Το τεσσάρι και το Κυπριακό

Το τεσσάρι και το Κυπριακό Facebook Twitter
Έθιξε ένα υπαρκτό ζήτημα η ανάρτηση του Νίκου Κοτζιά – ένα ζήτημα που, αντίθετα από το «δωδεκάρι» στην Eurovision, παραμένει ακλόνητο ταμπού.
0

ΔΕΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑ ΠΑΡΑ μόνο εντελώς λοξά και αποσπασματικά και από δεύτερο χέρι τη φετινή Eurovision –κάτι σχόλια από ‘δω, κάτι σπαράγματα τραγουδιών από ‘κει– περιμένοντας μήπως, λόγω πολέμου κ.λπ., συμβεί τίποτα κουλό και εξωφρενικό, όχι τόσο σε «καλλιτεχνικό» ή πολιτισμικό, αλλά σε γεωπολιτικό επίπεδο.

Σοκαρίστηκα πάντως, είναι η αλήθεια, όταν έμαθα ότι «δώσαμε» (η επιτροπή τέλος πάντων) τεσσάρι στην Κύπρο. Τεσσάρι! Ούτε καν δεκάρι ή κάτι διακριτικά επικριτικό. Ήταν σα να κατέπεσε εκ βάθρων ένα διαχρονικό ταμπού.

Προεκτείνοντας λίγο το γνωστό αμερικανικό ρητό, θα λέγαμε ότι τα μόνα βέβαια πράγματα σ’ αυτόν τον κόσμο είναι ο θάνατος, οι φόροι και το «12αρι» της Ελλάδας στην Κύπρο. Όχι πια. Ήταν σα να κλονίστηκε μια βεβαιότητα που βαστούσε εδώ και τέσσερις δεκαετίες.

Προεκτείνοντας λίγο το γνωστό αμερικανικό ρητό, θα λέγαμε ότι τα μόνα βέβαια πράγματα σ’ αυτόν τον κόσμο είναι ο θάνατος, οι φόροι και το «12αρι» της Ελλάδας στην Κύπρο. Όχι πια.

Πέρα από κάποιο ανασήκωμα φρυδιών όμως, δεν είδα και τόσους πολλούς να αναστατώνονται. Μόνο ο Νίκος Κοτζιάς φάνηκε να συγκλονίζεται πραγματικά από το γεγονός, χαρακτηρίζοντάς το με ξέσπασμά του στο Twitter ως «ένα ακόμα δείγμα της προσπάθειας που κάνουν πολλές πλευρές του κυρίαρχου συστήματος να αποξενωθεί η ελληνική κοινωνία από τη Μεγαλόνησο και το Κυπριακό, ώστε να προωθηθούν τα απορριπτέα σχέδια τους».

Επακολούθησε χλευασμός ο οποίος υποχρέωσε τον πρώην υπουργό Εξωτερικών να επανέλθει με δευτερολογία στο ίδιο μέσο, σαν «γέρος που φωνάζει στο σύννεφο» όπως επίσης λένε στην Αμερική: «Κάνω ένα σχόλιο για την αυξανόμενη αποξένωση της επίσημης Ελλάδας από την Κύπρο με αφορμή το «4» και τα τρολ δεν έχουν τι να πουν επί της ουσίας, διότι δεν έχουν καμία ενσυναίσθηση για την Κύπρο. Με τα χαζά τους σχόλια επιβεβαιώνουν αυτό το ανησυχητικό γεγονός».

Πέρα όμως από τον (εύκολο) σαρκασμό εις βάρος της συνωμοσιολογικής διάθεσης και της ιδιοσυγκρασιακής εθνικής ευαισθησίας του κ. Κοτζιά, ένα δίκιο μπορεί και να το έχει. Όχι φυσικά ότι αποτελεί σύμπτωμα ή ένδειξη «αποξένωσης» το γεγονός ότι μια ελληνική επιτροπή για τη Eurovision δεν έδωσε ούτε τη βάση στο τραγούδι της Κύπρου, αποτελεί όμως κοινό μυστικό ότι το ενδιαφέρον για το λεγόμενο «Κυπριακό», όσο κι αν αλλάζουν και διαμορφώνονται διαρκώς οι παράμετροί του, φθίνει εδώ και δεκαετίες, ειδικά από τις γενιές μετά τη μεταπολίτευση.

Σιγά-σιγά γινόταν για πολύ κόσμο κάτι σαν το «μεσανατολικό», ένα προαιώνιο σχεδόν πρόβλημα χωρίς τέλος και χωρίς λύση. Μια στερεοτυπική (και ως εκ τούτου στρεβλή) εικόνα που επικρατεί για τη Μεγαλόνησο εδώ και χρόνια, ως παιδική χαρά ολιγαρχών και ισχυρών του πλούτου ή ως φτωχό μέρος πλουσίων κατοίκων, επίσης δεν έχει βοηθήσει τη διαδικασία «ενσυναίσθησης» και προσέγγισης. Συνεπώς, έθιξε ένα υπαρκτό ζήτημα η ανάρτηση του Νίκου Κοτζιά – ένα ζήτημα που, αντίθετα από το «δωδεκάρι» στην Eurovision, παραμένει ακλόνητο ταμπού.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ