«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire»

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Πρόκειται για το χρονικό αστυνομικής αυθαιρεσίας μιας βαθιά διεφθαρμένης ειδικής μονάδας αστυνομικών με την επονομασία Gun Trace Task Force. 
0

Η νέα σειρά που φέρει την υπογραφή του Ντέιβιντ Σάιμον, δημιουργού εξαιρετικών δραματικών σειρών, όπως το Treme, το The Deuce, αλλά πάνω απ’ όλα, στη συνείδηση του κοινού, του αλησμόνητου The Wire, επιστρέφει στα λημέρια του τελευταίου, στους «κακόφημους» δηλαδή πίσω δρόμους της Βαλτιμόρης και στον ανάλγητο οπορτουνισμό και την παραλυτική γραφειοκρατία των δικαστικών και διωκτικών αρχών.

Θα ήταν όμως άδικο να συγκριθεί με μία από τα καλύτερες τηλεοπτικές σειρές (κατά πολλούς την καλύτερη και σίγουρα αυτή με την πιο έντονη και προφανή πολιτικοκοινωνική διάσταση) όλων των εποχών. 

Όχι επειδή δεν του αξίζει (ο πήχης στις δημιουργίες του Σάιμον και των συνεργατών του είναι πάντα πολύ υψηλός), αλλά απλά επειδή είναι εκ προοιμίου ασύμμετρη η σύγκριση ανάμεσα σ’ ένα έπος πέντε κύκλων και 60 επεισοδίων όπως το Wire και σε μια αυτοτελή μίνι σειρά έξι επεισοδίων με πολύ συγκεκριμένη θεματική, βασισμένη σε πραγματικά πρόσωπα και πράγματα.

Αυτό βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν στιγμές στις αρχές κάθε επεισοδίου του We Own This City («Η πόλη μας ανήκει», όπως πιστεύουν αμέτρητοι μπάτσοι όχι μόνο στη Βαλτιμόρη αλλά παντού) που περιμένεις να μπει ξαφνικά το «Way Down in the Hole», το κομμάτι του Tom Waits που δέσποζε, σε διαφορετική βερσιόν, στους τίτλους αρχής καθενός από τους πέντε κύκλους του Wire.

Όπως και στο Wire, έτσι κι εδώ η πόλη της Βαλτιμόρης λειτουργεί κυρίως ως περιπτωσιολογική μελέτη μιας βαθιάς συστημικής κρίσης που έχει ως κύρια χαρακτηριστικά τη διαβρωτική υφή των δομών εξουσίας, τη χρόνια δυσλειτουργία των θεσμών, τη δαιδαλώδη διαπλοκή, την ολοκληρωτική επίθεση εναντίον των κατώτερων στρωμάτων.

Το We Own This City αποτελεί μια μεταφορά (σε σενάριο του Σάιμον μαζί με έναν εκ των βασικών σεναριογράφων του Wire, τον γνωστό, «δικό» μας συγγραφέα Τζορτζ Πελεκάνο) του ομώνυμου βιβλίου του δημοσιογράφου Τζάστιν Φέντον, που κυκλοφόρησε πέρσι. Πρόκειται για το χρονικό αστυνομικής αυθαιρεσίας μιας βαθιά διεφθαρμένης ειδικής μονάδας μη ένστολων αστυνομικών με την επονομασία Gun Trace Task Force, που έδρασε ανενόχλητη κατά το μεγαλύτερο μέρος της προηγούμενης δεκαετίας, και που πολλά από τα μέλη της βρίσκονται πλέον στη φυλακή.

Όπως και στο Wire, έτσι κι εδώ η πόλη της Βαλτιμόρης λειτουργεί κυρίως ως περιπτωσιολογική μελέτη μιας βαθιάς συστημικής κρίσης που έχει ως κύρια χαρακτηριστικά τη διαβρωτική υφή των δομών εξουσίας, τη χρόνια δυσλειτουργία των θεσμών, τη δαιδαλώδη διαπλοκή, την ολοκληρωτική επίθεση εναντίον των κατώτερων στρωμάτων, και αφήνει στον διάβα της ορδές απόκληρων και μια έντονη αίσθηση αδικίας και ανισότητας.

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Ο Τζέιμι Χέκτορ στο «Wire» υποδυόταν με φυσική άνεση τον ψυχρό εγκληματία Μάρλο και εδώ υποδύεται τον (καλό) μπάτσο και μάλιστα έναν μπάτσο σπασίκλα με γυαλιά μυωπίας και γραβάτα.
«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Η Βρετανίδα ηθοποιός Γούνμι Μοσάκου υποδύεται την Νικόλ Στιλ, μια δικηγόρο επιτετραμμένη στο τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Όσοι θυμούνται καλά (ή μάλλον δεν μπορούν να ξεχάσουν) το Wire θα σκάσουν ένα χαμόγελο αναγνώρισης βλέποντας να περιφέρονται κι εδώ κάποιες από τις πολλές φυσιογνωμίες της θρυλικής σειράς.

Πιο χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του ηθοποιού Τζέιμι Χέκτορ, που στο Wire υποδυόταν με φυσική άνεση τον ψυχρό εγκληματία Μάρλο (ανερχόμενο αφεντικό του «δρόμου» και έναν από τους σπάνιους ατόφιους «κακούς» της σειράς) και εδώ υποδύεται τον (καλό) μπάτσο και μάλιστα έναν μπάτσο σπασίκλα με γυαλιά μυωπίας και γραβάτα – έναν νυν ντετέκτιβ του τμήματος ανθρωποκτονιών που όμως είχε θητεύσει κοντά στους επίορκους συναδέλφους του από την «αμαρτωλή» μονάδα.

Μαζί με τη Νικόλ Στιλ, μια δικηγόρο επιτετραμμένη στο τμήμα Πολιτικών Δικαιωμάτων του υπουργείου Δικαιοσύνης, που την υποδύεται εξαιρετικά η Βρετανίδα ηθοποιός (γεννημένη στη Νιγηρία) Γούνμι Μοσάκου, αποτελούν θα λέγαμε τον κεντρικό ηθικό πυρήνα της σειράς. 

Ο κεντρικός χαρακτήρας όμως της σειράς είναι αναμφισβήτητα «κακός» και τον ερμηνεύει υποδειγματικά ο ηθοποιός Τζον Μπέρνταλ. Πρόκειται για τον αρχιφύλακα Γουέιν Τζένκινς ο οποίος υπήρξε ο ντε φάκτο επικεφαλής αυτής της επίλεκτης μονάδας η οποία για χρόνια λειτουργούσε υπό την ανοχή των ανωτέρων τους και της πολιτείας ως κοινή συμμορία που βούταγε χρήματα, έκλεβε και μεταπουλούσε ναρκωτικά, εκβίαζε πολίτες και με το «κύρος» της συγκάλυπτε ένα σωρό εγκληματικές δραστηριότητες. 

«We Own This City»: Επιστροφή στα λημέρια του θρυλικού «Wire» Facebook Twitter
Ο κεντρικός χαρακτήρας όμως της σειράς είναι αναμφισβήτητα «κακός» και τον ερμηνεύει υποδειγματικά ο ηθοποιός Τζον Μπέρνταλ (δεξιά).

«Η σειρά αποτελεί ένα επίμετρο στην επιχειρηματολογία του Wire» έλεγε πριν από λίγο καιρό σε μια συνέντευξή του ο Ντέιβιντ Σάιμον. «Αν δίνεις έμφαση στις λάθος προτεραιότητες, αν παίζεις το παιχνίδι των στατιστικών και των αριθμών, αν εγκαταλείψεις την βασική αρχή του "να προστατεύεις και να υπηρετείς" τους πολίτες, τότε καταλήγεις με το είδος της αστυνομίας που δεν ευδοκιμεί μόνο στη Βαλτιμόρη, αλλά και αλλού».


 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Συνέντευξη / Ο Τζορτζ Πελεκάνος στη LiFO: «Υπάρχει γνήσιο κακό σε αυτό τον κόσμο»

Ο διάσημος Ελληνοαμερικανός αστυνομικός συγγραφέας, σεναριογράφος και τηλεοπτικός παραγωγός σε μια δυνατή, εικονοκλαστική και ολίγον απρόβλεπτη, όπως και ο ίδιος, συνέντευξη με αφορμή το τελευταίο του μυθιστόρημα «Ο άντρας που επέστρεψε» (εκδ. Πατάκης).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η τηλεόραση που αγάπησα: 20 σημαντικές σειρές από την δεκαετία που λήγει

Δ. Πολιτάκης / Η τηλεόραση που αγάπησα: 20 σημαντικές σειρές από την δεκαετία που λήγει

Μια επιλογή με όσο το δυνατόν πιο αντικειμενικά - αλλά υποκειμενικά εν τέλει - κριτήρια από το τεράστιο εύρος τηλεοπτικών παραγωγών που έκαναν πρεμιέρα τα τελευταία δέκα χρόνια
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Daily / Conan O’Brien Must Go: Ταξίδι στην άκρη του γέλιου

Η σειρά των σπαρταριστών περιηγήσεων ανά τον πλανήτη του διάσημου κωμικού, νυν podcaster και πρώην βασιλιά των νυχτερινών talk show, ξεφεύγει με ξεκαρδιστικό τρόπο από τα αβάσταχτα κλισέ των ταξιδιωτικών ντοκιμαντέρ.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Daily / Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Η μαζική αποχώρηση δεκάδων συγκροτημάτων από το μεγάλο αμερικανικό φεστιβάλ μουσικής και media South by Southwest λόγω της ύπαρξης χορηγών που ενισχύουν στρατιωτικά το Ισραήλ, επανέφερε το φλέγον ζήτημα του πολιτιστικού μποϊκοτάζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ