέσο. Πολιτικοί αναλυτές, με μία κάποια έκπληξη και λίγο σαρκασμό σχολίαζαν ότι η ποπ σταρ κατάφερε να ενώσει τις φωνές Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικανών.
0



ΤΗΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΝΘΗΚΗ του να σε ελέγχει ο μπαμπάς στον ενήλικο βίο σου –όχι γιατί σε αγαπά, αλλά γιατί είσαι η χήνα που κάνει τα χρυσά αυγά- η μουσική βιομηχανία την γνωρίζει απ’ έξω κι ανακατωτά. Της ανήθικης ταλαιπωρίας που τώρα υφίσταται η Britney Spears είχε προηγηθεί η οδυνηρή περίπτωση της Amy Winehouse. Το αφήγημα που «εξηγούσε» τον αφανισμό της πρόωρα χαμένης Amy, δεν διαφέρει ιδιαίτερα από αυτό που μέχρι τώρα γραφόταν ερήμην της ολοζώντανης Britney.

Σε μια εποχή που τα social media και η δικαιοσύνη των χρηστών τους δεν είχε ακόμη γεννηθεί, για τα mainstream Μέσα Ενημέρωσης του 2011, οπότε και πέθανε η Winehouse, αυτό το βολικό αφήγημα έλεγε πάνω κάτω ότι επροκειτο για μία ημίτρελη εξαρτημένη από τις ουσίες, δέσμια των δαιμόνων της, απολύτως εκτροχιασμένη γυναίκα.

Χρειάστηκε να περάσουν πολλά χρόνια και πολλές χυδαίες απόπειρες του πατέρα της Winehouse να βγάλει λεφτά ακόμη και πάνω στον τάφο της, για να γίνει σαφές ποιος ήταν ο δαίμονας στη ζωή της (ποιος ξεχνά τις συναυλίες που θα έδινε το... ολόγραμμα της Amy; Τα demo και το άγνωστο υλικό από τη ζωή της που προέκυπτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα; Ακόμη και την απόπειρα του πατρός Winehouse να τραγουδήσει;).

Χρειάστηκε να ανοίξουν πολλά στόματα για να φανεί επιτέλους ότι η Winehouse ήταν εξουθενωμένη, κατάκοπη, «καμένη» από την κούραση, και τα ναρκωτικά ήταν απλώς η εύκολη λύση. Ποιος ξεχνά τις τελευταίες συναυλίες της και ενώ, τόσο ο πατέρας της όσο και η δισκογραφική, αλλά και οι λοιποί παράγοντες γύρω της γνώριζαν ότι δεν μπορούσε πια να σταθεί στα πόδια της;

Την προβληματική συνθήκη του να σε ελέγχει ο μπαμπάς στον ενήλικο βίο σου –όχι γιατί σε αγαπά, αλλά γιατί είσαι η χήνα που κάνει τα χρυσά αυγά- η μουσική βιομηχανία την γνωρίζει απ’ έξω κι ανακατωτά.

Η περίπτωση της Britney είναι ακόμη ένα τέτοιο αφήγημα, μόνο που δεν βολεύει πια αυτούς που το γράφουν. Ασχέτως της δικαστικής απόφασης για συνέχιση της κηδεμονίας της, τέτοιου είδους ζωές, γυναικείες ζωές ως επί το πλείστον, και τέτοιου είδους αποκαλύψεις (π.χ., η τρομακτική λεπτομέρεια για το σπιράλ και τον έλεγχο στο ίδιο το σώμα της τραγουδίστριας), πλέον δεν αποτελούν μόνο τροφή για τα tabloids.

Από χθες το #FreeBritney απασχολεί και το αμερικανικό Κογκρέσο. Πολιτικοί αναλυτές, με μία κάποια έκπληξη και λίγο σαρκασμό σχολίαζαν ότι η ποπ σταρ κατάφερε να ενώσει τις φωνές Δημοκρατικών και Ρεπουμπλικανών.

Ο ΛΟΓΟΣ; Το ζήτημα ξεπερνάει την περσόνα, τον μπαμπά της, την περιουσία της. Αγγίζει την ελευθερία των σωμάτων και βάζει το ζήτημα της ψυχικής υγείας στο Κογκρέσο και μάλιστα από την κυρία είσοδο και όχι απλώς ως ψίθυρο ή ως gossip.

Ο ρεπουμπλικανός Matt Gaetz ήταν από τους πρώτους που είχε ζητήσει ανοιχτά τη νομοθετική άρση της κηδεμονίας της Spears και όχι μόνο με tweets ή με παρεμβάσεις σε τηλεοπτικές εκπομπές, αλλά συμμετέχοντας και σε επιτροπές που εξέταζαν το ενδεχόμενο. Ήταν από τις λίγες φορές που κάποιος έκανε λόγο για κατάχρηση εξουσίας και μάλιστα με τη βοήθεια νόμων των συντηρητικών. Όμως ο Gaetz δεν ήταν ο μόνος. Και ο δημοκρατικός Seth Moulton, λίγες ημέρες πριν την απόφαση περί συνέχισης της κηδεμονίας, είχε μπει στη διαδικασία να ρωτήσει τους followers του αν θεωρούσαν ότι το Κογκρέσο άξιζε να ασχοληθεί με την περίπτωση της Britney. Εννοείται ότι τα περισσότερα μηνύματα που έλαβε κραύγαζαν «ναι».  

Το βασικό επιχείρημα όλων όσων –και πολιτικά πλέον- διαμαρτύρονται για την ιδιότυπη «φυλακή» της σταρ είναι το πώς από τον Νόμο και την Πολιτεία θεωρείται απολύτως ικανή να εργάζεται σκληρά, να πραγματοποιεί συναυλίες και περιοδείες ανά τις ΗΠΑ, να συμμετέχει με την ιδιότητα της κριτή στο αμερικανικό " X Factor", αλλά παρ’ όλα αυτά να μη θεωρείται ικανή να αναλάβει τα ηνία της ζωής και της περιουσίας της.

Αστερίσκος: το ζήτημα με το σπιράλ έχει κάνει trigger και τις κυρίες του φιλελεύθερου γηπέδου που στηρίζουν την απόκτηση παιδιών με το ίδιο πάθος που εχθρεύονται τις αμβλώσεις, οπότε η κηδεμονία της Britney ξαφνικά αφορά τους πάντες, αλλά για διαφορετικό λόγο κάθε φορά...

«Εάν μία διασημότητα, όπως η Britney Spears μπορεί να δει το σώμα της να ελέγχεται νομίμως από τρίτα άτομα, τότε φανταστείτε τι πρέπει να αντιμετωπίσουν οι γυναίκες χαμηλού εισοδήματος σε όλο τον κόσμο. Η αναπαραγωγική ελευθερία είναι ένα βασικό ανθρώπινο δικαίωμα », δήλωσε η Paula Ávila-Guillén, εκτελεστική διευθύντρια του Κέντρου Ισότητας των Γυναικών στις ΗΠΑ.

Γενικώς, ο τρόπος με τον οποίο από το 2008 και μετά κεφαλαιοποιήθηκε από την πλευρά του πατέρα της η ψυχολογική κατάρρευση της τραγουδίστριας –οι σκηνές με το ξυρισμένο κεφάλι και το χαμένο βλέμμα της ακόμη στοιχειώνουν την κοινή γνώμη- δεν αρκεί πια για να δικαιολογεί την αφαίμαξη, τον εγκλεισμό και την καταστρατήγηση θεμελιωδών δικαιωμάτων (και φυσικά αυτά είναι πράγματα που γνωρίζει το αμερικανικό πολιτικό σύστημα).

Μία ενδεχόμενη νέα κακή εξέλιξη ειδικά σε ό,τι αφορά την ψυχική υγεία της ποπ σταρ δεν προσφέρεται για πολιτικά παιχνίδια, όπως ενδεχομένως εικάζουν πολλοί. Κυρίως, σηματοδοτεί την έναρξη ενός εξαιρετικά σκληρού διαλόγου –πιέζουν, άλλωστε γι’ αυτό και οι φεμινιστικές οργανώσεις- για τον έλεγχο των γυναικείων σωμάτων.

Η κουβέντα για την πατριαρχία, αν κάτι πάει στραβά με αυτή την παγκοσμίως αναγνωρίσιμη γυναίκα, αλλάζει σχήμα, όρους και συνομιλητές και αυτό μόνο βολικό δεν θα είναι. Απ’ ό,τι φαίνεται η περίπτωση της Winehouse ήταν η τελευταία βολική της μουσικής βιομηχανίας, όπου το φύλο δεν ελήφθη σοβαρά υπ’ όψιν και υπό μία έννοια –ακόμη και μέσα στις τόσες τρομακτικές λεπτομέρειες που έρχονται στο φως για τη Spears- είναι μόνο καλό.

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Βασιλική Σιούτη / Ο «Φραπές» και το πολιτικό πρόβλημα

Η εμφάνιση του «Φραπέ» στη Βουλή, η αλαζονεία και η έλλειψη φόβου απέναντι σε θεσμούς που θα έπρεπε να τον ελέγχουν αναδεικνύουν την ύπαρξη ενός άτυπου συστήματος ισχύος που θεωρεί ότι μπορεί να μη λογοδοτεί πουθενά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Οπτική Γωνία / «Κανένας στην Τουρκία δεν ονειρεύεται ελληνικό έδαφος»

Ο έγκριτος διευθυντής της «Milliyet», Οζάι Σεντίρ, αποδομεί τα στερεότυπα που συντηρούν την ένταση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, μιλά για την ευθύνη των ΜΜΕ και των πολιτικών και εξηγεί γιατί πιστεύει ότι οι δύο λαοί είναι έτοιμοι για ένα νέο μοντέλο κοινών συμφερόντων στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Μουσική / O Πασχάλης Τερζής δεν προκάλεσε ποτέ, ούτε έβλαψε κανένα

Ένας από τους σημαντικότερους λαϊκούς τραγουδιστές μίλησε στη LiFO λίγο πριν αποσυρθεί από το τραγούδι. Με αφορμή τις ανακοινώσεις για την επιστροφή του αναδημοσιεύουμε μια σπάνια συνέντευξη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Ρεπορτάζ / Δήμος Αθηναίων: Παραδίδει το Αναπαυτήριο Πικιώνη σε ιδιώτες

Σε πλειοδοτική δημοπρασία αποφάσισε να βγάλει ο δήμος Αθηναίων το Αναπαυτήριο Πικιώνη, εγκρίνοντας μέσω του δημοτικού συμβουλίου την εκμίσθωσή του σε ιδιώτη. Μάλιστα, στο έγγραφο της ημερήσιας διάταξης με το οποίο εισήχθη το θέμα προς συζήτηση το Αναπαυτήριο εμφανίζεται με τον χαρακτηρισμό «τουριστικό περίπτερο».
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή. Η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οπτική Γωνία / Στέφανος Τσιτσιπάς: H ταχύτητα ήταν η αφορμή, η πτώση είχε αρχίσει καιρό

Οι ατυχείς δηλώσεις, οι δημόσιες εκρήξεις και οι άστοχες τοποθετήσεις. Την ώρα που Αντετοκούνμπο, Μανόλο και Τεντόγλου δείχνουν το πρότυπο, ο κορυφαίος Έλληνας τενίστας μοιάζει να παλεύει όχι με τους αντιπάλους του αλλά με το βάρος της ίδιας του της λάμψης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Οπτική Γωνία / Τι ξημερώνει για την Ουκρανία; Η μάχη για ειρήνη χωρίς παραχωρήσεις

Η εύθραυστη ισορροπία ανάμεσα στις αμερικανικές προτάσεις, την ασφάλεια της Ευρώπης και το μέλλον της Ουκρανίας. Μιλά στη LiFO ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκής Ενοποίησης και πρόεδρος του Τμήματος Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Σωτήρης Ντάλης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Μουσική / Οι Hume Assine έφτιαξαν ένα dance κομμάτι που το διαμορφώνεις όπως θες!

Το «For those dancing alone in their apartment» είναι ένα μουσικό πείραμα για όσα άτομα ψάχνουν ευκαιρία να ξεφύγουν, χορεύοντας μόνα στο σαλόνι, στην κουζίνα, στο υπνοδωμάτιο, ανάλογα με τη διάθεσή τους και για όσο το επιθυμούν.
M. HULOT
Ody Icons Περφόρμερ, μουσικός, δραματουργός, συνθέτης 

Οι Αθηναίοι / Ody Icons: «Δεν γίνεται να μη διεκδικήσεις τον χώρο που σου αναλογεί»

Περφόρμερ, μουσικός. Μεγάλωσε σε περιβάλλον που αγαπούσε την Ανατολή, ήταν λαϊκό και καθόλου εστέτ, κι αυτό επηρέασε τη μουσική του. Γι' αυτό δεν καταλαβαίνει τι εννοούν στην Ελλάδα όταν τον ρωτούν «γιατί τόσο τουμπερλέκι;». Ο Ody Icons αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Σεμίνα Διγενή / Παύλος Σιδηρόπουλος: «Είχε μια θλίψη για τα μακρινά αριστουργήματα»

Ένα ηχητικό ντοκιμαντέρ της Σεμίνας Διγενή για τον αγνό πρίγκηπα του rock and roll. Ακούγονται:  Δημήτρης Πουλικάκος, Μελίνα Σιδηροπούλου,  Δήμητρα Γαλάνη, Κώστας Φέρρης, Γιάννης Αγγελάκας κ.α.
THE LIFO TEAM